quote:Op maandag 24 oktober 2005 08:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
HRM heeft gelijk. Door je via dat uitzendbureau in dienst te laten komen, wordt dat je vierde contract. En volgens de wet is dat vierde contract automatisch een vast contract en dat was nu juist niet de bedoeling...
Dat maakt niet uit. Deze wet is juist gemaakt om dit soort constructies te voorkomen. Als alle bedrijven dit zouden mogen zou de hele Flexwet overbodig zijn, omdat dan nooit iemand in vaste dienst genomen zou hoeven te worden.quote:Op maandag 24 oktober 2005 08:24 schreef MaxPowered het volgende:
Maar je bent toch in dienst van een uitzendbureau, en niet van het bedrijf? Het uitzendbureau betaalt toch je salaris??
Hij werkt nu bij het bedrijf zelf en wil via een uitzendbureau daar blijven werken. Er is dus geen sprake van dienstverband bij een uitzendbureau op dit moment.quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:27 schreef SadKingBilly het volgende:
Moet een bedrijf je tegenwoordig na iets van 40 weken ofzo uitzendwerk (of een jaar) niet tenminste een jaarcontract aanbieden? Volgens mij kun je niet eens zomaar gedumpt worden. Heb je overigens geen vast contract bij je uitzendbureau, zodat zij je door moeten betalen?
Een werkgever mag max. 3 contracten bieden die tesamen max. drie jaar duren, daarna volgt een contract voor onbepaalde tijd. Tenzij bij CAO iets anders bepaald is...quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:57 schreef SadKingBilly het volgende:my mistake
Ik las "tijdelijk contract" en ging daarbij automatisch uit van een uitzendcontract..
Vreemd ook, volgens mij is 2x een jaarcontract het langste dat een werkgever aan mag bieden toch? Anders zou je nooit mensen vast aan hoeven nemen maar gewoon ieder jaar weer het contract met een jaar verlengen.
In principe heb je dan de eerste drie jaar een contract voor bepaalde tijd, maar na die drie jaar gaat het contract over in een contract voor onbepaalde tijd. Tenzij in de betrekking hebbende CAO bepaald is, dat zo'n lang contract mag...quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je bijvoorbeeld één tijdelijk contract hebt van vier jaar? Loopt het dan af na die vier jaar, of is het automatisch een vast contract omdat de periode langer is dan drie jaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |