abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31657706
Hoi allemaal

Op 31 oktober verloopt mijn 3e tijdelijke contract bij mijn huidige werkgever. Ik zit er op dat moment 3 jaar!
Ik heb altijd goede beoordelingen gehad, dus daar heeft het niet aan gelegen.
Door slechte economische omstandigheden kan men mij op dit moment geen vast contract aanbieden.
Per 1 november treed ik bij een andere werkgever in dienst. Dat betekent dat er een maand tussen de uit/in-diensttreding zit.
Nu heeft mijn huidige leidinggevende geopperd om mij via een uitzendbureau nog een maandje binnen te houden.
Hij wil budget ter beschikking stellen om dit te regelen.

Nu heeft hij afdeling HRM benaderd en gevraagd of dit wettelijk allemaal kan.
Echter zeggen zij dat dit absoluut niet kan ivm de wet. Ik geloof er niets van...
Mijn vraag daarom: Kun je als je ergens 3 jaar gewerkt hebt, via een uitzendbureau toch indienst treden??

Alvast bedankt!
m@x
-= Rogue lvl 66 =- -= Warrior lvl 70 =- -= Warlock lvl 70 =-
----------============= Nordrassil =============----------
  maandag 24 oktober 2005 @ 08:11:07 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31657717
Nee, dat kan inderdaad niet. De wetgever gaat ervan uit dat als er geld is om een uitzendkracht aan te nemen er ook geld is voor een vaste kracht (die immers goedkoper is per uur). Bovendien zit je met de flexwet. je hebt al 3 tijdelijke contracten gehad, dus helaas...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 24 oktober 2005 @ 08:13:29 #3
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31657723
HRM heeft gelijk. Door je via dat uitzendbureau in dienst te laten komen, wordt dat je vierde contract. En volgens de wet is dat vierde contract automatisch een vast contract en dat was nu juist niet de bedoeling...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 24 oktober 2005 @ 08:21:47 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31657766
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 08:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
HRM heeft gelijk. Door je via dat uitzendbureau in dienst te laten komen, wordt dat je vierde contract. En volgens de wet is dat vierde contract automatisch een vast contract en dat was nu juist niet de bedoeling...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31657776
Maar je bent toch in dienst van een uitzendbureau, en niet van het bedrijf? Het uitzendbureau betaalt toch je salaris??
  maandag 24 oktober 2005 @ 08:26:26 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_31657784
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 08:24 schreef MaxPowered het volgende:
Maar je bent toch in dienst van een uitzendbureau, en niet van het bedrijf? Het uitzendbureau betaalt toch je salaris??
Dat maakt niet uit. Deze wet is juist gemaakt om dit soort constructies te voorkomen. Als alle bedrijven dit zouden mogen zou de hele Flexwet overbodig zijn, omdat dan nooit iemand in vaste dienst genomen zou hoeven te worden.
pi_31658155
Is er zowieso niet een maximale termijn van 2 jaar op tijdelijke contracten? Of vergis ik me nu?
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:17:49 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31658161
Ik snap alleen die maand tussen in en uit diensttreding niet. Je contract eindigt 31 Oktober en je begint 1 November... dat sluit toch keurig aan? Of mis ik iets?
pi_31658198
oeps. Ik bedoel 31 oktober uit dienst, 1 december in dienst...
pi_31658269
Moet een bedrijf je tegenwoordig na iets van 40 weken ofzo uitzendwerk (of een jaar) niet tenminste een jaarcontract aanbieden? Volgens mij kun je niet eens zomaar gedumpt worden. Heb je overigens geen vast contract bij je uitzendbureau, zodat zij je door moeten betalen?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:34:15 #11
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_31658347
In 'mijn tijd' werd ik door uitzendburo V overgeheveld naar detacheringsburo V (zelfde bedrijf, andere afdeling) en blééf ik tijdelijke kracht.

En dat bij een bedrijf waar ik maar wát graag in vaste dienst wilde komen. Wat mijn destijds-chef betrof wederzijds, maar van hogerhand wilde men niemand aannemen...
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:36:56 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_31658381
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:27 schreef SadKingBilly het volgende:
Moet een bedrijf je tegenwoordig na iets van 40 weken ofzo uitzendwerk (of een jaar) niet tenminste een jaarcontract aanbieden? Volgens mij kun je niet eens zomaar gedumpt worden. Heb je overigens geen vast contract bij je uitzendbureau, zodat zij je door moeten betalen?
Hij werkt nu bij het bedrijf zelf en wil via een uitzendbureau daar blijven werken. Er is dus geen sprake van dienstverband bij een uitzendbureau op dit moment.
pi_31658639
my mistake

Ik las "tijdelijk contract" en ging daarbij automatisch uit van een uitzendcontract..
Vreemd ook, volgens mij is 2x een jaarcontract het langste dat een werkgever aan mag bieden toch? Anders zou je nooit mensen vast aan hoeven nemen maar gewoon ieder jaar weer het contract met een jaar verlengen.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  Licht Ontvlambaar maandag 24 oktober 2005 @ 10:13:03 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31658828
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 09:57 schreef SadKingBilly het volgende:
my mistake

Ik las "tijdelijk contract" en ging daarbij automatisch uit van een uitzendcontract..
Vreemd ook, volgens mij is 2x een jaarcontract het langste dat een werkgever aan mag bieden toch? Anders zou je nooit mensen vast aan hoeven nemen maar gewoon ieder jaar weer het contract met een jaar verlengen.
Een werkgever mag max. 3 contracten bieden die tesamen max. drie jaar duren, daarna volgt een contract voor onbepaalde tijd. Tenzij bij CAO iets anders bepaald is...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 24 oktober 2005 @ 10:36:21 #15
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31659141
Hoe zit het eigenlijk als je bijvoorbeeld één tijdelijk contract hebt van vier jaar? Loopt het dan af na die vier jaar, of is het automatisch een vast contract omdat de periode langer is dan drie jaar?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Licht Ontvlambaar maandag 24 oktober 2005 @ 12:12:38 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31660312
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 10:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je bijvoorbeeld één tijdelijk contract hebt van vier jaar? Loopt het dan af na die vier jaar, of is het automatisch een vast contract omdat de periode langer is dan drie jaar?
In principe heb je dan de eerste drie jaar een contract voor bepaalde tijd, maar na die drie jaar gaat het contract over in een contract voor onbepaalde tijd. Tenzij in de betrekking hebbende CAO bepaald is, dat zo'n lang contract mag...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31667515
Maandje zwart werken dan maar..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')