Wij hebben hier precies hetzelfde probleemquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:17 schreef dscx het volgende:
Da's een leuke.. Ik heb ongeveer 1.5 meter kabel met een kroonsteentje eraan uit de ketel lopen, lijkt me de enige weg naar de thermostaat...
Ik heb het vermoeden dat ik vanavond even de thermostaat losgooi...
Hmmm, of dat verstandig is betwijfel ik. Als je alles dicht draait, en er is geen "bypass" dan staat de pomp zich nu een rotje te pompen en overlijdt dan spoedig.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 08:43 schreef FouteMensenStaff het volgende:
[..]
Wij hebben hier precies hetzelfde probleem![]()
Ook kroonsteentje dr op enzo, volgens mij heeft er iemand met de Thermostaat gerommeld.. Dus ik heb gewoon alle kranen dicht gedraait en van de week komt de monteur nog maar een keer kijken..
Die is bij ons ook vervangen maar het probleem is nog niet verholpen..quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:45 schreef Bierie het volgende:
Ik heb zelf ongeveer zoiets gehad. Eerst een nieuwe thermostaat gekocht zonder resultaat. Bleek het later de "warmteregelaar" in de c.v. zelf te zijn. (Een soort staafje in de c.v. die controleert of het water al op temperatuur is).
Wellicht zelfde probleem?
We hebben nu de verwarming in de douche aangezet zodat het nog een beetje stroomt. Sinds het een combiketel is is uitzetten geen optie..quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:31 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Hmmm, of dat verstandig is betwijfel ik. Als je alles dicht draait, en er is geen "bypass" dan staat de pomp zich nu een rotje te pompen en overlijdt dan spoedig.
Misschien is het uitzetten van de ketel verstandiger.
Je kan toch de radiatoren uitdraaien?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:18 schreef dscx het volgende:
Nou... een nachtje in tropische temperaturen verder... Thermostaat losgekoppeld, in de hoop dat het een beetje af zou koelen...
Ik denk dat ik in elk geval maar een monteur in ga schakelen (alweer.. *grom*... derde keer deze maand)
Ga nu in elk geval de stekker van de ketel unpluggen, dan maar geen warmte slash warm water...![]()
Misschien lees ik niet goed, maar het lijkt er toch meer op of deze monteur iets over het hoofd gezien heeft. Dan laat je hem toch terugkomen en de boel nu goed repareren.quote:Op woensdag 2 november 2005 17:29 schreef dscx het volgende:
...CV monteur me de vorige maand al 220EUR heeft gekost.............
Ik vind het allemaal wat raar klinken. Kunnen er geen ramen open bij jullie thuis? Bij 25 graden ga je toch niet twee dagen zitten wachten totdat het koeler isquote:Op maandag 31 oktober 2005 08:34 schreef dscx het volgende:
Tja... hoop ideeen over wat er fout kan gaan in elk geval, ik denk dat het er op neer komt dat ik een monteur in zal schakelen...
De ketel zelf geeft ook niet aan dat hij bezig is met de CV zijde (geeft het beestje aan via een display) wanneer deze verwarmt..
Bij een combi-ketel de stekker er niet uithalen? Ik zou niet weten waarom niet.. Heb nu de stekker eruit gehaald, wanneer ik douche of in bad ga doe ik de stekker er weer in. 't kost iets meer moeite, maar ik steek er liever 2 minuten per dag in dan dat ik m'n hart vast kan houden voor de energierekening...![]()
Anyway, de hoogst gemeten temperatuur is 25,5 graden, goed geisoleerd huis, na het uitzetten van de ketel heeft het 2 dagen geduurd voor het weer 22 was... Vandaag als ik thuiskom misschien een fijnere gevoelstemperatuur...
Als het 25 graden bij je binnen is kan je best twee uurtjes een paar ramen open doen. Je zegt dat je twee dagen in de hitte gezeten hebt. Los van dat is het gewoon nooit verkeerd om af en toe eens een raam open te zetten, helemaal met het weer van de laatste tijd, ik heb de verwarming nog bijna niet aan gehad. Op de slaapkamer staat de verwarming bij mij ook gewoon uit trouwens. Verder kan je ook gewoon de radiatoren uitdraaien. Ik vind het nogal zeurderig overkomen, los van het feit dat het klote is als de boel niet werkt .quote:Op donderdag 3 november 2005 13:36 schreef dscx het volgende:
@Conflict: Ramen open is natuurlijk een optie, ware het niet dat ik bijna nooit thuisben.. ik sluit ramen en deuren liever.. en tja.. met een goed geisloleerd huis is het best lastig warmte verdrijven (Al staan er altijd wel roosters open)
Op dat moment had je best een raam open kunnen zetten, beter slaap je lekker in de frisse lucht toch?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:18 schreef dscx het volgende:
Nou... een nachtje in tropische temperaturen verder...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |