Ja helaas wel, maar goed dat was wel te verwachten van die controversionele amerikanen, ben er zeker van dat Lady in the water het stukken beter gaat doen in Europa. Het is echt een hele leuke, spannende, aparte maar ook mooie film, die helaas niet door de meerderheid gewaardeerd wordt. Beetje 't zelfde verhaal als toen de tijd met; The Village, ondertussen is dat één van mijn favoriete films geworden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:14 schreef SunChaser het volgende:
Wel geflopt in de states
Ja hoor, nu ligt het ineens aan de Amerikanenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:34 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Ja helaas wel, maar goed dat was wel te verwachten van die controversionele amerikanen, ben er zeker van dat Lady in the water het stukken beter gaat doen in Europa. Het is echt een hele leuke, spannende, aparte maar ook mooie film, die helaas niet door de meerderheid gewaardeerd wordt. Beetje 't zelfde verhaal als toen de tijd met; The Village, ondertussen is dat één van mijn favoriete films geworden.![]()
Mischien films als The Sixth Sense, Signs, maar films als Unbreakable, The Village en nu Lady in the water zijn over het algemeen succesvoller in Europa dan in de US. Kijk maar naar de cijfers van de Box office, verder zijn 'wij' of tenminsten de meeste europanen een stuk 'open minder' dan de amerikanen, en ik ga er van uit dat deze film waarschijnlijk hier eerder gewaardeerd wordt. Gezien jou reactie op deze film betwijfel ik dat overigens. Het gaat er trouwens niet om dat Shyamalan een deel is van het verhaal, het gaat om het verhaal zelf en hoe deze tot stand komt en wat de 'wendingen' zijn en jou eigen interpretaties maar goed ik ga deze film verder niet verdedigen, je vind 'm goed, of je vind het niets...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:12 schreef McNasty het volgende:
[..]
Ja hoor, nu ligt het ineens aan de Amerikanen(wat bedoel je met 'controversieel' trouwens
), zij zijn juist degenen die weg zijn van Shyamalan films. Deze film zal in Europa net zo hard floppen als in Amerika omdat het gewoon een wanproduct is. De hele film is een grote egotrip van die prutser, er is helemaal niets leuks, spannends, aparts of moois aan.
![]()
Heb je wel eens gezien wat voor malloten in de imdb forums posten? De discussies daar gaan echt nergens over. En waarom zouden we daar verder moeten praten? Dit is toch een "Lady in the Water" topic. Er zijn daar een stuk meer mensen die achter jou zullen staan dus dat zal de reden wel wezenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:35 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Mischien films als The Sixth Sense, Signs, maar films als Unbreakable, The Village en nu Lady in the water zijn over het algemeen succesvoller in Europa dan in de US. Kijk maar naar de cijfers van de Box office, verder zijn 'wij' of tenminsten de meeste europanen een stuk 'open minder' dan de amerikanen, en ik ga er van uit dat deze film waarschijnlijk hier eerder gewaardeerd wordt. Gezien jou reactie op deze film betwijfel ik dat overigens. Het gaat er trouwens niet om dat Shyamalan een deel is van het verhaal, het gaat om het verhaal zelf en hoe deze tot stand komt en wat de 'wendingen' zijn en jou eigen interpretaties maar goed ik ga deze film verder niet verdedigen, je vind 'm goed, of je vind het niets...
Ik heb 't zelfde verhaal overigens ook al gepost op imdb, anders gaan we daar ff verder![]()
http://www.imdb.com/title/tt0452637/board/thread/51471130
Goed, het is en blijft voor ons een 'bedtime story' en het gaat ook helemaal niet om die verzonnen monsters en beesten, je kan dit wederom vergelijken met de neppe monsters uit The Village, of de aliens uit Signs... kijk eens verder dan dat, er is zo veel meer in die films....quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:57 schreef McNasty het volgende:
[..]
Heb je wel eens gezien wat voor malloten in de imdb forums posten? De discussies daar gaan echt nergens over. En waarom zouden we daar verder moeten praten? Dit is toch een "Lady in the Water" topic. Er zijn daar een stuk meer mensen die achter jou zullen staan dus dat zal de reden wel wezen![]()
Wat open minded betreft... qua films ben ik héél erg open minded, ik kijk erg graag naar films die tegen de gevestigde stijlen ingaan, deze film slaat gewoon helemaal nergens op. En zeggen dat de film onbegrepen is als iemand hem niet goed vind is ook een dooddoener met een baard, ik snapte precies waar de film heenging en tóch vond ik het gewoon flauwekul. Je zou voor de gein eens een omschrijving van de film op papier moeten zetten en teruglezen (vergeet graswolf en de kwade monsterapen niet), kijken of het er dan nog steeds als een goed verhaal uitziet.
Kijk hem nog eens een keer zou ik zeggen...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:29 schreef PDOA het volgende:
Dit is met stip op nummer 1 DE slechtste film van 2006. Wat een wanstaltige, pretentieuze troep! En als je jezelf dan ook nog cast als een schrijver wiens boek (lees: films) de wereld moet redden van de ondergang (a la de Messias) en een nukkige negatieve filmrecencent die akelig aan zijn einde komt (goh) dan heb je ze niet helemaal meer op een rijtje. Ook als je daarna gaat verkondigen in allerlei interviews dat mensen die je films slecht vinden ze niet begrjipen. Die vent is nog erger dan Uwe Boll.
quote:A new chapter has just been written in Hollywood about the never-ending tension between "the talent" and "the suits."
It can be found in a soon-to-be-published tell-all book that offers something very rare, indeed: a candid recounting, complete with tears and recriminations, of a messy divorce between a movie studio and one of the world's most famous writer-directors.
In "The Man Who Heard Voices: Or, How M. Night Shyamalan Risked His Career on a Fairy Tale," the 35-year-old filmmaker whose name has become synonymous with spooky suspense thrillers crucifies the top executives at the company he long had considered his artistic home since his 1999 surprise hit "The Sixth Sense": Walt Disney Studios.
Penned by Sports Illustrated writer Michael Bamberger with Shyamalan's blessing and extensive participation, the 278-page book hits stores July 20. That's one day before the theatrical premiere of Shyamalan's new movie, "Lady in the Water," which is at the center of the dispute that led him to part ways with Disney.
The $70-million movie, a scary fantasy that stars Paul Giamatti as an apartment building superintendent who rescues a sea nymph he finds in his swimming pool, was ultimately financed by Warner Bros.
But arguably as shocking as the movie itself is the way Shyamalan, in the book, disses his former studio. As galleys circulate around town, that more than anything else has people musing about just how fragile relationships between artists and executives can be.
Disney production President Nina Jacobson gets the worst drubbing.
Jacobson and Shyamalan enjoyed a close, albeit sometimes combative, relationship. Over six years, she shepherded his four Disney films including "Unbreakable," "Signs" and "The Village." On what would have been their fifth collaboration, their bond so eroded that the two didn't speak for more than a year.
At a disastrous dinner in Philadelphia last year, Jacobson delivered a frank critique of the "Lady in the Water" script. When she told him that she and her boss, studio Chairman Dick Cook, didn't "get" the idea, Shyamalan was heartbroken. Things got only worse when she lambasted his inclusion of a mauling of a film critic in the story line and told Shyamalan his decision to cast himself as a visionary writer out to change the world bordered on self-serving.
But Shyamalan gets his revenge on Jacobson in the book, in which he says he had felt for some time that he "had witnessed the decay of her creative vision right before his own wide-open eyes. She didn't want iconoclastic directors. She wanted directors who made money."
Bamberger readily acknowledges that the book is told from Shyamalan's point of view.
"It's not intended to be balanced," Bamberger said of the book, based on a year he spent shadowing Shyamalan. "It's a Night-centric view of how Night works."
If that's all it was, of course, there wouldn't be so many bruised feelings at Disney, whose executives the book maligns as drones who lack creative vision.
Of Disney's three top executives, Jacobson, Cook and marketing head Oren Aviv, the book says, "They had morphed into one, the embodiment of the company they worked for. And that company … no longer valued individualism … no longer valued fighters."
Nevertheless, the book says Shyamalan was haunted by them.
"Sometimes Night would close his eyes and see little oval black and white head shots of Nina Jacobson and Oren Aviv and Dick Cook floating around in his head, unwanted houseguests that would not leave," Bamberger writes. "The Disney people had gotten deep inside his head, interfering with the good work the voices were supposed to do — and it would be hell to get them out."
In an interview, Bamberger said that in that section — like in several others — he was channeling Shyamalan's deepest convictions, even though the book usually does not quote the writer-director directly.
"Night really let me get inside his head," Bamberger said. "He told me what he was thinking, and I wrote it."
Shyamalan was vacationing in France and did not respond to questions sent via e-mail. His publicist, Leslee Dart, said her client "totally supports the book," and the book's publisher, William Shinker of Gotham Books, said Shyamalan had agreed to help promote the nonfiction account.
Were it not for Bamberger's book, the Disney-Shyamalan split might have been viewed as just another beat amid the constant churn of Hollywood relationships. Everyone knows that highly accomplished artists are often as deeply insecure as they are brilliant. It can be a challenge for executives to pacify the creative folks, while pleasing the bean counters.
Oh, je moet zijn films 'leren kijken'? Had dat meteen gezegd, zou me een hoop ergenis hebben gescheeld!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:44 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Kijk hem nog eens een keer zou ik zeggen...![]()
jij vond The Village ook zeker 10x niets? lijkt wel of men moet 'leren' film kijken met deze films, ik vond hem echt goed, en dan heb ik 't over Lady in the water, maar ook The Village![]()
Nog een keer kijken? Voel je je wel lekker? En als ik em na de tweede keer nog niet goed zou vinden... moet ik em dan nog een keer zien?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:44 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Kijk hem nog eens een keer zou ik zeggen...![]()
jij vond The Village ook zeker 10x niets? lijkt wel of men moet 'leren' film kijken met deze films, ik vond hem echt goed, en dan heb ik 't over Lady in the water, maar ook The Village![]()
Ja, dat zal het zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:31 schreef 7eVeNL het volgende:
Volgens mij kijken mensen gewoon veel te oppervlakkig naar de films van shyamalan.
quote:Op vrijdag 1 september 2006 01:15 schreef Vitalogy het volgende:
Ik heb de film niet gezien maar ik wil alleen ff zeggen dat ik bij voorbaat al het niet eens ben met jullie
ALLEMAAL!!!
quote:Op zondag 3 september 2006 03:28 schreef CySt het volgende:
Ik ben het met 7eVeNL eens dat films van Night vaak verkeerd beoordeeld worden. Zo idd met The Village, die ik ook vrij goed vond. De film ging niet zozeer over enge monsters, maar over hoe een groep mensen vluchten van dood en vederf in de stad en hun kroost hiertegen proberen te beschermen, door ze tergelijkertijd angst in te boezemen. Ik vond het einde juist erg goed en onverwacht, wanneer blijkt dat het zich helemaal niet eeuwen geleden afspeelt. Maargoed, dat is mijn mening.
Anyway, ik ben wel van plan Lady in the Water te gaan bekijken. De sfeer komt iig spannend over, ik weet alleen niet of ik het hele sprookjes-onderdeel interessant ga vinden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |