abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 november 2005 @ 14:38:22 #176
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31896699
Dat is gewoon paranoïde onzin, er worden nu geen moedwillige files gecreëerd, noch worden ze langer. Je kunt op basis van een file geen uitspraken doen, dat gaat helemaal nergens over. Om de doodeenvoudige reden dat je niet weet hoe de situatie zou zijn geweest al was de maximum snelheid 120 km/h.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 2 november 2005 @ 14:38:22 #177
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31896700
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:27 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Nederland blijft te veel auto's hebben,
Niks te weinig auto's. Gewoon te weinig wegen!
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  woensdag 2 november 2005 @ 14:41:05 #178
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31896801
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:38 schreef hace_x het volgende:

[..]

Niks te weinig auto's. Gewoon te weinig wegen!
Zoveel mogelijk wonen waar je werk is. Ik hoop / zorg er voor dat ik op maximaal 30 minuten fietsen woon. Nederland is een klote land om je te verplaatsen en dat gaat echt niet opgelost worden.
I am a black hole shitting into the void
pi_31896868
Tijdens spitsuur zit bijna iedereen ook alleen in zijn auto, terwijl er meestal toch wel 4 mensen in een auto passen.
Jammer dat het carpoolen niet echt van de grond is gekomen, maar ik denk dat er op dat vlak nog veel te halen valt.
pi_31896940
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:41 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk wonen waar je werk is. Ik hoop / zorg er voor dat ik op maximaal 30 minuten fietsen woon. Nederland is een klote land om je te verplaatsen en dat gaat echt niet opgelost worden.
Dan zal de overheid wel wat moeten doen aan het structurele woningtekort van 200.000 woningen, waardoor je eerst 5 jaar op een wachtlijst moet staan voordat je in aanmerking komt voor een huurhuisje.
pi_31896943
niet alleen om 2 uur stond er file verdorie om 11 en 12 uur ook!!! Precies op en voor het 80 km gebied. En ja ik moet daar noodgedwongen vandaag 4 keer langs!!! Helaas is er geen baan te vinden die meer in de buurt is en geen huis te vinden die dichter bij mijn werk ligt. Bovendien is het voor vele mensen moeilijk te realiseren dichtbij het werk te wonen, omdat veel bedrijven geen vaste contracten meer geven en huizen kopen moeilijker wordt, bovendien zou je elk half jaar moeten verkassen als je contract weer eens niet verlengd word.
(o,ja linkje is verkeerd metro2005)
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_31899195
80 km is de as van het kwaad, en zal nog meer invloed op Nederland hebben dan het moslimfundamentalisme en -extremisme.

Mijn woorden.
  woensdag 2 november 2005 @ 15:58:47 #183
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_31899383
Jullie macho-gedrag verblindt jullie voor de voordelen van 80 km/ph als max.snelheid.
Weet je wel dat je fors minder benzine verbruikt als je 80 rijdt? 120 - 1/3 deel = het voordeligste om op te rijden. Staat in ieder theorieboek.
Era Vulgaris
pi_31899477
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:58 schreef Vassili_Z het volgende:
Jullie macho-gedrag verblindt jullie voor de voordelen van 80 km/ph als max.snelheid.
Weet je wel dat je fors minder benzine verbruikt als je 80 rijdt? 120 - 1/3 deel = het voordeligste om op te rijden. Staat in ieder theorieboek.
En vrijwel ieder theorieboek laat vervolgens de 1.5 keer zoveel reistijd buiten beschouwing .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 2 november 2005 @ 16:24:01 #185
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31900196
De oplossing is vrij eenvoudig: alle auto's uitrusten met een begrenzer. Niet harder dan 83 km/h, niet zachter dan 77 km/h (noodsituaties uitgezonderd). Sensoren die de afstand controleren tussen jouw en je voor en achterligger. Mocht het vekeer het toelaten (buiten de spits) kan de begrenzer uitgezet worden.

Dit is technisch best mogelijk maar zal nooit geaccepteerd worden. We associëren autorijden nu eenmaal met vrijheid. Die vrijheid mag heel veel tijd, geld en levens kosten.
I am a black hole shitting into the void
pi_31917733
Kom op zeg, hahaha. De overheid blijft maar uit mijn auto. Groenlinks -in Groningen geloof ik- had ook zo'n idee, om elke auto met een systeem uit te rusten dat ingrijpt als er te hard gereden wordt. Volstrekt belachelijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 3 november 2005 @ 01:54:32 #187
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_31918357
Onthaasten is goed voor allen!
pi_31919562
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Snelheidsverschillen onderlin zullen er altijd blijven, alleen verlaag je de snelheid dan verklein je de afstand en vergroot je het risico op botsingen --> lange files
Wat is dit voor onzinnige redenering. Als je langzamer gaat rijden, verklein je idd de tussenafstand. Maar die moet natuurlijk wel genoeg blijven om te kunnen reageren. Anders doe je het toch zelf fout. Bovendien zijn de snelheidsverschillen kleiner, dus heb je daarom weer minder redenen om te remmen.
En volgens jou redenatie heb je dus bij 50 nog meer kans op botsingen?
Of andersom: bij 200 minder, dus we moeten maar 200 gaan rijden op de snelweg?
  donderdag 3 november 2005 @ 08:47:16 #190
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31919774
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzinnige redenering. Als je langzamer gaat rijden, verklein je idd de tussenafstand. Maar die moet natuurlijk wel genoeg blijven om te kunnen reageren. Anders doe je het toch zelf fout. Bovendien zijn de snelheidsverschillen kleiner, dus heb je daarom weer minder redenen om te remmen.
En volgens jou redenatie heb je dus bij 50 nog meer kans op botsingen?
Of andersom: bij 200 minder, dus we moeten maar 200 gaan rijden op de snelweg?
Klopt

Waar gebeuren de meeste ongelukken denk je?
In de bebouwde kom, inderdaad. Goed gezien, en hoe hard mag je daar?
Goh, 50!

De snelheidsverschillen tussen 2 auto's die 80 rijden en 2 auto's die 120 rijden zijn exact even groot, namelijk niks.

En gebeuren er in Duitsland zo veel méér ongelukken dan in nederland? (waar ze toch wel een flink stuk harder rijden dan hier) Nee dus.

En zoals ik al eerder opmerkte, de afstand bij 80km zones wordt gewoon kleiner, je kan wel uitgaan van gelijke afstand (in tijd) maar dat blijkt in de praktijk gewoon totaal niet het geval te zijn, mensen gaan veel en veel dichter op elkaar rijden en zo vergroot je dus de kans op ongevallen.


Overigens: 283km file momenteel, op de anwb site kun je zien waar (hint: let op waar de trajectcontroles en de 80km stukken zijn, daar staan ze namelijk)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Redactie Frontpage donderdag 3 november 2005 @ 08:55:13 #191
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31919893
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:
En gebeuren er in Duitsland zo veel méér ongelukken dan in nederland? (waar ze toch wel een flink stuk harder rijden dan hier) Nee dus.
Maar daar heb je honderden kilometers aan rechte driebaanswegen, hier zit je elke 20 minuten wel op een tweebaansring, elke stad heeft een ring tegenwoordig waar t dichtslipt.
pi_31920970
Verder alsje in duitsland in het ruhrgebeid tijdens de spits rondrijdt wordt je net zo gek van files als in nederland. Ook rond de grote steden in duitsland tijdens de spits zijn er ook files.

En als we naar de grootste autonatie ter wereld kijken, amerika dus met zijn 10 baan wegen ook daar zijn er files.
http://www.traffic.com/Lo(...)Traffic-Reports.html
en dan eens voor de gein rond 17.00 uur onze tijd daar kijken, dan is het daar spitsuur.
pi_31920992
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Klopt

Waar gebeuren de meeste ongelukken denk je?
In de bebouwde kom, inderdaad. Goed gezien, en hoe hard mag je daar?
Goh, 50!
En als je harder zou mogen rijden in de bebouwde kom, zouden er dan minder ongelukken gebeuren?
  donderdag 3 november 2005 @ 10:48:20 #194
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_31921967
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:01 schreef Litpho het volgende:

[..]

En vrijwel ieder theorieboek laat vervolgens de 1.5 keer zoveel reistijd buiten beschouwing .
Ja, slimmerd, uiteraard.
Tijd speelt bij verbruik geen rol: het wordt in liters per kilometer uitgedrukt (of in kilometers per liter).
Dat verandert alles
pi_31922019
quote:
Op donderdag 3 november 2005 10:48 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Ja, slimmerd, uiteraard.
Tijd speelt bij verbruik geen rol: het wordt in liters per kilometer uitgedrukt (of in kilometers per liter).
Bij verbruik niet, bij het argument wat gebruikt wordt (luchtvervuiling) toch echt wel.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 3 november 2005 @ 14:06:06 #196
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31927438
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Klopt

Waar gebeuren de meeste ongelukken denk je?
In de bebouwde kom, inderdaad. Goed gezien, en hoe hard mag je daar?
Goh, 50!

De snelheidsverschillen tussen 2 auto's die 80 rijden en 2 auto's die 120 rijden zijn exact even groot, namelijk niks.

En gebeuren er in Duitsland zo veel méér ongelukken dan in nederland? (waar ze toch wel een flink stuk harder rijden dan hier) Nee dus.

En zoals ik al eerder opmerkte, de afstand bij 80km zones wordt gewoon kleiner, je kan wel uitgaan van gelijke afstand (in tijd) maar dat blijkt in de praktijk gewoon totaal niet het geval te zijn, mensen gaan veel en veel dichter op elkaar rijden en zo vergroot je dus de kans op ongevallen.


Overigens: 283km file momenteel, op de anwb site kun je zien waar (hint: let op waar de trajectcontroles en de 80km stukken zijn, daar staan ze namelijk)
Jij bent echt briljant. Ik zeg: we verhogen de snelheid in de bebouwde kom tot hetzelfde niveau als de Duitse snelweg. Dat is het nog slecht een kwestie van tijd dat er even weinig ongelukken gebeuren als op de Duitse snelweg.
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 3 november 2005 @ 14:11:37 #197
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31927608
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:34 schreef StefanP het volgende:
Kom op zeg, hahaha. De overheid blijft maar uit mijn auto. Groenlinks -in Groningen geloof ik- had ook zo'n idee, om elke auto met een systeem uit te rusten dat ingrijpt als er te hard gereden wordt. Volstrekt belachelijk.
Natuurlijk is het volstrekt belachelijk. En het is deze houding de elke jaar tientallen verkeersdoden oplevert. 'Maximum snelheid? Dat maak ik godverdomme zelf wel uit! Ik rij verdomme beter als ik 140 ga met een pilsje op. '

Mag de overheid wel in je lichaam komen (om dezelfde beeldspraak aan te houden). Hiermee bedoel ik alcohol en drugcontroles?

Maar goed, dat staat los van de fileproblematiek.
I am a black hole shitting into the void
pi_31931662
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Klopt

Waar gebeuren de meeste ongelukken denk je?
In de bebouwde kom, inderdaad. Goed gezien, en hoe hard mag je daar?
Goh, 50!

De snelheidsverschillen tussen 2 auto's die 80 rijden en 2 auto's die 120 rijden zijn exact even groot, namelijk niks.

En gebeuren er in Duitsland zo veel méér ongelukken dan in nederland? (waar ze toch wel een flink stuk harder rijden dan hier) Nee dus.

En zoals ik al eerder opmerkte, de afstand bij 80km zones wordt gewoon kleiner, je kan wel uitgaan van gelijke afstand (in tijd) maar dat blijkt in de praktijk gewoon totaal niet het geval te zijn, mensen gaan veel en veel dichter op elkaar rijden en zo vergroot je dus de kans op ongevallen.


Overigens: 283km file momenteel, op de anwb site kun je zien waar (hint: let op waar de trajectcontroles en de 80km stukken zijn, daar staan ze namelijk)
Goh en waar gebeuren de meeste ongelukken mee? Juist, fietsers, brommers, kruispunten. Die zie ik niet zo heel veel op snelwegen...
pi_31952930
De snelheidslimiet was toch 80?
Gisteren Arnhem - Scheveningen: gemiddelde snelheid zo'n 50 km/u. :D:D:D!!!!!vijf!!!!nul


pi_31956598
Het is mij ook opgevallen dat de afgelopen dagen (sinds de invoering van die 80km stukken) er veel meer problemen zijn met invoegen en uitvoegen. Omdat iedereen 80 op de rechterbaan rijdt en alleen panisch op zijn eigen snelheidsmeter kijkt om maar niet boven die 80 uit te komen maakt men geen ruimte meer door even een baantje naar links op te schuiven. Bovendien rijden alle auto's opeens enorm dicht op elkaar waardoor het invoegen ook lastiger wordt. Dit lijkt me ook allemaal niet bevorderlijk voor de doorstroom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')