1. Omdat Intrum Justitia het niet zo nauw neemt met incasso opdrachten. Ze doen niet moeilijk over opdrachten die onterecht zijn, en zo doen ze ook niet moeilijk over het niet versturen van brieven en zeggen dat ze het wel gedaan hebben....quote:Op maandag 24 oktober 2005 20:04 schreef monco76 het volgende:
Mijn vragen zijn:
1. Waarom heb ik nooit meer iets vernomen van Intrum Justitia?
2. Iemand een idee hoe hoog deze adminkosten kunnen zijn?
Zo'n zelfde ervaring hier.quote:Op maandag 24 oktober 2005 20:47 schreef Shirley het volgende:
Dat is mij ook eens gebeurd. Had ooit 1 keer iets aangeboden, niet verkocht, en moest 1,50 betalen. Met m'n domme kop nog betaald ook,maar toch kreeg ik elke maand zo'n zelfde mail. Later bleek m'n account geblokkeerd te zijn, en op een ander emailadres een ander account aangemaakt, en nooit meer wat van gehoord. Dus niks aan de hand lijkt me.
Omdat het bij Intrum Justitia een zootje is..... Ze nemen in principe alle opdrachten aan zonder te controleren of de claim gerechtvaardigd is, en trekken zich niets aan van de afspraken die de verenigde nederlandse incassobureaus met elkaar gemaakt hebben (bijvoorbeeld met betrekking tot de kosten die in rekening gebracht worden). Ze zijn al vele malen bij Kassa, Radar, Ook dat nog en meer van dergelijke programmas geweest....quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:09 schreef monco76 het volgende:
ik vraag me alleen af waarom Intrum Justitia het niet zo nauw neemt hiermee...?
Waarom zou een incassobureau de vordering op zijn merites moeten beoordelen? Daar hebben we in dit land nog altijd rechters voor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 07:13 schreef Croga het volgende:
[..]
Omdat het bij Intrum Justitia een zootje is..... Ze nemen in principe alle opdrachten aan zonder te controleren of de claim gerechtvaardigd is,
Het staat je vrij een claim aan te vechten voor dat een claim bij Intrum Justitia komt te liggen. Echter, het gros van de consumenten begint pas te piepen als het lastig voor ze wordt. Aanvankelijk past men vaak de "mijn-naam-is-Haas"-tactiek toe.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 07:13 schreef Croga het volgende:
[..]
Omdat het bij Intrum Justitia een zootje is..... Ze nemen in principe alle opdrachten aan zonder te controleren of de claim gerechtvaardigd is, en trekken zich niets aan van de afspraken die de verenigde nederlandse incassobureaus met elkaar gemaakt hebben (bijvoorbeeld met betrekking tot de kosten die in rekening gebracht worden). Ze zijn al vele malen bij Kassa, Radar, Ook dat nog en meer van dergelijke programmas geweest....
Tsja, in principe maakt mij dat ook erg weinig uit... Het zou alleen voor henzelf wel slim zijn.... In mijn geval hebben ze al tot 3 keer toe werk gedaan waarvoor ze uiteindelijk niet betaald hebben gekregen omdat ik koppiger bleek dan zij zelf.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 09:46 schreef Argento het volgende:
Waarom zou een incassobureau de vordering op zijn merites moeten beoordelen? Daar hebben we in dit land nog altijd rechters voor.
De opdrachtgever betaalt het incassobureau, of de vordering nu verhaalbaar blijkt of niet. Als de opdrachtgever/schuldeiser, die kosten kan afwentelen op de schuldenaar, zal hij dat uiteraard niet nalaten, maar lukt dat niet, is er voor het incassobureau weinig aan de hand. Zou mooi zijn als het incassobureau diensten verleent en dan ook nog ns zelf het risico draagt voor het bereiken van resultaat.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:13 schreef Croga het volgende:
[..]
Tsja, in principe maakt mij dat ook erg weinig uit... Het zou alleen voor henzelf wel slim zijn.... In mijn geval hebben ze al tot 3 keer toe werk gedaan waarvoor ze uiteindelijk niet betaald hebben gekregen omdat ik koppiger bleek dan zij zelf.
Mooi heh? Zo werkt het namelijk meestal wel. De meeste incassobureaus werken op basis van "No cure no pay". Betaald de schuldenaar niet, dan krijgt het incassobureau niets. Lijkt me ook logisch: Als het incassobureau zijn werk niet goed doet, worden ze ook niet betaald...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:44 schreef Argento het volgende:
Zou mooi zijn als het incassobureau diensten verleent en dan ook nog ns zelf het risico draagt voor het bereiken van resultaat.
hehquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:23 schreef longinus het volgende:
Ebay werkt dus samen met intrum, een goede reden om niks met ebay te beginnen.
De fantasienota's die ik van intrum heb gekregen zijn gewoon lachwekkend, de extra kosten die ze opvoeren totaal ongefundeerd. Reageren op brieven dioen ze niet, per telefoon handelen ze niks af.
Betaal die 11 euro aan ebay als je ze het schuldig bent en negeer I.J.
Dat is natuurlijk bullshit. Het hoeft niet aan de 'kwaliteiten' van een incassobureau te liggen dat een vordering niet verhaalbaar blijkt. Het kan goed zijn dat de opdrachtgever/schuldeiser in de veronderstelling verkeert een vordering te hebben, doch dat dat juridisch net ff anders ligt. Dat heeft dan niets te maken met de werkzaamheden van het incassobureau. Bovendien zal uiteindelijk, als de schuldenaar niet betaalt, de rechter het laatste woord moeten hebben en dan moet de dagvaarding alsnog via de deurwaarder worden uitgebracht. Wederom is het niet het incassobureau dat er debet aan is dat de schuld niet direct betaald wordt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:26 schreef Croga het volgende:
[..]
Mooi heh? Zo werkt het namelijk meestal wel. De meeste incassobureaus werken op basis van "No cure no pay". Betaald de schuldenaar niet, dan krijgt het incassobureau niets. Lijkt me ook logisch: Als het incassobureau zijn werk niet goed doet, worden ze ook niet betaald...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |