quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 20:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:yes, ik vermoed dat er wel een centraal topic is, maar bij deze. Brazilië absoluut niet gevaarlijk! mits je je aan een paar common sense maatregelen houdt.
Rio is al helemaal niet gevaarlijk, alleen de buitenwijken zijn gevaarlijk, maar daar kom je toch niet, toen ik er was waren de favela's zelfs hermetisch afgesloten ivm drugsoorlogen. In de rest van Rio wemelt het overal van de politie, de metro's zijn schoon ,goed verlicht en veilig, ook met taxi;s geen enkel probleem.
Als je met common sense rekening houdt is Rio volgens mij inderdaad niet gevaarlijker dan een grote stad in Nederland. Dat het helemaal niet gevaarlijk is en dat alleen de buitenwijken gevaarlijk zijn ben ik het niet mee eens.
Twee jaar geleden ben ik met mijn vriendin en haar familie op rondreis geweest door Brazilië. Echt geweldig. Wij dachten overal rekening mee gehouden te hebben. In Rio een hotel nemen dichtbij het strand (copa cabana?) zodat we inderdaad niet door achteraf weggetjes naar het strand hoefden etc.
Wij waren er met de hele familie (toch zeker 12 personen) nog geen half uur en we werden overvallen. We liepen met z'n 6en over het strand (en het was nog ligt) totdat de vader van mijn vriendin vanachter onderuitgeschopt werd en een mes op zijn keel kreeg moesten we met z'n alleen op het strand gaan zitten en werden één voor één half uitgekleed op zoek naar geld. Ondertussen werd de vader van mijn vriendin met een mes op zijn keel bedreigd. Als we aandacht zouden trekken zouden ze hem neersteken.
Na verloop van tijd kwam de politie op Quads, de twee overvallers sprongen in zee en bleven dobberen. Na 10 min kwam zo'n baywatch figuur en die zou ze wel uit zee halen (we konden ze nog steeds zien) na nog 10 min kwam deze terug uit het water met de melding dat het te gevaarlijk was en dat ze hem hadden bedreigd (duhh)
Aangezien de moeder van mijn vriendin opgegroeid is in Brazilië kon ze de politie duidelijk verstaan, en op de vraag aan de politie of het verstandig was om aangifte te doen werden we uitgemaakt voor domme toeristen. Ik zou in Rio alleen met een groep gaan, en al je spullen echt in de gaten houden. Tussen de mensen door rennen kinderen die jatten, de zus van mijn vriendin heeft lang blond haar en daar konden de Braziliaanse mannen niet afblijven (ze was 14)
Ondangs dit was het wel geweldig en is Rio ook een geweldige stad en dit kan je natuurlijk ook ergens anders gebeuren. Ga aan het eind van de middag terwijl het nog gewoon ligt is niet in Rio het strand bij de branding op. Het blijkt (bleek) daar dagelijks raak te zijn.
Gebruikt houten speelgoed
www.speelspul.eu