abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 oktober 2005 @ 08:45:46 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31657878
De situatie is als volgt: ongeveer 1,5 jaar geleden had mijn vriendin een nieuwe auto nodig. Nu had ze een leuk autootje gezien en de onder voorbehoud gekocht. Ze had handgeld betaald en de papieren meegekregen. Ze had een testrit gemaakt en omdat het beviel had ze de auto meteen op naam gezet, het was namelijk bijna 17.30. Daarna nam ze de auto mee naar huis waar hij even op de krik is gezet. Toen bleek dat er aan de bodemplaat behoorlijk wat dingen niet in orde waren. Ze heeft toen besloten om de auto alsnog maar niet te kopen.

Ze is toen naar de verkoopster gegaan. Dit was een particulier. Toen werd afgesproken dat de verkoper de auto weer op zijn eigen naam zou zetten. Mijn vriendin heeft toen zelfs de 10 euro hiervoor betaald. Handgeld was betaald en kwijt, zoals begrijpelijk. De kentekenpapieren kreeg de verkoper ook weer terug.

Mijn vriendin had dus niets, geen auto en geen papieren. Echter bleek dat de verkoper na een week de auto nog niet terug op naam had gezet. Mijn vriendin had ook nog geen vrijwaringsbewijs. Na ongeveer 20 bezoekjes en telefoontjes staat de auto nog steeds op naam van mijn vriendin. De verkoper heeft nog steeds de auto, de sleutels en de originele kentekenpapieren.

Een bezoek aan de politie heeft ook niets opgeleverd. Die konden niets anders doen dan de verkoper bellen (in ons bijzijn). Daarin heeft de verkoper toegezegd de auto over te schrijven etc. Na een een week weer terug naar de politie, hun weer bellen. Zegt de verkoper dat hij de auto niet terug op naam wilt en dat de auto alleen gekocht kon worden. Echter niet voor het bedrag wat er eerst gevraagd werd, maar voor ruim het dubbele. Op dit punt heeft de politie besloten er niets meer mee te doen.

Onze volgende stap was de originele kentekenpapieren als vermist op te geven. We kregen netjes de nieuwe papieren en zijn vervolgens aangifte gaan doen van diefstal c.q. vermissing van de auto welke op naam van mijn vriendin stond. Begrijp niet verkeerd dat we de auto willen hebben, dat is absoluut niet zo! We willen de auto alleen van naam af hebben. De politie besloot geen aangifte te doen (ze waren immers op de hoogte van de voorgeschiedenis), maar begonnen moeilijk te doen over valse aangifte etc.

Ondertussen zijn we 1,5 jaar verder. Staat de auto nog steeds op naam van mijn vriendin, en hebben we alle betrokken instanties (RDW/politie/gemeente alles wat denkbaar is) benaderd met de vraag wat te doen. Niemand kan ons vertellen wat we eraan kunnen doen om de auto van naam af te krijgen.

Iemand hier ideeen/tips????
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31657891
Aangifte van diefstal?

oeps.
niet ver genoeg door gelezen
I am the greatest man on earth.
pi_31657896
Ik ben bang dat er weinig andere opties over blijven dan een civiele procedure tegen de eigenaar.
pi_31657923
Heel simpel

De auto staat op jou naam, dus jij bent de eigenaar

Je zorgt inderdaad dat je de auto papieren weer krijgt ('kwijt/verloren')

Dan haal je met een sleepauto de auto op en dumpt em op de sloop, vangt er 100 eur voor en klaar.

ergste wat de oude 'eigenaar' kan doen is zeggen dat het zijn auto is, en dat kan pas hij de auto op zijn naam staat
pi_31657935
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 08:52 schreef renkie het volgende:
Heel simpel

Dat de auto op je naam staat, geeft slechts aan dat je verantwoordelijk bent voor wegenbelasting, boetes etc. Het geeft niet aan dat je de eigenaar bent.
pi_31657944
Je kan de kentekenplaten eraf gaan halen. Dan heeft niemand iets aan die auto totdat ie op iemand anders zijn/haar naam komt.
  maandag 24 oktober 2005 @ 08:55:30 #7
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_31657950
Precies.

Gewoon de auto naar de sloop brengen. Dan krijg je ook een vrijwaringsbewijs mee en kan je de belasting en verzekering stop zet.
  maandag 24 oktober 2005 @ 08:59:44 #8
65960 sanger
pi_31657983
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 08:52 schreef renkie het volgende:
Heel simpel

Je zorgt inderdaad dat je de auto papieren weer krijgt ('kwijt/verloren')

Dan haal je met een sleepauto de auto op en dumpt em op de sloop, vangt er 100 eur voor en klaar.

ergste wat de oude 'eigenaar' kan doen is zeggen dat het zijn auto is, en dat kan pas hij de auto op zijn naam staat
Misschien had ik het erbij moeten vertellen, maar de auto staat bij de "verkoper" in de garage. Daar kan ik dus niet bij want dan is het inbraak.

Leuk he Nederlandse wetten.
pi_31657988
Ik begrijp alleen ff niet zo goed wat die 'oude' eigenaar nu met die auto wil doen. Als ie em wil verkopen, zou ie dat toch allang gedaan kunnen hebben? Nu kost de auto alleen maar de standplaats/ruimte die die in beslag neemt
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:00:16 #10
65960 sanger
pi_31657989
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 08:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat de auto op je naam staat, geeft slechts aan dat je verantwoordelijk bent voor wegenbelasting, boetes etc. Het geeft niet aan dat je de eigenaar bent.
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Toch ben ik nopg op zoek naar oplossingen waarbij dit niet hoeft.
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:01:16 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31657998
Ik denk dat je het beste een advocaat hier voor kunt opzoeken. Misschien is een brief van de advocaat genoeg, misschien is er een procedure voor nodig. Het kan alleen wel aardig in de papieren lopen. Als je inkomen echter onder een bepaalde grens ligt, kun je een toevoeging aanvragen waardoor je slechts een eigen bijdrage betaalt.
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:02:21 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31658005
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Toch ben ik nopg op zoek naar oplossingen waarbij dit niet hoeft.
Ik zou ze zo snel niet weten.. De betrokken instanties willen niet meewerken, de eigenaar zelf wil ook niet meewerken. Het enige wat dan nog kan helpen is dwang, en daarvoor zul je toch eerst naar de rechter moeten.
pi_31658032
Naar een ander politie bureau gaan?
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:04:44 #14
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_31658033
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 08:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Misschien had ik het erbij moeten vertellen, maar de auto staat bij de "verkoper" in de garage. Daar kan ik dus niet bij want dan is het inbraak.

Leuk he Nederlandse wetten.
Hm, dat is lastig omdat je de papieren ook al hebt afgegeven. Anders had je de auto terug kunnen vorderen omdat deze op jou naam staat en je de papieren hebt
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:05:20 #15
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_31658038
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:04 schreef Junior_CLK het volgende:
Naar een ander politie bureau gaan?
Heeft weinig nut denk. Dit ivm met ingedeelde regio's
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_31658053
Na 3 maanden werken bij het RDW weet ik een beetje hoe ze in dit soort situaties handelen.

Wat ik aanraad om te doen is een brief te schrijven aan het rdw.
In de brief leg je dan de hele sitiuatie uit en laat je "zien" dat je er alles aan hebt gedaan om de auto van je naam af te krijgen... dus de tel gesprekken met de politie etc.

Je krijgt daarna een brief van t RDW waarin ze zeggen of ze er wel of niet accoord mee gaan.
Succes!!
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:07:23 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31658058
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:04 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Hm, dat is lastig omdat je de papieren ook al hebt afgegeven. Anders had je de auto terug kunnen vorderen omdat deze op jou naam staat en je de papieren hebt
De papieren zeggen dus juist niets over het eigendom van de auto. TS heeft vervangende papieren geregeld.
  Vis een optie? maandag 24 oktober 2005 @ 09:09:07 #18
70532 loveli
N
pi_31658078
Weg laten slepen en ruilen voor een vrijwaringbewijs en restitutie sleepkosten! Betaalt je vriendin wegenbelasting en boetes voor de 'eigenaar'? Als de eigenaar niet verzekerd is of geen APK betaalt, staan daar fikse boetes voor (niet verzekeren was vroeger 500 gulden en nu nog meer!!).

Wat ook kan is een verzoek indienen tot beeindiging registratie in verband met sloop in eigen beheer. Dan moet je de papieren insturen naar de RDW en dan is de auto volgens de administratie 'gesloopt'. De eigenaar van de auto is dan zwaar in overtreding, omdat de auto niet op de weg mag zijn (staat dan niet meer op kenteken).
Probleem: ik weet niet of de laatste eigenaar dan verantwoordelijk is dat de auto daadwerkelijk wordt gesloopt of dat de bestuurder een groot probleem heeft. Dat moet je even navragen bij de RDW.
Wat je kunt doen is de eigenaar dreigen dat je dat doet en dat je de politie gaat inlichten dat je je 'gesloopte' auto hebt zien rijden => fikse boete voor bestuurder (wel ff navragen of het niet een fikse boete voor de voormalig eigenaar wordt).
crap in = crap out
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:09:50 #19
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_31658084
hmmzz, zeer lastige situatie.....

Nou moet ik zeggen dat het ook niet echt slim is de papieren etc af te geven... je had beter met die man naar het postkantoor kunnen gaan en overlaten schrijven....

Dit kon nog wel eens bij en rechter/advocaat eindigen.....

Ik weet niet wat je kan doen.... In elk geval zorgen dat het gauw opgelost wordt. want aangezien de auto op de naam van je vriendin staat, is zij wettelijk verplicht de wegenbelasting, verzekering en ook boetes te betalen!Dus, als hij te hard rijdt, is je vriendin de pineut..... (das dan weer het voordeel van DLD, daar kan je op de foto zien wie er reed...)

Ik wens jullie succes!
  Vis een optie? maandag 24 oktober 2005 @ 09:11:08 #20
70532 loveli
N
pi_31658097
Of je pakt een zwerver van de straat en laat hem tegen vergoeding de auto op zijn naam zetten. Probleem opgelost.
crap in = crap out
pi_31658122
Sloop in eigen beheer is dus zoals loveli zei ook een optie alleen moet de auto dan dus wel 15 jaar of ouder zijn....
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:18:08 #22
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31658166
auto laten schorsen, hij staat immers op jouw naam
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:18:43 #23
9236 stardust
..............
pi_31658174
Wat je beter eerst kan doen is naar het postkantoor en de daar de auto laten "schrappen" dit houd in dat je 25 tot 30 euro betaald en dat de auto dan niet meer op de openbare weg mag rijden ( dit doen ze dus ook als je een auto wilt restaureren ). Hierdoor hoef je dus verder geen wegenbelasting te betalen. En de verzekering kun je ook stoppen aangezien de auto geschrapt is.

Nadelig gevolg hiervan is: dat als die man er toch mee gaat rijden en hij word aangehouden dat jullie de boete krijgen. echter als je dan aangeeft dat hij zonder jullie toestemming in die auto heeft gereden is de boete voor hem zelf.

Zodra je dit gedaan hebt zou ik naar de rechtswinkel/advocaat gaan en kijken wat je opties zijn.

suc6
No Sign .............
pi_31658244
De meest belangrijke vraag op dit moment is natuurlijk of degene die de auto nu heeft, er ook in rond rijd.
Zodra er namelijk boetes voor binnenkomen, heb je namelijk bewijs dat diegene erin gereden heeft en zou je naar de politie kunnen stappen om aan te geven dat er iemand in jouw auto rijdt die daar geen toestemming voor heeft.
Jij bent namelijk verantwoordelijk voor eventuele boetes en schades en jij mag dus bepalen wie erin mag rijden en wie niet.
Zodra die bestuurder een bekeuring gaat krijgen hiervoor, zou je kunnen overleggen dat die persoon de auto terug moet nemen in ruil voor die bekeuring (dus dat jij je aanklacht intrekt)

Dat die persoon nu ineens meer geld wil zien, zou je ook kunnen zien als afpersing en dat is toevallig ook strafbaar.
Lijkt me dus zeker niet onmogelijk om die auto in elk geval daar weg te krijgen voor het reeds betaalde bedrag en zo te voorkomen dat je nog veel verder in de problemen komt.
pi_31658255
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:18 schreef Metro2005 het volgende:
auto laten schorsen, hij staat immers op jouw naam
Heb je daar niet de papieren voor nodig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')