abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:17:18 #1
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_31695532
Spanning jaar na moord op Theo Van Gogh
van een onzer verslaggevers

26 OKTOBER 2005 - DEN HAAG - Bijna een jaar na de moord op Theo van Gogh is de spanning tussen moslims en niet-moslims nog steeds groot. Een overgrote meerderheid van de bevolking vindt dat we onverdraagzamer en gewelddadiger zijn geworden en dat er sprake is van polarisatie tussen moslims en niet-moslims. De bevolking lijkt te betwijfelen of de regering het moslimterrorisme afdoende kan bestrijden.

Dit blijkt uit een enquête van het bureau voor opinie-onderzoek Motivaction in opdracht van deze krant. Aan het representatieve onderzoek deden 1248 mensen tussen de 15 en 80 jaar mee. Kort na de moord op 2 november 2004, toen de gemoederen nog verhit waren, deed het bureau eenzelfde onderzoek. Daaruit kwam een beeld naar voren van een enorme verharding. De sombere verwachtingen die mensen toen hadden over de samenleving zijn volgens de ondervraagden op bijna alle punten uitgekomen, zij het soms iets minder erg dan gedacht.

Een grote meerderheid van de Nederlanders vindt dat het klimaat nog altijd gespannen is. De meesten vinden dat het op straat onveiliger is, dat meer mensen voor eigen rechter zijn gaan spelen en dat alle moslims over één kam worden geschoren. Slechts weinigen zeggen dat er meer verbroedering is tussen moslims en autochtone Nederlanders.

Opvallend is dat de steun voor de ‘vredestichtende’ aanpak van de Amsterdamse burgemeester Cohen is gegroeid. Vorig jaar vond 20 procent dat hij het goed deed, nu is dat 32. De 55 procent die destijds oordeelde dat Cohen te zacht optrad tegen het moslim-extremisme, is gedaald naar 35. Volgens een woordvoerder van Motivaction wijst dat er op dat Nederlanders momenteel ‘meer verwachten van iemand die bruggen wil bouwen dan van iemand die olie op het vuur gooit’.

bron: de stentor
http://www.destentor.nl/r(...)na__2927824_,00.html

Er bestaan twijfels of de regering het moslimterrorisme afdoende kan bestrijden. Zestig procent ging er vorig jaar nog van uit dat de overheid er keihard tegen zou optreden. Een jaar later concludeert nog geen derde dat dit is gebeurd.

Als er volgende week maar niet weer zo'n idioot deze datum aangrijpt om een aanslag te plegen
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:18:20 #2
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31695550
Tijd gaat snel.

Alweer een jaar geleden
pi_31695593
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:17 schreef Dr.Aart het volgende:
Als er volgende week maar niet weer zo'n idioot deze datum aangrijpt om een aanslag te plegen
Iets wat uiteindelijk toch wel weer zal gebeuren.
Uhm...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:47:10 #4
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_31695956
Ja dat vrees ik ook...
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_31695995
Ja man, alweer een jaar verder en nog steeds niet het nieuwe album van Guns N Roses......
pi_31696061
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:21 schreef Fool het volgende:

[..]

Iets wat uiteindelijk toch wel weer zal gebeuren.
Ze hebben in ieder geval door dat je met één bekend figuur te doden meer publiciteit en aandacht krijgt dan met een hele bus opblazen.
Dus ze doen maar, wij hoeven ons daar geen zorgen om te maken.
Prachtig toch die multiculturele samenleving, vol met gekleurde mensen die helemaal niet blij zijn dat ze hier mogen en kunnen wonen. Maar wij moeten wel blij zijn met hun wanrt anders ben je een racist.
Het lost zich allemaal vanzelf op als die laatste druppel de emmer laat over lopen of laten we ons toch maar onderlopen? Ach wat maakt het me ook uit, eigen schuld dikke bult.
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
pi_31696649
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:53 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

Ze hebben in ieder geval door dat je met één bekend figuur te doden meer publiciteit en aandacht krijgt dan met een hele bus opblazen.
Dus ze doen maar, wij hoeven ons daar geen zorgen om te maken.
Prachtig toch die multiculturele samenleving, vol met gekleurde mensen die helemaal niet blij zijn dat ze hier mogen en kunnen wonen. Maar wij moeten wel blij zijn met hun wanrt anders ben je een racist.
Het lost zich allemaal vanzelf op als die laatste druppel de emmer laat over lopen of laten we ons toch maar onderlopen? Ach wat maakt het me ook uit, eigen schuld dikke bult.
Volkomen mee eens...

Iedereen weet dat het nogmaals gaat gebeuren, Onze regering sluit de ogen en laat het over zich heen komen en weigeren maatregelen te nemen. De nederlander is inmiddels zo tolerant dat als het niet in hun directe omgeving gebeurt trekken ze er zich niets van aan.

De directe omgeving van de nederlanders beginnen ook steeds meer in te krimpen mensen die een hekel hebben om hun eigen familie te bezoeken of niet eens weten wie hun buren zijn laat staan wie er in de wijk woont.

Mensen die savonds niet meer door bepaalde wijken durven te lopen of het openbaar vervoer durven te nemen.

Vanochtend in de bus werden er weer drie "Mede nederlanders" uit de bus gezet wegens het lastig vallen van een meisje die voor hun zat en het irritant blijven drukken op de stop knop en dan nog een grote bek geven ook....

Maargoed laten we gewoon met ze alle onze oog kleppen ophouden het gaat toch goed zo
pi_31696666
Moeten we daar nu ALWEER over beginnen?

Die dikke is dood en die moslim is veroordeeld.

Klaar!
I am the greatest man on earth.
pi_31696871
Kunnen we deze discussie niet even uitstellen tot 2 november?

En idd kutvent, wat een uitgekauwd onderwerp is het ook.
pi_31696908
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:27 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Volkomen mee eens...

Iedereen weet dat het nogmaals gaat gebeuren, Onze regering sluit de ogen en laat het over zich heen komen en weigeren maatregelen te nemen. De nederlander is inmiddels zo tolerant dat als het niet in hun directe omgeving gebeurt trekken ze er zich niets van aan.

De directe omgeving van de nederlanders beginnen ook steeds meer in te krimpen mensen die een hekel hebben om hun eigen familie te bezoeken of niet eens weten wie hun buren zijn laat staan wie er in de wijk woont.

Mensen die savonds niet meer door bepaalde wijken durven te lopen of het openbaar vervoer durven te nemen.

Vanochtend in de bus werden er weer drie "Mede nederlanders" uit de bus gezet wegens het lastig vallen van een meisje die voor hun zat en het irritant blijven drukken op de stop knop en dan nog een grote bek geven ook....

Maargoed laten we gewoon met ze alle onze oog kleppen ophouden het gaat toch goed zo
Het gevecht voor een betere samenleving heb ik dan ook al opgegeven en neem het maar zoals het is. Ik ben er pas 3 weken mee bezig maar het bevalt wel om je ogen en oren te sluiten voor negatieve beelden en geluiden. Het leeft makkelijker en je word niet voor racist of voor nazi uitgemaakt als je met oplossingen komt. Het vergalt je leven om te zien hoe ons land naar de verdoemenis gaat met respectlozigheid voor elkaar en voor de samenleving met al zijn wetten en plichten. Als ik nu weer een hele uitzending vol met andersgekleurde mensen zie in "opsporing verzocht" of de moorden door andersgekleurde in "hart van Nederland" op SBS 6 dan doe ik net of ik het niet zie. Ik schrik ook niet meer van cijfers dat er gemiddeld 500 moorden per jaar gebeuren of dat tasjesrovers hun slachtoffer met tas en al een paar honderd meter achter de brommer sleept. Ook niet als er weer een crimineel vrijgesproken word of dat ze maar 80 uur dienstverlening krijgen voor een overval. Het is ff wennen maar het brengt rust in je lijf en de zorgen en angst ebben weg omdat je niets meer wil zien. De linkse gedachte dat het allemaal vanzelf goed komt heeft hier aan meegeholpen want van rechts denken word je zo moe omdat je altijd op ieder probleem de antwoorden hebt omdat je erover nadacht. Heerlijk die rust en wat wonen we toch in een mooi land. toch? Moet je ook eens proberen om links te denken en net te doen alsof er niets aan de hand is.
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
pi_31696926
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:18 schreef DeTolk het volgende:
Tijd gaat snel.

Alweer een jaar geleden
Precies!
pi_31696970
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:41 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

pi_31696980
Spanning tussen moslims en niet-moslims, als dit soort nietzeggende flutkrantjes maar blijven roepen dat er spanningen zijn dan praat iedereen ze na een tijdje wel na. Grijp dit 'jubileum' toch aan om je eens bezig te houden met zaken die nieuwswaardig zijn.
pi_31697140
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:41 schreef Midasdewolf het volgende:
Zwakke poging tot sarcasme
pi_31697215
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:46 schreef Croupouque het volgende:
Spanning tussen moslims en niet-moslims, als dit soort nietzeggende flutkrantjes maar blijven roepen dat er spanningen zijn dan praat iedereen ze na een tijdje wel na. Grijp dit 'jubileum' toch aan om je eens bezig te houden met zaken die nieuwswaardig zijn.
Amen In de praktijk merk ik helemaal niets van de spanning, wel eens in Beverwijk geweest bijvoorbeeld? 99% van de standhouders is allochtoon en moslim, de klanten bestaan voor ruim 80% uit gewone autochtonen. De sfeer is er daar totaal niet minder op geworden, ik zie lonsdalers, Joden, Moslims, Christenen, Hindoe's weet ik veel wat, allemaal op een kluitje zitten. Men lacht met elkaar, onderhandelt met elkaar, gaat gesprekken aan met elkaar..
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:00:10 #16
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_31697250
Deze topic stinkt
Schijt aan iedereen
pi_31697283
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Amen In de praktijk merk ik helemaal niets van de spanning, wel eens in Beverwijk geweest bijvoorbeeld? 99% van de standhouders is allochtoon en moslim, de klanten bestaan voor ruim 80% uit gewone autochtonen. De sfeer is er daar totaal niet minder op geworden, ik zie lonsdalers, Joden, Moslims, Christenen, Hindoe's weet ik veel wat, allemaal op een kluitje zitten. Men lacht met elkaar, onderhandelt met elkaar, gaat gesprekken aan met elkaar..
Ieder verkoper gedraagt zich netjes en vriendelijk om een produkt te verkopen en winst te behalen. Bij de klanten is het niet veel anders die hebben ook een koopje dus alle partijen zijn blij. Ik vind dit een heel slecht voorbeeld. Ik wil die mensen wel eens zien die van hun tasje gerooft zijn of geterroriseert worden door allochtone jongeren in de buurt. Of de zoveelste autoinbraak al achter de kiezen hebben.
pi_31697324
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Zwakke poging tot sarcasme
Het zijn altijd diegene die niet verder komen dan één regel die zulke opmerkingen maken. Kun je uberhaupt een discussie voeren, ik denk het niet
pi_31697335
quote:

[..]

Ik heb serieus nog nooit iets van spanningen tussen moslims en niet-moslims gemerkt, noch heb ik ooit overlast ondervonden van moslimjongeren. Degenen waar ik overlast van ondervind zijn de pettendragende bleekscheetjes met hun eskimojassen hier in de buurt, maar dat is gewoon het standaard verwarde pubervolk dat zich over 4 jaar ook weer als een burgerlul gedraagt.
Als jij maar lang genoeg roept dat mensen met een rode neus kinderverkrachters zijn neemt niemand zijn kroost meer mee naar het circus, om maar even het eerste voorbeeld dat in mijn hoofd opkomt te noemen. Terwijl iedereen weet dat clowns grappig en lief zijn. Behalve Bassie dan, maar dat is de uitzondering die de regel bevestigt. De geldwolf.
pi_31697343
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:02 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

Ieder verkoper gedraagt zich netjes en vriendelijk om een produkt te verkopen en winst te behalen. Bij de klanten is het niet veel anders die hebben ook een koopje dus alle partijen zijn blij. Ik vind dit een heel slecht voorbeeld. Ik wil die mensen wel eens zien die van hun tasje gerooft zijn of geterroriseert worden door allochtone jongeren in de buurt. Of de zoveelste autoinbraak al achter de kiezen hebben.
Nou, als het zo erg zou zijn als jij beschrijft wil je als blanke niet eens meer iets kopen van een allochtoon.
pi_31697345
Ik ga gewoon heerlijk op vakantie op 2 November
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31697347
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:02 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

Je moet niet alles naar je hand draaien, want zoals ik al zei ook buiten de verkoopactiviteiten om gaat men gewoon vriendelijk en met respect met elkaar om. Misschien moet je er zelf eens heen gaan, dan proef je een klein beetje van de sfeer van het multiculturalisme.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31697393
quote:

[..]

Heb je een OV ?? Ik raad je dan aan om eens een dagje naar den haag of rotterdam te reizen en daar gewoon een de plaatselijke bus te pakken.

Gegarandeerd een dag lachen en tussen de Rap herrie zitten
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:08:46 #24
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_31697446
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:05 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ga gewoon heerlijk op vakantie op 2 November
Ik ga lekker feesten op 2 november, en dat meen ik serieus
Schijt aan iedereen
pi_31697454
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:06 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Heb je een OV ?? Ik raad je dan aan om eens een dagje naar den haag of rotterdam te reizen en daar gewoon een de plaatselijke bus te pakken.

Gegarandeerd een dag lachen en tussen de Rap herrie zitten
A) ik woon in Rotterdam
B) ik heb zelf nooit iets gezien waarvan ik dacht "nou dat kom ik in een autochtoon blank dorpj niet tegen". En ja ik kan het weten, want ik heb 16 jaar lang in een volledig blank dorpje gewoont.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')