Hmmm... Dat zagen staat me een beetje tegen.. Dan ga ik weer scheef, of het past uiteindelijk niet niet ofzo.quote:Op zondag 23 oktober 2005 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
Je koopt een kattenluikje. Meestal zit er bij de verpakking een 'zaagmal'. Dus op papier uitgetekend wat je uit moet zagen en waar de gaten moeten komen.
Neem dat over op je deur.
Maak dan eerst met een grote boor een gat net naast de randjes en ga van daaruit met een decoupeerzaag het gat uitzagen.
Dan nog de schroefgaatjes voorboren en dan kan het kattenluik erop.
Op zich is het helemaal niet zo moeilijk hoor, en vaak zit er bij die luiken dus ook wel een goede beschrijving.
Dat durven de buurtkatten toch niet.quote:Op zondag 23 oktober 2005 11:34 schreef Electrified het volgende:
En nog een tip: neem zo'n electronisch kattenluik. Anders krijg je ook allemaal andere katten binnen (dat was hier dus het geval).
Daarom dus.quote:Op zondag 23 oktober 2005 11:36 schreef gfx het volgende:
Je kan ze ook naar buiten laten en de deur weer dichtdoen. Ze geven vanzelf wel weer aan wanneer ze naar binnen willen, maar met twee katten ben je al snel een portier
Hmm.. Misschien. Ik heb er ook eik vrijwel geen ervaring mee..quote:Als je binnen de lijntjes zaagt en het eventueel pas maakt met een vijl of houtrasp
moet het toch wel lukken?
ER zit om het luik heen meestal een ruime rand, je hoeft niet millimeter-nauwkeurig te zagen. Dat kan ik ook niet, en ik heb 3 kattenluiken :quote:Op zondag 23 oktober 2005 11:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmmm... Dat zagen staat me een beetje tegen.. Dan ga ik weer scheef, of het past uiteindelijk niet niet ofzo.
Dat had ik eerst ook, omdat aanvankelijk mijn recent overgenomen beestjes (ruim 9 jaar toen) nog niet al te territoriaal waren. Dus had ik soms twee keer per nacht mauw-converten in huis, die later in knokpartijen veranderden. Na een paar weken een avondklok gehanteerd te hebben, bleek dat toch niet zo leuk, omdat het toen bloedheet was en te warm om overdag lang buiten te lopen. Toen de luiken weer 's nachts opengelaten, en toen is er nog een keer een vreemde kat binnengeweest, maar die heeft toen van beide heren tegelijk zo'n aframmeling gekregen dat ons huis nu absoluut taboe is.quote:Op zondag 23 oktober 2005 11:34 schreef Electrified het volgende:
En nog een tip: neem zo'n electronisch kattenluik. Anders krijg je ook allemaal andere katten binnen (dat was hier dus het geval).
Daar maak ik me niet zo druk om. Iemand zal eerst minstens 5 tuinen van buren door moeten alvorens in mijn tuin te belanden.quote:Op zondag 23 oktober 2005 12:26 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe zit dat eigenlijk met een kattenluik en inbraakgevoeligheid?
Ik ga er van uit dat dat hier het geval is. De verhuurder gaat uit van huurders zonder huisdieren, dus dan is een kattenluik nogal vreemd.quote:Op zondag 23 oktober 2005 12:18 schreef Chandler het volgende:
Best simpel idd, maar als je een huurhuis hebt, informeer dan zeker weten of het geen probleem is want stel je gaat verhuizen (als je een huurhuis hebt) dan mag je een deur dokken. Bij ons thuis zullen die kosten 500 euro betreffen (afgelopen week navraag gedaan)
Goede tipquote:Op zondag 23 oktober 2005 13:08 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Probeer het uitgezaagde lijk er in een keer uit te zagen.
Berg het goed op. Ga je weer verhuizen dan klem jet het er opnieuw in met behulp van een wig, opvullen met kneedbaar hout, verfje erover of lakken en bij de oplevering zien ze er niets van.
Ja, zeg dat wel. Dat is nog eens 50 euro duurder dan zo'n magneet-geval en waarschijnlijk is het slot net zo gammel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:30 schreef DudeXray het volgende:
En je kan ook altijd nog een infra rood luikje kopen, wij hebben eerst lopen tobben met zon magneten geval maar dat werkte voor geen meter. Luikje vervangen voor een infrarood model en er is nooit meer een kat binnen geweest
Nadeel is wel dat dat luik redelijk prijzig is !
Mwah, valt mee....tot nu toe nog geen problemen mee gehad *knock on wood*. We hebben dat ding ongeveer een half jaartje en er is nog geen poes doorheen gebrokenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:09 schreef Miwe het volgende:
[..]
Ja, zeg dat wel. Dat is nog eens 50 euro duurder dan zo'n magneet-geval en waarschijnlijk is het slot net zo gammel.
Wel een kattenluik, maar eentje die dicht kan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:39 schreef Godshand het volgende:
Dus toch maar aan de kattenluik Alicey? En je zag het eerst niet zo zitten met je jonge katje
Maak je dan ook nog slachtoffers bij het uitzagen? Gevaarlijk dingen die kattenluikjes!quote:Op zondag 23 oktober 2005 13:08 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Probeer het uitgezaagde lijk er in een keer uit te zagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |