Afgelopen zaterdag lag er een brief van de Nuon in de bus met het aanbod de prijs van elektriciteit voor drie jaar vast te leggen. Klonk op zich aantrekelijk, maar ben toch even verder gaan zoeken en heb mijn jaarafrekening erbij gehaald.
Wat blijkt? De prijs per kWh gaat van 0.047918 naar 0.753 Euro. (Exclusief netbeheer, vastrecht, enz.) Da's een verhoging van 63%! Da's al belachelijk genoeg. E.e.a. heeft natuurlijk al in de krant gestaan, koppeling met de olieprijs en zo, maar het blijft absurd.
Vervolgens bieden ze mij de mogelijkheid de prijs voor drie jaar vast te zetten op 0.0731 euro/kWh.
Met mijn jaar verbruik zou me dat wel 5 euro per jaar schelen! Plus dat ik dan in die drie jaar lekker makkelijk NIET van leverancier kan wisselen, want anders brengt NUON mij een "redelijke vergoeding" in rekening.
Ik vind het misleiding: ten eerste vermelden ze niet de prijsverhoging (die moet je zelf uitzoeken vanaf je jaarrekening), ten tweede is de besparing op basis van alleen de brief buitengewoon onduidelijk (en dus uiteindelijk nauwelijks de moeite waard) en als laatste staan de voorwaarden voor die drie jaar alleen in kleine letters op de achterkant van de antwoordkaart.
Al met al niet echt verbazend, maar toch weer een actie die niet echt vrienden maakt. Ik zou er bijna lid van de consumentenbond voor worden.
Zo ik ben mijn ergernis weer ff kwijt. Nu wachten op de nieuwe gasprijs bij NUON.