abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32501662
Even een tvp
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_32501739
bij mij gaat het bijna het dubbele worden van wat ik nu moet betalen. Dat kan toch niet kloppen? Ik ben ziekenfonds verzekerd bij de IZZ. Ik betaal nu een premie per maand van 69,05 euro. Voor dit bedrag ben ik Basis, aanvullend en aanvullend + verzekerd. (ik heb dus recht op de maximale zorg) Nu heb ik gister mijn voorstel binnengekregen mbt mijn zorg premie van volgend jaar. Hierop staat dat op de manier zoals ik nu verzekerd ben mijn premie 130 euro gaat worden.

Ik heb op internet die zorgtoeslag test gedaan wat een indicatie geeft van wat je zou krijgen aan toeslag, en daar kwam een schamele 18 euro per maand uit. Houd in dat ik nog 112 euro per maand moet betalen op basis van hoe ik nu verzekerd ben. Dit kan volgens mij niet, het bedrag kan nooit zo hoog zijn. Ook is mij opgevallen dat in de basis verzekering veel zit waar ik niets aan heb, kraamzorg etc. Moet ik hiervoor nu ook betalen?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_32501834
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:52 schreef bbstreams het volgende:
Menzis-polis voor 1,2 miljoen FNV-leden

Uitgegeven: 21 november 2005 20:09
Laatst gewijzigd: 21 november 2005 20:10

RIJSWIJK - De FNV biedt haar 1,2 miljoen leden een collectieve zorgverzekering van zorgverzekeraar Menzis aan met kortingen op de verplichte basispolis én de aanvullende pakketten. De nieuwe zorgpolis voor FNV-leden is het grootste collectieve zorgverzekeringscontract tot nu toe, aldus de FNV en Menzis in een gezamenlijke verklaring.

Menzis biedt FNV-leden een basispolis voor 996 euro per jaar. Bij betaling per jaar wordt het 981 euro, zo lieten ze verder weten. In beide gevallen betekent dit een korting van ruim 5 procent op de nominale basispremies van Menzis.

"Keuze is er verder uit een drietal aanvullende verzekeringen en twee tandheelkundige polissen. Op deze pakketten biedt Menzis 9 procent korting", aldus de partners.
Ga dit nog verder uitzoeken, maar tot nu toe zou ik meer dan 200 euro per jaar meer betalen, wil ik dezelfde vergoedingen houden, die ik nu heb.
Hier is de zorgtoeslag al vanaf
Die krijg je nl. alleen uitgaande van het basispakket.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_32502058
ik moet ruim 450 euro meer betalen per jaar
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  woensdag 23 november 2005 @ 11:02:04 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32502330
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:
bij mij gaat het bijna het dubbele worden van wat ik nu moet betalen. Dat kan toch niet kloppen? Ik ben ziekenfonds verzekerd bij de IZZ. Ik betaal nu een premie per maand van 69,05 euro. Voor dit bedrag ben ik Basis, aanvullend en aanvullend + verzekerd. (ik heb dus recht op de maximale zorg) Nu heb ik gister mijn voorstel binnengekregen mbt mijn zorg premie van volgend jaar. Hierop staat dat op de manier zoals ik nu verzekerd ben mijn premie 130 euro gaat worden.

Ik heb op internet die zorgtoeslag test gedaan wat een indicatie geeft van wat je zou krijgen aan toeslag, en daar kwam een schamele 18 euro per maand uit. Houd in dat ik nog 112 euro per maand moet betalen op basis van hoe ik nu verzekerd ben. Dit kan volgens mij niet, het bedrag kan nooit zo hoog zijn. Ook is mij opgevallen dat in de basis verzekering veel zit waar ik niets aan heb, kraamzorg etc. Moet ik hiervoor nu ook betalen?
Dat bedrag klopt waarschijnlijk wel. Ik zit op 123, ook fiks meer dan wat ik nu betaal.

Er zijn nog wat wijzigingen: premies die zijn afgeschaft of verlaagd. Dus dat scheelt ook weer. Je kunt nog kiezen voor eigen risico, scheelt ook weer in premie. En vergeet de no-claim niet.

En ja, je betaalt ook mee voor zaken waar je niet of nooit gebruik van zult maken. Dat is nu eenmaal zo.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32505223
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:47 schreef Mangoworks2002 het volgende:
ik moet ruim 450 euro meer betalen per jaar
Ik dus 200 meer, na aftrek zorgtoeslag
pi_32521703
hoe zit dat eigenlijk tussen 1januari en maart. stel je accepteert het aanbod van je huidige verzekering niet. je heb immers tijd om te kiezen voor 1 maart 2006. hoe ben je dan verzekerd gedurende de eerste 3 maanden. .... of gaat de verzekering altijd in op 1 januari en wordt dus met terugwerkende kracht de nota;s vergoed. in de praktijk voor iemand de veel kosten heeft. die kan dit toch nooit zelf overbruggen ?
pi_32527031
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:18 schreef bbstreams het volgende:
hoe zit dat eigenlijk tussen 1januari en maart. stel je accepteert het aanbod van je huidige verzekering niet. je heb immers tijd om te kiezen voor 1 maart 2006. hoe ben je dan verzekerd gedurende de eerste 3 maanden. .... of gaat de verzekering altijd in op 1 januari en wordt dus met terugwerkende kracht de nota;s vergoed. in de praktijk voor iemand de veel kosten heeft. die kan dit toch nooit zelf overbruggen ?
Ik zit ook met deze vraag.
Daarnaast ook nog met een andere.
Stel dat je nu verzekerd bent bij verzekering A en je wilt na 1 januari 2006 overstappen op verzekering B. Moet je je dan eerst uitschrijven/afmelden bij A, of eerst inschrijven/aanmelden bij B, of hoef je je alleen maar aan te melden bij je nieuwe verzekering en wordt de rest vanzelf geregeld?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 24 november 2005 @ 08:01:28 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32528999
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:18 schreef bbstreams het volgende:
Zolang je niet actief meldt bij je huidige zorgverzekeraar dat je hun aanbod afwijst, zal dat pakket gewoon ingaan per 1 januari.
  donderdag 24 november 2005 @ 08:03:00 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32529010
quote:
Op donderdag 24 november 2005 02:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik zit ook met deze vraag.
Daarnaast ook nog met een andere.
Stel dat je nu verzekerd bent bij verzekering A en je wilt na 1 januari 2006 overstappen op verzekering B. Moet je je dan eerst uitschrijven/afmelden bij A, of eerst inschrijven/aanmelden bij B, of hoef je je alleen maar aan te melden bij je nieuwe verzekering en wordt de rest vanzelf geregeld?
Nee, je moet het voorstel van je huidige zorgverzekeraar officieel afwijzen en de verzekering opzeggen.
  donderdag 24 november 2005 @ 08:31:01 #131
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32529198
Je krijgt meestal een opzegkaart van je nieuwe verzekering, waarmee je de oude kan opzeggen
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_32614879
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:

Je rekent nu alleen de lagere ABWZ etc niet mee. Volgens het rekenschema op de nieuwezorgverzekeringsite zou mij dat bijv. 62 euro per maand schelen (ik ben benieuwd )
Verder kan je je premie nog verlagen dmv deelname aan collectiviteiten/verhogen eigen risico)
  woensdag 30 november 2005 @ 17:52:58 #133
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_32702321
Ik heb een vraag. Ik word in januari 18 jaar, dus dan zou ik ook moeten gaan betalen voor mijn verzekering. Ik heb de afgelopen week van mijn werkgever 3 "aanbiedingen" gekregen voor een zorgverzekering, bij 3 verschillende maatschappijen (bij alle 10% korting). Ik zou dan ogeveer 80 euro per maand premie moeten betalen voor een basisverzekering(zonder eigen risico). Omdat ik lang niet zo goed verdien heb ik recht op zorgtoeslag, het maximale bedrag van 400 euro per jaar dus. Dat komt neer op ongeveer 33 euro per maand. Dus ik zou per maand ongeveer 50 euro betalen, wat neerkomt op 1/3 van mijn salaris Best raar vind ik

Maar nu heb ik vandaag een aanbieding gekregen van PWZ (huidige verzekering). Op de polis staat ingangsdatum 01-01-2006 en geldig tot 01-01-2007. Tot zo ver niets mis mee, maar daar onder staat:
Beter Af Polis: Premie 0,00 euro
Beter Af Plus Polis: Premie 0,00 euro
Premie per maand: 0,00 euro.

Best mooi denk ik dan, maar wel raar, want ik word 18 in 2006. Ook raar omdat ik wel van de belastingdienst een paar maanden terug een aanvraagformulier voor zorgtoeslag heb gekregen. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe alles nou precies in elkaar zit voor mij?

edit:
Ik zit trouwens nog op school (laatste jaar). En ga (hopelijk ) na de zomer studeren. Ik weet niet of dat nog uitmaakt ivm stufi.
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
  woensdag 30 november 2005 @ 18:01:44 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32702570
Dat je een derde van je salaris aan je ziektekostenpremie kwijt zou zijn, is pech, maar het is niet anders. Iedereen boven de 18 is verantwoordelijk voor zijn eigen verzekering, dus ook als je straks gaat studeren.

Dat aanbod van PWZ kan gewoon niet kloppen met die bedragen.
pi_32705171
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:52 schreef SilverBullet het volgende:

Maar nu heb ik vandaag een aanbieding gekregen van PWZ (huidige verzekering). Op de polis staat ingangsdatum 01-01-2006 en geldig tot 01-01-2007. Tot zo ver niets mis mee, maar daar onder staat:
Beter Af Polis: Premie 0,00 euro
Beter Af Plus Polis: Premie 0,00 euro
Premie per maand: 0,00 euro.

Best mooi denk ik dan, maar wel raar, want ik word 18 in 2006. Ook raar omdat ik wel van de belastingdienst een paar maanden terug een aanvraagformulier voor zorgtoeslag heb gekregen. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe alles nou precies in elkaar zit voor mij?

edit:
Ik zit trouwens nog op school (laatste jaar). En ga (hopelijk ) na de zomer studeren. Ik weet niet of dat nog uitmaakt ivm stufi.
Misschien komt dat doordat je op 1 januari nog geen 18 bent, volgens mij wordt daarnaar gekeken. Ik denk niet dat er onderscheid wordt gemaakt tussen iemand die in januari 18 wordt of in december. Op het moment dat het nieuwe zorgstelsel ingevoerd wordt ben je nog geen 18 dus krijg je een aanbieding voor ¤ 0,00. Dat lijkt me een vrij logische verklaring.

O, wacht ... geldig tot : 01-01-2007 ... Die einddatum is dan wel raar inderdaad. Nou gaat mijn verklaring niet helemaal meer op denk ik

Ik weet wel dat zo lang je schoolgaand bent of studeert, je bij veel (of alle?) verzekeraars voor de aanvullende pakketten gratis meeverzekerd kan worden met één van de ouders.
  woensdag 30 november 2005 @ 19:53:54 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32706005
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:29 schreef Serinde het volgende:

[..]

(...)
Ik weet wel dat zo lang je schoolgaand bent of studeert, je bij veel (of alle?) verzekeraars voor de aanvullende pakketten gratis meeverzekerd kan worden met één van de ouders.
Volgens mij is dat ook alleen maar tot 18 jaar.

Oh wacht, ik lees in het boekje van mijn verzekering dat de aanvullende verzekeringen voor kinderen tot 30 jaar (van wie de ouders het levensonderhoud betalen) gratis blijven. Dan is wel de vraag wat de definitie is van 'levensonderhoud betalen'. Veel studenten bedruipen immers zichzelf met studiebeurs en bijbaan?
pi_32706981
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook alleen maar tot 18 jaar.

Oh wacht, ik lees in het boekje van mijn verzekering dat de aanvullende verzekeringen voor kinderen tot 30 jaar (van wie de ouders het levensonderhoud betalen) gratis blijven. Dan is wel de vraag wat de definitie is van 'levensonderhoud betalen'. Veel studenten bedruipen immers zichzelf met studiebeurs en bijbaan?
Studiefinanciering ontvangen is voor de meeste verzekeraars hét criterium om als 'kind' aangemerkt te blijven. Of ze thuis- of utiwonend zijn maakt ook niet uit.
pi_32707903
Achmea kennende zal er bij de offerte geen rekening gehouden zijn met de 18jaar-grens en zal er standaard 01-01-2007 staan. Al zal er in de kleine lettertjes wel ergens staan dat er in de maand (na) het bereiken van de 18 jaar de standaardpremie in rekening gebracht zal worden oid.
pi_32822340
Nog een leuke: http://nationalacademic.nl/verz_2006/index2.htm
Ze selecteren wel op opleiding ed, maar zijn goedkoop.
pi_32887091
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:39 schreef lost95 het volgende:

[..]

Je rekent nu alleen de lagere ABWZ etc niet mee. Volgens het rekenschema op de nieuwezorgverzekeringsite zou mij dat bijv. 62 euro per maand schelen (ik ben benieuwd )
Verder kan je je premie nog verlagen dmv deelname aan collectiviteiten/verhogen eigen risico)
op de site denieuwezorgversekering.nl worden sowieso appels met peren vergeleken. dan wordt gezegd dat je er bij een bepaalde premie niet op achteruit gaat. dat klopt ook wel, alleen wordt daar je huidige verzekering en premie, meestal met aanvullende verzekering, vergeleken met de nominale nieuwe zorgverzekering. Hier zit echter niet de aanvullende verzekering bij. Dit is gemiddeld zo'n 25 euro netto (bij mij en meerdere mensen). Dus als gezin of samenwonende partners ga je er gemakkelijk 50 euro netto op achteruit.
Dus, appels met peren. Kost je altijd meer dan nu...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')