abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32942013
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:36 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ben zelf bij Unive voor al mn verzekeringen. Heb geen opmerkingen over hun huidge ziektenkostenverzekering, maar hoef er dan ook bijna geen gebruik van te maken (klopt af), over alle verzekeraars zijn wel negatieve dingen te melden
Natuurlijk. Over de 1 alleen wat meer dan de ander.
btw: VW!!
  vrijdag 9 december 2005 @ 13:36:33 #202
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32943343
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:14 schreef _mman het volgende:

[..]

het gaat om het bruto inkomen.
Toch klopt dit niet helemaal, volgens mij, want het schijnt dat mensen die een eigen huis hebben hun toetsingsinkomen kunnen verlagen vanwege de hypotheekaftrek. En op die site kan ik geen duidelijke info vinden over hoe het toetsingsinkomen wordt berekend. Dus als iemand nog info heeft, heeeeeel graag.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32943383
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

Toch klopt dit niet helemaal, volgens mij, want het schijnt dat mensen die een eigen huis hebben hun toetsingsinkomen kunnen verlagen vanwege de hypotheekaftrek. En op die site kan ik geen duidelijke info vinden over hoe het toetsingsinkomen wordt berekend. Dus als iemand nog info heeft, heeeeeel graag.

V.
Het toetsingsinkomen = belastbaar inkomen oftewel: inkomen na alle bijtellingen (leaseauto) en aftrekposten (hypotheekrente, lijfrente, persoonsgebonden aftrek)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 11 december 2005 @ 00:21:51 #204
39190 bbstreams
011010101101
pi_32983972
quote:
4. Onder welke precieze voorwaarden voeren studenten een gezamenlijke huishouding?

4. Tijdens de Kamerbehandeling van de Algemene wet inkomensafhankelijke regelingen is aangegeven dat er van een gezamenlijke huishouding sprake is als twee ongehuwden hun hoofdverblijf in dezelfde woning hebben, waarbij zij blijk geven zorg te dragen voor elkaar door middel van het leveren van een bijdrage in de kosten van de huishouding dan wel anderszins. Studenten die in een studentenhuis wonen, waarbij ieder voor zich een huurcontract met de eigenaar van het studentenhuis heeft afgesloten, zullen veelal geen gezamenlijke huishouding voeren. De motieven voor het wonen op één adres worden niet ingegeven door de wens zorg te dragen voor elkaar. In dergelijke gevallen spelen louter economische en praktische motieven een rol. De medestudenten waarmee de woning wordt gedeeld vormen een toevallige groep mensen met dezelfde woonwens: betaalbare studentenhuisvesting. Het gebruik van de woning wisselt regelmatig. In de praktijk doen zich echter ook situaties voor waarbij twee studenten samen een huurcontract afsluiten met een huiseigenaar. Samen richten zij de woning in en gebruiken zij de gemeenschappelijke ruimtes, beiden leveren – al dan niet naar draagkracht – een bijdrage in de huishouding. In zo’n situatie zal er veelal wel sprake zijn van een gezamenlijke huishouding. Tussen deze twee casusposities zijn nog diverse vormen van gezamenlijke bewoning door studenten te onderkennen. Van geval tot geval zal aan de hand van de precieze situatie beoordeeld moeten worden of er sprake is van een gezamenlijke huishouding.
volgens mij ook fout;

vergeet de term huishouding maar. het is vrij simpel: je bent (of je partner is) alleen toeslagpartner wanneer jullie gezamenlijk belasting aangifte doen.
  zondag 11 december 2005 @ 19:29:21 #205
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_32994937
is claimen uit je aanvullende verzekering ook een aanslag op je no-claim
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 11 december 2005 @ 19:31:18 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32995018
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:29 schreef trigt013 het volgende:
is claimen uit je aanvullende verzekering ook een aanslag op je no-claim
Nee.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 11 december 2005 @ 22:07:25 #207
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_33000281
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:30 schreef HPoi het volgende:

[..]

In de Volkskrant stond een leuk overzichtje met % klanten die klachten indienen tegen hun zorgverzekeraar. Volgens mij kreeg Unive nogal wat klachten...., maar kan het mis hebben.
Nooit klachten over Univé gehad en ik heb toch redelijk wat medische kosten...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:15:55 #208
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33128057
Hoogervorst: verzeker niet te veel

DEN HAAG Aanvullende zorgverzekeringen zijn vaak onnodig duur, zegt minister Hoogervorst in het Algemeen Dagblad. Hij denkt dat mensen veel kunnen besparen als ze kritisch kijken welke aanvulling ze echt nodig hebben.

Volgens Hoogervorst zijn veel mensen goedkoper uit als ze de kosten voor bijvoorbeeld de fysiotherapeut of de tandarts voor eigen rekening nemen.

Het nieuwe zorgstelsel, dat op 1 januari ingaat, bestaat uit een basisverzekering met aanvullingen die per verzekeraar verschillen. Vandaag moet iedereen een aanbod van zijn huidige zorgverzekeraar in huis hebben.
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:22:48 #209
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33128269
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:15 schreef dvdfreak het volgende:
Hoogervorst: verzeker niet te veel

DEN HAAG Aanvullende zorgverzekeringen zijn vaak onnodig duur, zegt minister Hoogervorst in het Algemeen Dagblad. Hij denkt dat mensen veel kunnen besparen als ze kritisch kijken welke aanvulling ze echt nodig hebben.

Volgens Hoogervorst zijn veel mensen goedkoper uit als ze de kosten voor bijvoorbeeld de fysiotherapeut of de tandarts voor eigen rekening nemen.

Het nieuwe zorgstelsel, dat op 1 januari ingaat, bestaat uit een basisverzekering met aanvullingen die per verzekeraar verschillen. Vandaag moet iedereen een aanbod van zijn huidige zorgverzekeraar in huis hebben.
Volgens mij heeft die goede man geen flauw benul waar hij over praat.
Tandarts = duur...en bij een aanvullend pakket kun je niet zomaar zeggen wat je wel en niet wil.
Zelf niet bij FBTO, die hebben ook pakkertjes
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:49:00 #210
12913 GreatWhiteSilence
pi_33129022
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:22 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Tandarts = duur...en bij een aanvullend pakket kun je niet zomaar zeggen wat je wel en niet wil.
Ik heb geen aparte aanvullende tandverzekering nodig, ik heb in principe nooit ergens last van. Laatst zijn mijn verstandskiezen getrokken, maar dat is het enige noemenswaardige wat in mijn 26 levensjaren aan mijn gebit is gebeurd...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:41:42 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33130728
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik heb geen aparte aanvullende tandverzekering nodig, ik heb in principe nooit ergens last van. Laatst zijn mijn verstandskiezen getrokken, maar dat is het enige noemenswaardige wat in mijn 26 levensjaren aan mijn gebit is gebeurd...
Gefeliciteerd.

Maar het is helaas geen garantie dat het ook zo blijft. Jij kunt ook een keer een stuk van een kies breken of een ontsteking aan een wortelkanaal krijgen. En dat loopt heel snel in de papieren.
pi_33131205
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:22 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Tandaarts is inderdaad duur. Maar de premie is ook erg hoog. Voor een maximale vergoeding van bijv. 400 euro per jaar, betaal je vaak iets van 300 euro premie. Dat loont dus eigenlijk alleen als vrijwel elk jaar meer dan 300 euro tandartskosten hebt.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:00:06 #213
12913 GreatWhiteSilence
pi_33131315
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.

Maar het is helaas geen garantie dat het ook zo blijft. Jij kunt ook een keer een stuk van een kies breken of een ontsteking aan een wortelkanaal krijgen. En dat loopt heel snel in de papieren.
Kan best, maar als dat eenmalig is, ben ik nog steeds goedkoper uit zonder aanvullende tandverzekering. Mijn vriend moest voor het vullen van 6 gaatjes ¤262,- betalen. Dat zou ik er met twee jaar uit hebben...
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:01:47 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33131349
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:57 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Tandaarts is inderdaad duur. Maar de premie is ook erg hoog. Voor een maximale vergoeding van bijv. 400 euro per jaar, betaal je vaak iets van 300 euro premie. Dat loont dus eigenlijk alleen als vrijwel elk jaar meer dan 300 euro tandartskosten hebt.
Da's dan wel een hele dure tandartsverzekering.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:07:57 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33131526
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Kan best, maar als dat eenmalig is, ben ik nog steeds goedkoper uit zonder aanvullende tandverzekering. Mijn vriend moest voor het vullen van 6 gaatjes ¤262,- betalen. Dat zou ik er met twee jaar uit hebben...
Als er nou wel andere zaken zijn waarvoor je je aanvullend wilt verzekeren, dan kun je op zoek naar een pakket waar dat in zit en de tandarts. Dat is bijv. het geval bij mijn huidige aanvullende pakket. En dan wordt de rekensom alweer anders.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:14:56 #216
12913 GreatWhiteSilence
pi_33131734
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als er nou wel andere zaken zijn waarvoor je je aanvullend wilt verzekeren, dan kun je op zoek naar een pakket waar dat in zit en de tandarts. Dat is bijv. het geval bij mijn huidige aanvullende pakket. En dan wordt de rekensom alweer anders.
Ik heb ook een aanvullend pakket waar het voor een deel inzit, maar ik zit erover te denken het af te stoten. Ik krijg een extra vergoeding voor mijn hoorapparaat, maar dat is maar ¤410, en de prijs van het aanvullend pakket ¤15 per maand. Maar ik krijg maar eens in de zeven jaar een hoorapparaat volledig vergoed, dus wat moet ik er eigenlijk mee?
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:32:54 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33132256
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik heb ook een aanvullend pakket waar het voor een deel inzit, maar ik zit erover te denken het af te stoten. Ik krijg een extra vergoeding voor mijn hoorapparaat, maar dat is maar ¤410, en de prijs van het aanvullend pakket ¤15 per maand. Maar ik krijg maar eens in de zeven jaar een hoorapparaat volledig vergoed, dus wat moet ik er eigenlijk mee?
Dat kun jij het beste beoordelen.

Ik weet wel dat als ik zelf ga rekenen en uitkom op: ja, maar als ik tien euro per maand opzij leg, dan heb ik over drie jaar mijn nieuwe <vul in> ook zelf bij elkaar gespaard... ik toch liever meer dan die 10 euro per maand aan premie betaal omdat ik het geld er toch niet voor opzij ga leggen.
pi_33132891
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat kun jij het beste beoordelen.

Ik weet wel dat als ik zelf ga rekenen en uitkom op: ja, maar als ik tien euro per maand opzij leg, dan heb ik over drie jaar mijn nieuwe <vul in> ook zelf bij elkaar gespaard... ik toch liever meer dan die 10 euro per maand aan premie betaal omdat ik het geld er toch niet voor opzij ga leggen.
Dat is inderdaad een moeilijke keuze. Als je de discipline hebt om daadwerkelijk geld opzij te leggen, dan is het waarschijnlijk voordeliger om dat te doen dan de premie te betalen. Van die premie moet namelijk ook de kosten en evt. winst van de verzekeraar opgebracht worden. Als je er niet zeker bent dat je t.z.t de kosten van betreffende behandeling ook daadwerkelijk kunt dragen is het beter om toch maar voor een aanvullende verzekering te kiezen.
Zelf twijfel ik nog wat in mijn situatie het beste is.
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:28:13 #219
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_33133882
Ik heb voor Groene Land gekozen. Met 500 euro eigen risico

Vooral omdat daar de tandartskosten 100% worden vergoed.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_33136253
Ook als je nu al particulier verzekerd bent ga je er FLINK op achteruit.
Veel mensen hebben dit niet door.

Zit zo:
Je krijgt 6,5% inkomensafhankelijke bijdrage. Die krijg je dan weer vergoed via je werkgever.
Maar die vergoeding is bruto. En wat ze er niet bijzeggen is dat die dus als meer loon telt.
En dat betekent per jaar 6,5% van 30.000 euro (max bedrag zorgtoeslag) = 1950 euro extra loon.
1950*42% extra belasting = 819 euro extra belasting betalen!!
Dat is 68 euro per maand meer belasting.

Mijn koopkracht gaat met ongeveer 3,5% dalen volgend jaar en dat terwijl ik dacht dat een normaal middeninkomen er ietsje op vooruit zou gaan.
BAH!
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')