Dus volgens jou mag deze oplossing niet?quote:Op zondag 11 december 2005 23:52 schreef Light het volgende:
[..]
In dit geval wel. Uit de opdracht:
[..]
quote:Op maandag 12 december 2005 00:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dus volgens jou mag deze oplossing niet?
<?=printf('%.2f',round(preg_replace('//e',end($_POST),''),2));
(naast het feit dat het dubbelop is)
Als kortste oplossing komt die niet in aanmerkingquote:Op maandag 12 december 2005 00:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dus volgens jou mag deze oplossing niet?
<?=printf('%.2f',round(preg_replace('//e',end($_POST),''),2));
(naast het feit dat het dubbelop is)
Ik heb 'm nu in 283 karakters. 228 is wel erg weinig zegquote:Op zondag 11 december 2005 23:51 schreef crisp het volgende:
Iemand zin in een tussendoortje?
Men neme dit formulier:
[ code verwijderd ]
Schrijf nu base64.php zo kort mogelijk; de output moet hetzelfde zijn als de output van base64_encode() maar deze functie mag je uiteraard niet gebruiken
Verder dezelfde regels als voor reguliere Golfs, oplossingen mogen naar crisp@xs4all.nl (privacy gewaarborgt). Einddatum is Zondag 18 december 18:00 uur.
Om het scherp te zetten: ik heb zelf een oplossing van 228 karakters
De functie die je dan moet hebben heet wel printf, maar de argumenten zijn iets anders (en bieden ook meer mogelijkheden).quote:Op maandag 12 december 2005 22:51 schreef Chandler het volgende:
in basic ofzo kon je altijd printen met printf "##.##", getal maar dat werkt blijkbaar niet in PHP
zó ingewikkeld om php.net/printf is het toch niet?quote:Op maandag 12 december 2005 22:51 schreef Chandler het volgende:
in basic ofzo kon je altijd printen met printf "##.##", getal maar dat werkt blijkbaar niet in PHP
Dat vind ik al een aardige prestatiequote:Op maandag 12 december 2005 22:06 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Ik heb 'm nu in 283 karakters. 228 is wel erg weinig zeg![]()
Nee, dat is een implementatie van base64 en niet zozeer het algoritme zelf. Zo is het uitsplitsen naar lijnen van max 76 karakters geen karakteristiek van base64 zelf, dus ook niet nodig (base64_encode() doet dat ook niet).quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:46 schreef JeRa het volgende:
Ik neem aan dat base64.php zich volledig aan het RFC 2045 moet houden?
Zat ik net eentje onder je vorige schepsel, kom je met dit nieuwsquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:30 schreef crisp het volgende:
Ik zit zelf inmiddels op 208
Het is er niet netter op geworden though..
Ik neem aan dat zo'n beetje iedereen dezelfde bitwise operaties uitvoert om dit een beetje compact te kunnen uitvoeren. Dan kom ik nóg met geen mogelijkheid aan de 230-quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:29 schreef crisp het volgende:
dat wordt een leuk lesje bitwise rekenen
Mwa, ik kan daar nog wel wat variaties op bedenken hoor.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:43 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zo'n beetje iedereen dezelfde bitwise operaties uitvoert om dit een beetje compact te kunnen uitvoeren. Dan kom ik nóg met geen mogelijkheid aan de 230-
Je geeft me een geweldig idee *uitwerkt*quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:48 schreef crisp het volgende:
[..]
Mwa, ik kan daar nog wel wat variaties op bedenken hoor.
Een groot deel van mijn code zit in het initialiseren van de geldige karakters (57 bytes). Daarna volgt het daarwerkelijke algoritme (78 bytes) en het verwerken van de 'rest' en padding (45 bytes). Input en output verwerking en nog wat verplichte overhead zit dan nog op 28 bytes...
Ben erg benieuwd naar de resultaten straksquote:Op woensdag 14 december 2005 00:52 schreef crisp het volgende:
Er zijn 2 algemene approaches voor dit probleem. De meest voorkomende is dat je 3 bytes gelijktijdig omzet naar base64 (4 bytes); ik doe echter een byte-naar-bit approach waarbij ik een remainder bijhou
Enig idee hoeveel tekens een return-statement inneemt?quote:Op woensdag 14 december 2005 08:46 schreef SuperRembo het volgende:
Misschien is het een idee om de opdracht iets aan te passen. Maak de body van een functie, in plaats van een heel script dat een form verwerkt. Dan hou je dingen als pos($_POST) er buiten, die kent iedereen toch wel.
Nou nee, ik zit op 262 maar bij dat aantal is het nog goed mogelijk om de boel leeg te laten lopenquote:Op woensdag 14 december 2005 09:57 schreef crisp het volgende:
Oeh, 206
Ik kan wel raden welke approach je hebt genomen dan; omzetten naar base128 (7 bits naar een byte) zou wel lastiger zijn dan denk ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |