abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:55:41 #1
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31701165

Websites
Internationale website
Europese website

Footage
Gamespy mirror
IGN mirror

Game info
The Bard's Tale is een action/role-playing game waarin de speler de rol van een Bard - een sardonisch en oppertunistische muzikant en aventureer, gemotiveerd door niet zo nobele ideeen. De Bard is niet geinteresseerd in het redden van de wereld, maar zijn nederige motivaties zijn strik "Coin and cleavage"

Persoonlijke visie
Ik heb het nog niet echt uitgebreid gespeeld, in totaal iets van 4 uur. Tot nu toe erg vermakelijk. In het begin kies je heel simpel de attributen van je Bard en kent er punten aan toe; zoals Strenght, Dexterity, luck etc etc. Het scherm daarna kies je wat zijn talent is zoals het rondzwaaien van een twee-handig zwaard, een dirk met zwaard combo of meer met muziek en summoning.

Daarna begin je in een klein stadje als je Bard. Je ziet meteen al dat het een vrij origineel spel is en dat je er niet bent om de wereld te redden maar voor je eigen plezier. Een rondborstige weduwe "redden" van haar rattenplaag bijvoorbeeld. De humor is ook erg droog in het spel tot dus ver.

In elk gesprek kun je kiezen of je positief of negatief reageerd. Elk met hun eigen uitkomts. Zo kun je een gesprek snel eindigen of iets opstandiger reageren en wat krijgen. Wat je krijgt en hoe verschilt met hoe je op iets of iemand reageert.

Je kunt beestjes e.d. summonen die aan je zijde vechten. De beestjes komen tevoorschijn nadat je een bepaalde tune op je instrument hebt gespeeld. Daarna kun je de beestjes een opdracht geven op te blijven, aggresief te doen e.d.

Het enige wat ik als lastig ervaar is de camera positie. De humor en de originele insteek is erg goed. Het verhaal zelf is ook redelijk tot goed. En in sommige Taverns die je tegen komt heb je de vaste locals die gaan zingen en doen. Zoals het "beer, beer, tiddly beer"-lied in de eerste Tavern.

Screenshots

Hier zijn wat shots uit het begin van het spel die ik zelf gemaakt heb.

Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_31702150
Dit spel heb ik zelf hier ook origineel liggen. Ik weet niet of er al een patch voor uit is? Ik heb er een tijdje mee gespeeld maar er zaten een aantal irritante bugs in (muisknoppen die lijken vast te zitten etc) waardoor ik het al snel voor gezien hield.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:55:45 #3
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31704065
geloof dat er al een bug patch voor is. zelf nog niet gebruikt en nergens last van eigenlijk. behalve dat als ik loop soms gewoon loop zonder knop in te houden, maar zie dat niet als een probleem. lig wel dubbel van de droge humor.

staat Ogan, een jongen van de boerderij, die denkt dat hij de chosen one is. hij is onderweg om de prinsess te redden. zit zijn hele verhaal te vertellen en krijgt dan simpelweg een pijl door zijn hoofd. jij als bard slaat al die gasten neer. je zegt dan van "what a dumb kid" terwijl je zijn zilver jat. de narrator zo van "and the bard showed great sympathy". daarna zegt de bard heel droog van "your mom says hello" - was een quest om bericht van moeder naar zoon te brengen. gevolgd door een lied met heel veel sarcasme er in.

echt de opties "press F to loot ex-chosen one"

ik vind dit een geweldig spel met enorm veel humor

[ Bericht 7% gewijzigd door Enyalius op 26-10-2005 17:08:21 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_31708513
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:55 schreef Enyalius het volgende:
geloof dat er al een bug patch voor is. zelf nog niet gebruikt en nergens last van eigenlijk. behalve dat als ik loop soms gewoon loop zonder knop in te houden, maar zie dat niet als een probleem. lig wel dubbel van de droge humor.

staat Ogan, een jongen van de boerderij, die denkt dat hij de chosen one is. hij is onderweg om de prinsess te redden. zit zijn hele verhaal te vertellen en krijgt dan simpelweg een pijl door zijn hoofd. jij als bard slaat al die gasten neer. je zegt dan van "what a dumb kid" terwijl je zijn zilver jat. de narrator zo van "and the bard showed great sympathy". daarna zegt de bard heel droog van "your mom says hello" - was een quest om bericht van moeder naar zoon te brengen. gevolgd door een lied met heel veel sarcasme er in.

echt de opties "press F to loot ex-chosen one"

ik vind dit een geweldig spel met enorm veel humor
Patch is er? Super. Als ik het zo weer lees krijg ik er weer zin in. *installeren gaat*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')