abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 10 november 2005 @ 21:55:44 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_32161369
NU!!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_32234741
Interessant topic. Ik heb zelf ook zitten kijken afgelopen donderdag en het viel me op dat ze alleen met dieptezoekers zochten. Hieruit maak ik op dat ze alleen voor grotere metalen objecten gaan, zoals wapens en munitie. Hierdoor zullen ze veel kleine dingen missen, zoals munten, insignes e.d.

Ik zoek zelf ook met een metaaldetector en zoek vooral op kleinere vondsten. Maar het zoeken op een slagveld is natuurlijk ook weer totaal anders dan op een veld of akker.
Deze gasten verdienen sowieso waardering voor het feit dat ze de overblijfselen van meer dan 200 soldaten naar een respectabele rustplaats hebben weten te krijgen.
  Admin maandag 14 november 2005 @ 07:12:53 #28
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_32250722
quote:
Op zondag 13 november 2005 16:35 schreef hans12581 het volgende:
Interessant topic. Ik heb zelf ook zitten kijken afgelopen donderdag en het viel me op dat ze alleen met dieptezoekers zochten. Hieruit maak ik op dat ze alleen voor grotere metalen objecten gaan, zoals wapens en munitie. Hierdoor zullen ze veel kleine dingen missen, zoals munten, insignes e.d.

Ik zoek zelf ook met een metaaldetector en zoek vooral op kleinere vondsten. Maar het zoeken op een slagveld is natuurlijk ook weer totaal anders dan op een veld of akker.
Deze gasten verdienen sowieso waardering voor het feit dat ze de overblijfselen van meer dan 200 soldaten naar een respectabele rustplaats hebben weten te krijgen.
Ha die Hansi, je maakt een kleine denkfout.
Het terrein ligt boorde,boordevol met munitie.
Zoals deze jongen:

Een zogeheten Flying pig. Een loeizware bom die als hij afgaat behoorlijk wat schade aanricht...
Wat ze dus EERST doen is het hele terrein VOOR ze gaan graven zoveel mogelijk van zware munitie ontdoen, deze munitie is na 90 jaar nog steeds werkend en zeer onbetrouwbaar.
En geloof me, als men met het echte archeplogische werk gaat beginnen, vindt men alles, tot de meest kleine dingen aan toe.

Afgelopen zaterdag is er nog een soldaat geborgen, de knul was zo aan flarden geschoten dat het niet veel meer was dan wat botten..
Geen herkenningsteken, geen insignes, niets meer.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_32257195
Gaaf hoor! Wat ik me alleen afvroeg komen ze dan ook wel eens menselijke resten tegen?
Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
Vincent:Who taught you?
Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
  Admin maandag 14 november 2005 @ 13:59:03 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_32257276
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:55 schreef AversusZ het volgende:
Gaaf hoor! Wat ik me alleen afvroeg komen ze dan ook wel eens menselijke resten tegen?
quote:
Afgelopen zaterdag is er nog een soldaat geborgen, de knul was zo aan flarden geschoten dat het niet veel meer was dan wat botten..
Geen herkenningsteken, geen insignes, niets meer.
Het is een voormalig slagveld, ja, ze komen resten tegen..

ASfgelopen zaterdag nog.
Vandaag was de begrafenis van de vorige 3 die ze gevonden hadden.

maandag 14 november 2005 @ 13:59:59 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32257295
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:55 schreef AversusZ het volgende:
leuk topic. ik heb in mijn metaaldetector periodes wel eens een duitse soldaat op zijn gesp gevonden in de grebbelinie, maar dat is dus woII
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Admin maandag 14 november 2005 @ 15:06:28 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_32259093
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:59 schreef yvonne het volgende:

[..]

[..]

Het is een voormalig slagveld, ja, ze komen resten tegen..

ASfgelopen zaterdag nog.
Vandaag was de begrafenis van de vorige 3 die ze gevonden hadden.
Waarvan hier de foto's:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=2484

maandag 14 november 2005 @ 20:51:02 #33
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_32268950
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

leuk topic. ik heb in mijn metaaldetector periodes wel eens een duitse soldaat op zijn gesp gevonden in de grebbelinie, maar dat is dus woII
in de omgeving van Ieper liggen nog honderden zo niet duizenden lichamen begraven sinds WO1, niet gek dus dat men het als grafschennis ziet als je daar zomaar gaat graven op de slagvelden
  Admin dinsdag 15 november 2005 @ 09:28:21 #34
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_32278891
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:51 schreef Magneet het volgende:

[..]

in de omgeving van Ieper liggen nog honderden zo niet duizenden lichamen begraven sinds WO1, niet gek dus dat men het als grafschennis ziet als je daar zomaar gaat graven op de slagvelden
Plus dat er verschrikkelijk zware straffen op staan.
In Frankrijk nog zwaardere. Als er munitie in je kofferbak ligt nemen ze geen enkel risico en blazen het MET je wagen gewoon op

dinsdag 15 november 2005 @ 11:51:47 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32281872
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:51 schreef Magneet het volgende:

[..]

ik heb het over 15 jaar geleden. toen waren de regels van het metaaldetector zoeken iets soepeler. alhoewel het wel verboden was.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:17:17 #36
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_32290421
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb het over 15 jaar geleden. toen waren de regels van het metaaldetector zoeken iets soepeler. alhoewel het wel verboden was.
ook toen mocht het niet in België en Fr en dat is waar dit topic over gaat
  Admin zaterdag 26 november 2005 @ 11:36:11 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_32591125
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:22 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Nouja, meer wat men voor zaken al opgegraven heeft (bijzonderheden), wat men nog van plan is op te graven, zijn er meer van dit soort groepen, dat soort dingen denik.
Er zijn vergunningen nodig om te gaan graven, die krijg je niet zomaar, daar zijn hele zware voorwaarden aan verbonden.

Dit terein waar ze nu bezig zijn wordt industrieterrein, en misschien kun jeje voorstellen dat bouwen op een terrein dat tjokvol ligt met munitie nou niet je dat is
Er word van alles gevonden, van bolletjes shrapnell ( het kleinste) tot menselijke resten en zware bommen.

pi_32798292
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er zijn vergunningen nodig om te gaan graven, die krijg je niet zomaar, daar zijn hele zware voorwaarden aan verbonden.

Dit terein waar ze nu bezig zijn wordt industrieterrein, en misschien kun jeje voorstellen dat bouwen op een terrein dat tjokvol ligt met munitie nou niet je dat is
Er word van alles gevonden, van bolletjes shrapnell ( het kleinste) tot menselijke resten en zware bommen.
Is het dan zo dat waar er gebouwd word/is in de gebieden van het vroegere front.. er vaak gegraven mag worden? En bestaat er nieuwbouw op grond dat niet eerst is gecontroleerd is naar exposieven van die tijd, en weet je daar voorbeelden van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')