beargumenteerquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:27 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Ik denk niet dat wiskunde iets voor jou is.
Ik doe (technische) natuurkunde, heb er zelf ook over getwijfeld om combi-propedeuse TN en TW te doen. Niet gedaan (achteraf maar blij meequote:Op zondag 30 oktober 2005 19:02 schreef LedZep het volgende:
Ik denk er ook aan wiskunde te gaan studeren, maar het lijkt me nogal theoretisch, dus dan eigenlijk sowieso natuurkunde erbij, maar dat wordt wel erg zwaar.
Aan de andere kant lijkt een toepassingsstudie zoals Aardwetenschappen ook leuk. Beetje wiskunde en natuurkunde toepassen op de aarde. Zeg maar, een stuk dichterbij de maatschappij.
Kortom weet ik het dus nog niet.
Onzin. Je mag niet "zomaar" voor de klas als je je vakkenis hebt.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:59 schreef McCarthy het volgende:
[i] quote:
Je krijgt dan een BSc diploma en kan IMO gewoon voor de klas staan (vwo is niet zo moeilijk)
Ik sta nu voor de klas (wiskunde, middelbaar onderwijs). Ik ben begonnen aan de TU Delft (toegepaste wiskunde). Na een paar jaar vond ik het niet zo leuk en toen ben ik gestopt. Ik heb via het HBO in 1 jaar mijn bevoegdheid gehaald (2e graads).quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:24 schreef marleenhoofd- het volgende:
ik denk er over om misschien wiskunde te gaan studeren.. het lijkt me puik om lerares te worden en wiskunde is een van de betere cq leukere vakken
ik zit in 5vwo met het profiel nt
ik vroeg me af of hier misschien mensen waren die al wiskunde studeren en mij wat kunnen vertellen over de opbouw van de studie/studiedruk/ervaringen of gewoon wat andere dingen over de studie.. or het een aan- of afrader is e.d.
ik zit je te helpen trutquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:22 schreef marleenhoofd- het volgende:
maar nog nietzo breed opgeleid dat je weet dat je een voltooiddeelwoord nooit met dt schrijft.. sorry, bedankt voor de toelichting
ik ben naar een voorlichting op mijn middelbare school geweest over de studie wiskunde, en de leraren-master was eigenlijk de enige die mij aansprak..
dan zou ik nog steeds voor de BSc gaan, gewoon omdat het meer waard is.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:31 schreef Meester_Kuijpie het volgende:
Er zijn verschillende manieren om je bevoegdheid te halen, het is ook afhankelijk van wat je wilt. Je kunt wiskunde studeren aan een universiteit (behoorlijk pittig), maar als je alleen onderbouw les wilt geven dan kun je dat het beste een HBO-lerarenopleiding halen. Daar ligt het accent vooral op didactische vaardigheden en je krijgt zelf vrijstellingen voor wiskundevakken als je je VWO-diploma hebt!
haah! dat krijg je soms, excuses al bij jou aangeboden?quote:
als ik het goed begrijp zou u t aanraden om na de bachelor te stoppen? wat ik heb begrepen van de voorlichting waar ik heen ben geweest en van johan-derksen hier, heb je dan niet de bevoegdheid om les te (blijven) geven.. momenteel geef ik mijn voorkeur ook nog aan een universitaire studie, omdat je dan 1e graads lerares wordt, en het lijkt me leuker om aan gemotiveerdere leerlingen les te geven.. Aan de andere kant hoor ik wel van veel kanten dat dat heel moeilijk is.. ik denk dat ik dan ook maar eens aan mijn eigen wiskundeleraar ga vragen of hij denkt dat ik dat aankan..quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:03 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan zou ik nog steeds voor de BSc gaan, gewoon omdat het meer waard is.
Je moet na je Bachelor een master doen om je 2e graads bevoegdheid te krijgen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:30 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
als ik het goed begrijp zou u t aanraden om na de bachelor te stoppen? wat ik heb begrepen van de voorlichting waar ik heen ben geweest en van johan-derksen hier, heb je dan niet de bevoegdheid om les te (blijven) geven.. momenteel geef ik mijn voorkeur ook nog aan een universitaire studie, omdat je dan 1e graads lerares wordt, en het lijkt me leuker om aan gemotiveerdere leerlingen les te geven.. Aan de andere kant hoor ik wel van veel kanten dat dat heel moeilijk is.. ik denk dat ik dan ook maar eens aan mijn eigen wiskundeleraar ga vragen of hij denkt dat ik dat aankan..
Nee, zo klopt het.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:41 schreef marleenhoofd- het volgende:
^1e graads toch?
bij 1e graads mag je toch aan de bovenbouw van havo en vwo les geven en bij 2e graads aan het vmbo en aan de onderbouw?? of haal ik ze nu door elkaar?
welke sprong na de 2e?quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:51 schreef thabit het volgende:
Ga er maar vanuit dat wiskunde op de universiteit heel anders is dan op de middelbare school. Een stuk abstracter en theoretischer. In het eerste jaar kan het daarom vrij zwaar zijn, vanwege die overgang. Daarna is het tweede jaar weer wat makkelijker, omdat je er dan wel aan gewend bent, maar bij het derde jaar komt weer een sprong in niveau. Als je daar doorheen komt dan lukt de rest meestal ook wel.
Vanaf het derde jaar worden de meeste dingen niet meer "from scratch" opgebouwd en is er bij veel vakken kennis vereist die je niet in elk detail zult krijgen. Je wordt zo een beetje gedwongen een hoop dingen er zijlings bij te leren.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:33 schreef teletubbies het volgende:
[..]
welke sprong na de 2e?
in verband met onderzoeken of..?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |