Dat klopt. HACCP is de standaard, de basis. Hierin zittten globale richtlijnen en wetten waaraan moet worden voldaan. Het is aan het bedrijf om hieraan te voldoen. Dit wordt regelmatig gecontroleerd, maar in de praktijk betekent het vaak dat er alleen volgens het door het bedrijf opgestelde HACCPregels wordt gewerkt als de controleur er is.quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:05 schreef DrXLTrouble het volgende:
Dat staat er volgens mij niet in.
Ik denk dus dat de regels per bedrijf (net als bij ISO) bepaald worden.
Lijken op die dingen voor over je haar, zijn alleen wat kleiner.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:26 schreef Troeta het volgende:
Trouwens nog nooit gezien, een baardkap!
Maak je een keer een foto?
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:26 schreef Troeta het volgende:
Trouwens nog nooit gezien, een baardkap!
Maak je een keer een foto?
Zoiets ja.quote:
In die fabriek liepen enkele baardapen rond (waaronder een hogere chef), maar ik heb dus nog nooit zo'n baardnetje gezien en het was dus ook zeker niet verplicht. Ik heb zelf de complete regelgeving en aandachtspunten van de HACCP en BRC ingezien en enkele audits meegemaakt maar er is nooit naar voren gekomen dat dit verplicht is.quote:Britisch Retail Consortium is een Britse organisatie vergelijkbaar met het Centraal Bureau Levensmiddelen in Nederland. De BRC norm is ontwikkeld door Britse supermarkten, gericht op hun toeleverende bedrijven. Enkele Nederlandse supermarkten, zoals Albert Heijn, hebben inmiddels deze richtlijnen op het gebied van kwaliteit en voedselveiligheid overgenomen. Het doel van de BRC norm is dat een leverancier met één audit kan volstaan voor leveringen aan verschillende supermarkten. Zo hoeft de leverancier niet door elke supermarkt apart te worden gecontroleerd, hetgeen de kosten beperkt.
Om aan de eisen van de BRC norm te voldoen, moet u aan verschillende eisen voldoen:
Eisen aan het HACCP- en het kwaliteitszorgsysteem;
Eisen aan de omgeving van de fabriek;
Eisen aan het product, het proces en het personeel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |