abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31683291
In het boek Het Doel van Eliyahu M. Goldratt wordt de Theory of constraints beschreven.
Op internet zijn er gigantisch veel website over deze theorie te vinden maar een echte duidelijke case van een bestaand bedrijf die stap voor stap zijn veranderingen verteld ontbreekt.
Tenminste ik kan er niks van vinden. Heeft iemand een idee waar ik kan zoeken?
There is no such thing as Automerge
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:20:33 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_31685491
Dit heeft iets te maken met bedrijfsprocessen ofzo? Misschien kun je het dan in WGR proberen.
pi_31687204
Lijkt me ook niet echt logisch dat een bedrijf dat zo uitgebreid op internet zou zetten, er van uitgaand dat concurrenten mogelijk de zelfde problemen hebben.

Maar waarom wil je een case over een bestaand geval, moet dit voor school, of wil je dit om het beter te begrijpen?
pi_31688478
Misschien kan je eens in de bibliografie van het volgende artikel kijken:

Theory of constraints: A review of the philosophy and its applications
Author: Rahman S-U.1
Source: International Journal of Operations & Production Management, Volume 18, Number 4, May 1998, pp. 336-355(20)

Als je die niet uit de digitale bieb kan halen moet je maar even mailen!
pi_31689138
Vergeet niet dat Theory of constraints een theorie is (zoals de naam al zegt natuurlijk)
Je kan de theorie in de praktijk gebruiken om bijvoorbeeld bottlenecks op te sporen en de doorstroom te verbeteren. Helaas zal zo'n mooie case. zoals die in het boek besproken wordt, in het echt eigenlijk niet voorkomen. Er zijn heel veel factoren die uiteindelijk de doorstroom bepalen en er zijn heel veel productiekarakteristieken die van invloed zijn. Ik heb in bepaalde boeken gelezen dat het uiteindelijke software pakket wat meneer Goldratt heeft gemaakt niet echt een succes is gebleken. Door alleen maar naar capaciteiten te kijken kan je de productiedoorstroom niet op de meest efficiente wijze verbeteren. Bedrijven zullen dus de theorie als een hulpmiddel gebruiken en niet daadwerkelijk de werkwijze van het boek volgen.
En weer een dag eerder bij mijn dood!
pi_31699183
Op zijn website staan diverse links naar "referenties", vrij info. Alleen maar "we hebben DBR toegepast en we hebben een voordeel van 81% on time delivery in 30 dagen naar 90% in 5 dagen"
Maar cases hebben ze niet :s

Het is niet echt dat ik verwacht dat bedrijven dit soort info op straat zetten of dat ik wil weten of dat de theorie echt zo goed is.
Het is voor een opdracht, ik moet zoeken naar een bedrijf die dit heeft geimplementeerd. Maar het lijkt een hopeloze zoektocht :s
There is no such thing as Automerge
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')