abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:08:11 #1
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_31665743
Ik zal het even kort uitleggen.

Ik was bezig met een eigen zaak. Had al een pinautomaat en nog wat andere spullen en heb uiteindelijk besloten om het toch maar niet te doen en de aangeschafde spullen te verkopen.

Ongeveer een week geleden heb ik de pinautomaat verkocht voor ¤ 150,-
Een dag of 2 later kreeg ik een bericht van de koper dat hij iemand had laten komen om het apparaat aan te sluiten en dat deze monteur geconcludeerd had dat het apparaat defect was en niet meer gemaakt kon worden.
Ik vroeg wat de klachten waren en blijkt dat het display zwarte blokjes weergeeft.
Ik wilde natuurlijk eerst nagaan wat dat kon zijn dus heb zelf ook een expert gevraag wat dit was. Blijkt dat het apparaat een reserve-batterij heeft en deze leegraakt als het apparaat niet onder stroom staat en met een nieuwe batterij het probleem opgelost was.

De koper had al een gloednieuwe aangeschaft want zijn leverancier bleef volhouden dat deze niet meer gemaakt kon worden (zij wilden natuurlijk hem een nieuwe pinautomaat verkopen).
Nu mailt hij weer dat zijn leverancier geen batterij erin zet en ik dit apparaat maar opnieuw moet gaan aanbieden en we er wel uitkomen.

Nu ben ik iemand die echt niet iemand op wil lichten dus heb best wel moeite met de hele zaak maar aan de andere kant heb ik zoiets van: je heb je ook wel snel een nieuwe laten aansmeren door die leverancier en had misschien voor ¤ 50,- extra een zo goed als nieuwe gehad, en ik had dan best de kosten willen delen.

Wat moet ik hiermee doen?
pi_31665934
Ik denk dat diegene aan wie je de pin-automaat hebt verkocht te snel gehandeld heeft door meteen een nieuwe te kopen.
Had je die persoon al verteld voordat hij een nieuwe kocht dat je de zaak ook aan een expert wilde voorleggen? Dan was het wel zo netjes geweest als hij er op had gewacht.

Ik weet verder niet alle in's en out's over wat je nu allemaal kunt doen.... maar het lijkt me niet dat de koper zomaar een nieuwe kan gaan kopen (zonder goed overleg) en jou vervolgens opzadelen met de kosten....
pi_31666045
Zijn probleem.

Jij verkocht een apparaat dat gewoon prima werkte. Dat hij te snel concludeert dat het apparaat kapot was en meteen een nieuwe aan heeft geschaft is zijn probleem. Hij zou eerder zijn 'expert' aan moeten klagen voor oplichting.
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:31:41 #4
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_31666475
Bedankt voor de reacties.

Ik zei na zijn eerste mailtje dat ik het één en ander na ging vragen en dezelfde dag mailde hij terug dat hij een nieuwe had aangeschaft, dus hij heeft er niet op gewacht nee.
pi_31666620
Dan lijkt het mij inderdaad zijn probleem.
Gewoon even een mail sturen/bellen en zeggen dat hij het zelf maar op moet lossen. Hij kan hem toch zelf ook wel weer verkopen?

Mocht hij moeilijk gaan doen: bewaar iig alle correspondentie. Ook de mail die je hebt verstuurd en zijn latere mail terug waaruit blijkt dat hij daarop niet gewacht heeft. Geeft je in ieder geval een sterke positie, want je hebt een poging gedaan om de situatie op te lossen. En dat hij dus blijkbaar niet wilde wachten, is (nogmaals) zijn probleem.
pi_31666679
Dat is bijna hetzelfde als een auto terugbrengen omdat de tank leeg is.
pi_31666794
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:31 schreef gunk77 het volgende:
Bedankt voor de reacties.

Ik zei na zijn eerste mailtje dat ik het één en ander na ging vragen en dezelfde dag mailde hij terug dat hij een nieuwe had aangeschaft, dus hij heeft er niet op gewacht nee.
Beetje vreemd...

Ik denk niet dat de koper een nieuwe heeft gekocht, 't is een excuus om zijn geld terug te winnen.
pi_31666804
Als jij je geld gekregen hebt zie ik het probleem niet zo.
A mind with a heart of it's own
pi_31666884
De verkoper moet altijd de mogelijkheid geboden worden het probleem te verhelpen.
Indien deze hier niet toe instaat is kunnen er andere afspraken worden gemaakt.
De koper heeft in deze situatie te snel gehandeld, en zadelt de verkoper nu met problemen op die niet door hem of haar toedoen zijn ontstaan.
pi_31666998
gewoon niet meer reageren op zijn mailtjes
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_31668097
das zijn probleem, eenmaal gekocht blijft gekocht, tenzij je zelf ook wist dat het apparaat kapot was zou ik het niet terugnemen...
Gewoon, omdat het kan.
pi_31668477
Hij verkoopt hem maar weer lekker zelf...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')