Mochten ze erachter komen ? Je bent het verplicht te melden. Je hebt een hypotheek gekregen op basis van je oude situatie, de bank heeft risico's meegerekend in het bepalen van de voorwaarden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:27 schreef rieski het volgende:
zou de geldverstrekker (mochten ze er achter komen) moeilijk over gaan doen?
goed puntquote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Mochten ze erachter komen ? Je bent het verplicht te melden. Je hebt een hypotheek gekregen op basis van je oude situatie, de bank heeft risico's meegerekend in het bepalen van de voorwaarden.
Dan zeg je tegen haar dat ze d'r muil erover moet houden tegen die collega.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:08 schreef rieski het volgende:
Probleem is een beetje dat ik mijn tussenpersoon niet om advies kan vragen aangezien ze de zwagerin van mijn collega is.
Volgens mij is jouw vraag al beantwoord.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:38 schreef rieski het volgende:
Maar er is hier helemaal niemand hypotheekadviseur?;-)
Ik betwijfel het of ik verplicht ben om het te melden. Mocht ik het op safe gaan spelen dan zeg ik op 2 december op, en wat is dan het wezenlijke verschil? En risico`s zijn er altijd.... dat is niet zozeer mijn probleem.
Op zich is het ook niet zo`n probleem om op 1 februari te starten maar mijn voorkeur gaat zelf uit naar 1 januari. Maar goed, wat niet gaat dat gaat niet.
waarom wil je dat weten?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Bij welke verstrekker loopt je offerte trouwens?
quote:
meneer werkt waarschijnlijk voor een bankquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
(*UWV-checker aanzwengelt)
Beiden jaquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:30 schreef rieski het volgende:
[..]
meneer werkt waarschijnlijk voor een bank![]()
Jammer alleen dat op je werkgeversverklaring een zinnetje staat met de mededeling:quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:17 schreef rvdboomen het volgende:
Mijn hypotheekvertrekker adviseerde me dat zo te doen, als je wacht en tekent als je bij de nieuwe werkgever in dienst bent teken je voor iets dat niet meer klopt.
quote:Zijn er voornemens het dienstverband binnenkort te beëindigen?
Staat dat op de werkgeversverklaring of op een werknemersverklaring? In het eerste geval is het simpel, zolang de werkgever niet op de hoogte is van het feit dat de werknemer het contract wil beeindigen kan de werkgever naar waarheid "nee" invullen (tenzij de werkgever zelf andere plannen heeft natuurlijk).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jammer alleen dat op je werkgeversverklaring een zinnetje staat met de mededeling:
[..]
Dus je zegt je inkomsten bron, die dus eigenlijk als grondslag dient voor de maximale hypotheek op.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:17 schreef rvdboomen het volgende:
Ik begin op 1 november bij mijn nieuwe baas en moet mijn contract voor mijn huis nog tekenen.
Ik heb voor a.s. maadag 31 oktober een afspraak bij de notaris.
Er is geen werknemersverklaring, maar een werkgever weet (in dit geval) dat de werknemer 1 dag na passeren een andere baan heeft. Er is ook nog zoiets als opzegtermijn. (daarnaast weet de hypotheekgever het ook)quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:38 schreef Light het volgende:
[..]
Staat dat op de werkgeversverklaring of op een werknemersverklaring? In het eerste geval is het simpel, zolang de werkgever niet op de hoogte is van het feit dat de werknemer het contract wil beeindigen kan de werkgever naar waarheid "nee" invullen (tenzij de werkgever zelf andere plannen heeft natuurlijk).
Dat laatste zegt toch wel voldoende, denk ik....quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:36 schreef rieski het volgende:
Ik heb vandaag nog even contact gezocht met een landelijk opererende hypotheekorganisatie. Volgens hun ben ik niet verplicht het te melden. Hun advies was om het zeker niet te melden onder het motto van je moet geen slapende honden wakker maken.
Hij eindigde het gesprek wel met de mededeling dat dit gesprek nooit heeft plaats gevonden.
Wat bedoel je preciesquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste zegt toch wel voldoende, denk ik....
Moet je doen als de aanvraag helemaal goedgekeurd is en jij op papier hebt dat je de hypotheek krijgt. Dan is het geen probleem meer mijn vriend is ook na de goedkeuring van de hypotheekaanvraag van baan gewissseld. Geen haan die ernaar kraait.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:27 schreef rieski het volgende:
Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een hypotheek aanvraag lopen die helemaal is goedgekeurd. De overdracht van de hypotheek en de woning zal op 1 december gebeuren.
Nu wil het geval dat ik op 1 januari bij een andere werkgever zou kunnen beginnen maar dan moet ik natuurlijk wel opzeggen. Mn nieuwe werkgever geeft een contract voor onbepaalde tijd dus eigenlijk is afgezien van de proeftijd het risico niet zo heel groot.
Heeft iemand enig idee of dit enig effect zou kunnen hebben op de te verstrekken hypotheek? zou de geldverstrekker (mochten ze er achter komen) moeilijk over gaan doen?
Alvast bedankt!
Rieski
Gewoon doen als je eenmaal de brief thuis hebt gehad dat je hypotheekaanvraag goed gekeurd is dan kan je gewoon van baan wisselen. Echt geen probleem ken meerdere mensen die dat zo gedaan hebben. Mijn vriend woonde in Brabant en ik in Noord Holland. We hebben een huis gekocht in Haarlem. Konden ze bij de hypotheekbank ook wel op hun vingers natellen dat vriendlief niet in Brabant zou blijven werken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:36 schreef rieski het volgende:
Ik heb vandaag nog even contact gezocht met een landelijk opererende hypotheekorganisatie. Volgens hun ben ik niet verplicht het te melden. Hun advies was om het zeker niet te melden onder het motto van je moet geen slapende honden wakker maken.
Hij eindigde het gesprek wel met de mededeling dat dit gesprek nooit heeft plaats gevonden.
Dat hij ook vindt dat het niet klopt en dat wat hij zegt stiekem toch niet helemaal waar is.quote:
Het klopt idd niet wat ie zegt. Maar ik leg het gewoon uit aan mn werkgever met het verhaal dat ik geen ontslag neem maar waarin ik wel aangeef dat ik weg ga. Daar kan hij z`n voordeel mee doen door iemand anders aan te nemen, dan hoop ik ook dat hij redelijk tegen mij is. Dan doet hij mij een plezier en ik ben gewoon eerlijk tegen hem geweest. Of hij kan dwarsliggen en zeggen van als je op 2 december ontslag neemt dan kan je ook pas op 1 februari weg.....quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat hij ook vindt dat het niet klopt en dat wat hij zegt stiekem toch niet helemaal waar is.
Het verschil zit hem daarin dat de informatie die je de hypotheekverstrekker geeft niet klopt. Jij geeft aan een dienstverband bij X te hebben, wetende dat dit dienstverband op zeer korte termijn door jou beëindigd gaat worden. Daarmee onhoud jij de hypotheekverstrekker informatie waarvan jij weet c.q. zou moeten weten dat die de beslissing beïnvloedt.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:03 schreef rieski het volgende:
Beste Rally,
Ik ben het gedeeltelijk met je eens maar feitelijk maakt het toch niet uit of ik op 2 december opzeg (1 dag na overdacht) of dat ik dat doe op 2 december 2010. Zoals je het nu schetst lijkt het net of je met het aangaan van een hypotheek je ook gelijk verplicht tot het blijven werken bij de werkgever die tdt een werkgeversverklaring heeft verstrekt. Er zullen wel meer momenten komen waar de zekerheid tot betalen geen 100 % zal zijn.
wat is je advies?
Zoals ik al vertelde is het ook een dienstverband voor onbepaalde tijd. Het inkomen is ook hoger t.o.v. het oude dus daar zal het probleem niet in zitten. Het enige risico zit m in de proeftijd. Dus dan zou ik de overdracht 3 maanden moeten uitstellen. Nou ja, dan gaat mn nieuwe baan maar niet door want dat heb ik er niet voor overquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:10 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
..... afhankelijk van wat de nieuwe werkgever in de werkgeversverklaring wil zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |