abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31688363
Cool man, ik heb een ratje die ik net een halve passievrucht geef, en hij vind het helemaal te gek. Hij wordt helemaal leip, hij rolt dat dink overal heen en knaagt die halve schil eraf.
Cool.
Mensen tips voor andere dingen die ratjes lekker vinden?
pi_31689268
Hier een aantal tips (van ratten.nl)

Als aanvulling op het basismenu kun je je ratten met een heleboel dingen verwennen. Ratten zijn alleseters en daar kunnen we goed gebruik van maken.... Elke dag wat verse groente of fruit is natuurlijk een prima eerste aanvulling. Het is een kwestie van uitproberen wat je ratten lekker vinden. Ook etensrestjes van je eigen tafel kunnen - met mate - worden gegeven. Geef geen gekruide gerechten en gebruik, net als voor jezelf, liever geen zout. Gekookte macaroni of rijst worden vaak graag gegeten. Ook wat vlees, vis of ei (alles gaar!) wordt gewaardeerd. Er wordt nog steeds wel eens gedacht dat je ratten geen vlees mag geven, omdat ze daar vals van zouden worden. Dit is echter absoluut niet het geval. Voor wie dit misverstand toch nog gelooft: kijk eens op de verpakking van een willekeurig merk rattenvoer. Je zult zien dat hierin ook vleesproducten zitten verwerkt, een rat heeft nu eenmaal dierlijk eiwit nodig. Probeer ook eens een gekookt ei, nog in de schaal, aan je ratten te geven. Tik er eventueel, als ze er niet mee uit de voeten kunnen, een paar barstjes in. Speelplezier en lekker eten ineen! Zelf kippepootjes gegeten? Geef een paar botjes aan je ratten, ze zijn er vaak gek op. Zorg altijd dat er geen resten bederfelijke etenswaar achterblijven in het hok of het slaaphuisje.
pi_31691546
Als je ze vlees geeft worden ze op dat moment wel wild, maar dat is gewoon omdat ze het zo lekker vinden dat ze heel snel beginnen met eten!

Een ei is ook leuk om te geven, dan pellen ze die schil eraf.
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 10:47:49 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31696024
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:54 schreef Troeta het volgende:
Als je ze vlees geeft worden ze op dat moment wel wild, maar dat is gewoon omdat ze het zo lekker vinden dat ze heel snel beginnen met eten!

Een ei is ook leuk om te geven, dan pellen ze die schil eraf.
Gekookt ei neem ik aan?

Hard-of-zacht?
Trots van het Noorden!
pi_31696096
Mijn ratje was zelfs gek op bier (is 3 jaar geworden hoor ). Ze kunnen héél veel eten zonder er ziek van te worden. De mijne liep bijna altijd los en had wel bepaalde voorkeuren, bijv als ik koffie met slagroom had gemaakt, of een chocoreep openmaakte zat ze al in mijn nek te hijgen Zoetigheid moet je wel écht met mate geven. Zorg dat je geen hele repen chocola laat slingeren Van mij kreeg ze gewoon eens in de week ofzo iets echt zoets.

Gezonder snoepen is kaas of een stukje vis en pasta was ook populair. Ei is echt grappig om te zien
pi_31697188
Je moet een rat nooit alleen houden, ratten zijn groepsdieren en moeten eigenlijk met minimaal 1 kooimaatje samen leven!

Wat de ratten hier lekker vinden:
- gekookte witte rijst
- gekookte witte macaroni/spaghetti
- zoutloze gekookte aardappel
- gekookt stukje kip/kippenbotje wat ze af kunnen kluiven
- wat Brinta aangemaakt met kattenmelk, ratten mogen geen gewone melk ivm lactose!
- hard gekookt ei nog in de schil
- van die rode kleine hondenkauwstaafjes
-stukje hard gedroogde broodkorst

Alcohol en chocolade zijn uit den boze!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_31698396
Ze vinden alles lekker

Ik heb net 3 opvangratjes geadopteerd, en het valt me op hoe weinig ze eigenlijk kennen! (in tegenstelling tot mijn strontverwende bejaarde dames )
Ik geef mijn ratten 1 keer in de week iets 'groots' zoals gekookte kip, rijst of pap. Serieus, de nieuwe ratjes wisten niet wat ze met die rijst aan moesten Echt proberen om hele brokken de kooi in te slepen, die natuurlijk uit elkaar vallen waarnaa ze met z'n allen ging lopen stofzuigen om alle korreltjes te verzamelen

Mijn dames krijgen zo af en toe een supermix met in kattenmelk geweekt brood, kleine stukjes groenten en fruit, rijst, kattenbrokken en kip. Met z'n allen op de grond om het bordje heen Priceles
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_31707176
Geweldig ja

Mijn ratten waren ook gek op pap (Bambix voor baby's vanaf 7 maand aangelengd met lauw water).
Patat, rijst, pasta, brood, baby fruit (Olvarit), appelmoes, kipfilet, frikandel, smac, knakworstjes, banaan, appel, sinaasappel/mandarijn, heeeel af en toe in een spuitje water met een drupje ranja
Gekookt, afgekoeld ei, Bugles (ja, chips ja). Op de Bugles waren ze echt heel erg gek op.
Nat kattenvoer (Uit die zakjes).
Ze eten zelfs graag een hondenbrokje, of markiesjes voor honden.

Die beesten eten alles, maar goed, niet alles is goed voor ze.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 11:33:04 #10
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_31720059
Je moet hem een keertje een levende meelworm geven... het ziet er wel gaaf uit hoe ze die opeten.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_36604106
met dat gekookte ei, moet je die eerst laten afkoelen of kunnen ze daar tegen? en ze eten die schil niet op? lijkt me niet zo prettig als ze dat binnen krijgen..
pi_36604517
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:30 schreef Thrilled het volgende:
met dat gekookte ei, moet je die eerst laten afkoelen of kunnen ze daar tegen? en ze eten die schil niet op? lijkt me niet zo prettig als ze dat binnen krijgen..
Lijkt me wel handig om die af te laten koelen ja

Schil is denk'k wel goed, immers dat is kalk..
Trots van het Noorden!
pi_36606345
Schil Het is geen vrucht, zoiets heet een schaal.
...
pi_36608909
Zeur niet Komt op hetzelfde neer
Trots van het Noorden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')