abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31777328
Ik heb de volgende vraag voor iemand die deze week een telefonisch assessment moet afleggen voor een callcentre functie. Zie de tekst en tekening; wat is het beste antwoord dat je hierop kunt geven?

Het derde onderdeel is het telefonisch doorgeven van een inhoudelijk
vraagstuk. Hiervoor is gekozen voor het telefonisch communiceren van een
tekening.
De assessor zal dit onderdeel starten met de opmerking:
"Ik heb begrepen dat u mij een tekening gaat uitleggen, die ik moet
'natekenen'. Ik zou zeggen, laten we daarmee beginnen."

Dit is de tekening waar het om gaat:

zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:44:27 #2
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_31777438
"Zet je 'Remote Desktop' eventjes aan, wil je schat ?"
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:09:01 #3
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_31778088
Is dit serieus???
opgezegd@fok.nl
pi_31778126
Begin met de grote rechthoek, en behandel daarna de verschillende kleinere objecten. Nadat je bij de grote rechthoek met een aantal cm voor de hoogte en de breedte hebt gewerkt kan je daarna met percentages werken
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_31778197
Heeft desbetreffende assesor lineaal en divers ander tekengerei bij de hand?
Zonder lineaal lijkt het me een onmogelijke opgave...
pi_31778269
Ja serieus en een antwoord is snel gewenst.

Ik zou zelf denken aan:

Teken een rechthoek met de lange zijden verticaal weergegeven.
Bovenop de rechthoek staat een driehoek met de punt naar boven, echter alleen het rechtse gedeelte vd bodem van de driehoek bevindt zich op de rechthoek, etc

moet ik ook cm en % weergeven, is dit van belang? hoe geef ik de circkel aan dan?

[ Bericht 4% gewijzigd door monco76 op 29-10-2005 13:20:36 ]
pi_31779171
domme assements
als je er eenmaal werkt heb je er geen flikker aan
pi_31783962
tsja maar voor het bedrijf is het blijkbaar een belangrijk criterium
pi_31789895
Misschien handig: Laat de persoon eerst een vouw maken in de lengte van het A4-tje. Aan de hand van die vouw is het misschien makkelijker positioneren.
pi_31793959
Ik zou het op de volgende manier doen, er van uitgaande dat de persoon genoeg kwaliteiten heeft om een paar begrippen te kennen:
1) Teken een rechthoek van ... bij ...
2) Rechts onder de tekening, een tweede rechthoek waarvan de rechterzijde evenwijdig is aan de rechterzijde van de grote rechthoek, ... bij .... Er zit ... centimeter tussen de bovenkant van de kleine rechthoek, en de onderkant van de grote.
3) (meet hier van tevoren op welke hoogte het middelpunt van de cirkel ligt, ik noem dit hoogte H)
Teken nu een cirkel op de linkerzijde van de grote rechthoek, vanaf onder gezien hoogte H, en met straal ....
4) Teken een gelijkbenige driehoek met grondvlak ....., en hoogte , die ... cm aan de bovenkant naar links uitsteekt.

klaar:)
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:29:26 #11
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31793998
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:47 schreef Grimli het volgende:
domme assements
als je er eenmaal werkt heb je er geen flikker aan
Ze proberen zo jouw verbale capaciteiten te testen. Aan de hand van het overbrengen van die tekening willen ze testen hoe goed jij iets kan overbrengen op de ander.
Krekker is de bom!
pi_31800237
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:40 schreef monco76 het volgende:
Ik heb de volgende vraag voor iemand die deze week een telefonisch assessment moet afleggen voor een callcentre functie. Zie de tekst en tekening; wat is het beste antwoord dat je hierop kunt geven?

Het derde onderdeel is het telefonisch doorgeven van een inhoudelijk
vraagstuk. Hiervoor is gekozen voor het telefonisch communiceren van een
tekening.
De assessor zal dit onderdeel starten met de opmerking:
"Ik heb begrepen dat u mij een tekening gaat uitleggen, die ik moet
'natekenen'. Ik zou zeggen, laten we daarmee beginnen."

Dit is de tekening waar het om gaat:

[afbeelding]
Voor wat voor 'n job gaat 't wel niet!?
Wat een belachelijke vraag, erg goedkoop ook trouwens...
PZ gasten, doorspoelen maar, en dan ga je je vraag ook nog 's op fok neerzetten.
Je klinkt erg zelfverzekerd..., hoop maar dat we elkaar nooit tegen zullen komen...
Verkeerde mensen op essentiele functies, bah!
pi_31800395
ik vind het eigelijk wel een goede test of ieman dvan een heldpdesk idd zijn bedoelingen verbaal kan overbrengen aan een nono.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:17:21 #14
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31802727
Aaah een berucht en bekend onderdeel van de assesment . Het is nog verbazingwekkend hoe enorm men de fout hiermee gaat als je moet gaan beschrijven wat je ziet en hoe het in elkaar steekt enzo, echt geniaal .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:28:35 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31802896
Het gaat er volgens mij vooral om dat jij je kunt verplaatsen in de ander die dus helemaal blanco is. Je moet je instructie in duidelijke stappen opdelen, die logisch volgordelijk verband hebben en op bepaalde momenten bij de ander verifiėren of je informatie goed overkomt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_31803793
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 02:58 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Voor wat voor 'n job gaat 't wel niet!?
Wat een belachelijke vraag, erg goedkoop ook trouwens...
PZ gasten, doorspoelen maar, en dan ga je je vraag ook nog 's op fok neerzetten.
Je klinkt erg zelfverzekerd..., hoop maar dat we elkaar nooit tegen zullen komen...
Verkeerde mensen op essentiele functies, bah!
Ik klink zelfverzekerd? je hoopt dat we elkaar niet tegen zullen komen? waar heb je het over?

Wat betreft het laatste " verkeerde mensen op essentiele functies" heb je gelijk, ik gaf al aan dat het niet om een functie voor mezelf gaat, ik zit dan ook 4 salarisschalen hoger.
pi_31804521
En ga je die sollicitant dan beoordelen op hoe goed die tekening lijkt op het origineel?
Of op hoe hij/zij zich aan de telefoon gedraagt (geduldig, duidelijk)?

Want qua inhoud is dit natuurlijk de grootste flauwekul van de wereld. Ga je soms de sollicitant aannemen die de tekening het beste overbrengt? Of de sollicitant aanspreken op de tekening die de assessor gemaakt heeft?
Die tekening is overigens ook expres complex gemaakt, om je sollicitant een beetje nerveus te maken? Is dit een zelfbedachte sollicitatie-assesment?

Ik zou zeggen, het beste dat de sollicitant kan doen is zeggen 'ik fax hem wel even want de telefoon is niet geschikt om tekeningen over te brengen' .

Ik bedoel, als jij een beetje kwade wil hebt kan de sollicitant deze 'assesment' alleen maar fout doen; jij kunt elke prestatie uitleggen zoals jij dat wilt. De assesment betekent dus niets.
pi_31829542
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:12 schreef monco76 het volgende:

[..]

Ik klink zelfverzekerd? je hoopt dat we elkaar niet tegen zullen komen? waar heb je het over?

Wat betreft het laatste " verkeerde mensen op essentiele functies" heb je gelijk, ik gaf al aan dat het niet om een functie voor mezelf gaat, ik zit dan ook 4 salarisschalen hoger.
Verkeerde mensen op essentiele functies...
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:55:36 #19
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31836554
Aangeven hoeveel figuren er op de tekening staan, dan globaal van boven naar beneden aangeven welke figuren er na elkaar komen en dan steeds specifieker worden.

Je moet dus bij de ontvanger een beeld vormen dat je steeds duidelijker maakt.
Ik heb al een boek.
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:17:56 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31837133
Komt een beetje op hetzelfde neer als de test met een vel vol konijnen. Staan er tich konijnen op en is de vraag hoeveel konijnen he ziet. Als je gaat tellen kun je de job al vergeten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31851010
Ik heb deze opdracht gekregen tijdens een teletrain-training. Dus cursusje voor het werken op een call-centre.
Om deze opdracht telefonisch te geven vind ik nogal raar.
Dit is alleen een oefening waaruit blijkt hoe goed je iets uit kan leggen, over kan brengen.
Het is moeilijker dan het lijkt, vond ik.
Er werden aan deze opdracht geen uitkomsten aan verbonden. Het was gewoon een leuk geintje om deze dingen aan het licht te brengen. En je te laten ervaren hoe het is om iets duidelijk te maken in woorden.
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:27:43 #22
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31861820
maar wat is nu de juiste manier?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: