Ik zou het niet proberenquote:Op maandag 2 januari 2006 19:48 schreef existenz het volgende:
[..]
mv naam-*.ext tijn-*.ext
Dat moet wel werken denk ik
Met rename dan, met 1 van de 2 kan hetquote:Op maandag 2 januari 2006 19:50 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
NEE (Ik vertel zo hoe het wel moet om ongelukken te voorkomen).
jawel hoor, alleen dan wel zo:quote:
1 2 3 4 5 | a.JPG b.JPG c.JPG d.JPG skx@lappy:~$ for i in *.JPG; do mv "$i" "${i/.JPG}".jpg; done skx@lappy:~$ ls a.jpg b.jpg c.jpg d.jpg |
je moet niet altjd je ogen dicht doen en enter rammenquote:Op maandag 2 januari 2006 18:52 schreef bierjoost het volgende:
Dit durf ik dus echt niet op tweakers te vragen!
Goed net dus Ubuntu geinstalleerd, door voornamelijk op next next next te drukken. Ik heb een 80 gig HDD met 4 partities. Ubuntu install CD de C schijf laten formateren, waar eerst dus windows op stond. Installatie verliep vrij vlekkeloos en ik typ dit nu ook vanuit Ubuntu zeg maar.
Het probleem nu echter: hoe de fuck kan ik bij mijn andere partities komen? Via Lokaties > Computer lijkt me?
Daar staan echter alleen de mappen "persoonlijke map" en "bestandssysteem".
Herkent Ubuntu mijn partities nou niet of ben ik zo'n grote n00b dat ik ze gewoon niet kan vinden?
Alvast bedankt.
Dat mag je best proberen, immers roept mv dan:quote:
1 2 | Try `mv --help' for more information. |
Je snapt wel wat ik bedoel - een sterretje te weinig en al z'n files zijn gerenamed naar één bestandquote:Op maandag 2 januari 2006 19:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat mag je best proberen, immers roept mv dan:
[ code verwijderd ]
Rename? Dat is vast niet-standaard en zal derhalve ook wel niet bij Mac OS X zitten.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:52 schreef existenz het volgende:
[..]
Met rename dan, met 1 van de 2 kan het
Waarschijnlijk wel, maar het hangt van de mv-implementatie af, het zou best kunnen inderdaad dat alles er maar één bestand overblijft met als inhoud het een-na-laatste argument of zo.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat mag je best proberen, immers roept mv dan:
[ code verwijderd ]
Je kan ook met je auto tegen een boom aanrijdenquote:Op maandag 2 januari 2006 20:15 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar het hangt van de mv-implementatie af, het zou best kunnen inderdaad dat alles er maar één bestand overblijft met als inhoud het een-na-laatste argument of zo.
Bedankt, dit is geluktquote:Op maandag 2 januari 2006 19:53 schreef existenz het volgende:
[..]
jawel hoor, alleen dan wel zo:
[ code verwijderd ]
Dat kan nog weleens lang duren.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:01 schreef JeRa het volgende:
Vandaar dat ik netjes wacht todat NTFS goed werkende write-support heeft
Dan kun je dat prima doen jaquote:Op maandag 2 januari 2006 22:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het gaat om een partitie met daarop voornamelijk, of misschien zelfs uitsluitend, muziek. Die zal sowieso niemand verwijderen en als dat wel gebeurt, is het ook niet erg, het systeem blijft wel draaien en de cd rip ik wel weer.
Oftewel wat betreft veiligheid kan ik die partitie best omzetten. C: blijft wel NTFS.
Als het goed is heeft hij ze op je desktop neergekwakt, die schijven. Bij mij althans wel... Anders staan ze gemount in /media/hdaX, waar je X moet vervangen door het nummer van je partitie. Open gewoon een terminal-schermpje, tik cd /media en tik ls. Dan zou je je schijfjes, en je cdromdrive moeten zien.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:55 schreef dop het volgende:
[..]
je moet niet altjd je ogen dicht doen en enter rammen![]()
of ze moeten gemount worden of ze zijn het al.
kijk is in /etc/fstab , daar kun je zien wat er met opstarten gemount word en onder welke naam
Staat het op een partitie naast je Windows? Heb je ook een bootloader laten installeren? Dan eerst die bootloader verwijderen, en onder Windows de partitie opnieuw formatteren.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:12 schreef moz het volgende:
Een simpele vraag... Ik heb suse linux geinstalleerd maar ik wil er vanaf. Hoe doe ik dat? Enige optie is formatteren?
Bij het opstarten, wordt een scherm gestart dat me laat kiezen tussen windows en linux. Dat versta je onder bootloader neem ik aan? Ik zou hem kunnen uitzetten oid, maar hoe verwijder ik hem daadwerkelijk?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:13 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Staat het op een partitie naast je Windows? Heb je ook een bootloader laten installeren? Dan eerst die bootloader verwijderen, en onder Windows de partitie opnieuw formatteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |