Volgens mij vergelijken ze op die site nominaal 2005 met nominaal 2006. Dus ik zie die appels en peren niet, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:01 schreef _mman het volgende:
[..]
op de site denieuwezorgversekering.nl worden sowieso appels met peren vergeleken. dan wordt gezegd dat je er bij een bepaalde premie niet op achteruit gaat. dat klopt ook wel, alleen wordt daar je huidige verzekering en premie, meestal met aanvullende verzekering, vergeleken met de nominale nieuwe zorgverzekering. Hier zit echter niet de aanvullende verzekering bij. Dit is gemiddeld zo'n 25 euro netto (bij mij en meerdere mensen). Dus als gezin of samenwonende partners ga je er gemakkelijk 50 euro netto op achteruit.
Dus, appels met peren. Kost je altijd meer dan nu...
je moet daar de premie invullen die je nu betaald. in die premie zit alle zorg, dus incl. aanvullende verzekering. daar dien je bij de nieuwe zorgpolis apart voor te betalen... kijk en reken nog maar eens goed en vergelijk dit maar eens met het aanbod dat je hebt gekregen van je zorgverzekeraar voor volgend jaar.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij vergelijken ze op die site nominaal 2005 met nominaal 2006. Dus ik zie die appels en peren niet, eerlijk gezegd.
Nee hoor. Ik ben ziekenfonds en het programma vult automatisch voor mij de nominale premie in. Aanvullende premies laat het buiten beschouwing.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:05 schreef _mman het volgende:
[..]
je moet daar de premie invullen die je nu betaald. in die premie zit alle zorg, dus incl. aanvullende verzekering. daar dien je bij de nieuwe zorgpolis apart voor te betalen... kijk en reken nog maar eens goed en vergelijk dit maar eens met het aanbod dat je hebt gekregen van je zorgverzekeraar voor volgend jaar.
maar ik neem aan dat je nu wel een aanvullende verzekering hebt. Dus die moet je wel meenemen in je berekening voor volgend jaar. Die zul je toch moeten betalen, of je moet tevreden zijn met de kale basisverzekering.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben ziekenfonds en het programma vult automatisch voor mij de nominale premie in. Aanvullende premies laat het buiten beschouwing.
Heb je de berekening al eens gemaakt op www.denieuwezorgverzekering.nl?quote:Op woensdag 7 december 2005 14:48 schreef Verbal het volgende:
Mijn vriendin en ik betalen momenteel trouwens samen (zij ziekenfonds en ik collectief particulier) iets van 180 Euro. In het nieuwe systeem zouden wij 287 euro betalen aan premies, de ruim 2 procent van ons bruto salaris die wij moeten betalen als belasting over de 6% van het werkgeversdeel nog niet eens meegerekend. Nu weet ik niet hoeveel er van de huidige afdrachten verdwijnen, maar lang niet genoeg om dit te compenseren.
M.a.w. Hoogervorst is een leugenaar als hij zegt dat niemand er op achteruit gaat. Voor zover ik het kan zien gaan wij er minstens 5 % van ons besteedbaar inkomen op achteruit
V.
Ga ik doen, als ik thuis ben.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je de berekening al eens gemaakt op www.denieuwezorgverzekering.nl?
In oktober heeft hij in Kassa iets van die strekking gezegd. Zal het even opzoeken.quote:Trouwens, Hoogervorst heeft nooit gezegd dat niemand er op achteruit gaat.
Ik heb die uitzending ook gezien, en volgens mij heeft hij het echt niet gezegd. Dat zou namelijk wel heel erg dom zijn. Zal wel iets zijn geweest als 'de meeste mensen gaan er niet op achteruit'.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
In oktober heeft hij in Kassa iets van die strekking gezegd. Zal het even opzoeken.
V.
Laat ik het zo zeggen: ik weet niet meer precies wat hij heeft gezegd, maar hij heeft bewoordingen gebruikt die mij geruststelden dat het wel zou meevallen. En het valt niet mee, mijn vriendin en ik worden dubbel, of zelfs driedubbel genaaid.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb die uitzending ook gezien, en volgens mij heeft hij het echt niet gezegd. Dat zou namelijk wel heel erg dom zijn. Zal wel iets zijn geweest als 'de meeste mensen gaan er niet op achteruit'.
zal hij waarschijnlijk niet gezegd hebben:quote:Op woensdag 7 december 2005 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb die uitzending ook gezien, en volgens mij heeft hij het echt niet gezegd. Dat zou namelijk wel heel erg dom zijn. Zal wel iets zijn geweest als 'de meeste mensen gaan er niet op achteruit'.
Mijn excuses. Ik ben nogal kwaad, en ik zie dan mensen die kalm en beheerst blijven, en dat snap ik dan effe niet. En dat is onredelijk. Nogmaals sorry.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:17 schreef Lienekien het volgende:
En die opmerking over 'vreten uit dezelfde ruif' had je wel achterwege mogen laten. Want zie je mij ergens een waardeoordeel geven?
Had iemand hier nog info over?quote:Op woensdag 7 december 2005 14:45 schreef Verbal het volgende:
Ik zal vast een spuit 11 zijn, maar ik vraag het toch maar even. Bij het berekenen van het recht op zorgtoeslag voor mijn vriendin bleek dat zij geen recht heeft op zorgtoeslag. Volgend jaar trouwen wij en zijn wij dus toeslagpartners. Maar ik heb de verwachte bruto-salarissen van ons bij elkaar opgeteld, maar iemand zei tegen mij dat dat niet moest en dat je een andere berekening moet doen.
Wie weet wat waar is? En hoe het dan eventueel wel moet?
als jullie toeslagpartner zijn moet je jullie salarissen bij elkaar optellen. als je dan 40.000 euro of meer verdient, krijgen jullie geen zorgtoeslag. voor een alleenstaande is deze grens 25.000 euro.quote:
't Is al goed.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mijn excuses. Ik ben nogal kwaad, en ik zie dan mensen die kalm en beheerst blijven, en dat snap ik dan effe niet. En dat is onredelijk. Nogmaals sorry.
(...)
V.
Jawel, maar is het gewoon het bruut optellen van de bruto-salarissen, of is het het netto-inkomen, of iets er tussenin? Mijn vriendin verdient namelijk echt niet zoveel met haar twee dagen in de week.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:02 schreef _mman het volgende:
[..]
als jullie toeslagpartner zijn moet je jullie salarissen bij elkaar optellen. als je dan 40.000 euro of meer verdient, krijgen jullie geen zorgtoeslag. voor een alleenstaande is deze grens 25.000 euro.
als je met 2 man werkt haal je die 40.000 toch al vrij snel, dus ik denk dat jullie pech hebben.
het gaat om het bruto inkomen. kijk maar even op www.toeslagen.nl of je recht hebt op zorgtoeslag. indien jullie onder die +/- 40k blijven heb je recht op zorgtoeslag. hoe minder je verdiend, hoe meer natuurlijk.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jawel, maar is het gewoon het bruut optellen van de bruto-salarissen, of is het het netto-inkomen, of iets er tussenin? Mijn vriendin verdient namelijk echt niet zoveel met haar twee dagen in de week.
V.
Nee, dan heb ik het toch goed gedaan (hoewel men het bij de belasting nadrukkelijk heeft over een 'toetsingsinkomen'.... zeg dan gewoon brutoloon. Ik heb met bruto gerekend, en dan zitten we er (uiteraard nèt) bovenquote:Op woensdag 7 december 2005 16:14 schreef _mman het volgende:
[..]
het gaat om het bruto inkomen. kijk maar even op www.toeslagen.nl of je recht hebt op zorgtoeslag. indien jullie onder die +/- 40k blijven heb je recht op zorgtoeslag. hoe minder je verdiend, hoe meer natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |