abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31729668
Ik heb in mei / juni een aanvraag via internet gedaan voor een brommerverzekering, zodat ik lekker elke dag op de brommer naar me werk te kunnen gaan, alleen dit is wat anders uitegepakt.

Nadat er ongeveer een maand / anderhalve maand overheen
is gegaan (ik weet de exacte datums niet meer, alleen ongeveer) kreeg ik een herrinering binnen van Unive dat ik
nog niks betaald had en of ik dat zo snel mogelijk wou doen. Toen die brief binnen kwam vond ik het al een beetje
vreemd dat ik meteen een herrinering kreeg en ik had net ongeveer een week / 2 weken daarvoor mijn brommer
verkocht. Dus ik had eerst een e-mail naar Unive gestuurd, toen kreeg ik een e-mail terug (deze heb ik helaas
niet meer net als het e-mailtje dat ik verzonden had) dat ik aangifte moest doen bij de politie i.v.m. vermissing
of diefstal. Dit begreep ik niet helemaal, omdat ik niks kwijt was, ik had immers nog niks gekregen behalve een
herrinering.Hier gingen nog 2 / 3 maanden overheen en aangezien ik met mijn werk zat en andere bezigheden,
had ik er eigenlijk elke keer niet aan gedacht. Totdat ik, een maand geleden, een brief binnen kreeg dat dit aan een incassobureau
was doorgegeven, toen had ik dus een e-mailtje gestuurd aan dbschade@unive.nl, aangezien dit e-mailadres
boven op die brief stond. Daar had ik alles in uitgelegd alleen dit e-mailtje ben ik kwijt, daar stonden meen ik nog
verdere details in, maar die zijn verder niet echt belangrijk.

Ik heb nergens mijn handtekening gezet en ik heb verder niks ontvangen, behalve herrineringen, ben ik nu verplicht om het bedrag te betalen aan het incassobureau (186,62) of niet?

Ik heb er dus 0% gebruik van gemaakt / kunnen gebruiken.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_31729762
Ja, je moet betalen. Je hebt een verzekering afgesloten en die moet je betalen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31730294
Dus als ik het bij wijze van spreke op iemands anders naam had gedaan, had die ook moeten betalen ? (En ook niks heb gekregen, je gaat immers ook niet achteraf voor een computer betalen die je niet heb gekregen, aangezien ik onverzekerd rond zou rijden anders..)
pi_31730529
lekker slim dat je geen mails heb bewaard, sukkel
pi_31730735
Serverupgrade enzo en ik had er helemaal niet aan gedacht ..
pi_31730824
Verzekeringen kan je per telefoon/internet afsluiten, simpelweg omdat dat vaak het snelste is.
Er is geen sprake van "bij wijze van spreke op iemand anders naam afsluiten", want jij hebt het ZELF afgesloten!

De tijd dat je je brommer had, voor je hem verkocht, ben je toch verzekerd geweest?
censuur :O
pi_31730969
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Verzekeringen kan je per telefoon/internet afsluiten, simpelweg omdat dat vaak het snelste is.
Er is geen sprake van "bij wijze van spreke op iemand anders naam afsluiten", want jij hebt het ZELF afgesloten!

De tijd dat je je brommer had, voor je hem verkocht, ben je toch verzekerd geweest?
Nee, want ik had het nog niet betaald, ik had geen verzekeringsplaatje en geen verzekeringspapieren. Die heb ik nu nog steeds niet. Maar ik moet ze wel betalen..
pi_31730975
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:45 schreef PeeJie_ het volgende:
Dus als ik het bij wijze van spreke op iemands anders naam had gedaan, had die ook moeten betalen ? (En ook niks heb gekregen, je gaat immers ook niet achteraf voor een computer betalen die je niet heb gekregen, aangezien ik onverzekerd rond zou rijden anders..)
Nee, want dan heb jij 'm niet afgesloten.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2005 @ 18:19:47 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_31731139
Univé stuurt altijd nog papieren naar je huis. Dan ben je ongeveer voor 4 weken verzekerd. Deze papieren moet je voor het einde van die 4 weken getekend en teruggestuurd hebben. Doe je dat niet binnen een week of 2-3 krijg je nog een herinneringsbrief dat ze je papieren nog niet terug hebben.

Dit is trouwens meer nalatigheid (van jezelf) dan een conflict met een verzekeringsmaatschappij.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 21:34:04 #10
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_31737068
JE eigen schuld dus, maitlesj kan je ook uitprinten als het erg belangrijk is of ergens bewaren. je wilt me toch niet vertellen dat je wel geld hebt voor een compyuter en geen geld voor je verzekering?
pi_31738334
Dus als ik een verzekering heb afgesloten en daar meer dan een maand niks van hoor, niks van binnen krijg en alleen maar herrineringen krijg ben ik dus verplicht die te betalen ?
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2005 @ 22:15:00 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_31738403
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:12 schreef PeeJie_ het volgende:
Dus als ik een verzekering heb afgesloten en daar meer dan een maand niks van hoor, niks van binnen krijg en alleen maar herrineringen krijg ben ik dus verplicht die te betalen ?
Nou, probeer de zaken om te draaien, laat ze maar komen met een door jou getekende brief.

Wat ik eerder postte is mijn ervaring met Unive en een nieuwe polis.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_31738734
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:12 schreef PeeJie_ het volgende:
Meer specifiek: als jij een verzekering afsluit, moet jij betalen. En de verzekeraar moet verzekeren.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:16:01 #14
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31746623
jup.. simpel..
als je een reis boekt met een annuleringsverzekering, moet je die verzekering betalen, ookal annuleer je de reis niet.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_31746654
Ja dat is natuurlijk wel het principe van een verzekering, alleen vind ik het wel erg vreemd dat je niks thuis gestuurd hebt gekregen, en niks ondertekend....

Zo kan ik op die site dus ook een verzekering afsluiten voor mn buurman die ik een oor aan wil naaien
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_31746671
Je hebt de handtekening niet gezet.
Er is dan formeel geen contract.
Er moet een contract zijn waarin staat hoeveel premie jij betalen moet en welke dienst daar tegenover staat. En dat moet de verz my in bezit hebben. Met jouw handtekening.
Zoniet, dan kun je het zien als een offerte waar je niet op in gegaan bent.
En dan ben je ze verder niks verschuldigd.
pi_31746678
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:23 schreef PeeJie_ het volgende:
Ik heb in mei / juni een aanvraag via internet gedaan voor een brommerverzekering, zodat ik lekker elke dag op de brommer naar me werk te kunnen gaan, alleen dit is wat anders uitegepakt.

Nadat er ongeveer een maand / anderhalve maand overheen
is gegaan (ik weet de exacte datums niet meer, alleen ongeveer) kreeg ik een herrinering binnen van Unive dat ik
nog niks betaald had en of ik dat zo snel mogelijk wou doen. Toen die brief binnen kwam vond ik het al een beetje
vreemd dat ik meteen een herrinering kreeg en ik had net ongeveer een week / 2 weken daarvoor mijn brommer
verkocht. Dus ik had eerst een e-mail naar Unive gestuurd, toen kreeg ik een e-mail terug (deze heb ik helaas
niet meer net als het e-mailtje dat ik verzonden had) dat ik aangifte moest doen bij de politie i.v.m. vermissing
of diefstal. Dit begreep ik niet helemaal, omdat ik niks kwijt was, ik had immers nog niks gekregen behalve een
herrinering.Hier gingen nog 2 / 3 maanden overheen en aangezien ik met mijn werk zat en andere bezigheden,
had ik er eigenlijk elke keer niet aan gedacht. Totdat ik, een maand geleden, een brief binnen kreeg dat dit aan een incassobureau
was doorgegeven, toen had ik dus een e-mailtje gestuurd aan dbschade@unive.nl, aangezien dit e-mailadres
boven op die brief stond. Daar had ik alles in uitgelegd alleen dit e-mailtje ben ik kwijt, daar stonden meen ik nog
verdere details in, maar die zijn verder niet echt belangrijk.

Ik heb nergens mijn handtekening gezet en ik heb verder niks ontvangen, behalve herrineringen, ben ik nu verplicht om het bedrag te betalen aan het incassobureau (186,62) of niet?

Ik heb er dus 0% gebruik van gemaakt / kunnen gebruiken.
Zo hé, jij komt serieus over. Om nog maar niet te spreken van je monumentale schrijfstijl!
feest
pi_31747030
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 08:25 schreef Yosomite het volgende:
Je hebt de handtekening niet gezet.
Er is dan formeel geen contract.
Onzin. Je praat poep.
quote:
Er moet een contract zijn waarin staat hoeveel premie jij betalen moet en welke dienst daar tegenover staat. En dat moet de verz my in bezit hebben. Met jouw handtekening.
Zoniet, dan kun je het zien als een offerte waar je niet op in gegaan bent.
En dan ben je ze verder niks verschuldigd.
(Ik zal hier verder niet uitwijden over de afwijkende bewijsregels zoals die ten voordele van de verzekeraar gelden)
pi_31747040
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 08:22 schreef Fixxxer het volgende:
Ja dat is natuurlijk wel het principe van een verzekering, alleen vind ik het wel erg vreemd dat je niks thuis gestuurd hebt gekregen, en niks ondertekend....

Zo kan ik op die site dus ook een verzekering afsluiten voor mn buurman die ik een oor aan wil naaien
Maar dat is niet rechtsgeldig. Het gaat hier niet over wat je *kunt* doen, het gaat erom dat TS daadwerkelijk een verzekering afgesloten heeft.
pi_31747368
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:06 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Onzin. Je praat poep.
[..]

(Ik zal hier verder niet uitwijden over de afwijkende bewijsregels zoals die ten voordele van de verzekeraar gelden)
Vertel maar rustig.
Dan kan ik er vast nog wat van leren.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:29:14 #21
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_31747371
Niet erg slim, als je je brommer verkoopt dan moet je je verzekering natuurlijk opzeggen. Unive kan niet ruiken dat jij die brommer niet meer hebt dus die eist natuurlijk dat je het gewoon betaald.
Als je nooit verzekeringspapieren en/of het plaatje hebt ontvangen, waarom heb je dan geen contact met ze opgenomen ?
En verder, je krijgt na het afsluiten van de verzekering via internet een emailtje ter bevestiging, heb je die ook niet ontvangen dan ?
pi_31755681
Als je niks hebt gekregen van de verzekeringsmaatschappij dan moet je vragen naar een ondertekende polis van de verzekeringsmaatschappij..

Een incassobureau mag geen incassokosten rekenen als ze geen incasso activiteiten hebben uitgevoerd. Een brief versturen valt hier niet onder.. Dus mochten die lastig gaan doen dan kun je vragen om een specificatie van de incassokosten.

Maar heel belangrijk niet betalen. Laat ze maar even met bewijzen komen dat ze de verzekeringspapieren hebben opgestuurd. Want jij hebt immers niks ontvangen..
pi_31768419
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:06 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Maar dat is niet rechtsgeldig. Het gaat hier niet over wat je *kunt* doen, het gaat erom dat TS daadwerkelijk een verzekering afgesloten heeft.
Begrijp ik, maar hoe wil ie dat bewijzen
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_31769891
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:29 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Vertel maar rustig.
Dan kan ik er vast nog wat van leren.
Belangrijkste afwijkende regel is dat een verzekerde, zodra er een polis afgegeven is, de inhoud van de polis alleen maar met die polisbescheiden kan bewijzen, terwijl de verzekeraar alle mogelijke bewijsmaterialen aan mag voeren om aan te tonen dat de inhoud van de (verzkerings)overeenkomst anders is dan in de papieren staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')