Natuurlijk. Over de 1 alleen wat meer dan de ander.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben zelf bij Unive voor al mn verzekeringen. Heb geen opmerkingen over hun huidge ziektenkostenverzekering, maar hoef er dan ook bijna geen gebruik van te maken (klopt af), over alle verzekeraars zijn wel negatieve dingen te melden
Toch klopt dit niet helemaal, volgens mij, want het schijnt dat mensen die een eigen huis hebben hun toetsingsinkomen kunnen verlagen vanwege de hypotheekaftrek. En op die site kan ik geen duidelijke info vinden over hoe het toetsingsinkomen wordt berekend. Dus als iemand nog info heeft, heeeeeel graag.quote:
Het toetsingsinkomen = belastbaar inkomen oftewel: inkomen na alle bijtellingen (leaseauto) en aftrekposten (hypotheekrente, lijfrente, persoonsgebonden aftrek)quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Toch klopt dit niet helemaal, volgens mij, want het schijnt dat mensen die een eigen huis hebben hun toetsingsinkomen kunnen verlagen vanwege de hypotheekaftrek. En op die site kan ik geen duidelijke info vinden over hoe het toetsingsinkomen wordt berekend. Dus als iemand nog info heeft, heeeeeel graag.
V.
volgens mij ook fout;quote:4. Onder welke precieze voorwaarden voeren studenten een gezamenlijke huishouding?
4. Tijdens de Kamerbehandeling van de Algemene wet inkomensafhankelijke regelingen is aangegeven dat er van een gezamenlijke huishouding sprake is als twee ongehuwden hun hoofdverblijf in dezelfde woning hebben, waarbij zij blijk geven zorg te dragen voor elkaar door middel van het leveren van een bijdrage in de kosten van de huishouding dan wel anderszins. Studenten die in een studentenhuis wonen, waarbij ieder voor zich een huurcontract met de eigenaar van het studentenhuis heeft afgesloten, zullen veelal geen gezamenlijke huishouding voeren. De motieven voor het wonen op één adres worden niet ingegeven door de wens zorg te dragen voor elkaar. In dergelijke gevallen spelen louter economische en praktische motieven een rol. De medestudenten waarmee de woning wordt gedeeld vormen een toevallige groep mensen met dezelfde woonwens: betaalbare studentenhuisvesting. Het gebruik van de woning wisselt regelmatig. In de praktijk doen zich echter ook situaties voor waarbij twee studenten samen een huurcontract afsluiten met een huiseigenaar. Samen richten zij de woning in en gebruiken zij de gemeenschappelijke ruimtes, beiden leveren – al dan niet naar draagkracht – een bijdrage in de huishouding. In zo’n situatie zal er veelal wel sprake zijn van een gezamenlijke huishouding. Tussen deze twee casusposities zijn nog diverse vormen van gezamenlijke bewoning door studenten te onderkennen. Van geval tot geval zal aan de hand van de precieze situatie beoordeeld moeten worden of er sprake is van een gezamenlijke huishouding.
Nee.quote:Op zondag 11 december 2005 19:29 schreef trigt013 het volgende:
is claimen uit je aanvullende verzekering ook een aanslag op je no-claim
Nooit klachten over Univé gehad en ik heb toch redelijk wat medische kosten...quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:30 schreef HPoi het volgende:
[..]
In de Volkskrant stond een leuk overzichtje met % klanten die klachten indienen tegen hun zorgverzekeraar. Volgens mij kreeg Unive nogal wat klachten...., maar kan het mis hebben.
Volgens mij heeft die goede man geen flauw benul waar hij over praat.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:15 schreef dvdfreak het volgende:
Hoogervorst: verzeker niet te veel
DEN HAAG Aanvullende zorgverzekeringen zijn vaak onnodig duur, zegt minister Hoogervorst in het Algemeen Dagblad. Hij denkt dat mensen veel kunnen besparen als ze kritisch kijken welke aanvulling ze echt nodig hebben.
Volgens Hoogervorst zijn veel mensen goedkoper uit als ze de kosten voor bijvoorbeeld de fysiotherapeut of de tandarts voor eigen rekening nemen.
Het nieuwe zorgstelsel, dat op 1 januari ingaat, bestaat uit een basisverzekering met aanvullingen die per verzekeraar verschillen. Vandaag moet iedereen een aanbod van zijn huidige zorgverzekeraar in huis hebben.
![]()
Ik heb geen aparte aanvullende tandverzekering nodig, ik heb in principe nooit ergens last van. Laatst zijn mijn verstandskiezen getrokken, maar dat is het enige noemenswaardige wat in mijn 26 levensjaren aan mijn gebit is gebeurd...quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:22 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die goede man geen flauw benul waar hij over praat.
Tandarts = duur...en bij een aanvullend pakket kun je niet zomaar zeggen wat je wel en niet wil.
Zelf niet bij FBTO, die hebben ook pakkertjes
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik heb geen aparte aanvullende tandverzekering nodig, ik heb in principe nooit ergens last van. Laatst zijn mijn verstandskiezen getrokken, maar dat is het enige noemenswaardige wat in mijn 26 levensjaren aan mijn gebit is gebeurd...
Tandaarts is inderdaad duur. Maar de premie is ook erg hoog. Voor een maximale vergoeding van bijv. 400 euro per jaar, betaal je vaak iets van 300 euro premie. Dat loont dus eigenlijk alleen als vrijwel elk jaar meer dan 300 euro tandartskosten hebt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:22 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die goede man geen flauw benul waar hij over praat.
Tandarts = duur...en bij een aanvullend pakket kun je niet zomaar zeggen wat je wel en niet wil.
Zelf niet bij FBTO, die hebben ook pakkertjes
Kan best, maar als dat eenmalig is, ben ik nog steeds goedkoper uit zonder aanvullende tandverzekering. Mijn vriend moest voor het vullen van 6 gaatjes ¤262,- betalen. Dat zou ik er met twee jaar uit hebben...quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Maar het is helaas geen garantie dat het ook zo blijft. Jij kunt ook een keer een stuk van een kies breken of een ontsteking aan een wortelkanaal krijgen. En dat loopt heel snel in de papieren.
Da's dan wel een hele dure tandartsverzekering.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:57 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Tandaarts is inderdaad duur. Maar de premie is ook erg hoog. Voor een maximale vergoeding van bijv. 400 euro per jaar, betaal je vaak iets van 300 euro premie. Dat loont dus eigenlijk alleen als vrijwel elk jaar meer dan 300 euro tandartskosten hebt.
Als er nou wel andere zaken zijn waarvoor je je aanvullend wilt verzekeren, dan kun je op zoek naar een pakket waar dat in zit en de tandarts. Dat is bijv. het geval bij mijn huidige aanvullende pakket. En dan wordt de rekensom alweer anders.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Kan best, maar als dat eenmalig is, ben ik nog steeds goedkoper uit zonder aanvullende tandverzekering. Mijn vriend moest voor het vullen van 6 gaatjes ¤262,- betalen. Dat zou ik er met twee jaar uit hebben...
Ik heb ook een aanvullend pakket waar het voor een deel inzit, maar ik zit erover te denken het af te stoten. Ik krijg een extra vergoeding voor mijn hoorapparaat, maar dat is maar ¤410, en de prijs van het aanvullend pakket ¤15 per maand. Maar ik krijg maar eens in de zeven jaar een hoorapparaat volledig vergoed, dus wat moet ik er eigenlijk mee?quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als er nou wel andere zaken zijn waarvoor je je aanvullend wilt verzekeren, dan kun je op zoek naar een pakket waar dat in zit en de tandarts. Dat is bijv. het geval bij mijn huidige aanvullende pakket. En dan wordt de rekensom alweer anders.
Dat kun jij het beste beoordelen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik heb ook een aanvullend pakket waar het voor een deel inzit, maar ik zit erover te denken het af te stoten. Ik krijg een extra vergoeding voor mijn hoorapparaat, maar dat is maar ¤410, en de prijs van het aanvullend pakket ¤15 per maand. Maar ik krijg maar eens in de zeven jaar een hoorapparaat volledig vergoed, dus wat moet ik er eigenlijk mee?
Dat is inderdaad een moeilijke keuze. Als je de discipline hebt om daadwerkelijk geld opzij te leggen, dan is het waarschijnlijk voordeliger om dat te doen dan de premie te betalen. Van die premie moet namelijk ook de kosten en evt. winst van de verzekeraar opgebracht worden. Als je er niet zeker bent dat je t.z.t de kosten van betreffende behandeling ook daadwerkelijk kunt dragen is het beter om toch maar voor een aanvullende verzekering te kiezen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat kun jij het beste beoordelen.
Ik weet wel dat als ik zelf ga rekenen en uitkom op: ja, maar als ik tien euro per maand opzij leg, dan heb ik over drie jaar mijn nieuwe <vul in> ook zelf bij elkaar gespaard... ik toch liever meer dan die 10 euro per maand aan premie betaal omdat ik het geld er toch niet voor opzij ga leggen.
Ja, en die inkomensafhankelijke bijdrage staat nu op 6,75%, dus dat verbetert zelfs een beetje. Kijk maar op je loonstrookje...quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:42 schreef merry77 het volgende:
Ook als je nu al particulier verzekerd bent ga je er FLINK op achteruit.
Veel mensen hebben dit niet door.
Zit zo:
Je krijgt 6,5% inkomensafhankelijke bijdrage. Die krijg je dan weer vergoed via je werkgever.
Maar die vergoeding is bruto. En wat ze er niet bijzeggen is dat die dus als meer loon telt.
En dat betekent per jaar 6,5% van 30.000 euro (max bedrag zorgtoeslag) = 1950 euro extra loon.
1950*42% extra belasting = 819 euro extra belasting betalen!!
Dat is 68 euro per maand meer belasting.
Mijn koopkracht gaat met ongeveer 3,5% dalen volgend jaar en dat terwijl ik dacht dat een normaal middeninkomen er ietsje op vooruit zou gaan.
BAH!
Nee, want een particulier heeft die nu niet... Dat komt er dus gewoon bij volgend jaar...quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, en die inkomensafhankelijke bijdrage staat nu op 6,75%, dus dat verbetert zelfs een beetje. Kijk maar op je loonstrookje...![]()
Maar daar moet je je dan wél blauw voor betalen, en dat doen andere verzekeringsmaatschappijen óók....quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:28 schreef 9christensen het volgende:
Ik heb voor Groene Land gekozen. Met 500 euro eigen risico
Vooral omdat daar de tandartskosten 100% worden vergoed.
dat klopt, alle verzekeringmaatschappijen zijn afzetters.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar daar moet je je dan wél blauw voor betalen, en dat doen andere verzekeringsmaatschappijen óók....
Wij hebben ook nog niks gehoord over de huur- en zorgtoeslag, dus nee, je bent niet de enigequote:Op zondag 18 december 2005 08:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Uh...ben ik de enige die nog niks gehoord heeft wb zorg- en huurtoeslag?
Gelukkig.quote:Op zondag 18 december 2005 09:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij hebben ook nog niks gehoord over de huur- en zorgtoeslag, dus nee, je bent niet de enige.
Dat laatste kan sowieso, maar zolang jij je verzekering niet hebt opgezegd, ben je, stilzwijgend, akkoord gegaan met het aanbod zoals je dat gekregen hebt.(en dat is op basis van je huidige dekking).quote:Op maandag 19 december 2005 23:04 schreef CoNNaiZ het volgende:
Hoe zit het nu met de situatie op 1 januari? Ik was particulier verzekerd met een aardig extra pakket.. Ik kies nog niet want mijn werk is nog aan het onderhandelen over een collectief iets. Moet ik nu dat enorm hoge bedrag betalen tussen 1 januari en 1 maart? Of krijg ik dat later weer terug als ik wat anders kies? Of kan ik nu zeggen dat ik tot 1 maart alleen basis verzekerking en dan per 1 maart opnieuw switchen?
Als je pas in februari overstapt, wordt er teruggerekend naar de situatie van 1 januari.quote:Op maandag 19 december 2005 23:04 schreef CoNNaiZ het volgende:
Hoe zit het nu met de situatie op 1 januari? Ik was particulier verzekerd met een aardig extra pakket.. Ik kies nog niet want mijn werk is nog aan het onderhandelen over een collectief iets. Moet ik nu dat enorm hoge bedrag betalen tussen 1 januari en 1 maart? Of krijg ik dat later weer terug als ik wat anders kies? Of kan ik nu zeggen dat ik tot 1 maart alleen basis verzekerking en dan per 1 maart opnieuw switchen?
Je hebt gelijk (even nagekeken), maar ik vraag me af hoe dat gaat indien je gebruik hebt gemaakt van zorg die onder een bepaald pakket valt en je wilt bij je nieuwe verzekeraar alleen een basispakket (of in elk geval een dekking waarbij de al afgenomen hulp geen dekking biedt.)quote:Op maandag 19 december 2005 23:24 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Als je pas in februari overstapt, wordt er teruggerekend naar de situatie van 1 januari.
Dwz de premie die je reeds voor 2006 aan je oude verzekeraar A hebt betaald krijg je terug en de premie die je voor je nieuwe verzekeraar B (bv collectief op je werk) zou hebben moeten betalen moet je betalen.
Of dit onderling verrekend wordt, of dat het via je eigen bank/giro gaat weet ik niet.
In ieder geval wordt dus altijd teruggegaan tot peildatum 1 januari 2006.
http://www.denieuwezorgverzekering.nl/Zorgverzekering/vragen/quote:Op maandag 19 december 2005 23:37 schreef CoNNaiZ het volgende:
Super bedankt! Dat wilde ik weten! wat is overigens jullie bron hiervoor?
quote:Wat gebeurt er als ik na 1 januari 2006 nog niet op het aanbod van mijn verzekeraar heb gereageerd?
Antwoord:
Indien u het aanbod voor 16 december 2005 hebt ontvangen, zult u automatisch een zorgverzekering volgens het aanbod - dus ook bij de in het aanbod aangegeven zorgverzekeraar - krijgen. U kunt die "automatische zorgverzekering" wel weer tot 1 maart 2006 met terugwerkende kracht opzeggen. U krijgt dan uw premies terug, en u heeft tot 1 mei 2006 om een nieuwe zorgverzekering (met terugwerkende kracht) te sluiten.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:01 schreef Jessica24 het volgende:
Ik bekeek net mijn (postbank) rekening en heb 97 euro zorgtoeslag gekregen (voor mij en mn huisgenoot)... Heb nog geen huurtoeslag ontvangen, ik vind het wel raar dat dit niet tegelijk komt...
Ook heb ik nog helemaal geen bericht gehad..
quote:Kan iemand mij uitleggen waarom ik alleen 403 euro per jaar krijg maar samen met mijn huisgenoot (zorgpartner) 1164 euro krijg. Dit scheelt nogal per persoon: dus 33.58 per maand voor mij alleen, maar 48.5 per maand pp nu ik het heb aangevraagd voor 2 personen.
Dat weet ik niet. De reden hiervoor staat in je brief van de Belastingdienst (die je dus nog niet hebt).quote:Ook snap ik niet waarom mijn huurtoeslag (heb ik berekend op de zijde van de belastingdienst) nu 44 euro is en hiervoor dus 87 euro... is het bij iedereen zo omlaag gegaan?
Ik heb dus een zorgtoeslag van 34 euro gekregen (waarschijnlijk op maandbasis?) op basis van bovenstaande zou ik 96 euro per maand moeten betalen. Komt hier nog een lagere ABWZ dingetje op je loonstrook bij? Dus zou ik nog minder dan 96 euro per maand moeten betalen.... Correct?quote:Op woensdag 23 november 2005 10:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:
bij mij gaat het bijna het dubbele worden van wat ik nu moet betalen. Dat kan toch niet kloppen? Ik ben ziekenfonds verzekerd bij de IZZ. Ik betaal nu een premie per maand van 69,05 euro. Voor dit bedrag ben ik Basis, aanvullend en aanvullend + verzekerd. (ik heb dus recht op de maximale zorg) Nu heb ik gister mijn voorstel binnengekregen mbt mijn zorg premie van volgend jaar. Hierop staat dat op de manier zoals ik nu verzekerd ben mijn premie 130 euro gaat worden.
Ik heb op internet die zorgtoeslag test gedaan wat een indicatie geeft van wat je zou krijgen aan toeslag, en daar kwam een schamele 18 euro per maand uit. Houd in dat ik nog 112 euro per maand moet betalen op basis van hoe ik nu verzekerd ben. Dit kan volgens mij niet, het bedrag kan nooit zo hoog zijn. Ook is mij opgevallen dat in de basis verzekering veel zit waar ik niets aan heb, kraamzorg etc. Moet ik hiervoor nu ook betalen?
Ja, lagere AWBZ-premie en afschaffing ziekenfondspremie.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:47 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ik heb dus een zorgtoeslag van 34 euro gekregen (waarschijnlijk op maandbasis?) zou ik 96 euro per maand moeten betalen. Komt hier nog een lagere ABWZ dingetje op je loonstrook bij? Dus zou ik nog minder dan 96 euro per maand moeten betalen....
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:33 schreef glossy het volgende:
wij krijgen geen zorg toeslag we verdienen te veel met zijn 2e.
ben net wel over gestapt naar een andere verzekering.
univé is mij te duur,het scheelt me met fbto dikke 20 euro.
bij unive betaalde ik 82 euro ofzo per maand zonder extra's,bij fbto betaal ik 89.15 voor een basis verzekering en gezinsplanning er bij,als ik me extra zou verzekeren bij unive was ik 115 euro of meer kwijt,unive is zeker niet de goedkoopste,vind hem veelste duur.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?Naar mijn weten is Univé een van de goedkoopsten? Of is dat per jaar?
zou ik kunnen doen maar dan kom ik weer duurder uit.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:21 schreef deedeetee het volgende:
Unive is wel goedkoop je kunt je toch ook bij een ander bijverzekeren als je dat bij hun te duur vind ?
Gezinsplanning? Wat houd dat in?quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:53 schreef glossy het volgende:
[..]
bij umive betaalde ik 82 euro ofzo per maand zonder extra's,bij fbto betaal ik 89.15 voor een basis verzekering en gezinsplanning er bij,als ik me extra zou verzekeren bij unive was ik 115 euro of meer kwijt,unive is zeker niet de goedkoopste,vind hem veelste duur.
De module Gezinsplanning dekt:quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Gezinsplanning? Wat houd dat in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |