abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31697232
Ik ben teveel uitbetaald door het uitzendbureau.
Nu vroeg ik me af wat ik nu moet doen.
-Kan het uitzendbureau het zelf weer terugboeken als ze erachter komen?
-Heb ik kans dat ze mij opbellen om te vragen of ik het terugstort, en zoja, ben ik dan verplicht dit te doen? Is de kans trouwens groot dat ze erachter komen dat ze me teveel uitbetaald hebben?
-Ben ik verplicht het uitzendbureau in kennis te stellen over dat ik waarschijnlijk teveel uitbetaald ben?
-Hoelang moet ik dit geld even apart houden? Ik bedoel: na hoeveel tijd kan ik er wel vanuit gaan dat ze er niet meer achter zullen komen of na hoeveel tijd verloopt hun recht op dat ik verplicht ben terug te betalen? (als dat al verloopt)

-Kan het trouwens zijn dat dit vakantiegeld of reserveringen zijn of iets dergelijks?

Onlangs is nl mijn contract overgegaan naar een andere uitzendfase waardoor ik meer verdien (ergens begin of eind september was dat).
Krijg ik nu dan misschien vakantiegeld of reserveringen uitbetaald van de periode van mijn 'oude'contract? (Dat lijkt me raar want een contract loopt gewoon over in het volgende contract neem ik aan, met alle dingen die ik nog open heb staan daarbij. )
En reserveringen en vakantiegeld krijg je volgens mij pas uitbetaald als je 6 weken niet meer voor dat uitzendbureau gewerkt hebt en dat heb ik wel (vorige week dus nog).

Even over mijn loon. Ik verdien iets van 8 euro nogwat bruto. 8,50 misschien, laten we het daar voor het gemak op houden, of het meer of minder is weet ik ff niet zo uit mn hoofd, tis in ieder geval iets met de 8.
Als het goed is krijg ik op de zondag tegenwoordig (contract is pas veranderd) 172% uitbetaald of iets daaromtrent.

Ik heb afgelopen week 8,5 normale uren gedraaid en 4 uren waarover ik 172% zou moeten krijgen.

Volgens mijn berekening kom ik dan uit op (laat ik even 8,50 aanhouden, ook al gaat daar nog wat vanaf natuurlijk eigenlijk) 72.25 euro voor de normale uren en 58.48 voor de uren waarover ik die toeslag van 172% krijg.
En dan heb ik het dus nog ruim naar boven afgerond omdat ik gewoon met het bruto bedrag heb gerekend en er dus niks vanaf heb gehaald.

En dit is wat het uitzendbureau me heeft gegeven:

72,92 (dit komt dus nog aardig in de buurt van wat ik zou moeten krijgen als ik het ruim naar boven afrond)
en
147,15 (neem aan voor die uren waarover ik de toeslag krijg)

Ik kreeg dus 2 keer uitbetaald, allemaal vandaag en over week 42 stond erbij.
Ik heb niet echt wat van ze tegoed ofzo (ja laatst een keer te weinig uitbetaald maar niet superveel).

Het uitzendbureau is vaak te laat met mn uitbetalingen of betaald te weinig uit, dus er zal nu ook wel weer iets mis zijn gegaan maar dit keer dus ten goede voor mij.
Nouja ik zal niet gaan klagen, heb al genoeg te klagen gehad door hen.

Maargoed, wat nu dus?

[ Bericht 20% gewijzigd door tulpje6 op 26-10-2005 12:09:34 ]
pi_31697407
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:59 schreef tulpje6 het volgende:
Nee.
quote:
-Heb ik kans dat ze mij opbellen om te vragen of het terugstort, en zoja, ben ik dan verplicht dit te doen? Is de kans trouwens groot dat ze erachter komen dat ze me teveel uitbetaald hebben?
-Ben ik verplicht het uitzendbureau hierover in kennis te stellen?
Alle vragen : Ja.
quote:

Maargoed, wat nu dus?
Het beste kun je contact met ze opnemen. Wanneer je dat niet doet, komen ze er ook wel achter, en kunnen het dan terug vorderen. Door zelf contact op te nemen geef je in ieder geval een betrouwbaar signaal af.
pi_31697431
quote:
Nee.
quote:
-Heb ik kans dat ze mij opbellen om te vragen of het terugstort, en zoja, ben ik dan verplicht dit te doen? Is de kans trouwens groot dat ze erachter komen dat ze me teveel uitbetaald hebben?
-Ben ik verplicht het uitzendbureau hierover in kennis te stellen?

Even over mijn loon. Ik verdien iets van 8 euro nogwat bruto. 8,50 misschien, laten we het daar voor het gemak op houden, of het meer of minder is weet ik ff niet zo uit mn hoofd.
Als het goed is krijg ik op de zondag tegenwoordig (contract is pas veranderd) 172% uitbetaald of iets daaromtrent.

Ik heb afgelopen week 8,5 normale uren gedraaid en 4 uren waarover ik 172% zou moeten krijgen.

Volgens mijn berekening kom ik dan uit op (laat ik even 8,50 aanhouden, ook al gaat daar nog wat vanaf natuurlijk eigenlijk) 72.25 euro voor de normale uren en 58.48 voor de uren waarover ik die toeslag van 172% krijg.
En dan heb ik het dus nog ruim naar boven afgerond omdat ik gewoon met het bruto bedrag heb gerekend en er dus niks vanaf heb gehaald.

En dit is wat het uitzendbureau me heeft gegeven:

72,92 (dit komt dus nog aardig in de buurt van wat ik zou moeten krijgen als ik het ruim naar boven afrond)
en
147,15 (neem aan voor die uren waarover ik de toeslag krijg)

Ik kreeg dus 2 keer uitbetaald, allemaal vandaag en over week 42 stond erbij.
Ik heb niet echt wat van ze tegoed ofzo (ja laatst een keer te weinig uitbetaald maar niet superveel).

Het uitzendbureau is vaak te laat met mn uitbetalingen of betaald te weinig uit, dus er zal nu ook wel weer iets mis zijn gegaan maar dit keer dus ten goede voor mij.
Nouja ik zal niet gaan klagen, heb al genoeg te klagen gehad door hen.

Maargoed, wat nu dus?
Je moet terugbetalen (incl rente)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31697461
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:07 schreef Alicey het volgende:

Het beste kun je contact met ze opnemen. Wanneer je dat niet doet, komen ze er ook wel achter, en kunnen het dan terug vorderen. Door zelf contact op te nemen geef je in ieder geval een betrouwbaar signaal af.
Das nog maar de vraag hoor of ze daar ooit achterkomen. Zo goed zijn de administraties van uitzendbureau's nou ook weer niet. Ik heb ooit een voorschot gehad van zo'n bureau. Dit is nooit verrekend of terugbetaald. En niets meer van gehoord.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31697480
Jij bent verplicht dit aan te geven en anders komen ze er vroeg of laat toch wel achter.
Als ze er achter komen halen ze het van de volgende uitbetaling af.
pi_31697485
Ik heb hetzelfde.

Ik werkte ergens en ben toen gestopt.
En ineens kreeg ik loon van week 40, terwijl ik al een maand niet meer werkte.

Ik heb er nog niks over gehoord en ik laat het maar zo.
Wel geef ik het niet uit, voor het geval ze het wel ineens terug willen.
pi_31697538
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:09 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Das nog maar de vraag hoor of ze daar ooit achterkomen. Zo goed zijn de administraties van uitzendbureau's nou ook weer niet. Ik heb ooit een voorschot gehad van zo'n bureau. Dit is nooit verrekend of terugbetaald. En niets meer van gehoord.
Bij controle van de boeken kan zoiets boven water komen.
pi_31697556
En dan nog : Je hebt het ten onrechte ontvangen, dus hoe haal je het dan in je hoofd om het achterover te drukken?
pi_31697579
Gewoon contact opnemen, als jij te weinig krijgt ben je ook blij als ze je volledig uitbetalen.
pi_31697646
quote:
Onlangs is nl mijn contract overgegaan naar een andere uitzendfase waardoor ik meer verdien (ergens begin of eind september was dat).
Krijg ik nu dan misschien vakantiegeld of reserveringen uitbetaald van de periode van mijn 'oude'contract? (Dat lijkt me raar want een contract loopt gewoon over in het volgende contract neem ik aan, met alle dingen die ik nog open heb staan daarbij. )
En reserveringen en vakantiegeld krijg je volgens mij pas uitbetaald als je 6 weken niet meer voor dat uitzendbureau gewerkt hebt en dat heb ik wel (vorige week dus nog).
Dat is de reden waarom je veel bent uitbetaald, je geeft zelf aan dat je naar een ander uitzend fase bent overgegaan. Dat had ik vorig jaar ook en ontving ipv 1 week loon 2 week lonen.

Neem contact op met de uitzendbureau, ga er langs, is veel beter. Geef aan dat je denkt dat je teveel hebt ontvangen. Zij kunnen dan meteen kijken of ze geen fouten hebben gemaakt.

Het is beter om het zelf aan te geven dan dat zij er achter komen en jou opbellen. Vertrouwen in mekaar...
pi_31697658
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:08 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Je moet terugbetalen (incl rente)
Met rente?? WTF wat voor rente, alsof ik in een paar dagen of paar maanden zoveel rente ontvang hierover.
Tis toch hun fout. Als ik er 100 euro rente over trek ok dan snap ik dat je dat terug moet betalen maar ik ga niet meer terugbetalen dan dat.
Het moet/ kan toch niet zo zijn dat ik uiteindelijk na het terugbetalen minder geld overhoud dan waar ik recht op had qua loon.
pi_31697665
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:10 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb hetzelfde.

Ik werkte ergens en ben toen gestopt.
En ineens kreeg ik loon van week 40, terwijl ik al een maand niet meer werkte.

Ik heb er nog niks over gehoord en ik laat het maar zo.
Wel geef ik het niet uit, voor het geval ze het wel ineens terug willen.
vergeet de rente niet...
pi_31697703
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:18 schreef BobRooney het volgende:

[..]

vergeet de rente niet...
Die houd ik zelf !
pi_31697710
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:15 schreef damor het volgende:
Gewoon contact opnemen, als jij te weinig krijgt ben je ook blij als ze je volledig uitbetalen.
Ja maar laatst ben ik te weinig uitbetaald en dat heb ik ook nooit meer gekregen dat geld.
(heb t ook niet gemeld omdat het maar 10-15 euro ofzo was).
pi_31697741
Ik denk dat die 72 euro die je hebt gekregen je netto-loon is. Er worden nooit twee aparte bedragen gestort omdat die uren anders berekend worden, dat heeft er niets mee te maken.

Die 147 euro zou dan dus een foutje kunnen zijn. Ik zou even contact met ze opnemen. Zoals gezegd: verplicht terugbetalen dus.
Spoilers!
pi_31697772
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:21 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Ja maar laatst ben ik te weinig uitbetaald en dat heb ik ook nooit meer gekregen dat geld.
Ja, logisch. Als jij niet verteld dat ze een fout gemaakt hebben.....
Spoilers!
pi_31697779
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:21 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

En dat was een week/maand voordat je teveel werd uitbetaald?

Zo ja, dan komt het door dat je dus naar een ander uitzend fase bent gezet, als je een tijdje bij de uitzendburea werkt, werk je eerst in uitzend fase A of zo iets, en dan 3 maanden later in uitzend fase B...

Wat je dus eerst niet hebt ontvangen, wordt even vastgehouden en later uitbetaald... omdat ze dus bezig waren om je bij de hoofdkantoor om te zetten...
pi_31697788
Vergeet niet dat het bedrijf dat je inhuurt wordt doorbelast voor de uren die aan jou zijn uitbetaald, en als dat te veel is dan hangt men doorgaans wel aan de bel, tenminste zo werkt het bij het bedrijf waar ik de uren voor controleer.
pi_31697811
ik vermoed dat het je reserveringen zijn. Toen ik voor hetzelfde uitzendbureau een andere opdracht kreeg en meer ging verdienen, hebben ze ook al mijn reserveringen uitbetaald zonder mij daar over te berichten. Wat staat er op je loonstrook of je bankafschrift?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_31697822
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bij controle van de boeken kan zoiets boven water komen.
Na 5 jaar, ga toch redelijk uit van niet hoor. Ze maakten ook al een niet al te slimme indruk daar
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31697860
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:18 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Met rente?? WTF wat voor rente, alsof ik in een paar dagen of paar maanden zoveel rente ontvang hierover.
Tis toch hun fout. Als ik er 100 euro rente over trek ok dan snap ik dat je dat terug moet betalen maar ik ga niet meer terugbetalen dan dat.
Het moet/ kan toch niet zo zijn dat ik uiteindelijk na het terugbetalen minder geld overhoud dan waar ik recht op had qua loon.
Jij moet hun alleen de rente betalen die jij over het fout gestortte bedrag van je bank hebt gekregen.
Spoilers!
pi_31697893
laatst werd een collega van mij nog gebeld omdat ze in 2003 teveel was uitbetaald door het uitzendbureau. Het wordt nu gewoon ingehouden van haar huidige salaris...
pi_31698086
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:18 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Ik denk dat die wettelijke rente pas om de hoek komt kijken zodra het uitzenbureau aan de bel gaat hangen dat je teveel hebt gekregen (ik heb even niet het verhaal gelezen over je salaris) en je het bedrag niet binnen een afgesproken termijn terugbetaalt. Je weet dan namelijk op dat moment dat jij geld bezit wat niet van jou is.
Ik zou dus contact opnemen met het uitzendbureau en het geld (als je er geen recht op hebt) zsm terugstorten. Soms worden zulk soort fouten verrekend met een volgend salaris of al danniet in termijnen.
Volgens mij is het ook zo dat het uitzendbureau tot een jaar na de fout, het bedrag kan terugvorderen (heb ff die BW termijnen niet in m'n hoofd).

* edit: zie het antwoord van Maxpower, termijn is toch 2 jaar (zat even te twijfelen).
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_31698102
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:23 schreef NX het volgende:

[..]

En dat was een week/maand voordat je teveel werd uitbetaald?

Zo ja, dan komt het door dat je dus naar een ander uitzend fase bent gezet, als je een tijdje bij de uitzendburea werkt, werk je eerst in uitzend fase A of zo iets, en dan 3 maanden later in uitzend fase B...

Wat je dus eerst niet hebt ontvangen, wordt even vastgehouden en later uitbetaald... omdat ze dus bezig waren om je bij de hoofdkantoor om te zetten...
Ok, dus hij/zij heeft 15 euro te weinig uitbetaald gekregen en krijgt daarom nu bijna 150 euro. Logisch.

En dat verhaal over die fases klopt niet trouwens. Ik weet even niet meer precies hoe het wel zat. Maar je hebt in ieder geval fase 1 tot en met 4. 1 en 2 zijn uitzendfases. 3 is detachering met tijdelik contract, 4 met onbepaalde tijd.
In de 1e 2 fases heeft de tijd dat je ergens werkt er niets mee te maken, maar het aantal uren dat je gewerkt hebt wel.
Spoilers!
pi_31698207
Zo, uitzendbureau maar gebeld. Wordt zo teruggebeld als het goed is.....en dan maar hopen dat het gewoon klopt hehe en niet teveel is....want ik kan het geld heel hard gebruiken eigenlijk ;-p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')