abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32193061
gevonden ik vraag om een slotteke op mn topique
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_32193155
Ik heb een index.html in m'n smb4k folder staan ondanks dat ik deze folder open heb staan krijg ik de melding premission denied ? wat doe ik vaud ?
  zaterdag 12 november 2005 @ 13:22:37 #79
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_32202938
quote:
Op donderdag 10 november 2005 18:57 schreef meranto het volgende:
In KDE is het een standaard app (danwel niet van Dale, maartoch) die je kan toevoegen aan je panel, misschien dat zoiets voor Gnome ook bestaat, kijk even in de package repository van ubuntu of debian (kgeloof dat je die gebruikte) of je er iets van kan vinden. Ik gebruik deze applet regelmatig omdat ik een afstudeerscriptie in het engels aan het schrijven ben, werkt perfect.

http://packages.debian.org/
http://packages.ubuntu.com/
In GNome zit ook een standaard app, maar die kan niet op Van Dale zoeken. Nu wil ik Van Dale dus toevoegen, maar dat lukt niet. En het programma dat wel in Van Dale zoekt, krijg ik niet in mijn panel zoals ik het wil.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 12 november 2005 @ 13:23:58 #80
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_32202972
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 23:09 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik heb een index.html in m'n smb4k folder staan ondanks dat ik deze folder open heb staan krijg ik de melding premission denied ? wat doe ik vaud ?
Doe eens chmod 755 /var/www/index.html (of waar het dan ook staat). Eventueel als root als daarom gevraagd wordt.
pi_32211709
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 23:09 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat staat er in je apache error-log?

(zal wel iets als /var/log/httpd/error-log oid zijn).

En je hebt je documentroot naar de juiste directory wijzen he?
pi_32216653
ben effe druk ga morgen eens kijken
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:14:50 #83
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_32298913
Errm... hoe komt het dat bij mij op Ubuntu, Firefox er sporadisch mee stopt. Als ik bijvoorbeeld naar sommige sites ga, dan sluit hij automatisch af als ik ergens op klik, mis ik een plugin? Of is dit een bekende bug...?

En soms sluit ie op Fok! ook @ random af... Hup venster weg.
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:41:18 #84
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_32299858
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:14 schreef SkaterSam het volgende:
Errm... hoe komt het dat bij mij op Ubuntu, Firefox er sporadisch mee stopt. Als ik bijvoorbeeld naar sommige sites ga, dan sluit hij automatisch af als ik ergens op klik, mis ik een plugin? Of is dit een bekende bug...?

En soms sluit ie op Fok! ook @ random af... Hup venster weg.
Misschien heb je een bepaalde extensie geinstalleerd die het veroorzaakt? Wat je zou kunnen proberen is even een nieuwe firefox profile aanmaken (firefox met de optie -p starten) en kijken of dat het probleem oplost.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Is eigenlijk meer iets voor het Centrale Firefox topic btw...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:37:47 #85
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_32301776
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:41 schreef whoops het volgende:

[..]

Misschien heb je een bepaalde extensie geinstalleerd die het veroorzaakt? Wat je zou kunnen proberen is even een nieuwe firefox profile aanmaken (firefox met de optie -p starten) en kijken of dat het probleem oplost.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Is eigenlijk meer iets voor het Centrale Firefox topic btw...
Ja ik weet het niet, dat deed ie al vanaf de install, dus ik weet ook niet of een plugin het erger heeft gemaakt. Maar op mijn Windows partitie doet Firefox het wel gewoon goed, daarom dacht ik, ik vraag het hier
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ik zal het anders ook wel daar even vragen, ok?
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:44:08 #86
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_32301954
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:37 schreef SkaterSam het volgende:

[..]

Ja ik weet het niet, dat deed ie al vanaf de install, dus ik weet ook niet of een plugin het erger heeft gemaakt. Maar op mijn Windows partitie doet Firefox het wel gewoon goed, daarom dacht ik, ik vraag het hier
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ik zal het anders ook wel daar even vragen, ok?
Dat 'ie het vanaf het begin af aan al doet maakt het wel vreemd. Is je Ubuntu een beetje up-to-date? Welke firefox versie gebruik je? Heeft een ander firefox profiel (of gewoon een andere ubuntu-gebruiker) er ook last van?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_32304076
@SkaterSam, ik had dit probleem ook. Het bleek aan de Linux Flash plugin te liggen van MacroMedia. Dat stukje hoerenprogsel crashde mijn browser. En aan een slecht geschreven plugin kan Firefox verder ook weinig doen. Probeer het dus eens zonder Flash plugin. Type in URL: "about:plugins" om te kijken welke plugins zijn geactiveerd.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
pi_32307817
Ik heb trouwens een leuk artikel gevonden eventueel voor in de openingspost van een vervolgtopic van deze.

Het gaat over het verschil tussen Windows en Linux, met een heel andere kijk dan de standaard Linux-Windows bashing topics. Ook voor gevorderde linuxgebruikers kan het een hoop nieuwe interessante inzichten geven, maar het zou eigenlijk door iedere nieuwe linuxgebruiker met alleen windows-ervaring gelezen moeten worden voordat ze beginnen met linux.

Linux != Windows

een ander leuk artikel is een review van Windows XP op de gebruikelijke Linux-manier.

Is MS Windows ready for the desktop?
Powered by Gentoo
  woensdag 16 november 2005 @ 11:23:56 #89
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32309251
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:35 schreef meranto het volgende:
Linux != Windows
Goed artikel, vooral de metafoor met de motor en auto is zeer verhelderend.

Ben zelf een (ex)Windows gebruiker die vlucht voor virussen, malware, crashes zoals aangegeven op pag.5. Met name de ontwikkelingen van DRM en dergelijke baren mij zorgen. Heb de afgelopen jaren al vaak linux geïnstalleerd maar nooit volgehouden.

Ongeveer een half jaar geleden heb ik eens geïnventariseerd wat ik nou met de computer doe en wil doen (tekstverwerken, programmeren, e-mail en Internet) en met Ubuntu 5.04 gemerkt dat die die taken even goed (en vele zelfs beter) uitvoert met de Windows. De meeste deden het out-of-the-box al goed (openoffice, firefox e.d.). En voor de taken die dat niet deden heb ik mezelf 'gedwongen' me daar in te verdiepen.
Ik ben nog steeds niet geïnteresseerd in totale controle over mijn machine. Behalve op de momenten dat ik dat wil.

Het enige jammere is dat ik Civilization II niet aan de praat krijg
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
, eigenlijk het enige spel dat ik de afgelopen jaren heb gespeeld. En freeciv is het gewoon niet.
GNU Terry Pratchett
  woensdag 16 november 2005 @ 14:22:56 #90
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_32314560
Ik kom nog eens even advies vragen. En nee, ik heb inderdaad geen fuck zelf gezocht nog. Tof he? Maar dat heeft een reden, op basis van adviezen hier kan ik wellicht wat gerichter zoeken.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik wil weer een FTP servertje opzetten. Toch handig om bestanden te delen. Nu had ik dat in Windows ideaal opgezet, en zou iets vergelijkbaars in Ubuntu willen. Dus zal ik eerst even omschrijven hoe mijn oude servertje was:

Filezilla in Windows 2003 server. Elke user die ik toevoegde, kreeg automatisch een home dir (in \My Documents\username) met daarin ook een link naar de MP3 map (\My Documents\MP3). Zo hoefde ik dus alleen even een naam en wachtwoord in te stellen, en alles ging verder vanzelf.

Ik wil nu weer voor iedereen een eigen homedir waarin ze kunnen lezen en schrijven. En verder mogen ze alleen naar de map met MP3. De MP3 map zal ik waarschijnlijk gewoon in mijn eigen homedir aanmaken.

Ik heb geen GUI nodig. Ik zou juist graag een prog hebben dat handig via cli te configureren is. Ik log meestal gewoon met SSH in namelijk.

Iemand een idee welk programma voor mij geschikt is? Dus weinig zelf doen, makkelijk instellen. Er zijn talloze programma's, ik heb geen zin om ze stuk voor stuk te installeren en testen (en verwijderen, als het niet bevalt), dus kom ik even wat tips vragen.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_32315752
ProFTP is wel een goede keus. Die maakt gebruik van de standaard unix pwd files dus "adduser <username>" is dan genoeg om alles aan te maken. ProFTP kan je chrooted draaien, users kunnen dan niet buiten hun homedir browsen, da's wel zo veilig (optie DefaultRoot in /etc/proftpd.conf). Je kan een vaste map opgeven voor alle users of iedereen in hun eigen homedir laten komen en dan een extra mountpoint aanmaken naar de map met mp3:
1
2
mkdir /home/usernaam/mp3
mount --bind /pad/naar/mp3 /home/usernaam/mp3
Unox, the worst operating system.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:22:46 #92
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_32316097
Maar dan zou ik dus wel elke keer zelf die dir (/home/username/mp3) moeten maken, en dan mount --bind... moeten doen?

Op zich geen ramp natuurlijk. Al ben ik nogal lui, maar ja, dat terzijde.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_32316496
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar dan zou ik dus wel elke keer zelf die dir (/home/username/mp3) moeten maken, en dan mount --bind... moeten doen?

Op zich geen ramp natuurlijk. Al ben ik nogal lui, maar ja, dat terzijde.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja, of je geeft dus een vaste map op zodat alle users daarin komen, dan hoef je het maar 1 keer te doen. Of als je echt lui bent maak je een scriptje add_ftpuser aan:
1
2
3
4
#!/bin/bash
adduser $1
mkdir ~$1/mp3
mount --bind /pad/naar/mp3 ~$1/mp3

Executable maken met chmod +x add_ftpuser, en dan "./add_ftpuser <usernaam>" en je bent klaar.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_32317127
PureFTPd als je makkelijk wilt.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ProFTPd is ook een goede keus, maar meer configureren.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  woensdag 16 november 2005 @ 17:05:03 #95
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_32318954
Ik heb proftpd geinstalleerd, succescol nog wel (nou ja, met apt niet zo'n lastige opgave). Ik kan nu verbinden, dus dat is mooi enzo. Nu wil ik natuurlijk niet dat mensen mijn hele systeem kunnen bekijken, dus heb ik in /etc/proftpd.conf het volgende gezet:
1DefaultRoot ~

Daarna even sudo proftpd restart. Maar ik kan nog steeds gewoon overal komen. DefaultRoot ~ heb ik van de site gehaald. Maar ik heb het duidelijk niet zo goed begrepen.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_32321075
Nou, dat zou gewoon moeten werken hoor. Geen idee waarom dit niet zou werken...
pi_32325912
Je moet hem chrooted maken, zodat je niet uit de root dir kunt. Hoe dat moet even in de documentatie opzoeken.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:04:36 #98
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32327520
Ik heb even een heel irritant probleem.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik ging dus effe printen maar het was niet goed en het waren best veel pagina's dus ik wilde het annuleren, snel naar localhost:631 gaan, maar dat werkt niet. En Firefox is natuurlijk zo bijdehand om je gelijk te sturen naar een website als wat je hebt ingevoerd niet werkt (localhost.be in dit geval
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
). Kan je trouwens nergens uit zetten, mega irritant.

Anyways, ik snap er helemaal niks van dat localhost:631 niet meer werkt, met CUPS is echt niks aan de hand, trouwens ook localhost:631 bezocht met Dillo en lynx, ook niet gelukt. Mijn vraag is dus, hoe krijg ik dat nou aan de praat en/of hoe annuleer ik die print job, via een terminal? Ik wil dus een handleiding uitprinten voor een nieuwe Linux installatie dus dat localhost:631 dinges hoeft niet per se ik moet alleen dat printjob annuleren want ik wil nu wel printen.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik gebruik trouwens Debian.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32328001
Tja, cups mag dan wel op poort 631 draaien, dat betekent niet dat het ook http spreekt he. Doe dit eens via telnet. Maar je zou wellicht ook kunnen overwegen om cups gewoon te herstarten...
  zaterdag 19 november 2005 @ 19:56:10 #100
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32406413
Kleine update naar aanleiding van mijn probleem met trage firefox in Ubuntu.
Ik heb een nieuwe installatie gedaan en in plaats van de extensie "tabbrowser preferences" de extensie "tab mix plus" geïnstalleerd. En nu werkt het stukken beter. Misschien dat het probleem daar in zat?
Misschien dat anderen hier wat aan hebben.
GNU Terry Pratchett
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop