abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31763084
Ha mensen,

Nieuw huis, andere CV.. Een of ander vaag italiaans model (die mensen moeten zich bezig houden met auto's niet met CV ketels!!)

Na een gebrekkige watergebrekschakelaar te hebben vervangen en uiteraard het expansievat een week of twee geleden, merk ik nu het volgende op:

De ketel blijft warmte geven, zelfs terwijl er (theoretisch) vanaf de thermostaat geen warmte vraag is.

Ofwel: het is 24 grad. in de kamer volgens de thermostaat, de verwarming slaat volgens de thermostaat aan op 17 grad. Toch blijft de ketel heet water door het systeem pompen...

1 thermostaat, 1 ketel, 1 heeeeel warm huis.

Iemand een idee wat deze tropische situatie veroorzaakt?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:19:55 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_31763665
Kortsluiting in je thermostaatkabel (de kabel van thermostaat naar kachel) of een kapotte thermostaat?
pi_31764896
Da's een leuke.. Ik heb ongeveer 1.5 meter kabel met een kroonsteentje eraan uit de ketel lopen, lijkt me de enige weg naar de thermostaat...

Ik heb het vermoeden dat ik vanavond even de thermostaat losgooi...
pi_31774411
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:17 schreef dscx het volgende:
Da's een leuke.. Ik heb ongeveer 1.5 meter kabel met een kroonsteentje eraan uit de ketel lopen, lijkt me de enige weg naar de thermostaat...

Ik heb het vermoeden dat ik vanavond even de thermostaat losgooi...
Wij hebben hier precies hetzelfde probleem
Ook kroonsteentje dr op enzo, volgens mij heeft er iemand met de Thermostaat gerommeld.. Dus ik heb gewoon alle kranen dicht gedraait en van de week komt de monteur nog maar een keer kijken..
pi_31774615
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 08:43 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Wij hebben hier precies hetzelfde probleem
Ook kroonsteentje dr op enzo, volgens mij heeft er iemand met de Thermostaat gerommeld.. Dus ik heb gewoon alle kranen dicht gedraait en van de week komt de monteur nog maar een keer kijken..
Hmmm, of dat verstandig is betwijfel ik. Als je alles dicht draait, en er is geen "bypass" dan staat de pomp zich nu een rotje te pompen en overlijdt dan spoedig.

Misschien is het uitzetten van de ketel verstandiger.
pi_31775396
Nou... een nachtje in tropische temperaturen verder... Thermostaat losgekoppeld, in de hoop dat het een beetje af zou koelen...

Ik denk dat ik in elk geval maar een monteur in ga schakelen (alweer.. *grom*... derde keer deze maand)

Ga nu in elk geval de stekker van de ketel unpluggen, dan maar geen warmte slash warm water...
pi_31788945
zitten er batterijen in je kamerthermostaat??? zo ja, ff vervangen en kijken wat ie doet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_31794459
Ik heb zelf ongeveer zoiets gehad. Eerst een nieuwe thermostaat gekocht zonder resultaat. Bleek het later de "warmteregelaar" in de c.v. zelf te zijn. (Een soort staafje in de c.v. die controleert of het water al op temperatuur is).

Wellicht zelfde probleem?
Profiel opgeheven.
pi_31802255
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:45 schreef Bierie het volgende:
Ik heb zelf ongeveer zoiets gehad. Eerst een nieuwe thermostaat gekocht zonder resultaat. Bleek het later de "warmteregelaar" in de c.v. zelf te zijn. (Een soort staafje in de c.v. die controleert of het water al op temperatuur is).

Wellicht zelfde probleem?
Die is bij ons ook vervangen maar het probleem is nog niet verholpen..
pi_31802262
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 09:31 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Hmmm, of dat verstandig is betwijfel ik. Als je alles dicht draait, en er is geen "bypass" dan staat de pomp zich nu een rotje te pompen en overlijdt dan spoedig.

Misschien is het uitzetten van de ketel verstandiger.
We hebben nu de verwarming in de douche aangezet zodat het nog een beetje stroomt. Sinds het een combiketel is is uitzetten geen optie..
pi_31803605
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 11:18 schreef dscx het volgende:
Nou... een nachtje in tropische temperaturen verder... Thermostaat losgekoppeld, in de hoop dat het een beetje af zou koelen...

Ik denk dat ik in elk geval maar een monteur in ga schakelen (alweer.. *grom*... derde keer deze maand)

Ga nu in elk geval de stekker van de ketel unpluggen, dan maar geen warmte slash warm water...
Je kan toch de radiatoren uitdraaien?
pi_31815341
misschien is het membraam van de 3-wegklep vervuild zodat de klep niet helemaal sluit op cv-stand. De temperatuursensor van het warm water ziet dan namelijk steeds weer kouder water dan 60 graden.Wellicht moet die worden schoongemaakt!
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:34:49 #13
84046 dscx
Bite me...
pi_31830101
Tja... hoop ideeen over wat er fout kan gaan in elk geval, ik denk dat het er op neer komt dat ik een monteur in zal schakelen...

De ketel zelf geeft ook niet aan dat hij bezig is met de CV zijde (geeft het beestje aan via een display) wanneer deze verwarmt..

Bij een combi-ketel de stekker er niet uithalen? Ik zou niet weten waarom niet.. Heb nu de stekker eruit gehaald, wanneer ik douche of in bad ga doe ik de stekker er weer in. 't kost iets meer moeite, maar ik steek er liever 2 minuten per dag in dan dat ik m'n hart vast kan houden voor de energierekening...

Anyway, de hoogst gemeten temperatuur is 25,5 graden, goed geisoleerd huis, na het uitzetten van de ketel heeft het 2 dagen geduurd voor het weer 22 was... Vandaag als ik thuiskom misschien een fijnere gevoelstemperatuur...
pi_31877164
En wat was uiteindelijk het probleem?
Profiel opgeheven.
  woensdag 2 november 2005 @ 17:29:29 #15
84046 dscx
Bite me...
pi_31902234
Is niet was...

Probleem bestaat nog steeds.. gezien het feit dat de CV monteur me de vorige maand al 220EUR heeft gekost doe ik de komende maand maar even moeilijk (Stekker erin met douchen enzo)

*grom*
pi_31913750
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:29 schreef dscx het volgende:

...CV monteur me de vorige maand al 220EUR heeft gekost.............
Misschien lees ik niet goed, maar het lijkt er toch meer op of deze monteur iets over het hoofd gezien heeft. Dan laat je hem toch terugkomen en de boel nu goed repareren.
pi_31919910
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:34 schreef dscx het volgende:
Tja... hoop ideeen over wat er fout kan gaan in elk geval, ik denk dat het er op neer komt dat ik een monteur in zal schakelen...

De ketel zelf geeft ook niet aan dat hij bezig is met de CV zijde (geeft het beestje aan via een display) wanneer deze verwarmt..

Bij een combi-ketel de stekker er niet uithalen? Ik zou niet weten waarom niet.. Heb nu de stekker eruit gehaald, wanneer ik douche of in bad ga doe ik de stekker er weer in. 't kost iets meer moeite, maar ik steek er liever 2 minuten per dag in dan dat ik m'n hart vast kan houden voor de energierekening...

Anyway, de hoogst gemeten temperatuur is 25,5 graden, goed geisoleerd huis, na het uitzetten van de ketel heeft het 2 dagen geduurd voor het weer 22 was... Vandaag als ik thuiskom misschien een fijnere gevoelstemperatuur...
Ik vind het allemaal wat raar klinken. Kunnen er geen ramen open bij jullie thuis? Bij 25 graden ga je toch niet twee dagen zitten wachten totdat het koeler is
  donderdag 3 november 2005 @ 09:01:56 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31919969
ts, jij bent toch niet toevallig die user die dat kastje van z'n thermostaat afgerukt had? Zou dat misschien toch ergens voor geweest zijn?
Vampire Romance O+
pi_31924346
Ik denk dat ik het met Ramon73 eens ben.
Als jij tot nu toe al 220,- euro uitgegeven heb aan een monteur (wat ik bijzonder duur vind trouwens). En het probleem bestaat nog steeds zou ik toch nog even contact met hem opnemen.

Zelf ben ik meestal niet meer kwijt dan 75,- euro bij dergelijke c.v. kuren en dat is dan inclusief fooitje.

Overigens het zou ook kunnen dat er een kabelbreuk in je kabel van thermostaat naar c.v. zit. Als op die manier de twee draadjes met elkaar contact maken kan het inderdaad kloppen dat je c.v. blijft verwarmen. Dit kan je makkelijk uitproberen door de thermostaat kabel naar je c.v. toe los te koppelen en te kijken of het probleem nog steeds zich voordoet.
Profiel opgeheven.
pi_31926456
@Conflict: Ramen open is natuurlijk een optie, ware het niet dat ik bijna nooit thuisben.. ik sluit ramen en deuren liever.. en tja.. met een goed geisloleerd huis is het best lastig warmte verdrijven (Al staan er altijd wel roosters open)

Kortsluiting kan ik -voor het laatste deel- vanavond wel uitsluiten.. De kabel van de thermostaat heb ik al losgekoppeld, dat mag geen probleem meer zijn, het laatste stukje de ketel in misschien nog wel.

Ik heb het donkerbruin vermoeden dat het de printplaat is die vervangen moet worden... Hoorde links en rechts ook geluiden die dit bevestigen...

En ja.. de monteur is vrij prijzig.. 45EUR voorrijkosten, uurloon (Was een vrij lange klus om de watergebrekschakelaar te vervangen, zat een beetje te stevig vast).. De problemen die nu zijn ontstaat zullen (zeer, zeer waarschijnlijk) niets te maken hebben met de watergebrekschakelaar die eerder is vervangen.. de kans dat ik de monteur dat wijs zou kunnen maken is erg klein...

Vanavond maar eens even zelf m'n ketel aan een oppervlakkige inspectie onderwerpen...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 november 2005 @ 13:40:54 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31926584
Ik heb hier hetzelfde probleem gehad.
Wat was er aan de hand. De 'warmwater klep' bleef hangen. Daardoor dacht de combiketel dat er vraag was naar warmwater, en ging dus keurig water op staan warmen. Maar aangezien de kraan niet openstaat, moet hij het warme water kwijt en pompt dat dus door de radiators.

gevolg? 30 plus graden in huis.

Gelukkig heb ik een huurhuis en is nadat het 3 keer gebeurt is de hele binnenboel eruit getrokken en vervangen.
pi_31941341
merk ketel???
pi_31973167
De gaskraan dichtdraaien. Lijkt me sterk dat ie dan nog verwarmt.

En als ie dat wel doet dan heb je een perpetuum mobile, daar moet je zuinig op zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 05-11-2005 16:02:26 ]
Wie dit leest is gek
pi_31973992
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:36 schreef dscx het volgende:
@Conflict: Ramen open is natuurlijk een optie, ware het niet dat ik bijna nooit thuisben.. ik sluit ramen en deuren liever.. en tja.. met een goed geisloleerd huis is het best lastig warmte verdrijven (Al staan er altijd wel roosters open)
Als het 25 graden bij je binnen is kan je best twee uurtjes een paar ramen open doen. Je zegt dat je twee dagen in de hitte gezeten hebt. Los van dat is het gewoon nooit verkeerd om af en toe eens een raam open te zetten, helemaal met het weer van de laatste tijd, ik heb de verwarming nog bijna niet aan gehad. Op de slaapkamer staat de verwarming bij mij ook gewoon uit trouwens. Verder kan je ook gewoon de radiatoren uitdraaien. Ik vind het nogal zeurderig overkomen, los van het feit dat het klote is als de boel niet werkt .

Ik heb ook een "goed geisoleerd huis", zo bijzonder is dat niet hoor. Als het bij mij te warm wordt doe ik ff een raampje open of zet ik de deuren tegen elkaar open, dan is het zo weer lekker fris binnen
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 11:18 schreef dscx het volgende:
Nou... een nachtje in tropische temperaturen verder...
Op dat moment had je best een raam open kunnen zetten, beter slaap je lekker in de frisse lucht toch?

[ Bericht 8% gewijzigd door Conflict op 04-11-2005 22:08:58 ]
pi_31983301
ben allang blij dat mijn pappie verwarmingsmonteur is en veul storingen oplost

uurloon kost dus niks noppes nada

ik love you dad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')