abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:27:39 #1
130598 VARKEN
Rhymin and Stealin
pi_31721567
quote:
Goedele met de dood bedreigd door moslimteroristen!

Goedele Liekens is met de dood bedreigd door moslimterroristen omdat ze op een fotomontage op de voorkant van een weekblad Bin Laden bij de haren had en hem met een honbalknuppel sloeg. De doodsbedreiging was dermate serieus dat zij maandenlang bescherming kreeg van een speciale anti-terreureenheid!

Drie jaar geleden vond de presentatrice bij haar thuiskomst een doodsbedreiging in de brievenbus. Een grap dacht Goedele in eerste instantie, zo vertelt zij vandaag in het Vlaamse weekblad Dag Allemaal.

"Eerst moest ik erom lachen, maar op de redactie van mijn tv-programma drongen ze erop aan dat ik die brief zou doorfaxen naar Binnenlandse Zaken. Daar hebben ze de Arabische tekst vertaald en toen zat het spel op de wagen. Ik weet nog goed dat ik zaterdagmiddag plots telefoon kreeg van de antiterreurbrigade en dat de dreiging plots heel concreet werd. Toen ik de telefoon neerlegde, stond ik letterlijk te bibberen."

Wat er precies in de brief stond weet Goedele nog altijd niet. "Ze hebben de precieze inhoud nooit willen prijsgeven, maar ze hebben me wel heel duidelijk gemaakt dat het ernstig was. Ik zou worden gedood en er was zelfs sprake van folteringen. De aanleiding was de cover van een weekblad. Op die getrukeerde foto grijp ik Bin Laden bij de haren en sla ik hem met een baseballknuppel. Ik wist nergens van, want ik was al in Afghanistan toen die cover verscheen."

Het leidde er toe dat Goedele haar auto op een goed zichtbare plek diende te parkeren om te voorkomen dat er een bom in zou worden gelegd. Ook diende zij tijdens het autorijden ook in de gaten houden dat ze niet werd gevolgd.

Het zorgde voor veel stress. Ook al omdat Goedele voor het leven van haar twee kinderen vreesde. "Als ik met Merel en Céleste ergens naar toe ging, liep ik altijd als eerste naar de auto en startte ik de motor, om zeker te zijn dat er geen autobom in zat. Mocht ik ontploffen, dan waren de kinderen in elk geval veilig. Extreme gedachten, ik weet het, maar op de duur raak je zó over je toeren."

De briefschrijvers hadden ook eisen gesteld, zo blijkt nu. "In de brief stond dat ik mij moest excuseren en dat heb ik ook zo onopvallend mogelijk gedaan op tv. Ik heb iets gezegd van "Het is nooit mijn bedoeling geweest om bepaalde bevolkingsgroepen of gelovigen te beledigen, want daarvoor is mijn respect voor alle mensen te groot."

Maar de angst bleef zegt ze in het weekblad. "Ik werd gek van het idee dat ik constant op mijn hoede moest zijn. Er reden voortdurend patrouilles rond ons huis. Dat begon op de duur serieus aan mij te vreten. Ik werd een bedreiging voor me zelf. Je moet maar eens de test doen. Rijd op de autosnelweg en kijk om de zoveel seconden in de achteruitkijkspiegel om te checken of je niet wordt achtervolgd. Ik geef het je op een blaadje: je wordt gevolgd. Je neemt een afrit en plots zie je een auto die van de derde baan komt en ook nog snel die afrit neemt. Boem! Mijn hart sloeg op hol. Waarschijnlijk gebeurt dat voortdurend, maar als je erop begint te letten, word je paranoïde.

Ik heb zelfs met het idee gespeeld om Merel en Céleste bij mijn moeder te laten logeren, maar Binnenlandse Zaken had mij verzekerd dat moslimterroristen nooit kinderen kwaad doen. Dat was uiteraard vóór de Beslan-tragedie. Op advies van de antiterreurcel hebben we zo weinig mogelijk mensen ingelicht. Ook mijn ouders wisten aanvankelijk nergens van. Tot we een verjaardagsfeestje gaven voor Céleste en iedereen de politie zag patrouilleren. Een van mijn zussen was een nichtje aan het leren autorijden in de straat en zij werden tegengehouden door de politie omdat ze 'verdachte manoeuvres' aan het uithalen waren. Toen kon ik wel niet anders dan het vertellen."

Toen ik merkte dat ik het door alle veiligheidsmaatregelen psychologisch steeds zwaarder kreeg. Ik had bijvoorbeeld een speciaal telefoonnummer dat ik in geval van nood meteen moest bellen. Dat hing overal in huis en zat als eerste nummer in mijn gsm. Ik heb toch een paar keer in paniek mijn vinger op die toets gehad als ik bijvoorbeeld een auto achter mij verdachte dingen zag doen. Het was op de duur niet meer leefbaar. Er is maar één ding erg: het idee dat mijn dochters zonder moeder zouden eindigen. Al de rest is eigenlijk bijzaak. Ik zal er zelf niet veel last van hebben als ik dood ben, hé."
Bron:

http://prive.punt.nl/?a=2005-09

Tsss wat mensen zoal niet doen uit geloofsovertuiging. Belachelijk
Het laatste wat wij leren is eenvoud.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:31:40 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_31721671
Het hele verhaal is geschreven alsof het inmiddels allemaal achter de rug is. Ik snap niet waarom, want er staat verder nergens dat er iemand opgepakt is of zo.
pi_31721673

Da's toch die Belgische babe/sexuologe ofzo? Verder wel enge shit .
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:33:59 #4
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_31721735
Zij is zeker enge shit
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_31721997
quote:
Het leidde er toe dat Goedele haar auto op een goed zichtbare plek diende te parkeren om te voorkomen dat er een bom in zou worden gelegd.
Komop zeg, net alsof dat helpt. De meeste autobommen zitten trouwens onder de auto en niet erin. En als ze haar dood willen, dan heeft dit ook geen enkel effect. Misschien wordt er minder snel in de auto ingebroken door een gelegenheidsdief, maar een terrorist lacht hierom.
pi_31722066
Lekker wief die Goedele

Maareh, het is toch echt moeilijk te bevatten dat zoveel achterlijke islamietjes zo druk bezig zijn om de ruiten van hun toekomstige kindertjes in te gooien.
eeeh
pi_31722182
Wat vinden die moslimextremisten(pleonasme) van de (tekenfilm)reclame met die (spaar)varken? Dan zie je een spaarvarken met een moslim accent die naar de bank gaat. Volgens mij is die reclame ook zo dubbelzinnig als de pest van varkens zijn toch vet onreine dingen in die achtergestelde cultuur?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31722291
heb je ook een wat minder vage bron met ditzelfde nieuws?
Een blog is nou niet per definitie heel erg betrouwbaar
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:59:15 #9
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_31722399
Met een dildo gevuld met explosieven.
pi_31722435
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 12:51 schreef JohnDope het volgende:
Wat vinden die moslimextremisten(pleonasme) van de (tekenfilm)reclame met die (spaar)varken? Dan zie je een spaarvarken met een moslim accent die naar de bank gaat. Volgens mij is die reclame ook zo dubbelzinnig als de pest van varkens zijn toch vet onreine dingen in die achtergestelde cultuur?
Jemig...je doet je eigen ondertitel wel eer aan he?
Kun je mij vertellen hoe een moslim accent klinkt? en elke moslim is een extremist (dat is tenminste wat je bedoelt met de uitdrukking 'pleonasme')?

Door ondoordachte reacties als dit hou je het huidige achterdochtige klimaat alleen maar in stand!

ow...en voor je terug gaat bashen: Ik ben geen moslim, geen extremist en blijkbaar ook niet zo'n 'hoge intellectueel' als jij.
My imaginary friend thinks you have serious mental problems....
pi_31722518
quote:
Een van mijn zussen was een nichtje aan het leren autorijden in de straat en zij werden tegengehouden door de politie omdat ze 'verdachte manoeuvres' aan het uithalen waren. Toen kon ik wel niet anders dan het vertellen."
sorry hoor, ze zal best angst gehad hebben, maar dat is wel zó klunzig ....
Het mag een godswonder zijn dat er in Belgie geen aanslagen gepleegd worden of over-actieve moslim-terreurcel zit ...

Het zal wel zo zijn dat er een vlaamstalige moslimterreurcel, en een waalse moslimterreurcel zit, die elkaar dan weer het licht in de ogen niet gunnen en elkaar zoveel mogelijk dwarszitten ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31722548
Komop bmaniac, je doet de waarheid nu echt onrecht aan. Dit kimaat is echt niet te danken aan reacties zoals die van JohnDope, en zulke reacties zijn ook echt niet verantwoordelijk van het in stand houden van dit vervelende klimaat.
eeeh
pi_31722565
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:00 schreef bmaniac het volgende:

[..]

Jemig...je doet je eigen ondertitel wel eer aan he?
Kun je mij vertellen hoe een moslim accent klinkt? en elke moslim is een extremist (dat is tenminste wat je bedoelt met de uitdrukking 'pleonasme')?

Door ondoordachte reacties als dit hou je het huidige achterdochtige klimaat alleen maar in stand!

ow...en voor je terug gaat bashen: Ik ben geen moslim, geen extremist en blijkbaar ook niet zo'n 'hoge intellectueel' als jij.
Als je niet weet hoe dat accent klinkt, kom je van een andere planeet.
Ik vind geitenwollensokken, boomknuffelaars vele malen erger dan moslimextremisten.
En verder als jij vlot tot 10 kan tellen en foutloos het alfabet op kan zeggen dan ben jij gewoon een gemiddelde hedendaagse hoge intellectueel.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31722566
beetje vreemd dat het nu zo naar buiten komt. Lijkt me trouwens wel een hel om mee te maken, constant die gedachten
pi_31722657
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:05 schreef DaveHarris het volgende:
Komop bmaniac, je doet de waarheid nu echt onrecht aan. Dit kimaat is echt niet te danken aan reacties zoals die van JohnDope, en zulke reacties zijn ook echt niet verantwoordelijk van het in stand houden van dit vervelende klimaat.
Dave, Het kan ook niet echt helpen, vind je wel?

Het is gewoon een misvatting dat alle moslims extremistisch zijn (of dat alleen buitenlanders moslims zijn) en door te verkondigen dat het wel zo is denk ik niet dat de 'gewone' moslim snel genegen zal zijn om ons bij te staan in de 'war against terrorism'.

Daar hóef je het natuurlijk niet mee eens te zijn.
My imaginary friend thinks you have serious mental problems....
pi_31722999
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:10 schreef bmaniac het volgende:

[..]

Het is gewoon een misvatting dat alle moslims extremistisch zijn (of dat alleen buitenlanders moslims zijn) en door te verkondigen dat het wel zo is denk ik niet dat de 'gewone' moslim snel genegen zal zijn om ons bij te staan in de 'war against terrorism'.

Dat is toch logisch, als jij of ik in die achtergestelde cultuur waren geboren of leven, hadden we die war against terrorism ook nooit bij gestaan.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:38:24 #17
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31723370
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:25 schreef JohnDope het volgende:

Dat is toch logisch, als jij of ik in die achtergestelde cultuur waren geboren of leven, hadden we die war against terrorism ook nooit bij gestaan.
Toch zijn er in Nederland wel degelijk moslims die de politie waarschuwen wanneer een van hun geloofsgenoten aan het radicaliseren is.
pi_31723439
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:10 schreef bmaniac het volgende:

[..]

Net alsof er iemand is die zegt dat alle moslims extremistisch zijn. Moslims die een beetje na kunnen denken weten heus wel dat niet iedere Nederlander het met iedere moslim heeft gehad. Maar dat vooral iedereen maar moet blijven zeggen dat het niet alle moslims zijn die extremistisch zijn of aanslagen willen plegen, om zo te proberen de "normale moslims" aan ons te binden, komt me eigenlijk wel me strot uit.
eeeh
pi_31723464
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:38 schreef IntroV het volgende:

[..]

Toch zijn er in Nederland wel degelijk moslims die de politie waarschuwen wanneer een van hun geloofsgenoten aan het radicaliseren is.
Gelukkig wel ja.
eeeh
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:49:07 #20
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_31723657
Wazig dat Sjoedele Likeens haar excuses moest aanbieden omdat ze zogenaamd gelovigen had gekrenkt. Wie krenk je in godsnaam als het het op Bin laden gemunt hebt? Niet alle moslims in ieder geval, maar alleen zijn aanhangers.
Dus met haar excuses aan alle moslims zegt zij dus impliciet dat alle moslims Bin Laden aanhangers zijn.

Of is dat stiekem toch ook eigenlijk zooooo?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_31726841
Ik vind Goedele toch wel wat naief dat ze denkt dat moslims kinderen geen kwaad doen. Ze is zeker de tragedie in Beslan vergeten waar tientallen kinderen van 4, 5 en 6 jaar vermoord werden
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:48:57 #22
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_31727026
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:43 schreef Frances het volgende:
Ik vind Goedele toch wel wat naief dat ze denkt dat moslims kinderen geen kwaad doen. Ze is zeker de tragedie in Beslan vergeten waar tientallen kinderen van 4, 5 en 6 jaar vermoord werden
Het gebeurde speelde zich af vóór Beslan en dat staat er ook gewoon.
pi_31727092
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:43 schreef Frances het volgende:
Fijn dat je je ondanks je dyslexie tóch op internet begeeft:

Goedele had toendertijd inderdaad nog nooit van Béslan gehoord, tenzij dat ook een kingsize model dubbelzijdige Dildo, die na het drama hernoemd is naar de meer neutralere naam 'Theo'
quote:
... maar Binnenlandse Zaken had mij verzekerd dat moslimterroristen nooit kinderen kwaad doen. Dat was uiteraard vóór de Beslan-tragedie.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:59:19 #24
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31727360
Tja, korreltje zout en zo.

Het is wel Dag Allemaal, die komen wel eerder met enigszins overdreven reportages. Bij Tom Boonen trokken ze een fait divers (iets met een hond) volledig uit zijn context, gewoon omdat hij geen interview met hen wilde doen . En zo zijn er nog voorbeelden.

Tel daar dan nog eens de mediageilheid van La Liekens bij en je hebt weer een verhaaltje waar je mee kan uitpakken.

Oh, er zal wel een brief bestaan. Maar ik durf te veronderstellen dat "vedetten" met een mening wel vaker vreemde brieven krijgen en dat dit enorm wordt opgeblazen (bij wijze van spreken)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_31727489
Oke, en bij sommige teksten zet ik toch echt serieuze vraagtekens:
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 12:27 schreef VARKEN het volgende:

Goedele met de dood bedreigd door moslimteroristen!

Goedele Liekens is met de dood bedreigd door moslimterroristen omdat ze op een fotomontage op de voorkant van een weekblad Bin Laden bij de haren had en hem met een honbalknuppel sloeg. De doodsbedreiging was dermate serieus dat zij maandenlang bescherming kreeg van een speciale anti-terreureenheid!

Drie jaar geleden vond de presentatrice bij haar thuiskomst een doodsbedreiging in de brievenbus. Een grap dacht Goedele in eerste instantie, zo vertelt zij vandaag in het Vlaamse weekblad Dag Allemaal.
Oke, dit is drie jaar geleden gebeurd. Waarom komt ze er nu opeens mee naar buiten? Wat is de toegevoegde waarde hier nog van?
quote:
"Eerst moest ik erom lachen, maar op de redactie van mijn tv-programma drongen ze erop aan dat ik die brief zou doorfaxen naar Binnenlandse Zaken. Daar hebben ze de Arabische tekst vertaald en toen zat het spel op de wagen. Ik weet nog goed dat ik zaterdagmiddag plots telefoon kreeg van de antiterreurbrigade en dat de dreiging plots heel concreet werd. Toen ik de telefoon neerlegde, stond ik letterlijk te bibberen."
Ze kreeg een brief volledig in het Arabisch thuis gestuurd, hierop moest zij lachen. Vervolgens heeft ze deze brief óf aan haar collega's laten zien (nog steeds in het Arabisch), óf heeft ze verteld van de brief en inhoud. Goed, in theorie is het mogelijk dat ze Arabisch kan lezen. Maar dan zou ze de brief niet naar BZ sturen voor vertaling. Beetje tegenstrijdig dus.
quote:
Wat er precies in de brief stond weet Goedele nog altijd niet. "Ze hebben de precieze inhoud nooit willen prijsgeven, maar ze hebben me wel heel duidelijk gemaakt dat het ernstig was.
??? Waarom zouden ze de inhoud niet letterlijk voor haar vertalen en dit ook zo doorgeven? Ze is geen klein kind dat grove taal niet aankan. Kortom, ze kunnen haar vanalles verteld hebben en niemand die weet of dit waar is, beetje naïef als je het mij vraagt.
quote:
Op die getrukeerde foto grijp ik Bin Laden bij de haren en sla ik hem met een baseballknuppel. Ik wist nergens van, want ik was al in Afghanistan toen die cover verscheen."
Oke, als ik het goed begrijp poseert ze voor de cover van een magazine maar ze weet niet dat ze er anders op komt te staan (namelijk met een Bin Laden), wederom maak ik dit op uit haar woorden (en kan ik er dus naast zitten).
quote:
De briefschrijvers hadden ook eisen gesteld, zo blijkt nu. "In de brief stond dat ik mij moest excuseren en dat heb ik ook zo onopvallend mogelijk gedaan op tv. Ik heb iets gezegd van "Het is nooit mijn bedoeling geweest om bepaalde bevolkingsgroepen of gelovigen te beledigen, want daarvoor is mijn respect voor alle mensen te groot."
Zo onopvallend mogelijk? Best opvallend anders hoor . Uberhaupt, waarom jezelf verontschuldigen voor het fictief in elkaar slaan van een moslimterrorist!?
quote:
Ik heb zelfs met het idee gespeeld om Merel en Céleste bij mijn moeder te laten logeren, maar Binnenlandse Zaken had mij verzekerd dat moslimterroristen nooit kinderen kwaad doen. Dat was uiteraard vóór de Beslan-tragedie.
Ehm...het Beslan-tragedie is niet door moslimterroristen veroorzaakt maar door separatisten uit een afvallige deelrepubliek. Erg slim om maar gelijk wéér moslims de schuld te geven van een tragisch incident.
quote:
Toen ik merkte dat ik het door alle veiligheidsmaatregelen psychologisch steeds zwaarder kreeg. Ik had bijvoorbeeld een speciaal telefoonnummer dat ik in geval van nood meteen moest bellen. Dat hing overal in huis en zat als eerste nummer in mijn gsm. Ik heb toch een paar keer in paniek mijn vinger op die toets gehad als ik bijvoorbeeld een auto achter mij verdachte dingen zag doen. Het was op de duur niet meer leefbaar. Er is maar één ding erg: het idee dat mijn dochters zonder moeder zouden eindigen. Al de rest is eigenlijk bijzaak. Ik zal er zelf niet veel last van hebben als ik dood ben, hé."
En nu?

Kortom, ik geloof er grotendeels geen hol van.
pi_31730479
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Fijn dat je je ondanks je dyslexie tóch op internet begeeft:
OuwePik(dude, n00b, l33t, what ever) we zitten hier niet te solliciteren, maar te tjetten.
pi_31730713
Patty is ook bedreigd, die Belgen moeten niet denken dat zij beter zijn ofzo
pi_31735889
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:01 schreef SCH het volgende:
Patty is ook bedreigd, die Belgen moeten niet denken dat zij beter zijn ofzo
kunnen we die twee niet van nationaliteit laten wisselen?

Ik stem VOOR!

Maar triest natuurlijk dat zo'n onschuldig iemand als Liekens bedreigd wordt, al vind ik het een zeer merkwaardig bericht.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 21:05:50 #29
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31736137
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:58 schreef Elgigante het volgende:

Maar triest natuurlijk dat zo'n onschuldig iemand als Liekens bedreigd wordt
Hoe bedoel je onschuldig? Ze stond blijkbaar nogal provocerend op de foto.

Het is algemeen bekend dat dat niet meer kan tegenwoordig. Als je dat wel doet, dan moet je de consequenties aanvaarden.
pi_31736275
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:05 schreef IntroV het volgende:

[..]

Hoe bedoel je onschuldig? Ze stond blijkbaar nogal provocerend op de foto.

Het is algemeen bekend dat dat niet meer kan tegenwoordig. Als je dat wel doet, dan moet je de consequenties aanvaarden.
Onschuldig in de zin dat Liekens niet bekend staat om haar scherpe mening/woorden/pamfletten/politieke inspiraties/grote achterban.

En je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn blijkbaar met enige vorm van kritiek op iets dat riekt naar het Midden-Oosten.

Daarom vind ik dat je overdreven hard moet straffen als je de schuldigen hebt van deze bedreiging, onze samenleving valt en staat bij het vrije woord.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')