abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31830899
Afgelopen zaterdag lag er een brief van de Nuon in de bus met het aanbod de prijs van elektriciteit voor drie jaar vast te leggen. Klonk op zich aantrekelijk, maar ben toch even verder gaan zoeken en heb mijn jaarafrekening erbij gehaald.

Wat blijkt? De prijs per kWh gaat van 0.047918 naar 0.753 Euro. (Exclusief netbeheer, vastrecht, enz.) Da's een verhoging van 63%! Da's al belachelijk genoeg. E.e.a. heeft natuurlijk al in de krant gestaan, koppeling met de olieprijs en zo, maar het blijft absurd.

Vervolgens bieden ze mij de mogelijkheid de prijs voor drie jaar vast te zetten op 0.0731 euro/kWh.
Met mijn jaar verbruik zou me dat wel 5 euro per jaar schelen! Plus dat ik dan in die drie jaar lekker makkelijk NIET van leverancier kan wisselen, want anders brengt NUON mij een "redelijke vergoeding" in rekening.

Ik vind het misleiding: ten eerste vermelden ze niet de prijsverhoging (die moet je zelf uitzoeken vanaf je jaarrekening), ten tweede is de besparing op basis van alleen de brief buitengewoon onduidelijk (en dus uiteindelijk nauwelijks de moeite waard) en als laatste staan de voorwaarden voor die drie jaar alleen in kleine letters op de achterkant van de antwoordkaart.

Al met al niet echt verbazend, maar toch weer een actie die niet echt vrienden maakt. Ik zou er bijna lid van de consumentenbond voor worden.

Zo ik ben mijn ergernis weer ff kwijt. Nu wachten op de nieuwe gasprijs bij NUON.
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:39:16 #2
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_31830999
Het lijkt me niet meer dan logisch dat die prijs hoger ligt. Zekerheid kost geld. Je hoeft niet te tekenen, en er staat dat het een contract van 3 jaar is. Ik zie de misleiding niet.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_31832036
ik zie ook geen misleiding... maar ik snap je bericht ook niet helemaal. Gaat de prijs nu naar 0.753 of naar 0.0731???
pi_31832169
De prijs gaat standaard naar 0.0753. Als je hem drie jaar vastzet wordt het 0.0731. Da's dus een korting van 0.2 cent/kWh.
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:56:48 #5
16733 blade182
Guess what I don't give a
pi_31832493
En wisselen van leverancier levert niet op wat het zou moeten, weet je niet dat ze in het geheim prijsafspraken maken. Open markt voor electriciteit werkt niet, concurrentie is niet mogelijk om dat die godganselijke KUT OVERHEID overal belastingen op wil heffen. Dat zijn vaak de grootste kosten.

Verder is een link met de olieprijs alleen in nederland mogelijk...
Het zijn daar echt een stelletje leeghoofden...
How about a nice warm cup of SHUT THE FUCK UP!
  maandag 31 oktober 2005 @ 11:03:24 #6
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_31832646
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:56 schreef blade182 het volgende:
En wisselen van leverancier levert niet op wat het zou moeten, weet je niet dat ze in het geheim prijsafspraken maken. Open markt voor electriciteit werkt niet, concurrentie is niet mogelijk om dat die godganselijke KUT OVERHEID overal belastingen op wil heffen. Dat zijn vaak de grootste kosten.

Verder is een link met de olieprijs alleen in nederland mogelijk...
Het zijn daar echt een stelletje leeghoofden...
De afspraken zijn geheim, maar jij kent ze wel

Damn, je studeert bedrijfseconomie, ik had wat meer inzicht/relativering verwacht...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_31834365
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:42 schreef Martin2005 het volgende:
De prijs gaat standaard naar 0.0753. Als je hem drie jaar vastzet wordt het 0.0731. Da's dus een korting van 0.2 cent/kWh.
0,002 cent/kWh. Verder heb je natuurlijk wel de garantie dat je energieprijs de komende 3 jaar niet stijgt, wat je extra voordeel kan opleveren (Of nadeel, als de prijs daalt, maar da's momenteel enigsinds onwaarschijnlijk)

En alhoewel het leuk klinkt, doe ik er niet aan mee. De administratieve puinhoop bij Nuon e.d. is mij te groot om ze ook maar iets meer dan het hoogst nodige toe te vertrouwen. Geen gewissel van leveranciers of prijsconstructies voor mij dus.
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:39:11 #8
128807 Rinze007
Black Cherry's
pi_31834845
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:33 schreef Martin2005 het volgende:
Al met al niet echt verbazend, maar toch weer een actie die niet echt vrienden maakt. Ik zou er bijna lid van de consumentenbond voor worden.

Zo ik ben mijn ergernis weer ff kwijt. Nu wachten op de nieuwe gasprijs bij NUON.
Lid worden van de Consumentenbond is altijd goed!
Great minds think like me...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')