MaxPower | donderdag 27 oktober 2005 @ 10:54 |
Heb een retourtje London geboekt via Easyjet, maar nu zie ik dat de heenvlucht 15 minuten duurt, en de retourvlucht meer dan 2 uur? Iemand een idee waar dit tijdsverschil vandaan komt? | |
AKnynke | donderdag 27 oktober 2005 @ 10:58 |
heenweg zit ga je zogenaamd met de tijd mee, als je om 11 uur weggaat nederlandse tijd kom je om 11.15 engelse tijd aan. Vlucht duurt dus een uur en een kwartier. Op de terugweg ga je tegen de tijd in, als je om 10 uur engelse tijd weggaat kom je om 12 uur nederlandse tijd aan. | |
MaxPower | donderdag 27 oktober 2005 @ 10:59 |
![]() ![]() | |
Libris | donderdag 27 oktober 2005 @ 11:04 |
haha, dit topic zal je nog lang achtervolgen, Mr. Power ![]() | |
T1andonly | donderdag 27 oktober 2005 @ 11:05 |
![]() het ligt aan het tijdsverschil ![]() | |
Apekoek | donderdag 27 oktober 2005 @ 11:07 |
hahaha dom ![]() | |
Gizmo112 | donderdag 27 oktober 2005 @ 11:19 |
Ik had de eerste keer hetzelfde idee, maar na enig denken kwam ik er toch achter. Helemaal verwarrend als je ook nog een keer op de grens van zomertijd/wintertijd vliegt. | |
ETA | donderdag 27 oktober 2005 @ 12:59 |
Ze slaan een stukje over bij de terugvlucht, je hebt het immers al gezien op de heenvlucht.... (als je vertrekt van londen dan...) | |
UIO_AMS | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:17 |
quote:Ik denk dat ik hem nog even open laat. ![]() | |
illusions | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:27 |
quote:Ben je al wakker? ![]() | |
LintuxCx | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:29 |
quote:Ik quote je OP maar even snel, voor je de Edit-functie ontdekt. ![]() | |
julekes | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:31 |
Tegenwind. ![]() | |
Triangeljosti | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:32 |
Ze mogen toch alleen rechtsom om de aarde heenvliegen? | |
DutchTrain | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:40 |
quote:Nee dat is te gevaarlijk op schrikkeldagen en dagen dat je van zomertijd naar wintertijd gaat. ![]() | |
innepin | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:48 |
Wat een mooi topic ![]() | |
Jaguarized | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:53 |
quote:Op de heenweg naar Londen wordt altijd een Concorde ingezet. Op de terugvlucht mag dat niet omdat ze niet genoeg toestellen hebben. Dan zet men Easyjet in die met een gewone 737 vliegt en er dus 2 uur over doet. ![]() | |
UIO_AMS | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:57 |
In Nederland tanken ze altijd super. In Londen Euro 95 loodvrij. | |
MaxPower | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:59 |
Dit gaat helemaal de verkeerde kant op met dit topic ![]() | |
Hik | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:05 |
![]() Op de terugvlucht zit je met al die dronken Britten die de gate niet kunnen vinden. Calculeren ze vast in. ![]() | |
Jaguarized | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:12 |
quote:* Jaguarized denkt weer terug aan die afleveringen van Airport en Schiphol Airport waarin dat soort figuren stennis gaan schoppen. ![]() | |
ETA | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:16 |
quote:meen je niet???!!!! | |
Mitä_kuuluu | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:18 |
Terug land je op de polderbaan ![]() | |
LostFormat | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:19 |
Overigens haal je de tijd een heel klein beetje in als je snel reist. Als je van de ene kant van de aarde naar de andere kant vliegt dan heb je enkele seconden ingehaald. | |
Lucille | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:25 |
Gezien de verwachtte Oostenwind vlieg je naar Engeland met de wind in de rug en op de terugweg tegen de wind in. En zoals elke zeiler wel weet is tegen de wind in varen lastig, je moet steeds blijven laveren om vooruit te komen. Vandaar het grote tijdsverschil.![]() Tevens lopen de magnetische veldlijnen anders op de terugweg, zodat er correcties nodig zijn voor het volgen van de magnetische koers. ![]() | |
UIO_AMS | donderdag 27 oktober 2005 @ 15:01 |
quote:Topickiller. ![]() | |
DutchTrain | donderdag 27 oktober 2005 @ 15:23 |
quote:Vind ik altijd wel een mooi gezicht, zo'n zwerm laverende vliegtuigen in de lucht. ![]() Als je er in zit is het wel wat minder dat heen en weer vliegen, daarom vlieg ik altijd met de wind mee. Is soms wel wat duurder maar dan zie je nog eens wat van de wereld. Laatst nog: moest ik van Leeuwarden naar Rotterdam. Ben ik uiteindelijk via Seoul gegaan ![]() | |
glasbak | donderdag 27 oktober 2005 @ 15:43 |
Is het niet omdat je tegen de draairichting van de aarde ingaat? Of meedraait. net welke kant je opgaat.. | |
DutchTrain | donderdag 27 oktober 2005 @ 15:50 |
quote:ja, maar hoe lang duurt dan een vlucht naar Zuid Afrika vanaf hier? | |
glasbak | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:03 |
quote:Dat ligt eraan of je voor of na middernacht de evenaar oversteekt. | |
DutchTrain | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:04 |
quote:tenzij je wind tegen hebt natuurlijk, dan niet ![]() | |
glasbak | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:23 |
quote:Wel als je exact een koers van 180 graden aan weet te houden ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door glasbak op 27-10-2005 16:24:03 (graden mijn vriend.. graden :P) ] | |
DutchTrain | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:26 |
quote:Ja, maar dan moet wel oppassen dat je op de Evenaar niet plotseling rondjes gaat vliegen als je kompas omdraait ![]() | |
glasbak | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:30 |
quote:Daar hebben ze de 'Ongeëvenaarde stabilisator' voor uitgevonden ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door glasbak op 27-10-2005 16:31:47 (ë ë ë is niet moeilijk :P) ] | |
Hik | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:39 |
Leuke vraag voor oud TU-nerds. Die hebben hier vast een mooi verhaal bij..... ![]() | |
CherrymoonTraxx | donderdag 29 december 2005 @ 06:43 |
quote:Ik bookmark 'm even. ![]() | |
MaxPower | donderdag 29 december 2005 @ 17:10 |
Waar wil je hem voor gebruiken CMT? | |
Douwe | donderdag 29 december 2005 @ 23:01 |
Ik vrees voor chantage doeleinden, MaxPower. ![]() | |
CherrymoonTraxx | vrijdag 30 december 2005 @ 11:01 |
Hij staat nu alleen tussen m'n bookmarks. Verder niets. ![]() |