abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31674231
Enschede - De politie Twente is ernstig in verlegenheid gebracht door het gedrag van een politieagent. De agent verleende geen assistentie bij een ongeluk waarbij een 75-jarige vrouw later aan de gevolgen daarvan overleed. De politie Twente laat weten het geval ernstig te betreuren, diverse omstanders zich hebben geërgerd aan het gedrag van de agent.

De vrouw werd aangereden door een 22-jarige man omdat ze overstak zonder goed uit te kijken. Omstanders hielden een opvallende politieauto aan en vroegen om hulp. De agent die met andere mensen in de auto zat was met hen op weg voor een andere zaak. Hij liet weten dat er een andere dienstauto onderweg was en elk moment ter plekke kon zijn, maar hij verleende de ernstig gewonde vrouw ook geen hulp.

De politieman reed toen gewoon verder wat de achtergebleven omstanders zeer verbaasde. De politie Twente heeft in een persbericht meteen laten weten dat dit gedrag absoluut niet kan omdat een politieman ten allen tijde hulp moet bieden. De politie heeft laten weten dat de betreffende agent al op het matje is geroepen.

Bron: Blik op Nieuws

Dit soort berichten maakt mij wel woedend. Zeker omdat het hier om een ongeluk gaat met dodelijke afloop. Hopelijk straffen ze de agent in kwestie zwaar.
pi_31674267

Je zou toch denken dat een agent dan wel begrijpt dat hij daar moet helpen, dat hij dan verder rijdt op het moment dat die volgende wagen er inderdaad is. Zo'n agent mag van mij de eerste vijf jaar het verkeer gaan regelen op een boerenlandweggetje...
Uhm...
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:17:49 #3
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_31674294
Zo zie je maar weer, als je de politie ECHT nodig hebt.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:19:03 #4
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_31674314
idd, niet echt netjes om niet even te kijken hoe het met het slachtoffer is.... Ik neem aan dat hier wel sancties op volgen. Waarschijnlijk een FOEI! van de korpsleiding.
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:28:58 #5
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_31674455
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:19 schreef IkWilbert het volgende:
idd, niet echt netjes om niet even te kijken hoe het met het slachtoffer is.... Ik neem aan dat hier wel sancties op volgen. Waarschijnlijk een FOEI! van de korpsleiding.
Jah of een FOEI met een ondertoontje, "heb je wel genoeg parkeerboetes uitgedeeld?"
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_31674491
wat was de andere klus?
pi_31674516
Die kerel was met zijn onopvallende politieauto op weg naar zijn flitsstekje. Das toch veel belangrijker . Overigens ist al tijden bekend dat die Politielui een improvisatievermogen van een stoeptegel hebben. Ze doen precies wat ze opgedragen worden, komen ze iets tegen wat niet op het orderlijstje van de baas stond... Tjaa, mijn collega komt er aan. Dat is de reden waarom je voor de neus van een politieagent die staat te controleren of je licht op je fiets hebt door rood kan fietsen .
pi_31674539
Zoiets is toch gewoon strafbaar? Ik vraag me af of er in deze situatie andere wetten gelden als voor niet agenten.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_31674602
De manier waarop het bericht geschreven is is echt stemmingmakerij. In de Telegraaf (ook al zo'n krant) staat het nog heel wat genuanceerder. Komop zeg, hoezo nieuws verdraaien?

De agent reed in een niet opvallende auto (lees een normale auto) en niet in een opvallende (lees politieauto). Lekker zo het nieuws presenteren zeg?!

Bericht van de Telegraaf (die vertrouw ik meer, hoe krijg ik het uit mijn mond ):
quote:
Een 75-jarige Enschedese was omstreeks 13.30 uur plotseling de Wesselerbrinklaan in haar woonplaats overgestoken. Een 22-jarige automobilist kon haar niet meer ontwijken. Een getuige hield het onopvallende voertuig van de politieman tegen. De politiemedewerker verklaarde dat hulp onderweg was en vervolgde zijn weg.
pi_31674738
In de Metro stond ook onopvallend. Maar wat veranderd dat aan het geheel?
De Amerikanen zeggen toch to serve and protect?
Kijk, als die kerel naar een zeer heavy belangrijk iets opweg is... Okee.
Maar als dat zo was had de woordvoerder een fatsoenlijk excuus gehad dus dat zal vast het geval niet geweest zijn.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:20:04 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31675162
Kan TS gewoon niet ophouden met telkens het spammen van die blik op nieuws site .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31675477
Schandelijk gedrag, al denk ik niet dat die agent in staat zou zijn geweest om het leven van die vrouw te redden. Wel is het droevig dat zo'n agent geen prioriteiten weet te stellen. Volkomen ongeschikt voor zijn beroep dus...
pi_31684163
Vraag me af wie die andere personen in de auto waren...
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:08:11 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31684239
heeft de politieagent, nadat hij doorreed, direct de centrale verwittigd? was de klus echt een flitspaal? heeft de man verkeerd ingeschat hoe zwaar het ongeval was? soms krabbelt iemand namelijk op en streft pas later, terwijl het dus lijkt of er niet veel aan de hand was.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31685488
Wat is de werkelijke titel van dit nieuwsbericht. De titel van dit topic is suggestief, het suggereert dat de agent de ongeval heeft veroorzaakt. En waarom is de bron-link in openingspost niet gewoon de link naar het artikel maar naar de algemene site?
geen
pi_31685788
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
heeft de politieagent, nadat hij doorreed, direct de centrale verwittigd? was de klus echt een flitspaal? heeft de man verkeerd ingeschat hoe zwaar het ongeval was? soms krabbelt iemand namelijk op en streft pas later, terwijl het dus lijkt of er niet veel aan de hand was.
Nee, maar dat maken deze stemmingsmakers er weer van

Natuurlijk is het de bedoeling dat deze agent hulp verleent, daar is hij voor. Waarvoor hij onderweg was is niet bekend gemaakt maar was blijkbaar geen goed excuus! Erg jammer...
Bezit: Canon EOS 350D + BG-E3 + Speedlite 430 EX + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC SLD
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:40:31 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31685908
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:20 schreef natte-flamoes het volgende:
Wat is de werkelijke titel van dit nieuwsbericht. De titel van dit topic is suggestief, het suggereert dat de agent de ongeval heeft veroorzaakt. En waarom is de bron-link in openingspost niet gewoon de link naar het artikel maar naar de algemene site?
Omdat TS wel meer linkt/spamt naar zijn eigen nieuws-site
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')