quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:09 schreef zillah666 het volgende:
Ik woon niet in dord, maar wij zeggen altijd; 'Hoe dichter bij dord, hoe rotter het wordt'
Sorry, ik weet dat je hier niets aan hebt, maar ik kon het niet laten.
WTF ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:19 schreef Sandraugiga het volgende:
Ik weet dat er in ieder geval 1 zieke geest woont in Dordrecht...![]()
He ik woon er vlak bij maar ik kom er alleen om wel is te winkelen ofzo maar voor de rest vind ik het echt een klotestad met veel buitenlanders en criminaliteit maar mss dat waar jij wil gaan wonen een betere buurt is... maar ik heb er echt geen hoge pet van opquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:09 schreef zillah666 het volgende:
Ik woon niet in dord, maar wij zeggen altijd; 'Hoe dichter bij dord, hoe rotter het wordt'
Als je dus weinig weet kan je beter helemaal je mond houden imo.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:10 schreef Harmen1984 het volgende:
Vermijd in ieder geval Krispijn, voor de rest weet ik er weinig van....
Volgens mij kom je dan echt op de verkeerde plekken in Rotterdam. Ik woon in het centrum, maar het is juist heel sociaal hier. Ik ken veel mensen in de straat, je zegt vriendelijk gedag tegen elkaar enzo als je elkaar ziet. Je komt soms bij elkaar thuis voor de gezelligheid. Er worden ook dingen in de straat georganiseerd waarbij je elkaar ziet en leuke dingen doet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is niet zo'n heel erge asociale stadmentaliteit zoals in Rotterdam, maar het is ook geen dorp. Voor mij is dat de perfecte situatie.
Ja, bij jou in de straat/wijk, dat bedoel ik eigenlijk niet. Ik heb het meer over de deur openhouden voor een onbekende als je beide voor de tram rent en dat soort dingen. In Rotterdam is het ieder voor zich. In winkels wordt je slecht geholpen door asociaal personeel, is het rommelig, etc.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:56 schreef Cybje het volgende:
[..]
Volgens mij kom je dan echt op de verkeerde plekken in Rotterdam. Ik woon in het centrum, maar het is juist heel sociaal hier. Ik ken veel mensen in de straat, je zegt vriendelijk gedag tegen elkaar enzo als je elkaar ziet. Je komt soms bij elkaar thuis voor de gezelligheid. Er worden ook dingen in de straat georganiseerd waarbij je elkaar ziet en leuke dingen doet.
Er zijn natuurlijk een paar mensen die daar niet aan meedoen hier in de straat, maar ja, dat blijf je houden. In de meeste kleinere steden en dorpen zijn ze ook wel sociaal, maar daar kom je nooit tussen. Hier zijn we ook nog vriendelijk tegen buitenstaanders
Ik heb het even puur over het centrum, de wijken hierbuiten lijken ook vaak meer op gewone woonwijken, dus dat weet ik niet zo.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, bij jou in de straat/wijk, dat bedoel ik eigenlijk niet. Ik heb het meer over de deur openhouden voor een onbekende als je beide voor de tram rent en dat soort dingen. In Rotterdam is het ieder voor zich. In winkels wordt je slecht geholpen door asociaal personeel, is het rommelig, etc.
In Dordrecht heb je dat net een stuk minder in mijn ogen.
Hebben de Antillianen Krispijn afgebroken? :pquote:Er zijn altijd veel problemen geweest met voornamelijk Antillianen hier. Ze hebben een groot deel van Krispijn afgebroken en dat zijn ze nu weer aan het opbouwen.
het is nog steeds zo en die schepen komen er al jaren niet meerquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:47 schreef LaTiNo het volgende:
Ik weet niet precies waar op de Noordendijk het is, heb nl net begrepen dat de dijk door zo ongeveer heel dordrecht loopt. De woning die ik leuk vind zit tegenover een molen en vlakbij het 'Energiehuis' oid. Het is een paar honderd meter lopen van het centrum vandaan. Naar ik heb begrepen is het ook niet in Krispijn. De naam vd wijk heb ik nog niet weten te achterhalen.
Ik heb zelf vlakbij Spangen gewoond en vond/vind dat maar niks, al die halve wilden die hun rotzooi uit het raam op straat gooien etc. Bij mijn ouders gooien ze de vuilniszakken maar UIT HET RAAM ipv in de containers!
Maar nu woon ik in een nette eengezinswoning in Schiedam (ook al met leuke reputatie als kutstad) en woon tegenover een ogenschijnlijk nette Nederlandse familie. Maar o wee als je ze erop wijst dat hun kindertjes je auto beschadigt hebben, dan komt het White Trash alsnog naar boven. Nu woont er in Dordrecht volgens mij ook een grote hoop white trash, maar dat huis heeft een afgesloten garage onder het huis, dus als je eenmaal binnen zit hoop ik dat probleem niet meer te hebben. Als je maar niet op straat overvallen word door een Antilliaan met Blood/Crips-tenue of dat je als je 's avonds door het centrum loopt je niet door dronken tuig in elkaar wordt geschopt. Misschien dat ik eens een middag en avond op zaterdag in het centrum rond moet hangen om de 'sfeer' te proeven.
Wat Rotterdam betreft. Ik vind het ook een teringstad met aso's geworden. Winkelpersoneel is echt bedroevend. Je merkt het pas als je een keertje een winkel in Brabant ofzo in gaat. Je schrikt bijna van de vriendelijkheid van het personeel daar, zo ontwend ben je dat.
[..]
Hebben de Antillianen Krispijn afgebroken? :p
Wat 'hoe rotter het wordt' betreft: Ik heb gehoord dat die uitdrukking oorsprong heeft in de vele fruit- en groenteschepen die vroeger de haven in gingen. Vaak ging dat fruit rotten omdat ze in de zon moesten wachten tot ze naar binnen mochten/konden en dat ging natuurlijk onwelriekend ruiken
Dat bedoel ik dus. Ik heb dat ook een paar jaar gehad in Rotterdam en ik heb er gewoon geen zin meer in. Als je niet uitkijkt wordt je zelf ook zo. Ik merkte ook dat ik niet meer bedankte als een automobilist stopte en dat soort dingen. Was dus blij met de verhuizing.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:19 schreef LaTiNo het volgende:
En die vuilniszakken: jij hebt pech, bij mijn ouders voor de deur dumpen ze steeds maar weer zakken als de container vol zit en ze komen er steeds mee weg, de reinigingspolitie (of weet ik veel hoe ze heten) komen wel kijken maar doen niet veel. Trust me, ik heb inmiddels wel mijn portie onaangepaste aso's wel gehad, lekker rochelen in je tuin vanuit het balkon als jij er zit, kip eten op de stoep en de botjes op straat gooien, reclame meteen de deur uit op straat mieteren, gegil, stank, noem maar op
Turken heb ik nooit echt problemen mee gehad, Marokkanen ook niet btw, in elk geval niet degenen die je kennen (waar je in de straat woonde). En de garage moet voor eens en altijd van de parkeerproblemen een vage herinnering makenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De white trash en foute Antillianen wonen zo goed als niet waar jij gaat wonen. Wel vrij veel Turken, maar aan de andere kant van de Noordendijk meen ik. Maar de Turken in Dordrecht zijn zeker niet onaangepast (op hun parkeerbeleid na).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |