abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31718525
Hallo,

Voor mijn studie wil ik graag een enquête implementeren in mijn scriptie. Daarom heb ik een enquête gemaakt van 13 vragen die ik graag wil afnemen bij jullie.

De vragen gaan over de brandstofcel en de energieproblematiek, het zijn simpele vragen maar bij de brandstofcel vragen is enige voorkennis handig (maar zeker niet verplicht !!!)

Alvast hartstikke bedankt voor het invullen van de enquête !!

edit: De eerste taalfouten zijn al gespot dus laat de opmerkingen voor je alstublieft.....

Het is handig om de link erbij te zetten

De enquête
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:27:05 #2
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_31718577
gedaan...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:46:10 #3
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_31718932
gedaan...
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
pi_31718959
mijn dank is groot !!!
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
_o_
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:50:07 #5
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_31719022
gedaan...
Humans dont deserve to live...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:50:51 #6
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_31719046
gedaan
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_31719181
wat is de beloning?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_31719268
klaar, maar wat wil je nu met je enquete bereiken? Hj hinkt op 2 gedachten, het gaat over energiebesparing, en dan opeens over brandstofcellen, en dan om het helemaal mooi te maken opeens de technische termen van de verschilllende soorten brandstofcellen.
pi_31719437
"Lijkt u de brandstofcel veilig ? (bv toegepast in een auto mbt waterstofopslag) "
Wat is dit voor vraag? Ik neem aan dat je weet dat mensen totaal verstoorde ideeen van het woord "veilig" hebben? Kerncentrales en tsunamies zijn gevaarlijk, maar roken en autorijden zonder gordel niet, dat soort beelden......... Totaal anders dan alle wetenschappelijke meningen!
censuur :O
pi_31720596
Ik moet een scriptie maken over een bepaald soort type brandstofcel...de sofc in dit geval. Nu wil ik een beetje peilen hoe de maatschappij tegenover brandstofcellen staat en of ze uberhaupt ook verschillende types kennen. Verder wil ik weten of veel mensen bewust zijn van het energieprobleem, en of er al mensen zijn die duurzame energie gebruiken.

Op de vraag van remcodelft:
Zou jij in een auto stappen die aangedreven wordt door een brandstofcel ? Zou jij je kinderen in die auto willen zetten ?
_o_
pi_31721239
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:51 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik moet een scriptie maken over een bepaald soort type brandstofcel...de sofc in dit geval. Nu wil ik een beetje peilen hoe de maatschappij tegenover brandstofcellen staat en of ze uberhaupt ook verschillende types kennen. Verder wil ik weten of veel mensen bewust zijn van het energieprobleem, en of er al mensen zijn die duurzame energie gebruiken.

Zou jij in een auto stappen die aangedreven wordt door een brandstofcel ? Zou jij je kinderen in die auto willen zetten ?
Is het FOKforum dan een afspiegeling van de maatschapppij?

Zou jij in een auto met een lpg tank stappen, die we volgens de regeltjes ook vaak niet eens in een parkeergarage mogen neerzetten.

Veiligheids regels zijn totaal doorgeschoten bij onze overheid, en niets wordt door burgers echt rationeel benaderd.

Ik zou me eigenlijk niet met op de openbare weg moeten begeven, dat is gevaarlijker dan parachute springen. Maar voor je gevoel niet. En net zoals remcodelft aangeeft ook meteen moeten stoppen met roken.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:10:55 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31722663
quote:
Natuurlijk! Daar zijn de autobouwers voor om dat ding veilig te maken! Enig idee hoe explosief benzine is? Of LPG? Of die gasleiding die je in je huis hebt liggen? Of dat vliegtuig waar je mee op vakantie gaat? Die vleugels hebben de verhoudingen van een ei! Zeer dunne schaal, gevuld met brandbare prut!
pi_31724248
Ook andere mensen dan op fok nemen deze enquete af, en in principe is waterstof is relatief veiliger dan benzine of lpg, ik zou liever in een waterstofauto stappen dan in een benzineauto.
Veel mensen zijn huiverig voor waterstof auto's. Soms kijken mensen nog terug naar de Hindenburg die afgebrand is.

En ja de veiligheidsregels zijn totaal doorgeschoten hier in Nederland, kijk maar naar lab, de universiteit kreeg een boete omdat ze een potje NACL hadden openstaan ...... keukenzout voor de leken onder ons
_o_
  donderdag 27 oktober 2005 @ 17:20:56 #14
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_31729593
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:10 schreef DaDude1987 het volgende:
Ook andere mensen dan op fok nemen deze enquete af, en in principe is waterstof is relatief veiliger dan benzine of lpg, ik zou liever in een waterstofauto stappen dan in een benzineauto.
Veel mensen zijn huiverig voor waterstof auto's. Soms kijken mensen nog terug naar de Hindenburg die afgebrand is.

En ja de veiligheidsregels zijn totaal doorgeschoten hier in Nederland, kijk maar naar lab, de universiteit kreeg een boete omdat ze een potje NACL hadden openstaan ...... keukenzout voor de leken onder ons
Levens gevaarlijk ook dat NaCl. Weet je niet wat de LD50 waarde daarvan is.
Voor de leken: LD50 = Lethal dosis 50 = de waarde waarbij 50% van de testpopulatie sterft

Toen ik studeerde moest iedereen van de arbeidsinspectie de chemicalien kasten opruimen omdat het te gevaarlijk was. Dus gooien mensen het in 1 van de 2 jerrycans.
Blijkt dat het mengen van bepaalde stoffen soms een reactie kan veroorzaken.
Gevolg -> een borrelend vat met een mengsel van chemicaliën -> ontruiming van 2 verdiepingen en een leuke gaspak oefening voor onze EHBOers

[on topic]
Ik hoop dat ze een mooie oplossing vinden voor de opslag van waterstof. Er zijn ook zouten waarin je het kunt 'opslaan'. Volgens mij was het een Boor-zout, maar die kan ik niet zo snel vinden. Deze kende ik nog niet
[/on topic]

[ Bericht 11% gewijzigd door DiRadical op 27-10-2005 17:26:31 ]
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_31730249
Er zijn zout-tabletten waarin je waterstof kunt opslaan, heel veilig....
_o_
  donderdag 27 oktober 2005 @ 17:51:54 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31730484
Wat is de directe relatie tussen brandstofcellen en het energieprobleem? Wist je toevallig nog een makkelijke manier om gratis aan enorme hoeveelheden waterstof te komen?
Vampire Romance O+
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:35:38 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31735078
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:10 schreef DaDude1987 het volgende:

En ja de veiligheidsregels zijn totaal doorgeschoten hier in Nederland
Als je dat zegt, heb je het niet begrepen (net als 99% van de Nederlanders)! "Veilig" heeft niets te maken met "het gaat bijna altijd goed", maar met de kans dat het mis gaat! En een kans van 1 op 10.000 is lang niet veilig! En om de kans zeg 1 op miljoen te houden, dat er iets mis gaat, moet je NIET knoeien aan de eisen!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:47:41 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31735565
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als je dat zegt, heb je het niet begrepen (net als 99% van de Nederlanders)! "Veilig" heeft niets te maken met "het gaat bijna altijd goed", maar met de kans dat het mis gaat! En een kans van 1 op 10.000 is lang niet veilig! En om de kans zeg 1 op miljoen te houden, dat er iets mis gaat, moet je NIET knoeien aan de eisen!
Veiligheid is een evenwicht. Met een kans van 1 op een miljoen kun je net zo goed enorm investeren zodat de kans 1 op 10 miljoen wordt. Het blijft een afweging.
Vampire Romance O+
pi_31735818
Done.

Leuk die brandstofcellen, nu nog een manier om de benodigde waterstof op grote schaal milieuvriendelijk te produceren, en niet zoals nu mbv fossiele brandstoffen. .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:06:29 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31738112
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:47 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Veiligheid is een evenwicht. Met een kans van 1 op een miljoen kun je net zo goed enorm investeren zodat de kans 1 op 10 miljoen wordt. Het blijft een afweging.
Klopt. Maar veiligheid heeft niet alleen een financieel kaartje! Het is ook een mentaliteit!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:31:57 #21
107652 Quincy5
Back to the future
pi_31747417
gedaan
www.bttf.com
I hate mornings
pi_31803743
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:56 schreef Frezer het volgende:
Done.

Leuk die brandstofcellen, nu nog een manier om de benodigde waterstof op grote schaal milieuvriendelijk te produceren, en niet zoals nu mbv fossiele brandstoffen. .
Of als we nou zouden beginnen alle CO2 die bij het verbranden van aardgas vrij komt weer terug te pompen de grond in? Is wel niet duurzaam, maar zorgt voor een minimaal broeikas effect, houd verzakkingen van de grond tegen en houd de aardgasvelden op druk.
pi_31810272
alle energie wat we nu uit de aarde halen, zorgt de aarde wel weer voor dat het erin komt.
pi_31810404
Ingevuld!
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:41:48 #25
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_31848251
quote:

Mensen maken toch zo'n heisa dat er binnenkort een energie probleem komt, dit met het opraken van de aardolie. Experts zeggen echter dat de productie van synthetische olie echter in opgang zal komen. Energiebronnen als zonne-energie en windenergie zijn geen geloofwaardige alternatieven voor totale vervangen, maar wel ter aanvulling. Synthetische olie wordt gemaakt uit gas, steenkool, bruinkool en teerzanden. Indien men rekening houdt met de stijgende behofte naar energie dan is er nog genoeg gas of steenkool is voor de productie van synthetische olie voor ten minste tweehonderd jaar! Het proces om synthetische olie is al helemaal uit ontwikkeld; zo konden de Duitsers het al maken begin vorige eeuw (tijdens WWI toen er grote tekorten waren daar aan olie, bruinkool hebben ze daar voldoende). Voordelen van synthetische olie: Zeer veel minder vervuilend, commercieel haalbaar (windenergie en zonne-energie niet echt), de hele industrie en samenleving hoeft niet om te schakelen naar een andere energiebron, zijn veel voorraden ervoor, en ook belangrijk de laatste tijd: het Westen is niet meer afhankelijk van het Midden-Oosten omdat alle bronnen in Amerika, Europa en Rusland liggen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardolie#Alternatieven
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')