abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32689227
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:26 schreef Rahl het volgende:
Weet iemand waar ik zo'n Gryffindor-sjaal kan kopen? die zijn cool
Bij Alivans natuurlijk!

http://www.alivans.com/custom/web/list.asp?c=19742&pageid=10276
pi_32692342
Zo! heb het boek ook uit, in 2 dagen !
nou vooruit, inclusief nog een nacht tot half 4 doorlezen

Rest van de post staat hier: [spoilers!] HP and the Half Blood Prince Spoilertopic #3

[ Bericht 20% gewijzigd door Dagonet op 30-11-2005 11:52:49 ]
  woensdag 30 november 2005 @ 11:47:46 #178
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32692582
Goede post, maar dit is niet het spoiler topique.
pi_32693150
quote:
Op woensdag 30 november 2005 08:19 schreef Lod het volgende:

[..]

Of dat met de dood van DD Harry nčt dat ene zetje krijgt, nčt dat beetje motivatie krijgt om echt tot het uiterste te gaan om Voldemort te kunnen verslaan. En Sneep helpt daarbij. Is hij dan nog steeds slecht?
Maar wordt Harry dan niet slecht?? Ik bedoel, iemand met een vloek vermoorden is toch iets wat je alleen kunt als je echt iemand haat enzo?
Wellicht is er bij Voldemort een uitzondering
  woensdag 30 november 2005 @ 12:19:10 #180
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32693233
Goed en slecht kun je niet scheiden door te kijken naar de daden. Je zult moeten kijken wat ze willen bereiken. Om maar eens een vergelijking te geven: is de amerikaanse president die bevel gaf tot lancering van de atoombom in de tweede wereldoorlog slecht?
GNU Terry Pratchett
  woensdag 30 november 2005 @ 16:44:40 #181
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32700292
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:19 schreef Lod het volgende:
Goed en slecht kun je niet scheiden door te kijken naar de daden. Je zult moeten kijken wat ze willen bereiken. Om maar eens een vergelijking te geven: is de amerikaanse president die bevel gaf tot lancering van de atoombom in de tweede wereldoorlog slecht?
Haha nou ja je kan heel nobele doelen proberen te bereiken met totaal verkeerde middelen. Een agressor stoppen door een bom op onschuldige burgers te gooien vind ik wel in die catagorie passen Lod.
pi_32707233
quote:
Op woensdag 30 november 2005 08:19 schreef Lod het volgende:

[..]

Als iemand slechte dingen doet betekent dat niet automatisch dat hij ook slecht is. Hij handelde in opdracht van Perkamentus die hoogstwaarschijnlijk een plan had.

We mogen er vanuit gaan dat Harry het eindgevecht met Voldemort gaat doen. Daar is hij m.i. nog lang niet klaar voor maar goed. Stel nou dat de aanwezigheid van Perkamentus Harry's ontwikkeling remt? Of dat met de dood van DD Harry nčt dat ene zetje krijgt, nčt dat beetje motivatie krijgt om echt tot het uiterste te gaan om Voldemort te kunnen verslaan. En Sneep helpt daarbij. Is hij dan nog steeds slecht?
Zelfs tijdens de achtervolging geeft snape nog "tips" aan Harry, hij weet ook wel dat als ie als een malloot z'n spreuken blijft schreeuwen niet eens een kleine kans maakt tegen voldie. En het feit dat hij maar blijft volhouden dat ie geen lafaard is zegt me ook wel wat. Want als het idd zo gaat als sommige voorspelt hebben is hij bijna het moedigst van alle karakters.
pi_32720435
Wauw..... Dit is 1 van de mooiere delen van HP .
Wel een enorm klote einde alleen .
Wanneer komt deel 7 uit? Ik kan echt niet wachten.

Ik heb me overigens wel verbaasd over woordgebruik. Woorden als "geagiteerd". Daar kan een kind toch niets mee .
  donderdag 1 december 2005 @ 10:30:45 #184
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32720646
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:20 schreef blieblie het volgende:
Ik heb me overigens wel verbaasd over woordgebruik. Woorden als "geagiteerd". Daar kan een kind toch niets mee .
Dat is toch mooi? Dan vraagt het kind aan iemand wat het betekent, of zoekt het op in het woordenboek. En voila, ze hebben hun taalkennis verrijkt.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 1 december 2005 @ 16:04:26 #185
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_32728435
Kan Harry in zijn gevechten niet gewoon mufflatio gebruiken, waardoor niemand meer iets anders hoort dan een hoge pieptoon. Dan kan hij schreeuwen wat hij wil, dat hoort voldie toch inet....

En sowieso, voldemort is de grootste legilimens, hij kna de spreuk die harry denkt dus al aan zien komen.
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')