ja maar op tweakers gebruiken ze allemaal van die enge woordenquote:Op zondag 6 november 2005 20:18 schreef devzero het volgende:
[..]
ja, ander machine id. En die vraag was ook al door een fokkertje gevraagd in het folding topic op tweakers! (maar je begrijpt natuurlijk wel dat je nu bonus punten van me krijgt omdat je daar niet leest)
Helaas gaan er dan bij jou blijkbaar wat punten afquote:Op zondag 6 november 2005 20:18 schreef devzero het volgende:
(maar je begrijpt natuurlijk wel dat je nu bonus punten van me krijgt omdat je daar niet leest)
quote:Folding@Home biedt ondersteuning voor meerdere fysieke of logische cpu's. Dit gaat alleen niet vanzelf.
Om hiervan volledig gebruik te maken ben je verplicht tot het runnen van 1 console per fysieke of logische core.
Download de console client van de Folding@home site.
Stop de client in een aparte map. Herhaal dit voor elke logische of fysieke cpu die er in jouw systeem zit. Dat komt bijvoorbeeld neer op 2 mappen voor een P4 3.2Ghz en 4 mappen voor een Dual Xeon 2.8Ghz.
Nadat de client in alle mappen aanwezig is kan deze worden gestart. Let op! Tijdens de installatie wordt gevraagd om een "MachineID". Dit moet in elke map een ander nummer zijn: 1 t/m 8. Bij een andere pc kan je gewoon weer met een schone lei beginnen.
Het configuratieproces ziet er als volgt uit:
Configuring Folding@Home...
User name [anonymous]? #Je eigen nickname
Team Number [0]? #Dit is 92 voor DPC
Launch automatically at machine startup, installing this as a service (yes/no) [no] #Spreekt voor zich
Ask before fetching/sending work (no/yes) [no]? #moet het zenden/versturen automatisch gaan of niet
User Internet Explorer Settings (no/yes) [no]? #gebruik internet instellingen van IE ja of nee
Use proxy (yes/no) [no]? #is er een proxy aanwezig
Allow receipt of work assignments and return of work results greater than 5MB in size
(such work units may have large memory demands) (no/yes) [no]? #pas aan te raden bij 512MB ram of meer
Change advanced options (yes/no) [no]? #bij no komen onderstaande opties niet aan bod, kies "yes"
Core Priority (idle/low) [idle]? #prioriteit van de client, aangeraden wordt "idle"
CPU usage requested (5-100) [100]? #hoeveel procent mag het proces maximaal gebruiken
Disable higly optimized assembly code (no/yes) [no]? #sse/sse2/altivec/3dnow uitschakelen ja of nee
Pause if battery power is being used (no/yes) [no]? #stopt de client wanneer de pc niet op netstroom zit
Interval, in minutes, between checkpoints (3-30) [15]? #auto-save na zoveel minuten
Request work units without deadlines (no-pref/no/yes) [no-pref]? #handig voor langzame pc's, anders gewoon "no"
Ignore any dealine information (no/yes) [no]? #gaarne op "no" laten staan
Machine ID (1-8) [1]? #heel belangrijk
Maar dan zijn we er nog niet. Omdat Folding@Home altijd zijn werk doet in de folder die aangegeven staat in het register is het nu nodig om de client te forceren te blijven werken in de map waar de client in is geinstalleerd. We gaan immers meerdere consoles draaien die hun werk wel gescheiden moeten houden. Dit is te realiseren met de -local flag. Deze flag is niet nodig als de clients later als service worden geïnstalleerd met behulp van de ingebouwde service optie.
Download de niet grafische client hierquote:Op zondag 6 november 2005 20:01 schreef sk888er het volgende:
Is er ondertussen al een dummy handleiding van f@h?
En ik kan 2 jobs met fad draaien kan ik er dan ook 2 draaien met f@h?
of hoe kom ik daarachter?
bonuspunten kwijtrakenquote:Op zondag 6 november 2005 20:45 schreef Maggie het volgende:
[..]
Helaas gaan er dan bij jou blijkbaar wat punten af
Wat voor processor heb je? Ik denk dat je gewoon HT hebt (of voor ons nerds gewoon SMT).quote:Op maandag 7 november 2005 00:06 schreef sk888er het volgende:
Bedankt maggie en chris![]()
Maar mijn vraag was eigenlijk of dat ik er dus ook daadwerkelijk 2 kan draaien?
oftewel hoe kom ik er achter dat ik een HT cpu, dual-core of dual-cpu opstelling heb? (of natuurlijk een simpele enkele cpu).
Zelf denk ik (en hoop ik) dat ik er wel 2 heb want ik kon bij fad ook 2 jobs tegelijk draaien.
* sk888er mompelt iets over processor dat is toch dat met pentium enzo....quote:Op maandag 7 november 2005 00:46 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat voor processor heb je? Ik denk dat je gewoon HT hebt (of voor ons nerds gewoon SMT).
Geen AMD X2 of een Intel D, dus geen dual core. En als je er 2 had, dan had dat wel op je blaadje gestaan, dus ook geen dual processorquote:Op maandag 7 november 2005 06:40 schreef sk888er het volgende:
pentium IV 3,06 Ghz-533 512kb
Jeuh!quote:Op maandag 7 november 2005 09:58 schreef Fjolle het volgende:
KermitKrul 6 Million Molecules
1-of-6Billion 5 Million Molecules
Prima gedaan
Linkje Beter opletten he.quote:Op maandag 7 november 2005 11:12 schreef Jumparound het volgende:
hey, en ik dan?
quote:Op maandag 7 november 2005 11:23 schreef _moder8or_ het volgende:
Hey Fjolle, al 10/40 compleet
Sorry!quote:
´k vond de installatie wel meevallen, ik heb de grafische windows 5.03 versie gedownload en de volgende instellingen ingevoerd:quote:Op maandag 7 november 2005 11:16 schreef gateway het volgende:
Hmmzz,,,, ok... jaaja... als ik dat allemaal zo lees dan is F@H toch net iets moeilijker instaleren dan FAD! wa nou 2x instaleren.... sjees..... Programeurs![]()
mjah, ik w8 denk ik dan maar gewoon tot de 16de van december
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |