Lol! Als ik iets geleerd heb dan is het wel dat de hoeveelheid provisie die je krijgt absoluut niets te maken heeft met de inspanning van de verkoper!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:11 schreef _-rally-_ het volgende:
Percentage is primair afhankelijk van de inspanning van de verkoper en de winstmarge.
Dat zeg ik ook nietquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 09:38 schreef Croga het volgende:
[..]
Lol! Als ik iets geleerd heb dan is het wel dat de hoeveelheid provisie die je krijgt absoluut niets te maken heeft met de inspanning van de verkoper!
Maar zonder inspanning zal je ook minder verkopen. Overigens, ik krijg gewoon een vast bedrag per deal.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 09:38 schreef Croga het volgende:
[..]
Lol! Als ik iets geleerd heb dan is het wel dat de hoeveelheid provisie die je krijgt absoluut niets te maken heeft met de inspanning van de verkoper!
Wel meer ook, overigens en het kan tevens doorlopend zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:02 schreef kayzie het volgende:
Ligt eraan, bij de verzekeringswereld verschilt het qua polis. Een tussenpersoon kan wel 27,5 % krijgen!
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wel meer ook, overigens en het kan tevens doorlopend zijn.
Het is ook mijn vakgebied en die 27% hoeft niet eens doorlopend te zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:09 schreef kayzie het volgende:
Mmh, ik bedoel elke keer dat een polis prolongeert, dus zeker doorlopend. Ik werk bij een tussenpersoon, vandaar.
[..]
En dat is dan 27% van het totale factuurbedrag of 27% van de winst op die polis??quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:02 schreef kayzie het volgende:
Ligt eraan, bij de verzekeringswereld verschilt het qua polis. Een tussenpersoon kan wel 27,5 % krijgen!
Die 27% is over het algemeen premie x duur of jaarpremie. (oftewel: ¤ 100,-- per maand x 10 jaar = 12.000 x 27% = provisie) (heel kort door de bocht)quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:30 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En dat is dan 27% van het totale factuurbedrag of 27% van de winst op die polis??
Winst op een verzekeringspolis? Volgens mij is dat redelijk onmogelijk....quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:30 schreef Stansfield het volgende:
En dat is dan 27% van het totale factuurbedrag of 27% van de winst op die polis??
Als er een vaste verkoopprijs is, dan zal het over de kostprijs zijn, maar met producten waar je korting op kan verlenen, dan zal het waarschijnlijk over de "winst" zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:04 schreef kayzie het volgende:
Provisie over kostprijs neem ik aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |