abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31767962
quote:
ZAANDAM - Albert Heijn zet maandag de volgende ronde in van de prijzenslag die het supermarktbedrijf twee jaar geleden begon om verloren marktaandeel terug te winnen. Dat heeft het concern vrijdag bekendgemaakt.

Het 'najaarsoffensief' van Albert Heijn voorziet in blijvende prijsverlaging van duizend artikelen, voornamelijk A-merken. Sinds oktober 2003 heeft Albert Heijn (zevenhonderd winkels) meer dan 7000 artikelen in prijs verlaagd.

Concurrent Laurus (Super de Boer, Edah en Konmar) beraadt zich op een antwoord, maar niet van harte. „Wij zullen waar nodig passende maatregelen nemen. Daar komen we niet onderuit”, zei een woordvoerder van het supermarktconcern in een reactie. Topman Harry Bruijniks van Laurus pleitte onlangs tijdens een hoorzitting van de Vaste Kamercommissie van Economische Zaken voor een wettelijk verbod op het verkopen van artikelen onder de kostprijs.

„Albert Heijn laat zich zo langzamerhand niets meer gelegen liggen aan het zelfstandige ondernemerschap in de supermarktbranche”, aldus de Laurus-woordvoerder. Bij Laurus (zevenhonderd winkels), dat onlangs een omzetverlies van 8,7 procent over de eerste negen maanden van dit jaar meldde, zijn 250 zelfstandige ondernemers aangesloten. „Die worden het hardst geraakt. Er moet een keer een einde aan komen.” De prijzenoorlog heeft volgens hem inmiddels 34.000 banen gekost in de supermarktbranche.

Albert Heijn is echter voorlopig niet van plan het wapen van de prijsverlaging neer te leggen. „We zijn twee jaar geleden begonnen ons terug te vechten van de bovenkant van de markt naar het midden. Bij het vasthouden van die middenpositie blijft de prijs een belangrijke rol spelen naast kwaliteit en service”, aldus directievoorzitter Dick Boer.

De omzet van de supermarktketen steeg in het derde kwartaal met 3,5 procent tot 1,457 miljard euro, zo bleek donderdag uit cijfers van moederconcern Ahold. Wekelijks bezochten 200.000 nieuwe klanten de winkels en dat leverde gemiddeld 500.000 extra transacties per week op ten opzichte van een jaar geleden.

Volgens Albert Heijn-topman Boer hadden de winkels ruim 10 procent meer gezinnen met kinderen binnen dan vorig jaar. Dat toont volgens hem aan dat Albert Heijn het imago van duurdere supermarkt voor de een- en tweeverdieners van zich heeft afgeschud. De supermarktketen dreigde twee jaar geleden het onderspit te delven in de concurrentiestrijd met prijsvechters als Aldi en Dirk van den Broek. Vooral gezinnen met kinderen stapten over.

„Het laat zien dat ook de prijs voor deze groep consumenten steeds meer reden is bij ons boodschappen te doen. Dat is ook van groot belang voor de toekomst, wanneer die kinderen opgroeien en zelf boodschappen gaan doen”, aldus Boer.

De directievoorzitter benadrukte dat Albert Heijn altijd zal kiezen voor de combinatie van A-merken en huismerken. Hij ontkende opnieuw dat het bedrijf van plan is om winkels te openen waar vrijwel uitsluitende huismerken te koop zijn.

De C1000-supermarkten van het concern Schuitema gaan mee met de nieuwe prijsverlagingen van Albert Heijn, kondigde een woordvoerder van de keten aan. Schuitema is voor meer dan 70 procent eigendom van Ahold
ik vind het een goede stap van AH om de Lidl en Aldi weg te schoppen naar Duitsland
steun de Nederandse Albert Heijn
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:07:12 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_31767987
Zodra ze golden power gaan verkopen, ben ik er als de kippen bij om de Ah te steunen.

Groetjes,
Krea.
pi_31768004
Als ze de prijzen nog meer velragen, weigeren de leveranciers om nog spulletjes te leveren Net zoals dat Dirk van den Broek bepaalde A-merken niet meer kan leveren, die vertikken het gewoon om onder de prijs te verkopen.
pi_31768107
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:07 schreef Kreator het volgende:
Zodra ze golden power gaan verkopen, ben ik er als de kippen bij om de Ah te steunen.

Groetjes,
Krea.
ES euroshopper is hetzelfde :d
pi_31768116
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ze de prijzen nog meer velragen, weigeren de leveranciers om nog spulletjes te leveren Net zoals dat Dirk van den Broek bepaalde A-merken niet meer kan leveren, die vertikken het gewoon om onder de prijs te verkopen.
dat doen ze niet snel bij AH
AH heeft 720 winkels
Dirk maar 40
pi_31768135
Dat betekend dat we nog steeds teveel betalen!
pi_31768158
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:12 schreef Meki het volgende:

[..]

dat doen ze niet snel bij AH
AH heeft 720 winkels
Dirk maar 40
Breadfast word anders al niet meer geleverd bijvoorbeeld.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:14:11 #8
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_31768168
Ondanks dat blijven ze duur voor de basis boodschappen.
pi_31768270
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:14 schreef Black-Hole het volgende:
Ondanks dat blijven ze duur voor de basis boodschappen.
Nee
AH heeft Super de Boer , Edah en Coop en Supercoop en Spar in gehaald en Golff ingehaald
pi_31768285
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:13 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Breadfast word anders al niet meer geleverd bijvoorbeeld.
AH maakt ze dan weer zelf en levert ze toch wel weer
pi_31768357
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:18 schreef Meki het volgende:

[..]

AH maakt ze dan weer zelf en levert ze toch wel weer
Ik werk in een fabriek waar erg veel AH huismerkproducten worden gemaakt, zo ook de breadfast, en vandaag hebben we dr grondstoffen voor breadfast terug laten halen, omdat het product uit het assortiment is gehaald.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:22:11 #12
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_31768382
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:18 schreef Meki het volgende:
Nee
AH heeft Super de Boer , Edah en Coop en Supercoop en Spar in gehaald en Golff ingehaald
Ik haal mijn basis bij de Hoogvliet en dat kan behoorlijk schelen qua prijs. (Ook voor de A-merken)
pi_31768396
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:05 schreef Meki het volgende:

[..]

ik vind het een goede stap van AH om de Lidl en Aldi weg te schoppen naar Duitsland
steun de Nederandse Albert Heijn
Dat lukt ze echt niet, want Aldi en Lidl zitten zeker 30% onder de prijs van AH. Aldi en Lidl hebben een sobere inrichting, betere logistiek, kopen groter in etc. Daar kan AH qua prijs nooit tegenop (maar goed, daar krijg je dan de service van AH terug)...

Btw, ik heb nix tegen Aldi en Lidl. Moet je eens horen hoe vaak er problemen bij AH zijn: boekhoudfraudo, kippenvlees dat niet goed is etc, er worden vaak dingen terug gehaald...AH wordt goedkoper, maar duidelijk ten koste van service.
pi_31768399
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik werk in een fabriek waar erg veel AH huismerkproducten worden gemaakt, zo ook de breadfast, en vandaag hebben we dr grondstoffen voor breadfast terug laten halen, omdat het product uit het assortiment is gehaald.
aha maakt die fabriek alleen producten voor AH of ook voor A-merken ?
pi_31768425
Albert Heijn.

Alleen deze supermarktoorlog mag nu wel ophouden.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_31768433
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:22 schreef ByondXpectation het volgende:

[..]

Dat lukt ze echt niet, want Aldi en Lidl zitten zeker 30% onder de prijs van AH. Aldi en Lidl hebben een sobere inrichting, betere logistiek, kopen groter in etc. Daar kan AH qua prijs nooit tegenop (maar goed, daar krijg je dan de service van AH terug)...

Btw, ik heb nix tegen Aldi en Lidl. Moet je eens horen hoe vaak er problemen bij AH zijn: boekhoudfraudo, kippenvlees dat niet goed is etc, er worden vaak dingen terug gehaald...AH wordt goedkoper, maar duidelijk ten koste van service.
Aldi en Lidl hebben geen de trots van Nederland ( geen A merken )
zoals Heineken of Conimex
pi_31768452
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:22 schreef Meki het volgende:

[..]

aha maakt die fabriek alleen producten voor AH of ook voor A-merken ?
Het is een A-merk fabriek, die ook vwlw huismerken maakt, waaronder AH en Euroshopper, maar ook Plus, Edah, hema, Markant, Aldi, Van Zoelen, Crispy, enzovoort.
pi_31768514
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:22 schreef ByondXpectation het volgende:

[..]

fraude was bij Ahold daar jad AH niks mee te maken
en volgens mij is Aldi diegene die gif verkoopt in hun aardbeien
pi_31768575
Laurus kraakt nieuwe offensief AH

DEN BOSCH - Laurus beraadt zich op een antwoord op het nieuwe prijsoffensief van Albert Heijn. De stap zelf is bij Laurus echter in het verkeerde keelgat geschoten. 'Albert Heijn laat zich zo langzamerhand niets meer gelegen liggen aan het zelfstandige ondernemerschap in de supermarktbranche.'

Dat zegt een woordvoerder van Laurus. 'Wij zullen waar nodig passende maatregelen nemen. Daar komen we niet onderuit'. Bij Laurus (zevenhonderd winkels), dat onlangs een omzetverlies van 8,7 procent over de eerste negen maanden van dit jaar meldde, zijn 250 zelfstandige ondernemers aangesloten.

'Die worden het hardst geraakt. Er moet een keer een einde aan komen', aldus de woordvoerder. Enkele weken geleden schreef het vakblad Distrifood dat de nieuwe operatie van AH vooral gericht was op Laurus. In de wandelgangen bij de marktleider zou het Operatie Nekslag heten. Albert Heijn heeft deze aantijgingen altijd ontkend
pi_31770019
Meki, je blijft me (als AH-medewerker) verbazen dat je zo kortzichtig en/of naief bent. Ik heb (ook) blauw bloed, maar zelfs ik in mijn functie heb nogal wat reserves bij de manier waarop de prijzenoorlog uitgevoerd wordt. Het maakt naar mijn mening namelijk te veel slachtoffers. Althans, wel zoals het nu gaat.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_31770816
Mooi om te zien hoe de vrije markt zijn werk doet. We mogen Anders Moberg dankbaar zijn.
pi_31774806
Weet iemand of er ergens een site is waar , laten we zeggen, zo'n 1000 producten op te vinden zijn in een prijsvergelijk ? Als ik bij de Dekamarkt koop is zo ongeveer elk product goedkoper dan dat AH datzelfde product verkoopt. En wat voor service hebben bedoelt men eigenlijk, ik loop al jaren de AH plat maar meer service zie ik niet spectaculair hoger liggen dan de andere supermarkten uitgezonderd de lidl en aldi.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:08:52 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_31774958
Nou wat een zegening van de vrije markt, duizenden ontslagen en ongetwijfeld een hoop winkels die failliet (zullen) gaan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:43:05 #24
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_31775886
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 10:08 schreef ethiraseth het volgende:
Nou wat een zegening van de vrije markt, duizenden ontslagen en ongetwijfeld een hoop winkels die failliet (zullen) gaan.
inderdaad, de kleine buurtsupers verdwijnen, En dat zijn nou juist de supermarkten zie zo gezellig zijn en dicht bij de klanten staan. Kun je niet echt zeggen van de AH.

Bedankt AH

*AH al jaren boycot* (al voor de prijzenoorlog)
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 09:57 schreef kawotski het volgende:
Weet iemand of er ergens een site is waar , laten we zeggen, zo'n 1000 producten op te vinden zijn in een prijsvergelijk ? Als ik bij de Dekamarkt koop is zo ongeveer elk product goedkoper dan dat AH datzelfde product verkoopt. En wat voor service hebben bedoelt men eigenlijk, ik loop al jaren de AH plat maar meer service zie ik niet spectaculair hoger liggen dan de andere supermarkten uitgezonderd de lidl en aldi.
who needs service? Je kunt zelf ook wel vinden waar het staat. En producten die niet goed zijn? Doorzeuren of contact opnemen met fabrikant (bij sommige fabrikanten krijg je dan een doos vol met goede producten (ooit eens een topic over geweest))
Drugs are good mkay?
pi_31777691
Ah daar gaan weer 350 banen

Veel AH's zullen ook wel eens beginnen te zeuren, ik ken genoeg filialen die het hoofd nog maar net boven water kunnen houden maar wel mee moeten met al die prijsverlagingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')