abonnement Unibet Coolblue
pi_41450571
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:52 schreef Atrimar het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zijn films niet te pruimen vind. En ik heb het niet eens over de "doordenkers, diepe lagen en andere vernuftige plotwendingen" ik val er bijkans bij in slaap. Ik vind Signs bijvoorbeeld echt abominabel (sorry)

Misschien zou zijn talent er beter uitkomen als hij eens een keer buiten zijn vertrouwde "vage spannende" filmhoekje stapt.
wat is er slecht aan signs, en begin dan niet over de aliens....
pi_41452469
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:20 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

wat is er slecht aan signs, en begin dan niet over de aliens....
Ik heb gewoon niets met films die twee uur duren qua trage opbouw, en uiteindelijk eindigen binnen 5 minuten. Er gebeurde gewoon te weinig in de opbouw, er waren te veel scenes waarin eigenlijk niets gebeurde.

Beetje alsof de deleted scenes er nog inzaten
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_41453553
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:36 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Ik heb gewoon niets met films die twee uur duren qua trage opbouw, en uiteindelijk eindigen binnen 5 minuten. Er gebeurde gewoon te weinig in de opbouw, er waren te veel scenes waarin eigenlijk niets gebeurde.

Beetje alsof de deleted scenes er nog inzaten
Alle gebruikte scene's in signs zitten vol met informatie en achterliggende gedachtes, die tot een climax komen in het laatste half uur van de film, bijna elk frame in de film signs, maar ook als in films als The Village bevat informatie die je niet kan negeren... het is moeilijk uit te leggen voor iemand die dat niet ziet, maar als je echt gaat letten op de kleinste details in zijn films, sta je echt aan het eind met stom verbazing te kijken, maar helaas kijkt niet iedereen zo naar het werk van deze man
pi_41453628
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:44 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Kijk hem nog eens een keer zou ik zeggen...

jij vond The Village ook zeker 10x niets? lijkt wel of men moet 'leren' film kijken met deze films, ik vond hem echt goed, en dan heb ik 't over Lady in the water, maar ook The Village
the village is echt een kutfilm.

ben wel benieuwd naar Lady in the water, en ga hem ook zeker kijken hoop alleen wel dat hij zich een beetje in kan houden want die plotwendingen van hem op het einde beginnen steeds belachelijker te worden
pi_41453665
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:25 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

the village is echt een kutfilm.

ben wel benieuwd naar Lady in the water, en ga hem ook zeker kijken hoop alleen wel dat hij zich een beetje in kan houden want die plotwendingen van hem op het einde beginnen steeds belachelijker te worden
Als je The Village al een kut film vind, dan zal je zeker Lady in the water niet kunnen waarderen
pi_41453691
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:26 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Als je The Village al een kut film vind, dan kan je zeker niet Lady in the water waarderen op de wijze hoe Shyamalan deze film heeft gemaakt
kut
hoezo dat dan?
pi_41453731
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:27 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

kut
hoezo dat dan?
Ja erg moeilijk uit te leggen, shyamalan wil een vreemd donker sprookje vertellen dat tegen het absurde aanhangt, maar halverwege lijkt er een kink in het verhaal te zitten, en.... tja, heel apart, maar ook erg goed, maarja waarschijnlijk zal je er niets aan vinden
pi_41453873
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:29 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Ja erg moeilijk uit te leggen, shyamalan wil een vreemd donker sprookje vertellen dat tegen het absurde aanhangt, maar halverwege lijkt er een kink in het verhaal te zitten, en.... tja, heel apart, maar ook erg goed, maarja waarschijnlijk zal je er niets aan vinden
hm tja
ga m toch wel kijken denk ik, maar zijn films zijn helaas steeds minder geworden als je het mij vraagt.
pi_41454038
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:35 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

hm tja
ga m toch wel kijken denk ik, maar zijn films zijn helaas steeds minder geworden als je het mij vraagt.
Tja hij heeft gewoon zijn eigen stijl, ik vind hem echt de meest prestigieuse film maker van deze eeuw, het is maar net hoe je er tegen aan kijkt, zijn films zetten je aan het denken, tijdens maar ook na afloop, ik kan ook niet wachten om te zien wat hij hierna gaat doen, hij heeft zelf aan gegeven dat hij ook een soort hitchcockachtige film wilt gaan maken, maar ook zijn er geruchten dat hij de ene laatste Harry potter film gaat regisseren, omdat dat waarschijnlijk een vrij donkere film gaat worden

Maar goed, ik ben bang dat dit topic storm gaat lopen met klagende mensen, zodra de film volgende week uitkomt, die beweren dat dit een absolute kut film is, dat het nergens over gaat, en dat shyamalan zijn verstand heeft verloren, mark my words
pi_41454085
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:41 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Tja hij heeft gewoon zijn eigen stijl, ik vind hem echt de meest prestigieuse film maker van deze eeuw, het is maar net hoe je er tegen aan kijkt, zijn films zetten je aan het denken, tijdens maar ook na afloop, ik kan ook niet wachten om te zien wat hij hierna gaat doen, hij heeft zelf aan gegeven dat hij ook een soort hitchcockachtige film wilt gaan maken, maar ook zijn er geruchten dat hij de ene laatste Harry potter film gaat regisseren, omdat dat waarschijnlijk een vrij donkere film gaat worden
uuuhmmm, kijk je nog niet zo lang films ofzo? of ben je gewoon gek?
pi_41454195
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:43 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

uuuhmmm, kijk je nog niet zo lang films ofzo? of ben je gewoon gek?
Nou, noem maar eens iemand die net zulke goeie films maakt als shyamalan, die je echt aan het denken zetten...
pi_41454264
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:47 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Nou, noem maar eens iemand die net zulke goeie films maakt als shyamalan, die je echt aan het denken zetten...
Darren Aronofsky

bovendien zetten Shyamalan films mij niet bepaald aan het denken...
pi_41454346
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:49 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Darren Aronofsky

bovendien zetten Shyamalan films mij niet bepaald aan het denken...
Eens, 2 top films, en dan binennkort the fountain, maar thats it, wat ik wil zeggen, shyamalan is een man apart, hij valt gewoon bijna met niemand te vergelijken, en ik blijf er bij dat hij veel te veel wordt onderschat
pi_41454555
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:52 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Eens, 2 top films, en dan binennkort the fountain, maar thats it,
jezus jij bent echt een beetje een Shyamalan freak of niet?
hij heeft nu 4 bekende films uitgebracht (5 met deze erbij) die heel erg wisselend worden ontvangen.
quote:
wat ik wil zeggen, shyamalan is een man apart, hij valt gewoon bijna met niemand te vergelijken, en ik blijf er bij dat hij veel te veel wordt onderschat
hij heeft zeker een eigen stijl, maar onderschat wordt hij wat mij betreft zeker niet. de ene film van hem is goed, de ander weer bagger.
pi_41454591
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:52 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Eens, 2 top films, en dan binennkort the fountain, maar thats it, wat ik wil zeggen, shyamalan is een man apart, hij valt gewoon bijna met niemand te vergelijken, en ik blijf er bij dat hij veel te veel wordt onderschat
Da's nog altijd 2 topfilms meer dan Shyamalan
Die dude maakt miljoenen met crap van de bovenste plank en dat noem jij onderschat?
  zondag 3 september 2006 @ 17:29:20 #166
58560 Oksel
Gezellig.
pi_41455378
Lol @ McNasty.

Darren Aronofsky is de beste, samen met QT.
pi_41455915
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:00 schreef McNasty het volgende:

[..]

Da's nog altijd 2 topfilms meer dan Shyamalan
Die dude maakt miljoenen met crap van de bovenste plank en dat noem jij onderschat?
Lady in the water heeft 70 miljoen gekost, en heeft in de US maar 40 opgebracht
nu is het wachten op 't resultaat in europa
pi_41456577
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:48 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Lady in the water heeft 70 miljoen gekost, en heeft in de US maar 40 opgebracht
nu is het wachten op 't resultaat in europa
Eindelijk gerechtigheid
pi_41457403
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:48 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Lady in the water heeft 70 miljoen gekost, en heeft in de US maar 40 opgebracht
nu is het wachten op 't resultaat in europa
het feit dat hij al 70 miljoen voor die film krijgt geeft al een beetje aan dat hij niet onderschat wordt.
pi_41476805
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:21 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Alle gebruikte scene's in signs zitten vol met informatie en achterliggende gedachtes, die tot een climax komen in het laatste half uur van de film, bijna elk frame in de film signs, maar ook als in films als The Village bevat informatie die je niet kan negeren... het is moeilijk uit te leggen voor iemand die dat niet ziet, maar als je echt gaat letten op de kleinste details in zijn films, sta je echt aan het eind met stom verbazing te kijken, maar helaas kijkt niet iedereen zo naar het werk van deze man
Ik zie het wel hoor, het kan me gewoon niet boeien. Ik heb bij zijn hoofdpersonen vaak het gevoel, ga maar dood dan, misluk maar. Het pakt me gewoon niet. Dat is juist het probleem, wat er gebeurt met de hoofdpersonen interesseert me niets.
Ik ben wel blij dat je aangeeft dat als iemand The Village niets vind je ook deze film niet hoeft te gaan kijken, want dan ga ik maar niet.

Beetje offtopic maar ik vraag me altijd af waarom er zo "bekeerd" moet worden, ik vind het niks, jij alles, even goede vrienden toch? Maar zeg niet dat ik het niet snap, dat vind ik neerbuigend en een belediging voor mijn goed verstopte intelligentie.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_41479324
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:16 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Ik zie het wel hoor, het kan me gewoon niet boeien. Ik heb bij zijn hoofdpersonen vaak het gevoel, ga maar dood dan, misluk maar. Het pakt me gewoon niet. Dat is juist het probleem, wat er gebeurt met de hoofdpersonen interesseert me niets.
Ik ben wel blij dat je aangeeft dat als iemand The Village niets vind je ook deze film niet hoeft te gaan kijken, want dan ga ik maar niet.

Beetje offtopic maar ik vraag me altijd af waarom er zo "bekeerd" moet worden, ik vind het niks, jij alles, even goede vrienden toch? Maar zeg niet dat ik het niet snap, dat vind ik neerbuigend en een belediging voor mijn goed verstopte intelligentie.
Bekeren vind ik wel een erg groot woord, maar hoe komt het dat de films van Night mij zo raken en aanspreken en dat ik precies begrijp wat de beste man aan ons wil vertellen, terwijl de meerderheid deze films finaal de grond in boort, behalve dan The Sixth Sense die altijd de dans weet te ontspringen bij het massale publiek, Het zelfde geldt voor Lady in the water, tijdens het kijken van die film had ik heel even een moment van 'Waar gaat dit over' ? Maar dan juist op dat moment krijg je zo'n 'Oja' tuurlijk moment, dat bedoelt hij, dat wil shyamalan ons duidelijk maken, waarom intresseert men dat niet? Is 't te saai? te ingewikkeld? te ver doordacht, maar er zijn nog genoeg andere mensen vooral op de imdb boards die precies het zelfde denken als mij over zijn films, maar over het algemeen blijven de meningen over night en zijn films 50/50
pi_41479563
quote:
Op maandag 4 september 2006 12:51 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

maar over het algemeen blijven de meningen over night en zijn films 50/50
Bij echt goede films liggen deze verhouding over het algemeen een stuk anders. (Andere vreemde en vergezochte films lukken het wel om meer dan 24% op rottentomatoes te krijgen).

[ Bericht 1% gewijzigd door McNasty op 04-09-2006 17:05:03 ]
pi_41489939
quote:
Op maandag 4 september 2006 12:51 schreef 7eVeNL het volgende:
hoe komt het dat de films van Night mij zo raken en aanspreken en dat ik precies begrijp wat de beste man aan ons wil vertellen. waarom intresseert men dat niet? Is 't te saai? te ingewikkeld? te ver doordacht
het is niet dat ik het niet snap, het is vooral niet boeiend
pi_41498537
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:35 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

het is niet dat ik het niet snap, het is vooral niet boeiend
Dan moet je zijn films gewoon overslaan en niet verder zeuren of verkondigen dat The Village een kut film is, je staat dan gewoon niet open voor het echte verhaal
pi_41501191
Misschien probeert jimjim1983 het bij iedere film van Shyamalan opnieuw met steeds de intentie om deze keer toch echt te proberen te begrijpen wat de man probeert te vertellen, maar het wil er maar niet in.
Tja, op een gegeven moment heb je het dan wel gezien lijkt me en moet je je niet meer met zijn werk bezighouden. Als je na twee, drie films nog steeds het idee hebt van 'waar gaat dit over?', dan hou je er niet van en moet je jezelf niet langer 'kwellen'.
Hij heeft een bepaalde stijl, net als Tim Burton en David Lynch, en die zal niet snel veranderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')