abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31891352
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:11 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dan hebben die moslims in Nederland en de rest van de westerse wereld een probleem, want de vrijheid van meningsuiting is een groot goed in die westerse wereld. Iets wat moslims die er zelf voor kiezen om deel uit te maken van die westerse wereld zullen moeten accepteren.
jullie zagen dat als een vrijheid maar het is belediging
is Allah is een varken een term van vrijheid ??? of belediging jegens moslims
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31891416
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:13 schreef Meki het volgende:

[..]

jullie zagen dat als een vrijheid maar het is belediging
is Allah is een varken een term van vrijheid ??? of belediging jegens moslims
Misschien is het wel beide. Feit is dat het in de westerse wereld gewoon een legale uitspraak is en er zelfs een rechtssysteem bestaat wat al te grove uitlatingen op een humane manier kan bestraffen. Maar dat is voor een (kleine?) groep moslims klaarblijkelijk niet genoeg en dus neemt men het recht in eigen hand.
pi_31891439
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:12 schreef peaceman het volgende:

[..]

Maar een belediging is toch nog geen reden om vermoord/bedreigd te worden?
dat heb ik niet gezegd . en daar heb je gelijk in
pi_31891466
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:15 schreef Jalu het volgende:

[..]

Misschien is het wel beide. Feit is dat het in de westerse wereld gewoon een legale uitspraak is en er zelfs een rechtssysteem bestaat wat al te grove uitlatingen op een humane manier kan bestraffen. Maar dat is voor een (kleine?) groep moslims klaarblijkelijk niet genoeg en dus neemt men het recht in eigen hand.
pi_31891684
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee een belediging
jullie zagen dat een vrijheid maar alle Moslims zagen het als belediging
Wat is er dan zo beledigend aan die film?
  woensdag 2 november 2005 @ 11:27:42 #81
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31891740
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat jij (Meki) Moslim bent, is het wellicht logisch dat jij er anders tegen aan kijkt dan wij. Daarom is het ook zo belangrijk dat we blijven discussieren met elkaar. Alleen dat kan begrip over en weer kweken. Hoe oneens we het ook kunnen zijn over bepaalde dingen. We wonen wel samen en daarom moeten we proberen elkaar in elk geval te respecteren.
De daden van radicale moslims EN radical westerlingen helpen hier echter niet aan.
pi_31891746
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:25 schreef Bramos83 het volgende:

[..]

Wat is er dan zo beledigend aan die film?
koran teksten op blote vrouwen is not done bij moslims
en Hirsi weet dat toch doet ze dat
pi_31891762
Die Theo van Gogh was imo niets meer dan een discriminerende beledigende provocateur.
Vind het zelf niet zo vreemd dat ie is vermoord .
pi_31891798
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:28 schreef Meki het volgende:

[..]

koran teksten op blote vrouwen is not done bij moslims
en Hirsi weet dat toch doet ze dat
Dus? Vrijheid van meningsuiting, weet je nog?
pi_31891806
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:27 schreef peaceman het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat jij (Meki) Moslim bent, is het wellicht logisch dat jij er anders tegen aan kijkt dan wij. Daarom is het ook zo belangrijk dat we blijven discussieren met elkaar. Alleen dat kan begrip over en weer kweken. Hoe oneens we het ook kunnen zijn over bepaalde dingen. We wonen wel samen en daarom moeten we proberen elkaar in elk geval te respecteren.
De daden van radicale moslims EN radical westerlingen helpen hier echter niet aan.
Juist maar Hirsi helpt daar ook niks aan
pi_31891825
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:15 schreef Jalu het volgende:

[..]

ach die van Gogh die greep telkens als er een camera op hem gericht was de kans om moslims voor geittenneukers en andere minderwaardige dingen uit te maken.
Hij was gewoon een discriminerende aap .
pi_31891834
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Meki het volgende:

[..]

En dus moet ze het zwijgen maar opgelegd worden?
  woensdag 2 november 2005 @ 11:31:44 #88
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31891853
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ach die van Gogh die greep telkens als er een camera op hem gericht was de kans om moslims voor geittenneukers en andere minderwaardige dingen uit te maken.
Wist je dat Theo bezig in onderhandeling was over een serie over Marokaanse jongeren in Nederland? Dat zou een objectieve serie worden.....
Hij riep wel veel, maar louter discriminerend? Neen...
pi_31891861
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:29 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dus? Vrijheid van meningsuiting, weet je nog?
Nee belediging
jij ziet dat als vrijheid omdat je tegen moslims bent natuurlijk zeg je dan vrijheid als smoesje
pi_31891862
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Doet aan de zaak niets af. Hij mocht dat gewoon doen, zijn recht als burger in Nederland. En daar heeft geen enkele religie iets over te zeggen.
pi_31891903
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Jalu het volgende:

[..]

Jah natuurlijk iemand die mede verantwoordelijk is voor de aanleiding van de dood van Theo moet van mij part terug naar Somalie

Hirsi denkt dat ze voor moslims opkomt maar geen enkel moslim vindt dat
pi_31891953
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee belediging
jij ziet dat als vrijheid omdat je tegen moslims bent natuurlijk zeg je dan vrijheid als smoesje
Wat een onzin. Wil je mij eens vertellen op basis waarvan jij concludeert dat ik tegen moslims ben en vervolgens dit soort onzinnige uitspraken doet?

Ik heb helemaal niets tegen moslims, noch tegen enig welke andere religie. Maar de aanhangers van die religie staan niet boven de wet, dus dienen ze primair zich te houden aan de wet, zelfs al botst dat met hun religie. En dus niet een filmmaker vermoorden omdat hij eens een keer iets zegt wat hen niet welgevallig is.
  woensdag 2 november 2005 @ 11:36:02 #93
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31891971
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dat vanuit jouw perspectief zo is ja.
Persoonlijk vind ik het lastig om een oordeel over haar te vellen.
  woensdag 2 november 2005 @ 11:36:17 #94
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31891980
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:28 schreef Salvad0R het volgende:
Die Theo van Gogh was imo niets meer dan een discriminerende beledigende provocateur.
Vind het zelf niet zo vreemd dat ie is vermoord .
Een provacateur was hij zeker, maar discriminerend zeer zeker niet
In welk licht zou je dan zijn film "Najib en Julia" willen plaatsen (en nog een aantal andere films).

Theo een discriminerende rol toebedelen is in mijn optiek hetzelfde als het toegeven van een meters dikke plank die voor je kop zit. En je geen notie hebt welke positieve Theo wel heeft gedaan voor de Ned. (film)maatschappij.
pi_31891986
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:30 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ze is in ieder geval verre van constructief bezig wat betreft het oplossen van problemen. Het enige wat ze doet is het benadrukken van de verschillen tussen gelovigen en vrije westerse mensen... en voor hoeveel conflicten dat wel niet gaat zorgen. Ik heb zoiets van Mens STFU met je polariserende gezeik . Zij creeert juist problemen ipv ze op te lossen.
Zelfs Cohen was nog positiever over moslimorganisaties in NL dan zij, in een debat op TV.
Polariserend wijf dat ze is. Kan haar echt niet uitstaan, wat mij betreft wordt haar op een vredelievende doch dringende manier het zwijgen opgelegd, zou beter zijn voor Nederland.
pi_31892016
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat dat vanuit jouw perspectief zo is ja.
Persoonlijk vind ik het lastig om een oordeel over haar te vellen.
Dat hoeft ook helemaal niet. Zij heeft gewoon het volste recht van de wereld om haar mening te uiten, punt, geen discussie over mogelijk.
pi_31892055
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ze is in ieder geval verre van constructief bezig wat betreft het oplossen van problemen. Het enige wat ze doet is het benadrukken van de verschillen tussen gelovigen en vrije westerse mensen... en voor hoeveel conflicten dat wel niet gaat zorgen. Ik heb zoiets van Mens STFU met je polariserende gezeik . Zij creeert juist problemen ipv ze op te lossen.
Zelfs Cohen was nog positiever over moslimorganisaties in NL dan zij, in een debat op TV.
Polariserend wijf dat ze is. Kan haar echt niet uitstaan, wat mij betreft wordt haar op een vredelievende doch dringende manier het zwijgen opgelegd, zou beter zijn voor Nederland.
Tja, jij bent vrij om deze (overigens niet bepaald op feiten gebaseerde) mening te uiten. Hirschi Ali vecht ervoor dat iedereen deze vrijheid ook behoudt, denk daar maar eens over na.
pi_31892090
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Een provacateur was hij zeker, maar discriminerend zeer zeker niet
In welk licht zou je dan zijn film "Najib en Julia" willen plaatsen (en nog een aantal andere films).

Theo een discriminerende rol toebedelen is in mijn optiek hetzelfde als het toegeven van een meters dikke plank die voor je kop zit. En je geen notie hebt welke positieve Theo wel heeft gedaan voor de (film)maatschappij.
Ach man, als je imams uitmaakt voor geitenneuker en je compleet respectloos opstelt tegenover mensen die de islam aanhangen, dan is het in mijn optiek niet raar dat je aan het mes geregen wordt door zo een figuur.
Zijn films zijn zogenaamd politiek correct, maar als je het objectief bekijkt is het gewoon een protest tegen de islam, in het kader van "vrijheid van meningsuitting" .
pi_31892120
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:39 schreef Jalu het volgende:

[..]

Tja, jij bent vrij om deze (overigens niet bepaald op feiten gebaseerde) mening te uiten. Hirschi Ali vecht ervoor dat iedereen deze vrijheid ook behoudt, denk daar maar eens over na.
Hirsi Ali is katalysator in de motor der problemen die ze zelf gestart heeft.
Denk daar maar eens over na .
  woensdag 2 november 2005 @ 11:44:03 #100
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31892176
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:40 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zijn films zijn zogenaamd politiek correct, maar als je het objectief bekijkt is het gewoon een protest tegen de islam, in het kader van "vrijheid van meningsuitting" .
Welke films??????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')