Voor de echte command-line freaks is al dat typen wel sneller, maar voor de wat nieuwere mensen is een grafische interface toch wel makkelijk, je hoeft dan verder heen specifieke commando's met hun correcte syntax te onthouden. Dat zie je wel weer met dat GAIM gedoe, als je een specifieke versie wil hebben dan kan je beter Synaptic gebruiken, dan kan je tenminste duidelijk en overzichtelijk zien wat er allemaal aan versies staat en welke je wil hebben.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik vind apt via een terminal eigenlijk vooral sneller. Vaak weet ik toch wel hoe het pakket heet dat ik wil installeren.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik ga er dan ook vanuit dat je alleen software installeert via apt-get/synaptic met de daarbij horende repositories en niet via losse *.deb files of source die je ergens anders vandaan haalt.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als je een specifieke versie wilt, heb je juist niets aan Synaptic. Daarin staat alleen de versie die in de repositories zit. Dan moet je juist een deb downloaden en met sudo dpkg -i naam.deb installeren. Of de source compilen, maar dat is nog vervelender.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Mocht je iets van source 'moeten' compileren, dan kan je er altijd nog voor kiezen om er rechtstreeks een .deb van de bakken en die te installeren, met bijvoorbeeld Checkinstall...quote:Op maandag 9 januari 2006 22:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als je een specifieke versie wilt, heb je juist niets aan Synaptic. Daarin staat alleen de versie die in de repositories zit. Dan moet je juist een deb downloaden en met sudo dpkg -i naam.deb installeren. Of de source compilen, maar dat is nog vervelender.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik zou sowieso eerst Windows doen, want die heeft er een handje van om alles te verneuken als je hem als laatste zou installeren.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wil Windows en linux allebei gaan installeren. Het wordt waarschijnlijk Kubuntu.
Hoe pak ik dat aan? één fysieke schijf in 2 partities verdelen voor de 2 systemen dacht ik aan.
En dan de ene in NTFS formatteren voor Windows en de andere voor linux.
En dan een 2e fysieke schijf waarop databestanden staan die ik in beide systemen wil gebruiken (video's, Mp3's) Is dat een goede indeling?
Moet ik nog een bepaalde installatievolgorde aanhouden (eerst windows, dan linux of andersom)?
Ik hoor dit zo vaak, maar ik heb het echter zelf nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik zou sowieso eerst Windows doen, want die heeft er een handje van om alles te verneuken als je hem als laatste zou installeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop