Dat is tegenwoordig normaal bij nederlands. Discussieren over een actueel onderwerp en leerlingen zelf naar argumenten laten zoeken. Misschien dat ze dan ook nog eens een krant oppakken, wat leraren natuurlijk altijd graag zien.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:17 schreef Posdnous het volgende:
wtf heeft dat met Nederlands te maken.
Leren argumenteren heeft volgens jou niets met Nederlands te maken?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:17 schreef Posdnous het volgende:
(...)
Ik snap alleen niet dat ze dan zelf allerlei problematiek moeten uitpluizen en argumenten moeten verzinnen, allemaal prima hoor, maar bij Nederlands verwacht ik iets anders.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig normaal bij nederlands. Discussieren over een actueel onderwerp en leerlingen zelf naar argumenten laten zoeken. Misschien dat ze dan ook nog eens een krant oppakken, wat leraren natuurlijk altijd graag zien.
Ach, pak een fatsoenlijk tijdschrift en je hebt binnen korte tijd genoeg argumenten. Vrij Nederland zal er vast al menig artikel over geschreven hebben. En Elsevier voor de mensen die argumenten tegen de toetreding moeten opzoeken. En zoals ik zei kun je in kranten ook genoeg vinden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet dat ze dan zelf allerlei problematiek moeten uitpluizen en argumenten moeten verzinnen, allemaal prima hoor, maar bij Nederlands verwacht ik iets anders.
Je kunt nou eenmaal moeilijk discussiėren zonder het inhoudelijk ergens over te hebben. Ik denk echter wel dat je beoordeeld zult worden op het hoe (de vaardigheid) en niet zozeer op het wat (de inhoud).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet dat ze dan zelf allerlei problematiek moeten uitpluizen en argumenten moeten verzinnen, allemaal prima hoor, maar bij Nederlands verwacht ik iets anders.
meer het 'hoe' van discussieren in plaats van de inhoud an sich.
Hoe kun je nu zeggen dat je voor een stelling bent terwijl je daar geen argumenten voor hebt?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:57 schreef midje het volgende:
hey..
ik heb een discussie nederlands met als onderwerp: Turkije in de EU.. Ja Of Nee?
nu ben ik voor deze stelling. alleen met het argument het is goed voor de economie kom ik niet zover. dus ik ben opzoek naar meer en betere argumenten.. iemand?\
Misschien heeft de docent gewoon aangewezen wie voor en tegen is? Daar ging ik tenminste wel vanuit toen ik de OP las.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:13 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hoe kun je nu zeggen dat je voor een stelling bent terwijl je daar geen argumenten voor hebt?![]()
Zo gaat dat inderdaad. En het is ook wel zo logisch. Als iedereen zelf mag kiezen, kun je nog wel eens een grote groep voorstanders hebben tegen een kleine groep tegenstanders, wat de discussie niet ten goede zou komen, in ieder geval niet bij mensen die nog nooit hebben leren discussieren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien heeft de docent gewoon aangewezen wie voor en tegen is? Daar ging ik tenminste wel vanuit toen ik de OP las.
Zo heb ik in 'mijn tijd' ooit de plaatsing van kruisraketten moeten bepleiten, terwijl ik daar 'irl' fel tegen gekant was.
Wat is dat nou weer voor onzin. Dat is toch niet de taak van het Westen? Het is de taak van Turkije zelf dat het als een Islamitisch land laat zien dat het eveneens een "volwaardige" democratie kan zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:17 schreef Posdnous het volgende:
ontopic: Economie is idd een belangrijk punt, afsluiten voor de wereld heeft geen zin.
Bovendien omdat het Westen wil laten zien dat de Islam en democratie goed samen kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |