Bedankt alvastquote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Het hangt een beetje van je hardheid en je timing af. Goedkoopste is op een zaterdag of zondag door Duitsland met Schönes Wochenende. Kost iets van 50 Euro voor maximaal 5 personen). Dan op het eerste Poolse station lokale kaartjes kopen tot Kaunas via Suwalki (absoluut deze overgang gebruiken niet die via Byalistok, dat levert visumproblemen op). Dan in Kaunas met trein of bus verder naar Riga. De goedkope route kost 2 dagen.
Ja ok, met Ryan Air heb je een retourtje voor 80 euro vanaf Frankfurt naar Riga.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:00 schreef marsterretje het volgende:
Als je een bikkel bent zonder geld neem je deze route, absoluut. 24 uur stoptreinen door Duitsland is niet voor iedereen wegegelgd, oa voor mij niet.
Want na 24 uur stoptreinen mag je pm voor 50 euro van de Poolse grens naar voorgenoemde grensplaats met Litouwen. En doen zoals Ivo zegt he, niet via Wit Rusland, want dat levert je GROTE visum problemen op.
Dan voor een eurotje of 40 met de BUS naar Riga, in een uurtje of 7.
In totaal ben je dus 2 uur Nederland treinen, 24 stoptreinen in Duitsland, 8 uur treinen in Polen, 7 uur bussen in Litouwen verder voor ongeveer 100 euro in Riga.
Ik nam het vliegtuig (AirBaltic) en was in 3 uur van Riga naar Amsterdam gevlogen. Minder avontuurlijk, veel sneller. Maar tis een keus, natuurlijk. Kostte iets van 80 euro enkel.
Als je de trein optie neemt, en je bent een party boy, vergeet niet om in Warschau te gaan feesten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:03 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ja ok, met Ryan Air heb je een retourtje voor 80 euro vanaf Frankfurt naar Riga.
Maarja het is idd minder avontuurlijk, dus we weten het nog niet.
Was het SWT niet een tijdje geleden afgeschaft?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je een Schönes Wochenende ticket neemt wel ja. Mag je wel alleen met stoptreinen reizen, tijd zat om in 1 dag van de Nederlandse grens naar de Poolse grens te komen.
Goeie tipquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:21 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Als je de trein optie neemt, en je bent een party boy, vergeet niet om in Warschau te gaan feesten.
Veel feest voor weinig geld. Ik zou een dag blijven op doorreis naar Litouwen, was 5 dagen later uitgefeest..
Bedanktquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:35 schreef De_Hertog het volgende:
Je doet er vanaf Venlo met 5 overstappen bijna 14 uur over om in Polen te komen: Klik
Vergeet niet dat je dan pas in Goerlitz zit, nog niet in Warschau. Bovendien is het maar een voorbeeld, er zijn meer grensovergangen. Overigens kost tot aan de Poolse grens (het ticket is geldig tot in het eerste station in Polen) slechts 30 euro voor 5 personen. Van Polen tot Riga weet ik niet, maar de trein is daar niet heel duur. En Frankfurt -> Riga was 80 euro las ik hier, maar je zit nog niet in Frankfurtquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:37 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Bedankt
Dat is opzich nog wel te doen in 1 dag. En dan daar op stap en de volgende dag doorreizen naar Riga.
Alleen ik ben bang dat het echt veel duurder is dan met het vliegtuig en dan wordt het waarschijnlijk toch maar het vliegtuig.
Inderdaad, volgens mij wordt het gewoon zoveel geregel dat het niet leuk meer is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je dan pas in Goerlitz zit, nog niet in Warschau. Bovendien is het maar een voorbeeld, er zijn meer grensovergangen. Overigens kost tot aan de Poolse grens (het ticket is geldig tot in het eerste station in Polen) slechts 30 euro voor 5 personen. Van Polen tot Riga weet ik niet, maar de trein is daar niet heel duur. En Frankfurt -> Riga was 80 euro las ik hier, maar je zit nog niet in FrankfurtBovendien komen daar nog allerhande belastingen bij.
Ik typte wat snel, maar dat laatste gaat dus over met het vliegtuig, niet met de trein. Met de trein is inderdaad leuk om te doen, dat uitzoekwerk moet je er maar voor over hebbenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:51 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Inderdaad, volgens mij wordt het gewoon zoveel geregel dat het niet leuk meer is.
En het leek me nog wel zo vet om te doen![]()
Ja ok, maar in Frankfurt kun je je auto voor ongeveer 20 euro parkeren zo lang je wilt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik typte wat snel, maar dat laatste gaat dus over met het vliegtuig, niet met de trein. Met de trein is inderdaad leuk om te doen, dat uitzoekwerk moet je er maar voor over hebben
Dan nog ben je nu niet in Frankfurtquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:54 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ja ok, maar in Frankfurt kun je je auto voor ongeveer 20 euro parkeren zo lang je wilt.
Maar ik denk dat het, met de trein, meer dan 100 euro per persoon gaat kosten en dan alleen de heenreis. En met het vliegtuig is het ongeveer 100 euro heen en terug.
Ja zoiets, met Ryan Air. En daar zit dan alles in.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan nog ben je nu niet in Frankfurt
Maar als je voor 100 euro heen en terug kunt krijg je het met de trein niet goedkoper denk ik nee. 100 euro all-in, per persoon?
Met alles bedoel je ook benzinekosten tot vliegveld, parkeerkosten daar etc.? Je zult wel gelijk hebben dat het met het vliegtuig goedkoper is hoor, maar let wel op dat je alle kosten meeneemtquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:57 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ja zoiets, met Ryan Air. En daar zit dan alles in.
Ja echt alles, ticket.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Met alles bedoel je ook benzinekosten tot vliegveld, parkeerkosten daar etc.? Je zult wel gelijk hebben dat het met het vliegtuig goedkoper is hoor, maar let wel op dat je alle kosten meeneemt
O dat kan hoor, misschien vergiste ik me tussen zloty en euro. Ik weet zeker dat de nachttrrein van Warschau naar Vilnious 200 zloty betaalde.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Prijs in Polen valt wel mee. Ik was voor een enkeltje met de nachttrein van Warschau naar Zakopane 50 Zloty kwijt. Ik schat zo in dat van Szeczin naar Suwalki iets van 100 Zloty moet kosten, dus een eurotje of 20.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |