abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:09:48 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31702921
Oke, er zijn al genoeg topics geopend over boete’s van het CJIB die niet kloppen enzo. Ik denk alleen dat deze situatie iets anders is.

Mijn vriendin heeft 19 september iets te hard gereden en is daarbij aangehouden. Er stond controle met een lasergun. De toegestane snelheid was 50 ze reed 65.

Op het procesverbaal (zo een gele) had de agent echter 75 opgeschreven. Na correctie 72.
Volgens hem maakte dat niet uit omdat bij omschrijving overtreding had hij neergezet: “max. overschrijding snelheid meer dan 10 t/m 15 km p/u”.
De boete zou dan ook op basis van die gegevens berekend worden, volgens hem dus ¤45,=
Nu komt de acceptgiro binnen van het CJIB en daarop staat dus dat de geconstateerde snelheid 75 is en de boete dus ¤ 100,=!

Kan ik hier nog iets tegen doen? Ik bedoel, beetje genaaid door die agent als je het mij vraagt. Hij maakt een schrijffout, zegt dat het niets uitmaakt maar we krijgen wel een hogere boete.
Dat die boete van ¤ 45,= betaald moet worden ala dat hou ik wel in van der zakgeld  dat begrijp ik. Ze rijdt te hard dus betalen zal ze. Maar ben toch niet echt van plan om te gaan betalen voor harder rijden dan ze gedaan heeft.

*gaat op weg naar huis maar express zoveel harder rijden dan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31703209
Telefoontje naar betreffende agent?
Trotse mamma :)
pi_31703235
achterop de brief van het CJIB staat hoe je bezwaar aan kan tekenen. Dit moet je bij de officier van Justitie doen, niet bij het CJIB. Je kan trouwens ook eerst even in contoct proberen te komen met de agent die de boete uitgeschreven heeft. (heb je het gele papiertje nog, waar op staat max over schrijding 10 t/m 15 ?)
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:28:04 #4
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_31703341
met andere woorden, op het papiertje staat een te hoge snelheid, dus het is haar woord tegen het zijne, dat ga je toch niet winnen..
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:34:09 #5
65960 sanger
pi_31703478
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:28 schreef Tique3 het volgende:
met andere woorden, op het papiertje staat een te hoge snelheid, dus het is haar woord tegen het zijne, dat ga je toch niet winnen..
Maar op het gele papiertje staan 2 verschillende dingen:

1]
Ik, ambtenaar, zag dat op bovenvermelde datum, tijdstip en plaats door betrokkene met het omschreven voertuig de volgende overtreding werd verricht: max.overschrijding snelheid meer dan 10 t/m 15 km p/u

2]
sanctiebedrag 45.00
geconst.snelheid 75*
gecorr.snelheid 72*
toegest.snelheid 50

* zijn dus de foutieve gegevens. Volgens die agent maakte het niets uit.
pi_31703499
Tja, het nieuwe niveau van werken van de politie heb je toch niets tegen in te brengen...je bent schuldig tot je het tegendeel kunt bewijzen en dat kan je niet. Want het is jouw/haar woord tegen dat van een agent. En we kunnen allemaal in de krant lezen hoe ontzettend betrouwbaar die zijn...alleen ziet de officier dat waarschijnlijk anders.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:38:53 #7
65960 sanger
pi_31703603
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:34 schreef wonko het volgende:
Tja, het nieuwe niveau van werken van de politie heb je toch niets tegen in te brengen...je bent schuldig tot je het tegendeel kunt bewijzen en dat kan je niet. Want het is jouw/haar woord tegen dat van een agent. En we kunnen allemaal in de krant lezen hoe ontzettend betrouwbaar die zijn...alleen ziet de officier dat waarschijnlijk anders.
Hij heeft toch zelf opgeschreven dat de overtreding maar 10 t/m 15 km p/u was???
pi_31705041
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar op het gele papiertje staan 2 verschillende dingen:

1]
Ik, ambtenaar, zag dat op bovenvermelde datum, tijdstip en plaats door betrokkene met het omschreven voertuig de volgende overtreding werd verricht: max.overschrijding snelheid meer dan 10 t/m 15 km p/u

2]
sanctiebedrag 45.00
geconst.snelheid 75*
gecorr.snelheid 72*
toegest.snelheid 50

* zijn dus de foutieve gegevens. Volgens die agent maakte het niets uit.
Dan dien je toch een bezwaarschrift in, heeft waarschijnlijk meer kans van slagen dan alleen hier op fok te klagen

Denk wel dat je kans maakt
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
pi_31705234
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 17:11 schreef indahnesia.com het volgende:
ik geloof er echt geen flikker van...
de rest wel, dus hou gewoon je mond..
das
pi_31705940
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 17:49 schreef Moffel het volgende:

[..]

de rest wel, dus hou gewoon je mond..
*proest* de rest laat het gewoon niet merken, ik zie ook niet in waarom ik naar het gecommandeer van je zou moeten luisteren
pi_31707255
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:23 schreef Slurf het volgende:
achterop de brief van het CJIB staat hoe je bezwaar aan kan tekenen. Dit moet je bij de officier van Justitie doen, niet bij het CJIB. Je kan trouwens ook eerst even in contoct proberen te komen met de agent die de boete uitgeschreven heeft. (heb je het gele papiertje nog, waar op staat max over schrijding 10 t/m 15 ?)
Als het al bij het CJIB ligt heeft contact met de agent volgens mij weinig zin meer. Een bezwaarschrift zou wel kansrijk moeten zijn.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 08:43:37 #13
65960 sanger
pi_31717038
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 17:11 schreef indahnesia.com het volgende:
ik geloof er echt geen flikker van...
Tja, das dus echt jouw probleem. Al snap ik niet watr er ongeloofwaardig zou moeten zijn aan het verhaal.

Ik zal het niet meteen doen, zou lullig staan tegenover jou. Maar ik kan de boete wel inscannen en posten hier denk ik. Als iemand mij uitlegt hoe dat precies gaat.(posten dan he)
pi_31722329
Mijn vriendin heeft 19 september iets te hard gereden en is daarbij aangehouden. Er stond controle met een lasergun. De toegestane snelheid was 50 ze reed 65.

Op het procesverbaal (zo een gele) had de agent echter 75 opgeschreven. Na correctie 72.
Volgens hem maakte dat niet uit omdat bij omschrijving overtreding had hij neergezet: “max. overschrijding snelheid meer dan 10 t/m 15 km p/u”. De boete zou dan ook op basis van die gegevens berekend worden, volgens hem dus ¤45,=
Nu komt de acceptgiro binnen van het CJIB en daarop staat dus dat de geconstateerde snelheid 75 is en de boete dus ¤ 100,=!

[/quote]

Als ik het goed lees staat er meer dan 10 t/m 15 km p/u te hard.
Dat betekent toch dat ze volgens hem harder dan 65 heeft gereden. Waarom heeft ze niet gevraagd of hij een nieuwe bon wil uitschrijven en deze vernietigen?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:11:25 #15
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_31722674
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:34 schreef sanger het volgende:

[..]
Volgens die agent maakte het niets uit.
als iets op papier staat, moet je iemand nooit op zijn woord vertrouwen. Dan is wat op papier staat een feit.

Maar je kunt wel degelijk gezwaar indienen. (ik zou niet het originele gele papiertje meesturen hierbij, maar een kopie hiervan, anders ben je alle bewijs kwijt)
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')