Jij maar steeds over de wet. Als je de wet zo heilig vindt, zou je zeker ook joden verraden in WO2? Dat verzet is immers ook maar anarchistisch gezever, het kan niet zo zijn dat iemand zelf bepaalt welk gedeelte van de wet hij zich aan wil houden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Eigenrichting mag nou eenmaal niet.
Wat een hypocriet en anarchistisch gezever is dit toch. Je hebt niks met de wet?
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jij maar steeds over de wet. Als je de wet zo heilig vindt, zou je zeker ook joden verraden in WO2? Dat verzet is immers ook maar anarchistisch gezever, het kan niet zo zijn dat iemand zelf bepaalt welk gedeelte van de wet hij zich aan wil houden.![]()
Ik wist wel dat je zo zou reageren, maar dat bedoel ik dus niet. Het gaat me om je herhaaldelijke uitspraken dat iedereen zich maar aan de wet moet houden. Dus, zijn mensen uit het verzet volgens jouw logica anarchisten.quote:
De oorlog zeg ik, daar lag het toch even wat anders - of zou jij de wetten van een fascistisch regime accepteren?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je zo zou reageren, maar dat bedoel ik dus niet. Het gaat me om je herhaaldelijke uitspraken dat iedereen zich maar aan de wet moet houden. Dus, zijn mensen uit het verzet volgens jouw logica anarchisten.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:00 schreef SCH het volgende:
Het valt me telkens weer op dat links users altijd zo tuk op de wet zijn als het om anderen gaat maar als ze iemand bij voorbaat al veroordelen of moordenaar noemen geldt het ineens een stuk minder.
Ik ben niet rechts, dus jank niet zo.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
De oorlog zeg ik, daar lag het toch even wat anders - of zou jij de wetten van een fascistisch regime accepteren?
Het valt me telkens weer op dat rechtse users altijd zo tuk op de wet zijn als het om anderen gaat maar als ze te hard willen rijden of piefpafpoefen geldt het ineens een stuk minder.
Dat heet anarchist dus.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ben niet rechts, dus jank niet zo.
Het gaat mij er juist om dat je niet zomaar alles hoeft te accepteren omdat het in de wet staat, niet in een fascistisch regime en niet in een parlementaire democratie. Althans, ik ben het niet van plan.
Grappig dat jij het woord triest in de mond neemt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:09 schreef SCH het volgende:Trieste opmerking, ik veroordeel niemand bij voorbaat. Quote dat dan even.
Als je het niet kan quoten, lul je dus uit je nek. Je verzint maar watquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:15 schreef popolon het volgende:
[..]
Grappig dat jij het woord triest in de mond neemt.
En zoek 't zelf op, 't staat er vrij duidelijk.
Ik vind 't best als je me een anarchist wilt noemen, maar als je die definitie toepast zijn verzetsmensen ook anarchisten. Wilde je even laten inzien dat hoewel jij nu toevallig de huidige regelgeving heel redelijk vind, dat ook alleen maar subjectief is, en je dus wel moet accepteren dat iemand anders daar heel anders over denkt.quote:
Het is nu toch geen oorlog of vergis ik me?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind 't best als je me een anarchist wilt noemen, maar als je die definitie toepast zijn verzetsmensen ook anarchisten.
Of het oorlog is doet er niet toe, er zijn altijd regels die gelden. En als ik jou moest geloven was het niet belangrijk wat je daar van vondt, en moest je ze maar gewoon opvolgen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is nu toch geen oorlog of vergis ik me?![]()
Ja dat moet ook .Maar dan moet je niet met de oorlog aan komenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Of het oorlog is doet er niet toe, er zijn altijd regels die gelden. En als ik jou moest geloven was het niet belangrijk wat je daar van vondt, en moest je ze maar gewoon opvolgen.
Dat maak ik zelf wel uit, volgens mij is dat nu juist een goed voorbeeld omdat er toen redelijk wat mensen waren die het niet eens waren met de regels, en dat velen die nu als helden zien. Terwijl het volgens jou logica slecht is om dat te doen; regels zijn immers regels.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja dat moet ook .Maar dan moet je niet met de oorlog aan komen
Nou, niet als de bezettingsmacht de regels bepaalt hoorquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit, volgens mij is dat nu juist een goed voorbeeld omdat er toen redelijk wat mensen waren die het niet eens waren met de regels, en dat velen die nu als helden zien. Terwijl het volgens jou logica slecht is om dat te doen; regels zijn immers regels.
Dan niet? Maar als je zelf in Duitsland had gewoond, dan had je joodse buurman pech?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, niet als de bezettingsmacht de regels bepaalt hoor![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |