abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:45:04 #1
30488 coolbabe
My little pwny
pi_31690007
Voor een meisje van 6 wat absoluut niet tegen lactose kan, ben ik op zoek naar een vervanger van slagroom. Bestaat er zoiets als lactosevrije slagroom of weet iemand een recept voor een topping die op slagroom lijkt maar geen lactose bevat?
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_31691178
Edit: Erg flauw

[ Bericht 88% gewijzigd door Martijn_77 op 26-10-2005 22:23:49 ]
pi_31691221
Edit: Al opgelost

[ Bericht 88% gewijzigd door Martijn_77 op 26-10-2005 22:24:09 ]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:06:11 #4
61221 Alchemila
Über mein dead body
pi_31691806
Ik vond dit:

imitatie slagroom

Inleiding
slagroom voor ongeveer 3 dl
bereidingstijd ong 15 minuten
koeltijd ong 30 minuten

Ingredienten
3 blaadjes witte gelatine (rood gebruiken voor rose slagroom)

1 1/2 dl sojamelk (bij een allergie voor soja, koemelk of hypoallergene melk gebruiken", de hypo melk niet boven de 70 graden verwarmen)

5 eetlepels suiker (bij een saccharosevrij dieet, kun je evt honing of maïsmoutstroop gebruiken ipv suiker)

100 gr margarine (koemelkvrij evt wayang)
Benodigheden
mixer
Bereidingswijze
week de gelatine ong 10 min in ruim koud water en knijp deze uit.
verwarm de sojamelk met de suiker en laat hierin de margarine smelten
laat deze iets afkoelen en los al roerende de gelatine hierin op.
laat de massa nog 1 minuut afkoelen en klop deze met een mixer ong 5 minuten tot een luchtige, romige massa is verkregen.
plaats de imitatieslagroom ongeveer 30 minuten in de koelkast om op te stijven

en het merk Mencomel werd genoemd, het is alleen niet duidelijk waar dat te verkrijgen is.
Veel succes, Ik weet een beetje hoe moeilijk het kan zijn, mijn broertje was allergisch voor gluten..
Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught. (Oscar Wilde)
pi_31706759
Bij de natuurwinkels is van alles zonder melk verkrijgbaar, met soja en geitemelk als vervanger.

Ik durf redelijk zeker te zeggen dat ze bij een natuurwinkel ook wel sojaslagroom hebben.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:25:30 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31708979
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 18:53 schreef marsterretje het volgende:
Bij de natuurwinkels is van alles zonder melk verkrijgbaar, met soja en geitemelk als vervanger.

Ik durf redelijk zeker te zeggen dat ze bij een natuurwinkel ook wel sojaslagroom hebben.
Ik zou het idd eens bij de natuurwinkel proberen. Al vraag ik me wel af of je soja ook zo opgeklopt krijgt als slagroom
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31710136
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik zou het idd eens bij de natuurwinkel proberen. Al vraag ik me wel af of je soja ook zo opgeklopt krijgt als slagroom
Gewoon hard slaan. Wordt alles luchtig
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:04:11 #8
30488 coolbabe
My little pwny
pi_31710193
Bedankt voor de tips! Binnenkort ga ik eens een kijkje nemen in de natuurvoedingswinkel en als ze daar niets hebben ga ik met het recept van Alchemilla aan de slag
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_64287232
Mocht er iemand nu nog op zoek zijn naar lactosevrije slagroom: het bestaat idd tegenwoordig en ik heb vorige week eindelijk voor het eerst in 2 jaar weer slagroom op

De fabrikant heet MinusL en maakt ook lactosevrije melk, lactosevrije chocolademelk!!! en nog wat spul.
Je kunt in elk geval de melk kopen bij de Bas vd Heiden en nog wat supermarkten. AH heeft een eigen merk, maar daar krijg ik toch ietwat meer last van vreemd genoeg. De slagroom heb ik nog nergens gezien ik heb de mijne online gekocht.

Go MinusL!
pi_64305659
En voor mensen die koemelkallergie hebben is er SojaToo, opklopbare sojaslagroom. Ook verkrijgbaar in spuitbus.
Er is sinds kort zelfs een variant van op basis van rijstemelk, maar die vind ik smerig en niet naar slagroom smaken.
pi_64307082
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:51 schreef LaTiNo het volgende:
Mocht er iemand nu nog op zoek zijn naar lactosevrije slagroom: het bestaat idd tegenwoordig en ik heb vorige week eindelijk voor het eerst in 2 jaar weer slagroom op

De fabrikant heet MinusL en maakt ook lactosevrije melk, lactosevrije chocolademelk!!! en nog wat spul.
Je kunt in elk geval de melk kopen bij de Bas vd Heiden en nog wat supermarkten. AH heeft een eigen merk, maar daar krijg ik toch ietwat meer last van vreemd genoeg. De slagroom heb ik nog nergens gezien ik heb de mijne online gekocht.

Go MinusL!
C1000 en Jumbo hebben het te koop!

Edit: van de site:

Halfvolle Volle Slagroom Chocolade Probiotische Toetje met
melk melk melk yoghurt room choc.
C1000 ja - ja - - -
Jumbo ja ja ja - ja ja
Plus ja ja ja ja - -
Super de Boer ja - - ja - -
Coop ja ja ja ja - -
Jan Linders ja ja ja - - -
Dirk & Bas ja - - - - -
Poiesz ja - - - - -
Golff ja - - - - -
EkoPlaza ja ja ja ja - -

Vervelend.. de 3e ja/- is slagroom
pi_64317148
Toeval of wat? Gisteren bij de AH een SPUITBUS gevonden waarop stond "50% minder lactose" met erbij "geschikt voor mensen met lactose intolerantie". Vraag me af of 50% minder idd geschikt is, maar ik me opofferen en het voor jullie gaan uitproberen zonder pillen
  vrijdag 26 december 2008 @ 22:15:07 #13
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_64386092
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 23:01 schreef p_iglet het volgende:
En voor mensen die koemelkallergie hebben is er SojaToo, opklopbare sojaslagroom. Ook verkrijgbaar in spuitbus. Er is sinds kort zelfs een variant van op basis van rijstemelk, maar die vind ik smerig en niet naar slagroom smaken.
Het heet Soyatoo. Maar hoorde idd laatst van de versie met rijstemelk, maar nog niet kunnen proberen.

Ik vind het iig lekkere slagroom. Verkrijgbaar bij de meeste natuurwinkels.
pi_64423173
Alpro Soja heeft toch ook zoiets? Of is dat kookroom?
pi_64424058
quote:
Op zondag 28 december 2008 10:42 schreef Isegrim het volgende:
http://www.oetker.nl/webg(...)Key/DEBI-5DNMJM-NL-p

Is dat niet ook lactosevrij?
Ingrediënten:
Suiker, Plantaardig vet, Melkeiwit, E472b (Mono- en diglyceriden van vetzuren veresterd met melkzuur), E160b (Annatto), Aroma
  zondag 28 december 2008 @ 15:44:26 #17
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_64431793
quote:
Op zondag 28 december 2008 10:27 schreef grizegrijn het volgende:
Alpro Soja heeft toch ook zoiets? Of is dat kookroom?
Kookroom hebben die alleen. Maar als je op internet zoekt naar 'vegan whipped cream' dan vind je nog losse recepten om slagroom te maken zonder zuivel.
pi_64483656
Je hebt ook van die spuitbussen met puur plantaardige slagroom, daar zit dus ook geen lactose in. Weet even niet van welk merk, maar het was gewoon bij de supermarkt te koop.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_64483714
scootmobiel, er is plantaardige room bij de supermarkt van een gewoon merk, hier zit WEL koemelk en lactose in!!!
pi_64484313
quote:
Op maandag 29 december 2008 23:26 schreef Scootmobiel het volgende:
Je hebt ook van die spuitbussen met puur plantaardige slagroom, daar zit dus ook geen lactose in. Weet even niet van welk merk, maar het was gewoon bij de supermarkt te koop.
Campina (topping) heeft het en Friesche vlag heeft het ook een tijdje gehad.
pi_64491221
Maar zit daar wél lactose in dan? Het kan zijn dat het eraan toegevoegd is inderdaad, ik zou het even niet precies weten, eerlijk gezegd.
Zo ja: my bad, sorry!

-edit- Hier zie ik net een lactosevrije slagroom staan:
http://www.koningszuivel.nl/assortiment/minusl.html

Volgens mij is dat precies wat TS zoekt.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_64491292
Vraag 11 : Heeft Campina ook lactose vrije producten?

Nee, Campina heeft geen lactose vrije producten.
Is dit niet het antwoord op uw vraag?Omhoog
Vraag 12 : Verkoopt Campina lactose arme producten?

Ja, campina verkoopt Campina Topping, deze is lactose arm.
pi_64493326
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:00 schreef Scootmobiel het volgende:
Maar zit daar wél lactose in dan? Het kan zijn dat het eraan toegevoegd is inderdaad, ik zou het even niet precies weten, eerlijk gezegd.
Zo ja: my bad, sorry!

-edit- Hier zie ik net een lactosevrije slagroom staan:
http://www.koningszuivel.nl/assortiment/minusl.html

[ afbeelding ]

Volgens mij is dat precies wat TS zoekt.
Yup, dat is degene die ik heb besteld en inmiddels genuttigd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')