abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31658191
Afgelopen weekend in België doorgebracht op zoek naar wat fotografische interessantheden. We hebben de scheepsliften van Strépy-Thieu bezocht en het Hellend Vlak van Ronquičres. En voor de broodnodige hoeveelheid Industrieel Erfgoed zijn we naar de verlaten steenkolenmijn van Beringen geweest. Erg geslaagd weekend, al zeg ik het zelf

De scheepsliften:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_31658203
Scheepsliften continued:

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.
pi_31658215
En het industrieel erfgoed

Dit is vlakbij Ascenseur no. 4 in Strépy.

17.

18.

En dit is de verlaten steenkolenmijn in Beringen:

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.
pi_31658230
Genoeg? Ik dacht het niet

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

34.

35.

36.

37.

38.
pi_31658332
Cool Flash! Hoewel ik moet zeggen dat je serie een magere start kent. 1, is onderbelicht, 2 is schuin, 3 en 4 zijn maar matig interessant.

En dan net als me het gevoel bekruipt dat dit niets is, slaat het om

#5 is heel mooi contrast, zoals je dat vaak rond mijnbouw en zware industrie ziet. Goed gezien.

6-9: heel fijn

#12 tikje heīg (?) maar een heel mooi perspectief

vanaf 17:ik houd daar wel van, foto's van verlaten en vervallen industrie, #21 is door camerastandpunt een echte topper en het onvermijdelijke plasje op 24 doet het lekker door de afwisseling grauw-kleur.

bij 33 komt het perspectief een beetje raar op me over, kan dat? Maar wat een heerlijk dreigende lucht

36: mooi lijnenspel, en 37 prima oog voor detail.

Topweekend

[ Bericht 8% gewijzigd door Vliegvrager op 24-10-2005 09:45:15 ]
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31658437
Ja die eerste 4 zijn erg grijs en grauw idd. Maar ik heb er ook helemaal niks aan bewerkt afgezien van een resize. Verder was het met name zaterdag vroeg in de middag echt HONDENweer. Bovendien is die lift zelf gewoon te lelijk voor woorden. Gelukkig trok het weer daarna een stuk bij, hoewel er van die oude liften (6-9) een heleboel mislukt zijn omdar ze onder de flare zitten... Die mijn was erg gaaf Je mag daar gewoon overal lopen op dat terrein, als je het even aan die kerel vraagt Hartstikke gevaarlijk daar natuurlijk. Heb ook een beetje lopen klooien met een voorzet-fisheye op de S1 IS, maar dat ding heeft nogal last van CA. Geeft wel erg leuke foto's trouwens

pi_31658525
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:32 schreef Vliegvrager het volgende:

bij 33 komt het perspectief een beetje raar op me over, kan dat? Maar wat een heerlijk dreigende lucht
Raar perspectief? Hmm zou kunnen. Dit is er eentje van een experimentje. Installatie stond in de volle zon, dus ik heb voor die lucht 2 volle stops onderbelicht. Ik heb hem ook nog met -1 stop, zal ik zo ff opzoeken.
quote:
Topweekend
Aecht wel
pi_31658683
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:

Raar perspectief? Hmm zou kunnen. Dit is er eentje van een experimentje. Installatie stond in de volle zon, dus ik heb voor die lucht 2 volle stops onderbelicht. Ik heb hem ook nog met -1 stop, zal ik zo ff opzoeken.

Deze beter denk je?
pi_31659675
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[afbeelding]

Deze beter denk je?
Nee, het licht was prima, maar het is net of de achterste gebouwen, en vooral die uhmm 'kraan' achterover hellen. Kan best gewoon kloppen, maar het oogt onnatuurlijk. Door deze crop springt het trouwens wel minder in het oog dan bij die ander.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31660925
Nou, het is gewoon heel erg groot daar allemaal, en die "kraan" is de toren boven de schacht waar alle katrollen in hangen voor de liften en zo, en die poten daarvan staan idd in een soort A-achtige vorm
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:36:07 #11
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_31661779
Zitten een aantal erg mooie tussen, Heerlijk die bonken oud roest foto 31 is mijn favoriet
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_31667452
vooral 21 en 22 vind ik wel gaaf zeg, wow
-*YoNielo*-
pi_31794064
hele mooie foto's: vooral heel origineel
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:34:33 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31794154
Ik vind eigenlijk alleen 23 echt apart
pi_31796263
Ik ben voor #24 Ik moet overigens ook maar eens bij de scheepsliften gaan kijken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_32548636
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 23:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben voor #24 Ik moet overigens ook maar eens bij de scheepsliften gaan kijken
Scheepslift ... een vervolg

Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_32549074
Tip: wees eens wat selectiever 38 foto's is wel erg veel, vooral als het om 1 soort bouwwerken gaat. Ik ga nu niet echt op foto's apart in, kost teveel tijd.

Over het algemeen vind ik de foto's niet erg verzorgd. Op foto 2 staat het wel heel suf scheef, foto's zijn dof en over de compositie lijk je ook niet al te lang na te hebben gedacht.

Schiet eens wat minder foto's, denk per foto langer na, en vertroetel ze met een mooie nabewerking.
Zoals het nu is vind ik het meer een matige testcase, kan me niet voorstellen dat dit je betere werk is.
pi_32625346
Zeg, het hele topic hoeft niet te overlijden na mijn commentaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')