Ik zou het idd eens bij de natuurwinkel proberen. Al vraag ik me wel af of je soja ook zo opgeklopt krijgt als slagroomquote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:53 schreef marsterretje het volgende:
Bij de natuurwinkels is van alles zonder melk verkrijgbaar, met soja en geitemelk als vervanger.
Ik durf redelijk zeker te zeggen dat ze bij een natuurwinkel ook wel sojaslagroom hebben.
Gewoon hard slaan. Wordt alles luchtigquote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik zou het idd eens bij de natuurwinkel proberen. Al vraag ik me wel af of je soja ook zo opgeklopt krijgt als slagroom
C1000 en Jumbo hebben het te koop!quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:51 schreef LaTiNo het volgende:
Mocht er iemand nu nog op zoek zijn naar lactosevrije slagroom: het bestaat idd tegenwoordig en ik heb vorige week eindelijk voor het eerst in 2 jaar weer slagroom op
De fabrikant heet MinusL en maakt ook lactosevrije melk, lactosevrije chocolademelk!!! en nog wat spul.
Je kunt in elk geval de melk kopen bij de Bas vd Heiden en nog wat supermarkten. AH heeft een eigen merk, maar daar krijg ik toch ietwat meer last van vreemd genoeg. De slagroom heb ik nog nergens gezien ik heb de mijne online gekocht.
Go MinusL!
Het heet Soyatoo. Maar hoorde idd laatst van de versie met rijstemelk, maar nog niet kunnen proberen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:01 schreef p_iglet het volgende:
En voor mensen die koemelkallergie hebben is er SojaToo, opklopbare sojaslagroom. Ook verkrijgbaar in spuitbus. Er is sinds kort zelfs een variant van op basis van rijstemelk, maar die vind ik smerig en niet naar slagroom smaken.
Ingrediënten:quote:Op zondag 28 december 2008 10:42 schreef Isegrim het volgende:
http://www.oetker.nl/webg(...)Key/DEBI-5DNMJM-NL-p
Is dat niet ook lactosevrij?
Kookroom hebben die alleen. Maar als je op internet zoekt naar 'vegan whipped cream' dan vind je nog losse recepten om slagroom te maken zonder zuivel.quote:Op zondag 28 december 2008 10:27 schreef grizegrijn het volgende:
Alpro Soja heeft toch ook zoiets? Of is dat kookroom?
Campina (topping) heeft het en Friesche vlag heeft het ook een tijdje gehad.quote:Op maandag 29 december 2008 23:26 schreef Scootmobiel het volgende:
Je hebt ook van die spuitbussen met puur plantaardige slagroom, daar zit dus ook geen lactose in. Weet even niet van welk merk, maar het was gewoon bij de supermarkt te koop.
Yup, dat is degene die ik heb besteld en inmiddels genuttigdquote:Op dinsdag 30 december 2008 10:00 schreef Scootmobiel het volgende:
Maar zit daar wél lactose in dan? Het kan zijn dat het eraan toegevoegd is inderdaad, ik zou het even niet precies weten, eerlijk gezegd.
Zo ja: my bad, sorry!
-edit- Hier zie ik net een lactosevrije slagroom staan:
http://www.koningszuivel.nl/assortiment/minusl.html
[ afbeelding ]
Volgens mij is dat precies wat TS zoekt.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |