De situatie is als volgt: ongeveer 1,5 jaar geleden had mijn vriendin een nieuwe auto nodig. Nu had ze een leuk autootje gezien en de onder voorbehoud gekocht. Ze had handgeld betaald en de papieren meegekregen. Ze had een testrit gemaakt en omdat het beviel had ze de auto meteen op naam gezet, het was namelijk bijna 17.30. Daarna nam ze de auto mee naar huis waar hij even op de krik is gezet. Toen bleek dat er aan de bodemplaat behoorlijk wat dingen niet in orde waren. Ze heeft toen besloten om de auto alsnog maar niet te kopen.
Ze is toen naar de verkoopster gegaan. Dit was een particulier. Toen werd afgesproken dat de verkoper de auto weer op zijn eigen naam zou zetten. Mijn vriendin heeft toen zelfs de 10 euro hiervoor betaald. Handgeld was betaald en kwijt, zoals begrijpelijk. De kentekenpapieren kreeg de verkoper ook weer terug.
Mijn vriendin had dus niets, geen auto en geen papieren. Echter bleek dat de verkoper na een week de auto nog niet terug op naam had gezet. Mijn vriendin had ook nog geen vrijwaringsbewijs. Na ongeveer 20 bezoekjes en telefoontjes staat de auto nog steeds op naam van mijn vriendin. De verkoper heeft nog steeds de auto, de sleutels en de originele kentekenpapieren.
Een bezoek aan de politie heeft ook niets opgeleverd. Die konden niets anders doen dan de verkoper bellen (in ons bijzijn). Daarin heeft de verkoper toegezegd de auto over te schrijven etc. Na een een week weer terug naar de politie, hun weer bellen. Zegt de verkoper dat hij de auto niet terug op naam wilt en dat de auto alleen gekocht kon worden. Echter niet voor het bedrag wat er eerst gevraagd werd, maar voor ruim het dubbele. Op dit punt heeft de politie besloten er niets meer mee te doen.
Onze volgende stap was de originele kentekenpapieren als vermist op te geven. We kregen netjes de nieuwe papieren en zijn vervolgens aangifte gaan doen van diefstal c.q. vermissing van de auto welke op naam van mijn vriendin stond. Begrijp niet verkeerd dat we de auto willen hebben, dat is absoluut niet zo! We willen de auto alleen van naam af hebben. De politie besloot geen aangifte te doen (ze waren immers op de hoogte van de voorgeschiedenis), maar begonnen moeilijk te doen over valse aangifte etc.
Ondertussen zijn we 1,5 jaar verder. Staat de auto nog steeds op naam van mijn vriendin, en hebben we alle betrokken instanties (RDW/politie/gemeente alles wat denkbaar is) benaderd met de vraag wat te doen. Niemand kan ons vertellen wat we eraan kunnen doen om de auto van naam af te krijgen.
Iemand hier ideeen/tips????
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.