Goed gegokt.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik gok zo maar: Met mij gaat het goed.
Minä olen Black_Tulip. Älä kysy sellaisia helppoja kysymyksiäquote:Op maandag 4 juni 2007 20:13 schreef ChrisJX het volgende:
Fins wil ik ook lerenHeb via een gratis internetcursusje eens een poging gedaan, ben de helft alweer vergeten
Olen ChrisJX. Ja sinä?
Superquote:Op maandag 4 juni 2007 20:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik gok zo maar: Met mij gaat het goed.
quote:Meillä on kesä kauneimmillaan ja ruusut alkavat kukkimaan!
Heissan Ritva!
Hier kan ik niet veel mee.quote:
Kiitosquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:40 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Hier kan ik niet veel mee.
Meillä on kesä = wij hebben een zomer
kauneimmillaan = superlatief adessief meervoud met possessief suffix, kaunis = mooi... maar wat het betekent? De zomer is bij ons op zijn mooist, misschien.
ja ruusut alkavat kukkimaan = en de rozen beginnen te bloeien
Heissan Ritva! = geen idee
Beetje late reactie dit, maar misschien kan ik je helpen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:55 schreef Humppaporo het volgende:
Tsja lang geleden, toch lijkt het me DE plek om deze vraag te stellen, als hier tenminste nog wat Fins sprekenden rondlopen.
Ik probeer uit te vinden wat nu precies het verschil is in het gebruik van de essief, translatief en een bijwoord in allerlei situaties. Heb wel een idee, maar het is niet concreet genoeg en vast onvolledig. Dus hier mijn vraag:
Hän tuli iloisena (kotiin)
Hän tuli iloiseksi
Hän tuli iloisesti ...
kan iemand precies uitleggen wat het exacte verschil is?
kiitos ja onnelista uutta vuotta!!
Ik ben de laatste tijd niet echt meer met Fins bezig, dus ik ga ook niet proberen om je de Finse grammatica bij te brengen, maar ik kan je wel helpen als je specifieke vragen steltquote:Op woensdag 19 maart 2008 20:05 schreef BringmeDeath het volgende:
Hey iedereen
Ik ben van plan Fins te leren, en snap het tot nu toe nog wel redelijk. Maar al die naamvallen beginnen me een beetje te duizelen zo langzamerhand, en ik ben benieuwd of iemand bereid is me de Finse grammatica (proberen) bij te brengen. Alvast bedankt![]()
Nähdään!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |