Niks te weinig auto's. Gewoon te weinig wegen!quote:Op woensdag 2 november 2005 14:27 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Nederland blijft te veel auto's hebben,
Zoveel mogelijk wonen waar je werk is. Ik hoop / zorg er voor dat ik op maximaal 30 minuten fietsen woon. Nederland is een klote land om je te verplaatsen en dat gaat echt niet opgelost worden.quote:Op woensdag 2 november 2005 14:38 schreef hace_x het volgende:
[..]
Niks te weinig auto's. Gewoon te weinig wegen!
Dan zal de overheid wel wat moeten doen aan het structurele woningtekort van 200.000 woningen, waardoor je eerst 5 jaar op een wachtlijst moet staan voordat je in aanmerking komt voor een huurhuisje.quote:Op woensdag 2 november 2005 14:41 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk wonen waar je werk is. Ik hoop / zorg er voor dat ik op maximaal 30 minuten fietsen woon. Nederland is een klote land om je te verplaatsen en dat gaat echt niet opgelost worden.
En vrijwel ieder theorieboek laat vervolgens de 1.5 keer zoveel reistijd buiten beschouwingquote:Op woensdag 2 november 2005 15:58 schreef Vassili_Z het volgende:
Jullie macho-gedrag verblindt jullie voor de voordelen van 80 km/ph als max.snelheid.
Weet je wel dat je fors minder benzine verbruikt als je 80 rijdt? 120 - 1/3 deel = het voordeligste om op te rijden. Staat in ieder theorieboek.
Wat is dit voor onzinnige redenering. Als je langzamer gaat rijden, verklein je idd de tussenafstand. Maar die moet natuurlijk wel genoeg blijven om te kunnen reageren. Anders doe je het toch zelf fout. Bovendien zijn de snelheidsverschillen kleiner, dus heb je daarom weer minder redenen om te remmen.quote:Op woensdag 2 november 2005 14:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Snelheidsverschillen onderlin zullen er altijd blijven, alleen verlaag je de snelheid dan verklein je de afstand en vergroot je het risico op botsingen --> lange files
Kloptquote:Op donderdag 3 november 2005 08:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzinnige redenering. Als je langzamer gaat rijden, verklein je idd de tussenafstand. Maar die moet natuurlijk wel genoeg blijven om te kunnen reageren. Anders doe je het toch zelf fout. Bovendien zijn de snelheidsverschillen kleiner, dus heb je daarom weer minder redenen om te remmen.
En volgens jou redenatie heb je dus bij 50 nog meer kans op botsingen?
Of andersom: bij 200 minder, dus we moeten maar 200 gaan rijden op de snelweg?
Maar daar heb je honderden kilometers aan rechte driebaanswegen, hier zit je elke 20 minuten wel op een tweebaansring, elke stad heeft een ring tegenwoordig waar t dichtslipt.quote:Op donderdag 3 november 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:
En gebeuren er in Duitsland zo veel méér ongelukken dan in nederland? (waar ze toch wel een flink stuk harder rijden dan hier) Nee dus.
En als je harder zou mogen rijden in de bebouwde kom, zouden er dan minder ongelukken gebeuren?quote:Op donderdag 3 november 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Klopt
Waar gebeuren de meeste ongelukken denk je?
In de bebouwde kom, inderdaad. Goed gezien, en hoe hard mag je daar?
Goh, 50!
Ja, slimmerd, uiteraard.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
En vrijwel ieder theorieboek laat vervolgens de 1.5 keer zoveel reistijd buiten beschouwing.
Bij verbruik niet, bij het argument wat gebruikt wordt (luchtvervuiling) toch echt wel.quote:Op donderdag 3 november 2005 10:48 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ja, slimmerd, uiteraard.
Tijd speelt bij verbruik geen rol: het wordt in liters per kilometer uitgedrukt (of in kilometers per liter).
![]()
Jij bent echt briljant. Ik zeg: we verhogen de snelheid in de bebouwde kom tot hetzelfde niveau als de Duitse snelweg. Dat is het nog slecht een kwestie van tijd dat er even weinig ongelukken gebeuren als op de Duitse snelweg.quote:Op donderdag 3 november 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Klopt
Goh, 50!
De snelheidsverschillen tussen 2 auto's die 80 rijden en 2 auto's die 120 rijden zijn exact even groot, namelijk niks.
En gebeuren er in Duitsland zo veel méér ongelukken dan in nederland? (waar ze toch wel een flink stuk harder rijden dan hier) Nee dus.
En zoals ik al eerder opmerkte, de afstand bij 80km zones wordt gewoon kleiner, je kan wel uitgaan van gelijke afstand (in tijd) maar dat blijkt in de praktijk gewoon totaal niet het geval te zijn, mensen gaan veel en veel dichter op elkaar rijden en zo vergroot je dus de kans op ongevallen.
Overigens: 283km file momenteel, op de anwb site kun je zien waar (hint: let op waar de trajectcontroles en de 80km stukken zijn, daar staan ze namelijk)
Natuurlijk is het volstrekt belachelijk. En het is deze houding de elke jaar tientallen verkeersdoden oplevert. 'Maximum snelheid? Dat maak ik godverdomme zelf wel uit! Ik rij verdomme beter als ik 140 ga met een pilsje op. 'quote:Op donderdag 3 november 2005 01:34 schreef StefanP het volgende:
Kom op zeg, hahaha. De overheid blijft maar uit mijn auto. Groenlinks -in Groningen geloof ik- had ook zo'n idee, om elke auto met een systeem uit te rusten dat ingrijpt als er te hard gereden wordt. Volstrekt belachelijk.
quote:Op donderdag 3 november 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Klopt
Goh, 50!
De snelheidsverschillen tussen 2 auto's die 80 rijden en 2 auto's die 120 rijden zijn exact even groot, namelijk niks.
En zoals ik al eerder opmerkte, de afstand bij 80km zones wordt gewoon kleiner, je kan wel uitgaan van gelijke afstand (in tijd) maar dat blijkt in de praktijk gewoon totaal niet het geval te zijn, mensen gaan veel en veel dichter op elkaar rijden en zo vergroot je dus de kans op ongevallen.
Overigens: 283km file momenteel, op de anwb site kun je zien waar (hint: let op waar de trajectcontroles en de 80km stukken zijn, daar staan ze namelijk)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |