Dat mag je best proberen, immers roept mv dan:quote:
1 2 | Try `mv --help' for more information. |
Je snapt wel wat ik bedoel - een sterretje te weinig en al z'n files zijn gerenamed naar één bestandquote:Op maandag 2 januari 2006 19:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat mag je best proberen, immers roept mv dan:
[ code verwijderd ]
Rename? Dat is vast niet-standaard en zal derhalve ook wel niet bij Mac OS X zitten.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:52 schreef existenz het volgende:
[..]
Met rename dan, met 1 van de 2 kan het
Waarschijnlijk wel, maar het hangt van de mv-implementatie af, het zou best kunnen inderdaad dat alles er maar één bestand overblijft met als inhoud het een-na-laatste argument of zo.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat mag je best proberen, immers roept mv dan:
[ code verwijderd ]
Je kan ook met je auto tegen een boom aanrijdenquote:Op maandag 2 januari 2006 20:15 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar het hangt van de mv-implementatie af, het zou best kunnen inderdaad dat alles er maar één bestand overblijft met als inhoud het een-na-laatste argument of zo.
Bedankt, dit is geluktquote:Op maandag 2 januari 2006 19:53 schreef existenz het volgende:
[..]
jawel hoor, alleen dan wel zo:
[ code verwijderd ]
Dat kan nog weleens lang duren.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:01 schreef JeRa het volgende:
Vandaar dat ik netjes wacht todat NTFS goed werkende write-support heeft
Dan kun je dat prima doen jaquote:Op maandag 2 januari 2006 22:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het gaat om een partitie met daarop voornamelijk, of misschien zelfs uitsluitend, muziek. Die zal sowieso niemand verwijderen en als dat wel gebeurt, is het ook niet erg, het systeem blijft wel draaien en de cd rip ik wel weer.
Oftewel wat betreft veiligheid kan ik die partitie best omzetten. C: blijft wel NTFS.
Als het goed is heeft hij ze op je desktop neergekwakt, die schijven. Bij mij althans wel... Anders staan ze gemount in /media/hdaX, waar je X moet vervangen door het nummer van je partitie. Open gewoon een terminal-schermpje, tik cd /media en tik ls. Dan zou je je schijfjes, en je cdromdrive moeten zien.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:55 schreef dop het volgende:
[..]
je moet niet altjd je ogen dicht doen en enter rammen![]()
of ze moeten gemount worden of ze zijn het al.
kijk is in /etc/fstab , daar kun je zien wat er met opstarten gemount word en onder welke naam
Staat het op een partitie naast je Windows? Heb je ook een bootloader laten installeren? Dan eerst die bootloader verwijderen, en onder Windows de partitie opnieuw formatteren.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:12 schreef moz het volgende:
Een simpele vraag... Ik heb suse linux geinstalleerd maar ik wil er vanaf. Hoe doe ik dat? Enige optie is formatteren?
Bij het opstarten, wordt een scherm gestart dat me laat kiezen tussen windows en linux. Dat versta je onder bootloader neem ik aan? Ik zou hem kunnen uitzetten oid, maar hoe verwijder ik hem daadwerkelijk?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:13 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Staat het op een partitie naast je Windows? Heb je ook een bootloader laten installeren? Dan eerst die bootloader verwijderen, en onder Windows de partitie opnieuw formatteren.
apt-get install gaimquote:Op maandag 9 januari 2006 10:24 schreef CarpeNoctem het volgende:
Ik heb sinds een dag het programma Ubuntu, werkt echt super alleen een ding kom ik maar niet uit.
Het uninstalleren van programma's gaat heel makkelijk, maar het installeren daarentegen niet echt.
Ik wil een nieuwe versie van Gaim op mijn pc zetten, gaat om 2.0 want 1.5 ondersteunt geen webcam.
Het eerste probleem waar ik tegenaan loop is de gigantische hoeveelheid mogelijke downloads die de site van Gaim aanbied. Welke van deze heb ik nodig? Link: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=235
Nu moet ik nog het hele zooitje gaan installeren, dit moet via apt-get in de terminal, zover was ik al. Maaaaar wat moet ik precies invoeren? Zijn er andere simpele manieren om het te doen? etc?
Zoals ik al zei kun je apt-get install gaim/unstable proberen.. Van source kan vast ook wel, maar hier ben ik ook geen held inquote:Op maandag 9 januari 2006 10:33 schreef CarpeNoctem het volgende:
Wanneer je het via apt-get install gaim doet, dan download ie de versie die ik al had, 1.5 dus. Er is geen mogelijkheid om het handmatig te installeren? Dus de source downloaden en dan iets doen?
'dpkg -i <deb-file>'quote:Op maandag 9 januari 2006 10:37 schreef CarpeNoctem het volgende:
intrepidity dat met unstable wil niet... wat moet ik met bovenstaand deb bestand doen? Uitpakken wil ie niet iig...
Volgens mij installeer je via 'Installeer toepassingen' alleen programma's die standaard in de release van Ubuntu zitten. Je kunt via de menu editor of hoe het ook heet, ook handmatig programma's toevoegen. Op deze manier zou je de 2.0 versie van Gaim moeten kunnen opnemen in het menu.quote:Op maandag 9 januari 2006 10:48 schreef CarpeNoctem het volgende:
ut lukt niet...
wat ik gedaan heb,, allereerst wat intrepidity zei, toen kreeg ik te horen dat command niet goed was.
Toen wat dop zei, toen kwam er te staan dat ik beheerder moest zijn, dus ik heb gedaan
sudo dpkg --install gaim_2.0.0cvs2-1_i386.deb,, dat werkte, hij installeerde het een het ander. Toen ik vervolgens in mijn toepassingen keek, stond er geen Gaim. Dus ben ik naar installeer toepassingen gegaan, en op gaim gezocht, toen stond de data uitgevinkt, deze ook geinstalleerd en bart heeft weer versie 1.5...
Wat doe ik fout?
installeer dhcpcd, en start die op tijdens de boot. (rc_update add dhcpcd default)quote:Op maandag 9 januari 2006 11:05 schreef __Saviour__ het volgende:
vraag, over knoppix. Dat krijg ik wel aan de praat, maar internet niet.
In Windows stelde de netwerkkaart zichzelf in via een DHCP-server. De computer identificeert zichzelf aan de hand van een door de provider opgegeven naam.
Maar in knoppix werkt dat niet. Kan ik ergens de hostnaam instellen, zodat DHCP gaat werken, of moet ik elke keer alles handmatig configureren (ip adres, subnet, gateway enz.)?
je gaat er van uit dat er ook gelijk snelkoppelingen gemaakt zijn maar dat is waarschijnlijk niet het geval, of niet op de plaats die jij verwachtquote:Op maandag 9 januari 2006 10:48 schreef CarpeNoctem het volgende:
ut lukt niet...
wat ik gedaan heb,, allereerst wat intrepidity zei, toen kreeg ik te horen dat command niet goed was.
Toen wat dop zei, toen kwam er te staan dat ik beheerder moest zijn, dus ik heb gedaan
sudo dpkg --install gaim_2.0.0cvs2-1_i386.deb,, dat werkte, hij installeerde het een het ander. Toen ik vervolgens in mijn toepassingen keek, stond er geen Gaim. Dus ben ik naar installeer toepassingen gegaan, en op gaim gezocht, toen stond de data uitgevinkt, deze ook geinstalleerd en bart heeft weer versie 1.5...
Wat doe ik fout?
misschien een idee om versie 1.5 er af te trappenquote:Op maandag 9 januari 2006 11:31 schreef CarpeNoctem het volgende:
Ik weet niet wat ik nu precies gedaan heb, iig de versie geforceerd en nu doet ie het![]()
alleen nog steeds geen webcam support in gaim![]()
Hoe kan ik dat kreng toch laten werken onder linux?
Toevallig @home? Dat de DHCP client de naam mee moet zenden? Bekijk: http://www.troublesathome.nl/index.php?section=unix&page=knoppix. (Alhoewel voor andere providers hetzelfde principe waarschijnlijk wel werkt.)quote:Op maandag 9 januari 2006 11:05 schreef __Saviour__ het volgende:
vraag, over knoppix. Dat krijg ik wel aan de praat, maar internet niet.
In Windows stelde de netwerkkaart zichzelf in via een DHCP-server. De computer identificeert zichzelf aan de hand van een door de provider opgegeven naam.
Maar in knoppix werkt dat niet. Kan ik ergens de hostnaam instellen, zodat DHCP gaat werken, of moet ik elke keer alles handmatig configureren (ip adres, subnet, gateway enz.)?
Bedankt, zoiets ga ik later eens proberen als permanente oplossing. Ik weet nog echt niks van Linux en nu draai ik alleen even de live-cd. Ik heb hier ook nog Ubuntu liggen, die ga ik denk ik installeren op de schijf.quote:installeer dhcpcd, en start die op tijdens de boot. (rc_update add dhcpcd default)
Lunix... Maar enfin; het hoeft niet gratis te zijn, doch in de praktijk blijkt het vaak zo te zijn. Wat wel moet is dat de sourcecode vrij beschikbaar is, dit opdat een ieder zelf aan de slag kan met z'n software. Zoals mensen ook het recht hebben om hun auto te verbouwen, hun TV aan grut te slaan, hun scooter te pimpen, en weet ik veel wat, vinden sommigen dat het mensen principieel toegestaan moet zijn om ook de mogelijkheid te hebben om de software, waar ze uiteindelijk voor betalen, naar eigen goeddunken te veranderen.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:37 schreef CarpeNoctem het volgende:
UbuntuVanaf vandaag voor mij echt geen Windows meer. Wat ik me eigelijk wel afvraag, tis niet echt technisch related maar waarom is Lunix eigenlijk gratis? Wat is hier de gedachtegang achter?
Probeer het eens met amsn (op de website is een Ubuntu deb te downloaden volgens mij van een versie met cam support). GAIM heeft bij deze beta inderdaad nog geen support voor webcam.quote:Op maandag 9 januari 2006 11:31 schreef CarpeNoctem het volgende:
Ik weet niet wat ik nu precies gedaan heb, iig de versie geforceerd en nu doet ie het![]()
alleen nog steeds geen webcam support in gaim![]()
Hoe kan ik dat kreng toch laten werken onder linux?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |