abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31806923
quote:
AMSTERDAM - Verzekeringsmaatschappijen overwegen om een speciale nachtpolis voor de weekeinden in te voeren voor automobilisten die net hun rijbewijs hebben gehaald. De maatschappijen zeggen hiermee het alcoholmisbruik te willen tegengaan, schrijft De Telegraaf zondag.

Jongeren in de leeftijd van 18 tot 24 jaar zijn samen met ouderen boven de zeventig de grootste risicogroep in het verkeer, stelt het Verbond van Verzekeraars. De schadefrequentie van deze groep ligt veertig procent hoger dan bijvoorbeeld bij mensen in de leeftijdsgroep eenendertig tot veertig jaar.

Speciaal tarief

Met het invoeren van de nachtpolis wil verzekeraar Centraal Beheer Achmea jongeren ontmoedigen om op vrijdag en zaterdag tussen 23.00 en 06.00 uur achter het stuur te kruipen. Voor deze uren zou een speciaal tarief komen. Jongeren die op deze tijden met hun auto rijden, moeten hiervoor een tarief betalen dat overeenkomt met de kosten van een taxi of nachttrein, meldt de krant. De verzekeraar wil met behulp van een GPS-systeem controleren hoeveel kilometers verzekerden in de nacht rijden.

Naast de leeftijd is ook het gewicht van de auto van invloed op de schadelast. Een automobilist met een zware auto, dient vaker een hoge claim in dan iemand met een lichtere auto.
bron: nu.nl

Het enige wat ik hierop kan zeggen: bwhwhehehehhe

Het moet echt niet gekker worden hoor.

"Jongeren die op deze tijden met hun auto rijden, moeten hiervoor een tarief betalen dat overeenkomt met de kosten van een taxi of nachttrein, meldt de krant."

Vergelijkbaar met het tarief van een taxi Weetje wat dat kost.... En wat dan voor de mensen die gewoon 's nachts ergens van terugkomen of naar het vliegveld moeten ofzo
pi_31807505
Wat een crap
Als je bijvoorbeeld niet drinkt moet je ook extra tarief gaan betalen, pleur toch op.
pi_31807564
en als je wel drinkt mag je niet rijden, je wordt dus sowieso genaaid
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:44:40 #4
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31807580
ah, dit past goed in de trend waar iedereen zich verzekerd puur en alleen waar ie denkt wat nodig is.
zoals alternatieve geneeswijzen, of kraamzorg, tandarts, eruit als je het niet nodig hebt.

het mooie aan een verzekering was dat het alles dekte, 1 voor het lichaam, 1 voor de auto, 1 voor het huis, en 1 voor de inboedel

nu gaat men overal maar 'keuzemogelijkheden' geven, omdat 'men dat wil'

ik geloof er geen pepernoot van
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31808078
Ik denk dat je dit onder het kopje "stelen" kan plaatsen denk ik. Achterlijke blokmongolen. Ach ja ik lig er niet wakker van. Mijn oldtimer staat toch op naam van mama. Juist. Omdat nog een andere blokmongool heeft verzonnen dat je pas vanaf 24 een odltimer kan verzekeren. Rot toch op.

Schurken, struikrovers, bandieten zijn het.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_31808209
Wat een achterlijk idee. Wat trouwens als je de bob bent? Of idd 's nachts ergens naar toe moet. En via GPS bekijken waar je bent? Wat een fijne gedachte, verplichte GPS in je auto.
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_31808461
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:06 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Wat een achterlijk idee. Wat trouwens als je de bob bent? Of idd 's nachts ergens naar toe moet. En via GPS bekijken waar je bent? Wat een fijne gedachte, verplichte GPS in je auto.
het is toch maar een kwestie van tijd voordat dat in alle auto's verplicht is. Zodat ze je lekker kunnen naaien met kilometerheffingen en continu-snelheidcontroles
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:18:29 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31808550
Gewoon meer alcohol controles en strenger straffen, mensen die gepakt worden met alcohol achter het stuur hun verzekeringspremie flink opslaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:21:42 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31808650
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon meer alcohol controles en strenger straffen, mensen die gepakt worden met alcohol achter het stuur hun verzekeringspremie flink opslaan.
Idd. Laten we niet vergeten dat ook op zaterdagnacht de overgrote meerderheid nuchter achter het stuur zit.

Trouwens, al zijn mensen enigszins aangeschoten.. echt link wordt het pas als mensen gaan scheuren. Laat het kastje dan gelijk naar toerentalverloop oid kijken.
Vampire Romance O+
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:26:22 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31808785
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

het is toch maar een kwestie van tijd voordat dat in alle auto's verplicht is. Zodat ze je lekker kunnen naaien met kilometerheffingen en continu-snelheidcontroles
Je hebt toch niks te verbergen / je doet toch niks fout / je bent toch een brave stille burger die eens in de 4 jaar mag stemmen!?
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:36:02 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31809048
Oh, en alcohol op achter het stuur, afhankelijk van hoeveel, punten op je rijbewijs. Alcohol (ook al ben je onder het toegestane promilage) en een aanrijding, dan heb je minstens een deelschuld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31809128
de BOB campagne zijn ze dus ook weer helemaal vergeten

achterlijke achterlijke lui
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31809153
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
dat vind ik meer oke...

dronken achter het stuur
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:51:53 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31809515
Maargoed. Dit voorstel houdt neem ik aan automatisch in dat die extra standaardopslag op jongerenverzekeringen vervalt?
Vampire Romance O+
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:06:59 #15
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_31811739
En als er nou iemand anders in de auto rijdt?
pi_31812390
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:51 schreef MouseOver het volgende:
Maargoed. Dit voorstel houdt neem ik aan automatisch in dat die extra standaardopslag op jongerenverzekeringen vervalt?
ik zou er niet op rekenen....
  zondag 30 oktober 2005 @ 17:02:35 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31813356
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:51 schreef MouseOver het volgende:
WHehehehe !!!!1!1!!111!! one !11! lolleromfg

hendig sjiek

wat denk je zelf, dat de verzekering mínder gaat vragen, collectief?
pi_31817452
Leuk typisch weer met dat wijzende vingertje spelen. Daar hebben we in dit land al veels te veel mensen van.

Wat ze stellen in het nieuwsbericht is technisch wel eventueel haalbaar maar in de praktijk zal het nooit werken omdat het niet praktisch is en niemand erachter staat.
pi_31818908
Dat zou lelijk zijn aangezien ik best vaak snachts uitga met de auto enzo.

Drinken doe ik dan (uiteraard) niet maar soms zijn het ritjes van 30 km en voor die afstand een taxi :x
pi_31819019
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:01 schreef r8ality het volgende:
Ach ja ik lig er niet wakker van. Mijn oldtimer staat toch op naam van mama.
Dat is niet echt slim. Als JIJ een aanrijding krijgt, gaat de verzekering er niet zomaar vanuit dat jij er maar incidenteel in rijdt.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:30:44 #21
52191 DABAMaster