Is het FOKforum dan een afspiegeling van de maatschapppij?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:51 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik moet een scriptie maken over een bepaald soort type brandstofcel...de sofc in dit geval. Nu wil ik een beetje peilen hoe de maatschappij tegenover brandstofcellen staat en of ze uberhaupt ook verschillende types kennen. Verder wil ik weten of veel mensen bewust zijn van het energieprobleem, en of er al mensen zijn die duurzame energie gebruiken.
Op de vraag van remcodelft:
Zou jij in een auto stappen die aangedreven wordt door een brandstofcel ? Zou jij je kinderen in die auto willen zetten ?
Natuurlijk! Daar zijn de autobouwers voor om dat ding veilig te maken! Enig idee hoe explosief benzine is? Of LPG? Of die gasleiding die je in je huis hebt liggen? Of dat vliegtuig waar je mee op vakantie gaat? Die vleugels hebben de verhoudingen van een ei! Zeer dunne schaal, gevuld met brandbare prut!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:51 schreef DaDude1987 het volgende:
Op de vraag van remcodelft:
Zou jij in een auto stappen die aangedreven wordt door een brandstofcel ? Zou jij je kinderen in die auto willen zetten ?
Levens gevaarlijk ook dat NaCl. Weet je niet wat de LD50 waarde daarvan is.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:10 schreef DaDude1987 het volgende:
Ook andere mensen dan op fok nemen deze enquete af, en in principe is waterstof is relatief veiliger dan benzine of lpg, ik zou liever in een waterstofauto stappen dan in een benzineauto.
Veel mensen zijn huiverig voor waterstof auto's. Soms kijken mensen nog terug naar de Hindenburg die afgebrand is.
En ja de veiligheidsregels zijn totaal doorgeschoten hier in Nederland, kijk maar naar lab, de universiteit kreeg een boete omdat ze een potje NACL hadden openstaan ...... keukenzout voor de leken onder ons
Als je dat zegt, heb je het niet begrepen (net als 99% van de Nederlanders)! "Veilig" heeft niets te maken met "het gaat bijna altijd goed", maar met de kans dat het mis gaat! En een kans van 1 op 10.000 is lang niet veilig! En om de kans zeg 1 op miljoen te houden, dat er iets mis gaat, moet je NIET knoeien aan de eisen!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:10 schreef DaDude1987 het volgende:
En ja de veiligheidsregels zijn totaal doorgeschoten hier in Nederland
Veiligheid is een evenwicht. Met een kans van 1 op een miljoen kun je net zo goed enorm investeren zodat de kans 1 op 10 miljoen wordt. Het blijft een afweging.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je dat zegt, heb je het niet begrepen (net als 99% van de Nederlanders)! "Veilig" heeft niets te maken met "het gaat bijna altijd goed", maar met de kans dat het mis gaat! En een kans van 1 op 10.000 is lang niet veilig! En om de kans zeg 1 op miljoen te houden, dat er iets mis gaat, moet je NIET knoeien aan de eisen!
Klopt. Maar veiligheid heeft niet alleen een financieel kaartje! Het is ook een mentaliteit!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:47 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Veiligheid is een evenwicht. Met een kans van 1 op een miljoen kun je net zo goed enorm investeren zodat de kans 1 op 10 miljoen wordt. Het blijft een afweging.
Of als we nou zouden beginnen alle CO2 die bij het verbranden van aardgas vrij komt weer terug te pompen de grond in? Is wel niet duurzaam, maar zorgt voor een minimaal broeikas effect, houd verzakkingen van de grond tegen en houd de aardgasvelden op druk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:56 schreef Frezer het volgende:
Done.
Leuk die brandstofcellen, nu nog een manier om de benodigde waterstof op grote schaal milieuvriendelijk te produceren, en niet zoals nu mbv fossiele brandstoffen..
Mensen maken toch zo'n heisa dat er binnenkort een energie probleem komt, dit met het opraken van de aardolie. Experts zeggen echter dat de productie van synthetische olie echter in opgang zal komen. Energiebronnen als zonne-energie en windenergie zijn geen geloofwaardige alternatieven voor totale vervangen, maar wel ter aanvulling. Synthetische olie wordt gemaakt uit gas, steenkool, bruinkool en teerzanden. Indien men rekening houdt met de stijgende behofte naar energie dan is er nog genoeg gas of steenkool is voor de productie van synthetische olie voor ten minste tweehonderd jaar! Het proces om synthetische olie is al helemaal uit ontwikkeld; zo konden de Duitsers het al maken begin vorige eeuw (tijdens WWI toen er grote tekorten waren daar aan olie, bruinkool hebben ze daar voldoende). Voordelen van synthetische olie: Zeer veel minder vervuilend, commercieel haalbaar (windenergie en zonne-energie niet echt), de hele industrie en samenleving hoeft niet om te schakelen naar een andere energiebron, zijn veel voorraden ervoor, en ook belangrijk de laatste tijd: het Westen is niet meer afhankelijk van het Midden-Oosten omdat alle bronnen in Amerika, Europa en Rusland liggenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:51 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik moet een scriptie maken over een bepaald soort type brandstofcel...de sofc in dit geval. Nu wil ik een beetje peilen hoe de maatschappij tegenover brandstofcellen staat en of ze uberhaupt ook verschillende types kennen. Verder wil ik weten of veel mensen bewust zijn van het energieprobleem, en of er al mensen zijn die duurzame energie gebruiken.
Op de vraag van remcodelft:
Zou jij in een auto stappen die aangedreven wordt door een brandstofcel ? Zou jij je kinderen in die auto willen zetten ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |