abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32035108
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:18 schreef devzero het volgende:

[..]

ja, ander machine id. En die vraag was ook al door een fokkertje gevraagd in het folding topic op tweakers! (maar je begrijpt natuurlijk wel dat je nu bonus punten van me krijgt omdat je daar niet leest )
ja maar op tweakers gebruiken ze allemaal van die enge woorden
en jij ook ja, ander machine id. <----?? het kwartje moet nog even vallen??

@maggie
pi_32035750
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:18 schreef devzero het volgende:

(maar je begrijpt natuurlijk wel dat je nu bonus punten van me krijgt omdat je daar niet leest )
Helaas gaan er dan bij jou blijkbaar wat punten af
pi_32036016
Oh, en sk888er, ik denk dat ik wel snap wat er wordt bedoelt, maar ik probeer maar niet, want dan zaai ik alleen maar meer verwarring waarschijnlijk.

Maar vooruit, misschien heb je hier iets aan?
quote:
Folding@Home biedt ondersteuning voor meerdere fysieke of logische cpu's. Dit gaat alleen niet vanzelf.

Om hiervan volledig gebruik te maken ben je verplicht tot het runnen van 1 console per fysieke of logische core.

Download de console client van de Folding@home site.

Stop de client in een aparte map. Herhaal dit voor elke logische of fysieke cpu die er in jouw systeem zit. Dat komt bijvoorbeeld neer op 2 mappen voor een P4 3.2Ghz en 4 mappen voor een Dual Xeon 2.8Ghz.

Nadat de client in alle mappen aanwezig is kan deze worden gestart. Let op! Tijdens de installatie wordt gevraagd om een "MachineID". Dit moet in elke map een ander nummer zijn: 1 t/m 8. Bij een andere pc kan je gewoon weer met een schone lei beginnen.

Het configuratieproces ziet er als volgt uit:

Configuring Folding@Home...

User name [anonymous]? #Je eigen nickname
Team Number [0]? #Dit is 92 voor DPC
Launch automatically at machine startup, installing this as a service (yes/no) [no] #Spreekt voor zich
Ask before fetching/sending work (no/yes) [no]? #moet het zenden/versturen automatisch gaan of niet
User Internet Explorer Settings (no/yes) [no]? #gebruik internet instellingen van IE ja of nee
Use proxy (yes/no) [no]? #is er een proxy aanwezig
Allow receipt of work assignments and return of work results greater than 5MB in size
(such work units may have large memory demands) (no/yes) [no]? #pas aan te raden bij 512MB ram of meer
Change advanced options (yes/no) [no]? #bij no komen onderstaande opties niet aan bod, kies "yes"
Core Priority (idle/low) [idle]? #prioriteit van de client, aangeraden wordt "idle"
CPU usage requested (5-100) [100]? #hoeveel procent mag het proces maximaal gebruiken
Disable higly optimized assembly code (no/yes) [no]? #sse/sse2/altivec/3dnow uitschakelen ja of nee
Pause if battery power is being used (no/yes) [no]? #stopt de client wanneer de pc niet op netstroom zit
Interval, in minutes, between checkpoints (3-30) [15]? #auto-save na zoveel minuten
Request work units without deadlines (no-pref/no/yes) [no-pref]? #handig voor langzame pc's, anders gewoon "no"
Ignore any dealine information (no/yes) [no]? #gaarne op "no" laten staan
Machine ID (1-8) [1]? #heel belangrijk

Maar dan zijn we er nog niet. Omdat Folding@Home altijd zijn werk doet in de folder die aangegeven staat in het register is het nu nodig om de client te forceren te blijven werken in de map waar de client in is geinstalleerd. We gaan immers meerdere consoles draaien die hun werk wel gescheiden moeten houden. Dit is te realiseren met de -local flag. Deze flag is niet nodig als de clients later als service worden geïnstalleerd met behulp van de ingebouwde service optie.
pi_32042179
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:01 schreef sk888er het volgende:
Is er ondertussen al een dummy handleiding van f@h?
En ik kan 2 jobs met fad draaien kan ik er dan ook 2 draaien met f@h?

of hoe kom ik daarachter?
Download de niet grafische client hier

Maak de map "Folding@Home" (bijvoorbeeld C:\ProgramFiles\Folding@Home\) met daarin 2 mappen (bijvoorbeeld C:\ProgramFiles\Folding@Home\Een\ en C:\ProgramFiles\Folding@Home\Twee) kopieer in die 2 mappen de niet grafische client die je net gedownload hebt

Nu moet je de 2 clients nog handmatig instellen via de command line (start-uitvoeren-cmd)
Ik hoop dat je dos nog een beetje kent, dan kom je er wel.

Wanneer je in de command line in de map C:\ProgramFiles\Folding@Home\Een\ bent dan typ je fah504-console..exe -local -configonly

Doorloop setup (die lees je in de vorige post van Maggie) en kies voor install as service
Kies ook voor de geavanceerde setup (Change advanced options (yes/no) [no]? #bij no komen onderstaande opties niet aan bod, kies "yes")
Kies als MachineID ->1

Doe hetzelfde wanneer je in de map C:\ProgramFiles\Folding@Home\Twee\ bent, maar kies dan als MAchineID -> 2

Reboot en als je een beetje geluk hebt draait F@H 2 keer als service, je zal geen icoontje(s) naast de klok zien.

Succes

De volledige handleiding vind je hier

[ Bericht 3% gewijzigd door Chris.nl op 06-11-2005 23:51:50 (dummie genoeg zo ?) ]
pi_32043070
Bedankt maggie en chris
Maar mijn vraag was eigenlijk of dat ik er dus ook daadwerkelijk 2 kan draaien?
oftewel hoe kom ik er achter dat ik een HT cpu, dual-core of dual-cpu opstelling heb? (of natuurlijk een simpele enkele cpu ).

Zelf denk ik (en hoop ik) dat ik er wel 2 heb want ik kon bij fad ook 2 jobs tegelijk draaien.
pi_32044283
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:45 schreef Maggie het volgende:

[..]

Helaas gaan er dan bij jou blijkbaar wat punten af
bonuspunten kwijtraken
pi_32044353
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:06 schreef sk888er het volgende:
Bedankt maggie en chris
Maar mijn vraag was eigenlijk of dat ik er dus ook daadwerkelijk 2 kan draaien?
oftewel hoe kom ik er achter dat ik een HT cpu, dual-core of dual-cpu opstelling heb? (of natuurlijk een simpele enkele cpu ).

Zelf denk ik (en hoop ik) dat ik er wel 2 heb want ik kon bij fad ook 2 jobs tegelijk draaien.
Wat voor processor heb je? Ik denk dat je gewoon HT hebt (of voor ons nerds gewoon SMT).
pi_32047443
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:46 schreef devzero het volgende:

[..]

Wat voor processor heb je? Ik denk dat je gewoon HT hebt (of voor ons nerds gewoon SMT).
* sk888er mompelt iets over processor dat is toch dat met pentium enzo....

* sk888er pakt blaadje met dingen die in z'n pc zitten

juist ja
als het dat ding met pentium is dan staat erachter:
pentium IV 3,06 Ghz-533 512kb

als het iets anders is dan:
.....
pi_32047585
quote:
Op maandag 7 november 2005 06:40 schreef sk888er het volgende:
pentium IV 3,06 Ghz-533 512kb
Geen AMD X2 of een Intel D, dus geen dual core. En als je er 2 had, dan had dat wel op je blaadje gestaan, dus ook geen dual processor
  maandag 7 november 2005 @ 09:38:37 #235
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32048903
1 jaar computertijd
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 7 november 2005 @ 09:58:31 #236
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_32049262
KermitKrul 6 Million Molecules
1-of-6Billion 5 Million Molecules

Prima gedaan
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
  maandag 7 november 2005 @ 10:57:26 #237
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_32050452
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:58 schreef Fjolle het volgende:
KermitKrul 6 Million Molecules
1-of-6Billion 5 Million Molecules

Prima gedaan
Jeuh!
I follow you......but not on Twitter
  maandag 7 november 2005 @ 11:12:41 #238
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32050861
hey, en ik dan?
Ecosia
  maandag 7 november 2005 @ 11:16:35 #239
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_32050970
Hmmzz,,,, ok... jaaja... als ik dat allemaal zo lees dan is F@H toch net iets moeilijker instaleren dan FAD! wa nou 2x instaleren.... sjees..... Programeurs

mjah, ik w8 denk ik dan maar gewoon tot de 16de van december
  maandag 7 november 2005 @ 11:16:57 #240
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_32050980
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:12 schreef Jumparound het volgende:
hey, en ik dan?
Linkje Beter opletten he.
pi_32051138
Hey Fjolle, al 10/40 compleet
  maandag 7 november 2005 @ 11:33:16 #242
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_32051370
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:23 schreef _moder8or_ het volgende:
Hey Fjolle, al 10/40 compleet
Goed zo. Ga zo door en zorg dat hij geen verbinding maakt
  maandag 7 november 2005 @ 11:36:07 #243
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32051449
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:16 schreef Fjolle het volgende:

[..]

Linkje Beter opletten he.
Sorry!
Ecosia
  maandag 7 november 2005 @ 16:23:18 #244
106559 puss_in_boots
[DPC]FOKschaap.KEESsie
pi_32060085
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:16 schreef gateway het volgende:
Hmmzz,,,, ok... jaaja... als ik dat allemaal zo lees dan is F@H toch net iets moeilijker instaleren dan FAD! wa nou 2x instaleren.... sjees..... Programeurs

mjah, ik w8 denk ik dan maar gewoon tot de 16de van december
´k vond de installatie wel meevallen, ik heb de grafische windows 5.03 versie gedownload en de volgende instellingen ingevoerd:

User name [anonymous]? #[DPC]_Fokschaap0Je eigen nickname (KEESsie in mijn geval)
Team Number [0]? #92
Launch automatically at machine startup, installing this as a service (yes/no) [no] #yes
Ask before fetching/sending work (no/yes) [no]? #yes
User Internet Explorer Settings (no/yes) [no]? #gebruik internet instellingen van IE yes
Use proxy (yes/no) [no]? #is er een proxy aanwezig no
Allow receipt of work assignments and return of work results greater than 5MB in size
(such work units may have large memory demands) (no/yes) [no]? #pas aan te raden bij 512MB ram of meer yes
Change advanced options (yes/no) [no]? #bij no komen onderstaande opties niet aan bod, kies "yes"
Core Priority (idle/low) [idle]? #"idle"
CPU usage requested (5-100) [100]? #hoeveel procent mag het proces maximaal gebruiken 100
Disable higly optimized assembly code (no/yes) [no]? #sse/sse2/altivec/3dnow uitschakelen ja of nee no
Pause if battery power is being used (no/yes) [no]? #stopt de client wanneer de pc niet op netstroom zit no
Interval, in minutes, between checkpoints (3-30) [15]? #auto-save na zoveel minuten 6
Request work units without deadlines (no-pref/no/yes) [no-pref]? #handig voor langzame pc's, anders gewoon "no"
Ignore any dealine information (no/yes) [no]? #gaarne op "no" laten staan
Machine ID (1-8) [1]? #1

M´n computer heeft een dualcore pentium D830, blijkbaar past deze windows versie zich hier automatisch op aan want hij gaat 2 processen uitvoeren:
Join World Community Grid today!
Help projects like: Discovering Dengue Drugs - Together, FightAIDS@Home, Help Conquer Cancer, Human Proteome Folding - Phase 2, Nutritious Rice for the World, The Clean Energy Project
pi_32061279
Welk fokschaap hier zit op hogeschool zeeland??

volgens mij zag ik op 1 van de bankjes Het FOKschaap staan
pi_32072610
Schaapjes, kijken jullie wel uit bij het oversteken naar het volgende project.

Automobilisten A6 opgeschrikt door schapen
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  maandag 7 november 2005 @ 23:16:27 #247
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_32072999
just testing.......

zijn m'n F@H stats... (draai momenteel 50% FAD en 50% F@H)

[ Bericht 14% gewijzigd door Eronymus op 07-11-2005 23:51:16 ]
&lt;Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje&gt;
pi_32073163
morgen mn afscheidsflush en dan stap ik over op f@h
  dinsdag 8 november 2005 @ 08:28:03 #249
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_32079552
NU: De "Devzero-mini-verjaardagsflush"

Devzero gefeliciteerd

* 1-of-6Billion zingt liedje en poept puntjes

VOLGENDE: De "Afscheid-van-FaD-100.000-Flush"
I follow you......but not on Twitter
  dinsdag 8 november 2005 @ 10:42:03 #250
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_32081816
hmmzzz..... en toch dnek ik dat ik nog ff afwascht, en nog fijn ff 100% FAD draai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')