abonnement Unibet Coolblue
pi_31755997
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:26 schreef Z het volgende:
Heel scherp Pralarabola, het is geen Napoleontisch uniform.
Dat meen je! ik gebruikte Napoleontisch natuurlijk als tijdsaanduiding, zoals z zult begrijpen
Slaapt winter
en zomer
pi_31756206
het is een Rus, want hij lijkt op Peter de Grote. En iedereen die op peter de Grote lijkt, is een Rus.

Ik gebruik 'Peter de Grote' hier natuurlijk niet als tijdsaanduiding.
pi_31756356
Over het hoofd-tussenplaatje; Het is niet Oswald Mosley, m'neer was meer een insider.
Wat betreft het sub-tussenplaatje, het lijkt me verdacht veel op een pronte Oostenrijker?
pi_31756416
Hij was eigenlijk van voor Napoleon, maar hij is ook niet echt oud geworden.
Aldus.
pi_31756470
Laten we mijn plaatje even parkeren en met die Napole-ootje doorgaan, anders wordt het allemaal wat verwarrend!
Aldus.
pi_31756491
Zou een oplettende moderator die The_General nu niet eens vaderlijk kunnen toespreken (lees: een vette ben aan zijn broek smeren) wegens obstructie en nodeloos compliceren van dit eenvoudige tijdsverdrijf?
pi_31756591
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:44 schreef Gellius het volgende:
Zou een oplettende moderator die The_General nu niet eens vaderlijk kunnen toespreken (lees: een vette ben aan zijn broek smeren) wegens obstructie en nodeloos compliceren van dit eenvoudige tijdsverdrijf?
Bij gebrek aan oplettende moderators zie ik dit somber in. Men heeft nogal last van onderbezetting. Maar let wel op! De meest waarschijnlijk oplossing voor dit probleem is onder ons, en hij zal deze benaanvraag niet licht vergeten.
Slaapt winter
en zomer
pi_31757617
Banaanvragen mogen niet, dat weet je best, Rapaloba. Dit was een opbouwende suggestie.
pi_31757815
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:40 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Over het hoofd-tussenplaatje; Het is niet Oswald Mosley, m'neer was meer een insider.
Wat betreft het sub-tussenplaatje, het lijkt me verdacht veel op een pronte Oostenrijker?
Een insider? Ook wel economen-geheimtaal voor een vakbondslid. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee of jij al-dan-niet-in-het-openbaar economen-geheimtaal spreekt, dus misschien is m'neer geen vakbonder. Lijkt me ook moeilijk verenigbaar met het fascistisch gedachtengoed, een vakbond. Waarom zouden arbeiter sich vereinigen? Arbeit macht immers frei?

Kortom, wat bedoel je toch met insider?
Slaapt winter
en zomer
pi_31757964
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:27 schreef Parabola het volgende:

[..]

Een insider? Ook wel economen-geheimtaal voor een vakbondslid. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee of jij al-dan-niet-in-het-openbaar economen-geheimtaal spreekt, dus misschien is m'neer geen vakbonder. Lijkt me ook moeilijk verenigbaar met het fascistisch gedachtengoed, een vakbond. Waarom zouden arbeiter sich vereinigen? Arbeit macht immers frei?

Kortom, wat bedoel je toch met insider?
Dhr. was niet iemand die het bestel wilde omgooien, hij maakte er immers deel van uit...
pi_31758049
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:32 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Dhr. was niet iemand die het bestel wilde omgooien, hij maakte er immers deel van uit...
Daarin verschilt hij niet van Mosley, die was immers ook MP (zowel voor Labour als voor de Tories zelfs).

Of was m'neer lid van de regering? die sakkefullers in Londen
Slaapt winter
en zomer
pi_31758297
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:35 schreef Parabola het volgende:
Daarin verschilt hij niet van Mosley, die was immers ook MP (zowel voor Labour als voor de Tories zelfs).
warm
quote:
Of was m'neer lid van de regering? die sakkefullers in Londen
HEET!
pi_31769947
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:44 schreef Gellius het volgende:
Zou een oplettende moderator die The_General nu niet eens vaderlijk kunnen toespreken (lees: een vette ben aan zijn broek smeren) wegens obstructie en nodeloos compliceren van dit eenvoudige tijdsverdrijf?
Kranig gesproken!


tvp bedoel ik eigenlijk
Helpt waar hij kan!
pi_31779153
Zonder ooit een plaatje van Bevin te hebben gezien, vraag ik of dit Bevin is.
pi_31779569
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Zonder ooit een plaatje van Bevin te hebben gezien, vraag ik of dit Bevin is.
Eveneens zonder ooit een plaatje van Bevin te hebben gezien, deel ik u mede dat dit Bevin zeker niet is.
pi_31842507
Ik ben wel in de markt voor een tussenhintje.
pi_31850956
Remember "Peace for our time"? He was there...
pi_31851243
"Lord Halifax told me he liked all the Nazi leaders, even Goebbels, and he was much impressed, interested and amused by the visit. He thinks the regime absolutely fantastic."

Remains of the day, van Kazuo Ishiguro: is de baas van de butler misschien getekend naar Lord Halifax?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_31854229
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:06 schreef OllieA het volgende:
"Lord Halifax told me he liked all the Nazi leaders, even Goebbels, and he was much impressed, interested and amused by the visit. He thinks the regime absolutely fantastic."
Helemaal goed heer Bommel!
quote:
Edward Wood, the fourth son of the 2nd Viscount Halifax, was born in Powderham Castle, Devon, on 16th April, 1881. He was born with an atrophied left arm that had no hand and his three elder brothers died before he reached the age of nine, leaving him the heir to the title and great estates in Yorkshire.

Educated at Eton and Christ Church, Oxford, he taught at All Souls before being elected to the House of Commons to represent Ripon in 1910. A member of the Conservative Party, he served in the cabinet as president of the Board of Education (1922-24) and Minister of Agriculture (1924-25). In 1925 he was appointed Viceroy of India, a position he held for six years.

When Ramsay MacDonald, the former leader of the Labour Party, formed his National Government in 1931 he appointed Wood as his president of the Board of Education. Wood had to give up his parliamentary seat in 1934 when he succeeded his father as the 3rd Viscount Halifax.

When Stanley Baldwin replaced Ramsay MacDonald as prime minister in 1935 he appointed Lord Halifax as his war secretary and as leader of the House of Lords. In 1936 Halifax visited Nazi Germany for the first time. Halifax's friend, Henry (Chips) Channon, reported: "He told me he liked all the Nazi leaders, even Goebbels, and he was much impressed, interested and amused by the visit. He thinks the regime absolutely fantastic."

In November, 1937, Neville Chamberlain, who had replaced Stanley Baldwin as prime minister, sent Lord Halifax to meet Adolf Hitler, Joseph Goebbels and Hermann Goering in Germany. In his diary, Lord Halifax records how he told Hitler: "Although there was much in the Nazi system that profoundly offended British opinion, I was not blind to what he (Hitler) had done for Germany, and to the achievement from his point of view of keeping Communism out of his country." This was a reference to the fact that Hitler had banned the Communist Party (KPD) in Germany and placed its leaders in Concentration Camps.

Whereas Lord Halifax supported Chamberlain's appeasement policy, the foreign secretary, Anthony Eden, was highly critical of this way of dealing with Adolf Hitler and Benito Mussolini. On 25th February, 1938 Eden resigned over this issue and Lord Halifax became the new foreign secretary.

Soon after Lord Halifax's appointment, Adolf Hitler invited Kurt von Schuschnigg, the Austrian Chancellor, to meet him at Berchtesgarden. Hitler demanded concessions for the Austrian Nazi Party. Schuschnigg refused and after resigning was replaced by Arthur Seyss-Inquart, the leader of the Austrian Nazi Party. On 13th March, Seyss-Inquart invited the German Army to occupy Austria and proclaimed union with Germany.

The union of Germany and Austria (Anschluss) had been specifically forbidden by the Treaty of Versailles. Some members of the House of Commons, including Anthony Eden and Winston Churchill, now called on Lord Halifax and Neville Chamberlain to take action against Adolf Hitler and his Nazi government.

International tension increased when Adolf Hitler began demanding that the Sudetenland in Czechoslovakia should be under the control of the German government. In an attempt to to solve the crisis, Lord Halifax and Neville Chamberlain and the heads of the governments of Germany, France and Italy met in Munich in September, 1938.

On 29th September, 1938, Neville Chamberlain, Adolf Hitler, Edouard Daladier and Benito Mussolini signed the Munich Agreement which transferred to Germany the Sudetenland, a fortified frontier region that contained a large German-speaking population.

When Eduard Benes, Czechoslovakia's head of state, who had not been invited to Munich, protested at this decision, Neville Chamberlain told him that Britain would be unwilling to go to war over the issue of the Sudetenland.

The Munich Agreement was popular with most people in Britain because it appeared to have prevented a war with Germany. However, some politicians, including Winston Churchill and Anthony Eden, attacked the agreement. These critics pointed out that no only had the British government behaved dishonorably, but it had lost the support of Czech Army, one of the best in Europe.

In March, 1939, the German Army seized the rest of Czechoslovakia. In taking this action, Adolf Hitler had broken the Munich Agreement. Lord Halifax and Neville Chamberlain, now realized that Hitler could not be trusted and their appeasement policy now came to an end.

After the outbreak of the Second World War Lord Halifax remained as the country's foreign secretary. When Neville Chamberlain resigned in May, 1940, the new premier, Winston Churchill kept Lord Halifax as foreign secretary in order to give the impression that the British government was united against Adolf Hitler.

In December, 1940, Lord Halifax was replaced as foreign secretary by his long-term opponent, Anthony Eden. Halifax now became British ambassador to the United States.

Lord Halifax was the British delegate to the San Francisco Conference in March 1945, and attended the first session of the United Nations in 1945. He resigned as ambassador to the United States in May, 1946.

In his retirement Lord Halifax wrote his memoirs, Fulness of Days (1957) where he attempted to defend the policy of appeasement. Edward Wood, 3rd Viscount Halifax, died at Garroby Hall, near York, on 23rd December, 1959.
quote:
Remains of the day, van Kazuo Ishiguro: is de baas van de butler misschien getekend naar Lord Halifax?
Ik ken alleen de film, en volgens mij was het zo dat Lord Darlington de ontmoeting regelde tussen Lord Halifax en Ribbentrop, maar zeker weten doe ik het niet.

Maar, om Joost van den Vondel te quoten; U nu!
pi_31858897
Verder met mijn held!

Aldus.
pi_31859871
Ah, de Rus.
pi_31860024
Geen Rus, wel in de buurt geboren, maar beroemd werd hij dan weer heel ver weg van Rusland.
Aldus.
pi_31860434
Ah, de Est.
pi_31860537
Je moet meer richting Duitsland denken.
Aldus.
pi_31860655
'n Duitser? Of denk ik dan weer te ver door? Het zal wel een Pool zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')